Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Toevallig zag ik afgelopen zondag bij van Dijk in Cuijk een Ambassador staan, een witte met grote Vdl stickers. Van Dijk rijdt op dit moment ook spitsritten op 99 dus wie weet zijn ze voor volgend jaar weer ingehuurd en hebben ze het materieel vast ingeslagen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6226
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zolang ze maar niet als vaste onderaannemer gaan rijden zoals OAD voor Breng deed. Dat was geen succes. Een gemiddelde touringcarchauffeur is gewoon niet geschikt voor zo een drukke lijndienst. Touringcarwerk is toch een heel ander soort baan. Hoewel ik moet zeggen dat ik over Van Dijk en Diamond weinig te klagen had, Munckhof en Van Driel daarentegen (en OAD) :X
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
fogeltje schreef:Zolang ze maar niet als vaste onderaannemer gaan rijden zoals OAD voor Breng deed. Dat was geen succes. Een gemiddelde touringcarchauffeur is gewoon niet geschikt voor zo een drukke lijndienst. Touringcarwerk is toch een heel ander soort baan. Hoewel ik moet zeggen dat ik over Van Dijk en Diamond weinig te klagen had, Munckhof en Van Driel daarentegen (en OAD) :X
Daar sluit ik me helemaal bij aan
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Volgensmij ligt dat dan meer aan de gedegen voorbereiding en opleiding.
Onderaannemen is nirts mis mee, zolang de bussen de zelfde huisstijl hebben en rijden met geschikt materieel.
Dus geen touringcars etc.
Onderaannemen is nirts mis mee, zolang de bussen de zelfde huisstijl hebben en rijden met geschikt materieel.
Dus geen touringcars etc.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6226
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Je kon het bij OAD in hun streekbussen wel merken hoor. Deur ging vaak pas dicht als elke passagier zat in plaats van deur meteen dicht na laatste passagier en alvast zachtjes aanrijden ook al staan er nog mensen die goed ter been zijn (natuurlijk wachten als er iemand staat die slecht ter been is). Die kleine beetjes bij elke halte scheelt enorm. Het werd op den duur wel iets beter maar mij viel op dat OAD significant meer vertraging had gemiddeld dan Arriva, zowel binnen als buiten spits (en dat stond los van de achterlijke chauffeurwissel die ze op een gegeven illegaal op hun stalling gingen doen).
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Lijn 99 is een geval apart omdat je daar onder de Brabantse eisen uit kunt komen door de touringcarritten onder Breng-vlag te brengen.jwalk1 schreef:Toevallig zag ik afgelopen zondag bij van Dijk in Cuijk een Ambassador staan, een witte met grote Vdl stickers. Van Dijk rijdt op dit moment ook spitsritten op 99 dus wie weet zijn ze voor volgend jaar weer ingehuurd en hebben ze het materieel vast ingeslagen
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Maar de onderhoudskosten zijn dan grotendeels voor de onderaannemer lijkt mij zo.Frans F schreef:Dat betekent dat de onderaannemers dan bussen moeten hebben die aan dezelfde eisen voldoen als de Arriva-bussen, dus bijv. in Brabantse kleuren, airco en geen touringcars. Dat geldt dus ook voor scholierenlijnen, alleen voor versterkingsbussen (tweede bus op dezelfde rit) gelden die eisen niet.
Maar de baas van Diamond is ook streekchauffeur geweest, dus die kent de slagen van de zweep wel.fogeltje schreef:Zolang ze maar niet als vaste onderaannemer gaan rijden zoals OAD voor Breng deed. Dat was geen succes. Een gemiddelde touringcarchauffeur is gewoon niet geschikt voor zo een drukke lijndienst. Touringcarwerk is toch een heel ander soort baan. Hoewel ik moet zeggen dat ik over Van Dijk en Diamond weinig te klagen had, Munckhof en Van Driel daarentegen (en OAD) :X
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik heb geen klachten over TCR*, en aangezien het hier Arriva betreft...
*Tenminste, als ze hun ouwe meuk in de garage laten, want anders staat er elke week wel ergens een bus defect op een haltekom.
*Tenminste, als ze hun ouwe meuk in de garage laten, want anders staat er elke week wel ergens een bus defect op een haltekom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6226
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Volgens mij zijn die ritten strak verdeeld. Dat kan dan alleen als je ook daadwerkelijk ritten af gaat staan aan Breng. Als ze rijden voor Arriva, dan moeten ze aan de eisen van de provincie voldoen lijkt mij.Frans F schreef:Lijn 99 is een geval apart omdat je daar onder de Brabantse eisen uit kunt komen door de touringcarritten onder Breng-vlag te brengen.jwalk1 schreef:Toevallig zag ik afgelopen zondag bij van Dijk in Cuijk een Ambassador staan, een witte met grote Vdl stickers. Van Dijk rijdt op dit moment ook spitsritten op 99 dus wie weet zijn ze voor volgend jaar weer ingehuurd en hebben ze het materieel vast ingeslagen
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Nice! Vergeet je de chauffeurscabine niet? ;-)Jasper073 schreef:Ik ben via mail door VDL in Heereveen uitgenodigd om samen met mijn vader
een geheel verzorgd rondleiding te krijgen, en te komen kijken hoe de nieuwe Citea's voor Den Bosch gemaakt worden.
krijg alle info wat ik wil weten en we mogen overal naar binnen en zelfs in de nieuwe bussen lopen/kijken.
Dus ga veel foto's maken en met jullie delen.
Nu moeten we datum's door geven wanneer we alle 2 kunnen.
HEB ER NU AL ZIN IN *bus* *O* *bus*
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Een tweede bus op dezelfde rit kan dus van alles zijn? Bijvoorbeeld een handgeschakelde groene touringcar uit 1996?Frans F schreef:Dat betekent dat de onderaannemers dan bussen moeten hebben die aan dezelfde eisen voldoen als de Arriva-bussen, dus bijv. in Brabantse kleuren, airco en geen touringcars. Dat geldt dus ook voor scholierenlijnen, alleen voor versterkingsbussen (tweede bus op dezelfde rit) gelden die eisen niet.Mr-W schreef:Waarschijnlijk besteed Arriva meerdere spitsritten of zelfs lijnen uit aan Onderaannemers.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Volgensmij mag dat, daar wordt niets over vermeld.
Maar als deze in de stad komt zal hij bijvoorbeeld moeten voldoen aan de milieunormen (als voorbeeld Eindhoven binnen de ring, daar geld de milieuzone).
Ook zal hij niet standaard teveel mogen vertragen, wat dat is wel een eis...
Maar als deze in de stad komt zal hij bijvoorbeeld moeten voldoen aan de milieunormen (als voorbeeld Eindhoven binnen de ring, daar geld de milieuzone).
Ook zal hij niet standaard teveel mogen vertragen, wat dat is wel een eis...
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Milieuzones gelden niet voor bussen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Millieuregels gelden wel degelijk voor bussen, hier in Tilburg moest BBA tours ook aan deze eis voldoen om te mogen versterkennvdw schreef:Milieuzones gelden niet voor bussen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Nee dat mag niet,in de concessie zijn ook eisen opgenomen wat betreft de leeftijd van versterkingsbussen. Zodat het rondrijden met afgetrapte GVU-bussen niet meer mogelijk is.buschauffeur schreef:Een tweede bus op dezelfde rit kan dus van alles zijn? Bijvoorbeeld een handgeschakelde groene touringcar uit 1996?Frans F schreef:Dat betekent dat de onderaannemers dan bussen moeten hebben die aan dezelfde eisen voldoen als de Arriva-bussen, dus bijv. in Brabantse kleuren, airco en geen touringcars. Dat geldt dus ook voor scholierenlijnen, alleen voor versterkingsbussen (tweede bus op dezelfde rit) gelden die eisen niet.Mr-W schreef:Waarschijnlijk besteed Arriva meerdere spitsritten of zelfs lijnen uit aan Onderaannemers.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Chauffeurs van Diamond werden door Arriva vroeger in de zomervakantie al vaak op persoonlijke basis ingehuurd en reden dan gewoon in rode Arriva-bussen rond.Hainje schreef:Maar de baas van Diamond is ook streekchauffeur geweest, dus die kent de slagen van de zweep wel.
De dienstregeling op lijn 99 blijft per 14 december ongewijzigd, maar dat betekent niet dat je geen ritten van Arriva kunt afschuiven naar Breng. Alleen moet je dan de verrekening aanpassen.fogeltje schreef:Volgens mij zijn die ritten strak verdeeld. Dat kan dan alleen als je ook daadwerkelijk ritten af gaat staan aan Breng. Als ze rijden voor Arriva, dan moeten ze aan de eisen van de provincie voldoen lijkt mij.
Nee, maximaal toegestane leeftijd is volgens het bestek ook voor versterking 12 jaar. Maar hij mag dus wel groen zijn.buschauffeur schreef:Een tweede bus op dezelfde rit kan dus van alles zijn? Bijvoorbeeld een handgeschakelde groene touringcar uit 1996?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
buschauffeur schreef:Nice! Vergeet je de chauffeurscabine niet? ;-)Jasper073 schreef:Ik ben via mail door VDL in Heereveen uitgenodigd om samen met mijn vader
een geheel verzorgd rondleiding te krijgen, en te komen kijken hoe de nieuwe Citea's voor Den Bosch gemaakt worden.
krijg alle info wat ik wil weten en we mogen overal naar binnen en zelfs in de nieuwe bussen lopen/kijken.
Dus ga veel foto's maken en met jullie delen.
Nu moeten we datum's door geven wanneer we alle 2 kunnen.
HEB ER NU AL ZIN IN *bus* *O* *bus*
zal het niet vergeten ;)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik zeg milieuzones, dwz de door verkeersborden aangegeven zones zoals in het centrum van Eindhoven. Wat er door de concessieverlener wordt geëist staat daar los van.Polleke schreef:Millieuregels gelden wel degelijk voor bussen, hier in Tilburg moest BBA tours ook aan deze eis voldoen om te mogen versterkennvdw schreef:Milieuzones gelden niet voor bussen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Pffff wil dat VDL via hun Twitter pagina nou eens meer foto's laat zien van de nieuwe bussen die naar Brabant komen voor Den Bosch en Breda Tilburg qua streekbus dan haha stad wat gaat komen weten we al :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geen stadsbussen voor Roosendaal meer.. Tijden herleven weer toen de blauwe volvo 7700 uit de stad verdwenen! Voordat de huidige volvo's uit tilburg kwamen, reden er al tijdje streekbussen.. Wel jammer als het zo is !
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Volans 8900 gespot in Oosterhout op industrieterrein.. Zit daar een Volvo dealer?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Op de implementatiesite van Arriva lees ik dat er Intouro-bussen aangeschaft zijn/worden. Zijn deze voor de Brabantliners?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Die zijn inderdaad voor de BrabantLiners
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Voor de belangstellenden een overzicht van de stallingen van Arriva:
Vestigingen West-BrabantVestigingen Oost-Brabant
- Bergen op Zoom, nieuwe vestiging op de Potlodenlaan
- Breda, huidige vestiging
- Oosterhout, huidige vestiging
- Roosendaal, huidige vestiging
- Baarle Nassau, huidige vestiging
- Schelluinen, huidige vestiging
- 's-Hertogenbosch, huidige vestiging
- Tilburg, huidige vestiging
- Uden, nieuwe vestiging op de Energielaan 12A
- Waalwijk, huidige vestiging
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ja.Rdaalwil schreef:Volans 8900 gespot in Oosterhout op industrieterrein.. Zit daar een Volvo dealer?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten