Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door jwalk1 »

Toevallig zag ik afgelopen zondag bij van Dijk in Cuijk een Ambassador staan, een witte met grote Vdl stickers. Van Dijk rijdt op dit moment ook spitsritten op 99 dus wie weet zijn ze voor volgend jaar weer ingehuurd en hebben ze het materieel vast ingeslagen
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Zolang ze maar niet als vaste onderaannemer gaan rijden zoals OAD voor Breng deed. Dat was geen succes. Een gemiddelde touringcarchauffeur is gewoon niet geschikt voor zo een drukke lijndienst. Touringcarwerk is toch een heel ander soort baan. Hoewel ik moet zeggen dat ik over Van Dijk en Diamond weinig te klagen had, Munckhof en Van Driel daarentegen (en OAD) :X
"Een touringcar is geen bus"
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

fogeltje schreef:Zolang ze maar niet als vaste onderaannemer gaan rijden zoals OAD voor Breng deed. Dat was geen succes. Een gemiddelde touringcarchauffeur is gewoon niet geschikt voor zo een drukke lijndienst. Touringcarwerk is toch een heel ander soort baan. Hoewel ik moet zeggen dat ik over Van Dijk en Diamond weinig te klagen had, Munckhof en Van Driel daarentegen (en OAD) :X

Daar sluit ik me helemaal bij aan :wink: :mrgreen:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Volgensmij ligt dat dan meer aan de gedegen voorbereiding en opleiding.
Onderaannemen is nirts mis mee, zolang de bussen de zelfde huisstijl hebben en rijden met geschikt materieel.
Dus geen touringcars etc.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Je kon het bij OAD in hun streekbussen wel merken hoor. Deur ging vaak pas dicht als elke passagier zat in plaats van deur meteen dicht na laatste passagier en alvast zachtjes aanrijden ook al staan er nog mensen die goed ter been zijn (natuurlijk wachten als er iemand staat die slecht ter been is). Die kleine beetjes bij elke halte scheelt enorm. Het werd op den duur wel iets beter maar mij viel op dat OAD significant meer vertraging had gemiddeld dan Arriva, zowel binnen als buiten spits (en dat stond los van de achterlijke chauffeurwissel die ze op een gegeven illegaal op hun stalling gingen doen).
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

jwalk1 schreef:Toevallig zag ik afgelopen zondag bij van Dijk in Cuijk een Ambassador staan, een witte met grote Vdl stickers. Van Dijk rijdt op dit moment ook spitsritten op 99 dus wie weet zijn ze voor volgend jaar weer ingehuurd en hebben ze het materieel vast ingeslagen
Lijn 99 is een geval apart omdat je daar onder de Brabantse eisen uit kunt komen door de touringcarritten onder Breng-vlag te brengen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:Dat betekent dat de onderaannemers dan bussen moeten hebben die aan dezelfde eisen voldoen als de Arriva-bussen, dus bijv. in Brabantse kleuren, airco en geen touringcars. Dat geldt dus ook voor scholierenlijnen, alleen voor versterkingsbussen (tweede bus op dezelfde rit) gelden die eisen niet.
Maar de onderhoudskosten zijn dan grotendeels voor de onderaannemer lijkt mij zo.
fogeltje schreef:Zolang ze maar niet als vaste onderaannemer gaan rijden zoals OAD voor Breng deed. Dat was geen succes. Een gemiddelde touringcarchauffeur is gewoon niet geschikt voor zo een drukke lijndienst. Touringcarwerk is toch een heel ander soort baan. Hoewel ik moet zeggen dat ik over Van Dijk en Diamond weinig te klagen had, Munckhof en Van Driel daarentegen (en OAD) :X
Maar de baas van Diamond is ook streekchauffeur geweest, dus die kent de slagen van de zweep wel. :P
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Suus »

Ik heb geen klachten over TCR*, en aangezien het hier Arriva betreft...

*Tenminste, als ze hun ouwe meuk in de garage laten, want anders staat er elke week wel ergens een bus defect op een haltekom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Frans F schreef:
jwalk1 schreef:Toevallig zag ik afgelopen zondag bij van Dijk in Cuijk een Ambassador staan, een witte met grote Vdl stickers. Van Dijk rijdt op dit moment ook spitsritten op 99 dus wie weet zijn ze voor volgend jaar weer ingehuurd en hebben ze het materieel vast ingeslagen
Lijn 99 is een geval apart omdat je daar onder de Brabantse eisen uit kunt komen door de touringcarritten onder Breng-vlag te brengen.
Volgens mij zijn die ritten strak verdeeld. Dat kan dan alleen als je ook daadwerkelijk ritten af gaat staan aan Breng. Als ze rijden voor Arriva, dan moeten ze aan de eisen van de provincie voldoen lijkt mij.
"Een touringcar is geen bus"
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:Ik ben via mail door VDL in Heereveen uitgenodigd om samen met mijn vader
een geheel verzorgd rondleiding te krijgen, en te komen kijken hoe de nieuwe Citea's voor Den Bosch gemaakt worden.
krijg alle info wat ik wil weten en we mogen overal naar binnen en zelfs in de nieuwe bussen lopen/kijken.

Dus ga veel foto's maken en met jullie delen.
Nu moeten we datum's door geven wanneer we alle 2 kunnen.
HEB ER NU AL ZIN IN *bus* *O* *bus*
Nice! Vergeet je de chauffeurscabine niet? ;-)
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Frans F schreef:
Mr-W schreef:Waarschijnlijk besteed Arriva meerdere spitsritten of zelfs lijnen uit aan Onderaannemers.
Dat betekent dat de onderaannemers dan bussen moeten hebben die aan dezelfde eisen voldoen als de Arriva-bussen, dus bijv. in Brabantse kleuren, airco en geen touringcars. Dat geldt dus ook voor scholierenlijnen, alleen voor versterkingsbussen (tweede bus op dezelfde rit) gelden die eisen niet.
Een tweede bus op dezelfde rit kan dus van alles zijn? Bijvoorbeeld een handgeschakelde groene touringcar uit 1996?
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Volgensmij mag dat, daar wordt niets over vermeld.
Maar als deze in de stad komt zal hij bijvoorbeeld moeten voldoen aan de milieunormen (als voorbeeld Eindhoven binnen de ring, daar geld de milieuzone).
Ook zal hij niet standaard teveel mogen vertragen, wat dat is wel een eis...
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door nvdw »

Milieuzones gelden niet voor bussen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Polleke
Berichten: 16
Lid geworden op: do 02 okt 2014, 13:03

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Polleke »

nvdw schreef:Milieuzones gelden niet voor bussen.
Millieuregels gelden wel degelijk voor bussen, hier in Tilburg moest BBA tours ook aan deze eis voldoen om te mogen versterken
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

buschauffeur schreef:
Frans F schreef:
Mr-W schreef:Waarschijnlijk besteed Arriva meerdere spitsritten of zelfs lijnen uit aan Onderaannemers.
Dat betekent dat de onderaannemers dan bussen moeten hebben die aan dezelfde eisen voldoen als de Arriva-bussen, dus bijv. in Brabantse kleuren, airco en geen touringcars. Dat geldt dus ook voor scholierenlijnen, alleen voor versterkingsbussen (tweede bus op dezelfde rit) gelden die eisen niet.
Een tweede bus op dezelfde rit kan dus van alles zijn? Bijvoorbeeld een handgeschakelde groene touringcar uit 1996?
Nee dat mag niet,in de concessie zijn ook eisen opgenomen wat betreft de leeftijd van versterkingsbussen. Zodat het rondrijden met afgetrapte GVU-bussen niet meer mogelijk is.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Hainje schreef:Maar de baas van Diamond is ook streekchauffeur geweest, dus die kent de slagen van de zweep wel. :P
Chauffeurs van Diamond werden door Arriva vroeger in de zomervakantie al vaak op persoonlijke basis ingehuurd en reden dan gewoon in rode Arriva-bussen rond.
fogeltje schreef:Volgens mij zijn die ritten strak verdeeld. Dat kan dan alleen als je ook daadwerkelijk ritten af gaat staan aan Breng. Als ze rijden voor Arriva, dan moeten ze aan de eisen van de provincie voldoen lijkt mij.
De dienstregeling op lijn 99 blijft per 14 december ongewijzigd, maar dat betekent niet dat je geen ritten van Arriva kunt afschuiven naar Breng. Alleen moet je dan de verrekening aanpassen.
buschauffeur schreef:Een tweede bus op dezelfde rit kan dus van alles zijn? Bijvoorbeeld een handgeschakelde groene touringcar uit 1996?
Nee, maximaal toegestane leeftijd is volgens het bestek ook voor versterking 12 jaar. Maar hij mag dus wel groen zijn.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:Ik ben via mail door VDL in Heereveen uitgenodigd om samen met mijn vader
een geheel verzorgd rondleiding te krijgen, en te komen kijken hoe de nieuwe Citea's voor Den Bosch gemaakt worden.
krijg alle info wat ik wil weten en we mogen overal naar binnen en zelfs in de nieuwe bussen lopen/kijken.

Dus ga veel foto's maken en met jullie delen.
Nu moeten we datum's door geven wanneer we alle 2 kunnen.
HEB ER NU AL ZIN IN *bus* *O* *bus*
Nice! Vergeet je de chauffeurscabine niet? ;-)


zal het niet vergeten ;)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door nvdw »

Polleke schreef:
nvdw schreef:Milieuzones gelden niet voor bussen.
Millieuregels gelden wel degelijk voor bussen, hier in Tilburg moest BBA tours ook aan deze eis voldoen om te mogen versterken
Ik zeg milieuzones, dwz de door verkeersborden aangegeven zones zoals in het centrum van Eindhoven. Wat er door de concessieverlener wordt geëist staat daar los van.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Pffff wil dat VDL via hun Twitter pagina nou eens meer foto's laat zien van de nieuwe bussen die naar Brabant komen voor Den Bosch en Breda Tilburg qua streekbus dan haha stad wat gaat komen weten we al :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Geen stadsbussen voor Roosendaal meer.. Tijden herleven weer toen de blauwe volvo 7700 uit de stad verdwenen! Voordat de huidige volvo's uit tilburg kwamen, reden er al tijdje streekbussen.. Wel jammer als het zo is :p!
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Volans 8900 gespot in Oosterhout op industrieterrein.. Zit daar een Volvo dealer?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Z2N »

Op de implementatiesite van Arriva lees ik dat er Intouro-bussen aangeschaft zijn/worden. Zijn deze voor de Brabantliners?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Die zijn inderdaad voor de BrabantLiners
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Meltrain »

Voor de belangstellenden een overzicht van de stallingen van Arriva:
Vestigingen West-Brabant
  • Bergen op Zoom, nieuwe vestiging op de Potlodenlaan
  • Breda, huidige vestiging
  • Oosterhout, huidige vestiging
  • Roosendaal, huidige vestiging
  • Baarle Nassau, huidige vestiging
  • Schelluinen, huidige vestiging
Vestigingen Oost-Brabant
  • 's-Hertogenbosch, huidige vestiging
  • Tilburg, huidige vestiging
  • Uden, nieuwe vestiging op de Energielaan 12A
  • Waalwijk, huidige vestiging
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Rdaalwil schreef:Volans 8900 gespot in Oosterhout op industrieterrein.. Zit daar een Volvo dealer?
Ja.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten