Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Oost, West of beide concessies?
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MrEmiel »

Ik vermoed enkel west. Voor oost hebben ze toch geen poot om op te staan? ze waren immers te laat met bezwaar maken
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

huibe schreef:Veolia Transport heeft (intern) bekend gemaakt dat:
1) Een beroepschrift is ingediend bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) voor zowel Oost- als West-Brabant
2) Via een voorlopige voorziening een verzoek heeft gedaan om een schorsing van de door de provincie genomen beslissingen. Wederom voor beide gebieden.
Gepost op 9 mei.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Tot eind augustus/begin september moeten wachten op een uitspraak? Dan blijft er dus geen tijd over voor implementatie. Bussen moeten nog besteld worden, dan gebouwd, getest, geleverd etc.

Wellicht dat de volgende aanbesteding in Brabant (wanneer die ook moge zijn) eens wat minder rommelig verloopt.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Zo lang ze blijven werken met de prutsers van Inno-V zal er niet veel veranderen. Die jongens misschien zowel juridische kennis als kennis van regionaal busvervoer.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MrEmiel »

Zo lang is inno-v toch nog niet actief? Maar ze timmeren op de een of aan de manier wel aardig aan de weg. de ov-klantenbarometer voeren zei ook mede uit.
Ik herinner me verder dat de provincie tot een paar jaar terug veel in zee ging met de buren van mobycon (Rosmalen), maar de laatste tijd niet meer geloof ik.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Karl »

Inno-v is al meer dan tien jaar actief, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze al tien jaar provincies als klanten hebben. Wat je vaak ziet is dat provincies raamcontracten met externen hebben, ook voor advies. Het kan dus best zijn dat er voor vijf of tien jaar adviseurs van bedrijf X en dan na tien jaar van bedrijf Y worden ingevlogen.
Het is een spectrum.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

'Busrel' in Breda op zijn laatst in september beslecht

BREDA - De strijd tussen vervoersbedrijf Veolia en de provincie Noord-Brabant over de aanbesteding van het openbaar vervoer wordt op zijn laatst op 1 september van dit jaar beslecht. Op die datum, en als het meezit zelfs eerder, doet de Commissie voor Beroep van het Bedrijfsleven een uitspraak over de vraag of het provinciebestuur terecht de concessie aan Veolia-concurrent Arriva heeft gegund. Dat is het resultaat van een zitting die de commissie gisteren in Den Haag heeft gehouden. Zowel de provincie als Veolia wachten de uitspraak af en onthouden zich tot dan van commentaar. Het conflict ontstond eind vorig jaar.

Lees verder op: http://www.bndestem.nl/regio/breda/busr ... -1.4420145
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Etienne »

En wederom loopt de aanbesteding in Brabant weer in de soep :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

En het leuke is. Mocht Veolia toch blijven, dan moeten ze ergens bussen vandaan zien te toveren. Want alle huidige Ambassadors zijn al verkocht heb ik begrepen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Waarschijnlijk tweedehands bussen van bushandelaren zoals Womy. Daarnaast zullen o.a. Arriva en Connexxion nog wel ergens bussen over hebben. Connexxion heeft in ieder geval sowieso nog, van de concessie Zeeland die dit jaar eindigt, enkele bussen (Veolia waarschijnlijk ook) en mogelijk nog een hele reeks bussen afkomstig van concessies die afgelopen jaar afliepen (o.a. Twente). Arriva zal waarschijnlijk nog wel verschillende bussen hebben die ze tijdelijk in Friesland hebben gebruikt. Maar of dat zij die willen uitlenen aan Veolia is nog maar de vraag.

Of al de bussen van Connexxion ook genoeg zijn en/of Connexxion wel voldoende bussen nog heeft weet ik niet.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Gewoon dat bedrijf opdoeken. Tergelijkertijd met Veolia Limburg, wat allang failliet had moeten zijn.
Kunnen de gedeputeerden van Brabant en Limburg niet samen een bedrijfje starten, samen met inno-v.
Prutsers&Co.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Nee, wij "reserve Belgen" willen niet zo graag samen gaan met die "reserve Duitsers" :p (even offtopic).

Maar wel even over inno-v. Een van de projecten van dat bedrijf waren de elektrische bussen van Schiermonnikoog. Bij mijn weten is dat goed gegaan. Ander project is Concessie Stadsregio Arnhem - Nijmegen. En zo zijn er nog meer projecten die (deels) wel een succes waren. Althans, wel goed verliepen. Maar of dat dezelfde personen die aan die projecten hebben gewerkt ook hebben gewerkt aan de aanbesteding van Brabant is nog maar de vraag. Niet om de fouten die gemaakt zijn recht te zetten overigens. Maar je moet met zoiets niet een tunnelvisie blijven houden.
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Skinkie »

Michael 1988 schreef:Of al de bussen van Connexxion ook genoeg zijn en/of Connexxion wel voldoende bussen nog heeft weet ik niet.
Heel Utrecht stond de laatste keer dat ik er was nog vol met Connexxion en Novio bussen. Dus natuurlijk zijn die er nog...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Inderdaad, als er één bedrijf is in NL die nog een shitload aan bussen heeft staan dan is het CXX wel. :P
🍉
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Karl »

Michael 1988 schreef:(...) Maar wel even over inno-v. Een van de projecten van dat bedrijf waren de elektrische bussen van Schiermonnikoog. Bij mijn weten is dat goed gegaan. Ander project is Concessie Stadsregio Arnhem - Nijmegen. En zo zijn er nog meer projecten die (deels) wel een succes waren. Althans, wel goed verliepen. Maar of dat dezelfde personen die aan die projecten hebben gewerkt ook hebben gewerkt aan de aanbesteding van Brabant is nog maar de vraag. Niet om de fouten die gemaakt zijn recht te zetten overigens. Maar je moet met zoiets niet een tunnelvisie blijven houden.
Uiteraard ligt het ook aan de opdrachtgever, als de opdrachtgever zegt "We hebben 2000 uur nodig voor het begeleiden van het aanebesteden van een concessie.", dan krijg je andere aanbiedingen dan wanneer je een opdracht uitzet met "We gaan een concessie in de markt zetten, jullie zijn de experts, hebben jullie een idee hoeveel uur dat kost en wat ons dat gaat kosten?"
Het is een spectrum.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Dat klopt ook weer. Niet iedere opdracht is hetzelfde. Maar er wordt hier nu met een tunnelvisie gekeken naar inno-v en dat vind ik even te ver gaan. De fout ligt namelijk ook bij de provincie. Maar dat even terzijde.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Statler Rail »

MrEmiel schreef:Zo lang is inno-v toch nog niet actief? Maar ze timmeren op de een of aan de manier wel aardig aan de weg. de ov-klantenbarometer voeren zei ook mede uit.
Ik herinner me verder dat de provincie tot een paar jaar terug veel in zee ging met de buren van mobycon (Rosmalen), maar de laatste tijd niet meer geloof ik.
Mobycon doet vooral beleidsadvies en planvorming, de meer "softe" kant. Inno-V zit vooral op het begeleiden van de aanbestedingen zelf. Ze doen bijvoorbeeld ook de aanbesteding Limburg. Volgens mij gaat dat tot op heden goed. Veel zal afhangen van de kwaliteit van de individuele personen. Een goed gevoel voor belangen van vervoerders en juridische spelregels is essentieel. En natuurlijk controlemechanismen om te voorkomen dat je fouten niet opmerkt.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Michael 1988 schreef:Dat klopt ook weer. Niet iedere opdracht is hetzelfde. Maar er wordt hier nu met een tunnelvisie gekeken naar inno-v en dat vind ik even te ver gaan. De fout ligt namelijk ook bij de provincie. Maar dat even terzijde.
Het gaat om een juridische procedurefout. Als Inno-V stelt ervaring te hebben met aanbestedingen mag je toch op zijn minstens verwachten dat ze bekend zijn met de aanbestedingswetgeving en de bijbehorende jurisprudentie. Kennelijk dus niet.

Daarnaast is er ook in het voortraject enorm veel tijd verloren gegaan omdat Inno-V bagger-documenten voor het kernnetwerk had geleverd die allemaal opnieuw moesten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Geert »

Volgende keer wordt de aanbesteding begeleid door Inno-Frans F? ;)

Ik heb me niet tot in detail in deze aanbesteding verdiept, maar wat ik uit mijn eigen werkervaring meemaak (in een ander vakgebied overigens) is dat de ene organisatie niet de andere is en dat er veel verschil kan zitten in de mate waarin je als externe adviseur ingehuurd wordt (zoals Karl ook al schrijft).

Wellicht had de provincie zelf wel sterke wensen om een en ander op een bepaalde manier te organiseren en zijn adviezen van Inno-V in de wind geslagen, misschien was het andersom. Misschien was Inno-V helemaal niet betrokken bij de NvI waarin de rekenformule aangepast werd, misschien juist wel. Vanaf een afstand vind ik het lastig te beoordelen, maar ik zie wel dat hier erg gemakkelijk de zwarte piet wordt toegeschoven op het ingehuurde adviesbureau zonder dat dat (met de nu bekende informatie) goed te beoordelen is. Misschien is dat het lot van een externe adviseur, maar ik vind het zelf iets te makkelijk oordelen...
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Wie nu werkelijk zijn zaakjes niet op orde heeft gehad en waardoor is niet bekend.
Feit is dat veel aanbestedingen niet vlekkeloos verlopen, of gewoon niet goed zijn uitgevoerd.
En elke keer naar elkaar verwijzen, want zelf hebben ze niets fout gedaan.

Uiteindelijk betalen wij dit hele circus en de reiziger zit ermee.
Het OV wordt steeds verder belachelijk gemaakt.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

@Geert
ik ben destijds betrokken geweest bij de review van de documenten die Inno-V had opgesteld en de kwaliteit was bagger.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Geert »

Okay. Uit je eerdere post had ik niet meteen afgeleid dat dat ervaringen uit de eerste hand waren.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Frans F schreef:@Geert
ik ben destijds betrokken geweest bij de review van de documenten die Inno-V had opgesteld en de kwaliteit was bagger.
Uhm.... bewijs? Iedereen kan zoiets zomaar zeggen.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BR628 »

Ja duh, dat is het doel van een forum, dat iedereen iets kan zeggen. Overigens voel ik aan de manier van posten van Frans F wel aan dat hij weet waar over het gaat. Ik ga er ook min of meer wel van uit dat men hier niet maar wat uit de nekharen loopt te lullen. Het is hier geen FOK!, lijkt me.
Michael 1988 schreef:Connexxion heeft in ieder geval sowieso nog, van de concessie Zeeland die dit jaar eindigt
Op papier misschien, maar zoals de vlag er nu bij hangt is de kans redelijk aanwezig dat die aanbesteding opnieuw moet of dat het een behoorlijke vertraging op gaat lopen (overigens 100% terecht...!) Er zal dan toch een tijdelijke situatie moeten worden ingericht om het komende jaar door te komen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten