Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Milco
Berichten: 3548
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Milco » Wo 01 Okt 2014, 22:43

Hainje schreef:
Milco schreef:Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien hierover. In dat geval alvast sorry. :)

De wagens van Veolia zijn als het goed is verkocht. Dus krijgen een vervolgcarriere elders.
De wagens van stad Den Bosch gaan kennelijk naar stad Tilburg.

Oké, maar verkocht binnen NL, of buitenland, of weet jij dat ook niet?
Hoe zit het met de Ambassadors van Veolia dan? Twee pagina's terug lees ik in een post van jou dat deze zouden blijven; dat is dus niet juist?

Hainje schreef:Dan zal het wagenpark er naar waarschijnlijkheid dus zo uit komen te zien:

Stadsdiensten: VDL Citea (Bgn, Rsd, Bd & Tb) & Mercedes Citaro (Ht);
Streeklijnen: Iveco Crossway & VDL Ambassador;
HOV-lijnen: Volvo 8900 & Mercedes Intourio.

De Iveco is gebaseerd op de spot van Rdaalwil.
Laatst gewijzigd door Milco op Wo 01 Okt 2014, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Wo 01 Okt 2014, 22:43

Michael schreef:Voor de stadsdiest van Tilburg zijn 37 12 meter bussen nodig in de huidige dienstregeling. Aangezien de concessie is gewonnen door met de huidige dienstregeling verder te rijden heb je er ook weer 37 nodig. Er zijn maar 33 Citaro's. Het zou kunnen inderdaad. Maar dan moet je het wel aanvullen met Ctea's

Tilburg behoort tot de concessie Oost en dat betekent dat NIET met de huidige dienstregeling wordt doorgereden.
Laatst gewijzigd door Frans F op Do 02 Okt 2014, 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Wo 01 Okt 2014, 22:47

Mr-W schreef:Reizigers die langer dan 15 minuten in een bus zitten hebben recht op een zitplaats,volgens een concessie-eis.
Volgens Frans F wil Arriva alleen lijn 157 door de kern van Son en Breugel houden.(was een paar maanden terug ook al op het forum) Dat is onvoldoende voor Son en Breugel.SRE zou dan voor versterkingen opdraaien,maar dankzij die capaciteits-eis kan de rekening ook bij de provincie worden gelegd.(zeker als er voor Son en Breugel al sprake is van staanplaatsen).

Lijn 156 blijft ook via Son rijden (er verandert daar dus niets), dat is met het oog op wat jij al opmerkt teruggedraaid.
Laatst gewijzigd door Frans F op Do 02 Okt 2014, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

huibf
Berichten: 2515
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor huibf » Wo 01 Okt 2014, 22:50

Frans F schreef:
Mr-W schreef:Reizigers die langer dan 15 minuten in een bus zitten hebben recht op een zitplaats,volgens een concessie-eis.
Volgens Frans F wil Arriva alleen lijn 157 door de kern van Son en Breugel houden.(was een paar maanden terug ook al op het forum) Dat is onvoldoende voor Son en Breugel.SRE zou dan voor versterkingen opdraaien,maar dankzij die capaciteits-eis kan de rekening ook bij de provincie worden gelegd.(zeker als er voor Son en Breugel al sprake is van staanplaatsen).

Lijn 156 blijft ook via Son rijden, dat is met het oog op wat jij al opmerkt teruggedraaid. Wat wel doorgaat (heb ik ooit al eerder genoemd) is dat de bediening van Den Dungen overgaat van lijn 156 op lijn 159. Dat is een aanpassing op het bestek.


klopt het dat 158 de vervangende lijn wordt op het verloren deel van 25 aan Brabantse zijde. Dit nummer hoorde ik voorbij komen.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Wo 01 Okt 2014, 22:58

Nee, er schijnt een losse lijn Veghel-Gemert te komen die in Veghel aansluiting geeft op Volansen.
Laatst gewijzigd door Frans F op Do 02 Okt 2014, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Daniel » Wo 01 Okt 2014, 23:07

Frans F schreef:
Michael schreef:Voor de stadsdiest van Tilburg zijn 37 12 meter bussen nodig in de huidige dienstregeling. Aangezien de concessie is gewonnen door met de huidige dienstregeling verder te rijden heb je er ook weer 37 nodig. Er zijn maar 33 Citaro's. Het zou kunnen inderdaad. Maar dan moet je het wel aanvullen met Ctea's

Het lijnennet blijft ook niet ongewijzigd.

Daarnaast is Arriva er goed in om hetzelfde net met minder bussen te rijden... althans, zolang de chauffeurs niet gaan zeueren over te krappe rijtijden en er na enige tijd toch weer bussen bij moeten :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Wo 01 Okt 2014, 23:10

Daniel schreef:Daarnaast is Arriva er goed in om hetzelfde net met minder bussen te rijden... althans, zolang de chauffeurs niet gaan zeuren over te krappe rijtijden en er na enige tijd toch weer bussen bij moeten :P

Zoals gezegd, het lijnennet blijft niet ongewijzigd.

Gebruikersavatar
Jasper073
Berichten: 461
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Jasper073 » Wo 01 Okt 2014, 23:14

Frans F schreef:
Jasper073 schreef:Ook de bus lijnen worden anders bijvoorbeeld 63 Rosmalen via Hintham wordt dus Lijn 3.

Je vader klapt uit de school, maar dit klopt (uiteraard) wel. De stadsdiensten in Den Bosch krijgen de nummers 1 t/m 13. De pendelbussen 60/70/80 zijn uit het OV gehaald (ze worden in de toekomst door de gemeente betaald) en krijgen of andere nummers of namen.



Nee hoor er was vandaag een bijeenkomst voor iedereen die bij Arriva werkt.
En dat dit soort nieuws rond gaat is niet erg dus me vader klapt niet uit de school.
Veel mensen hebben het al op facebook staan enzo
Favo Bus: VDL Citea

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 01 Okt 2014, 23:17

Ik lees het nu pas. Wel vreemd dat de Citaro's naar Tilburg gaan. Zou ze eerder in Den Bosch blijven behouden dan. Of het is ter compensatie dat hier in de omgeving nog de meeste oude bussen blijven rondrijden en (sommige) reizigers dan een verademing krijgen van nieuwere bus.

Maar ik ben vooral benieuwd naar welke bussen er nu komen i.p.v. de gelede bussen (die op enkele lijnen hard nodig zijn).
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Jasper073
Berichten: 461
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Jasper073 » Wo 01 Okt 2014, 23:24

Michael 1988 schreef:Ik lees het nu pas. Wel vreemd dat de Citaro's naar Tilburg gaan. Zou ze eerder in Den Bosch blijven behouden dan. Of het is ter compensatie dat hier in de omgeving nog de meeste oude bussen blijven rondrijden en (sommige) reizigers dan een verademing krijgen van nieuwere bus.

Maar ik ben vooral benieuwd naar welke bussen er nu komen i.p.v. de gelede bussen (die op enkele lijnen hard nodig zijn).


Zo ver ik heb gehoord van sommige die bij Arriva werken en vandaag bij het info-dag waren.
Komen er GEEN verlengde bussen, gaan idd de Citaro's naar Tilburg, Den Bosch krijgt nieuwe Citea's/Lijnen/Routes
Stads lijn is van 1 t/m 20 en qua streek bus lijn denk er boven of wat dan ook geen idee.
Chauffeurs die op staddienst rijden moeten ook soms op de streek gaan rijden en andersom ook.
Favo Bus: VDL Citea

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5572
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hainje » Wo 01 Okt 2014, 23:30

Milco schreef:Oké, maar verkocht binnen NL, of buitenland, of weet jij dat ook niet?
Hoe zit het met de Ambassadors van Veolia dan? Twee pagina's terug lees ik in een post van jou dat deze zouden blijven; dat is dus niet juist?

Oh sorry, ben daar wat onvolledig geweest. Ik ben bij die ambassadors uitgegaan van de wagens die reeds rijden bij Arriva.
Waar de wagens van Veolia dan precies naartoe gaan weet ik niet.

Frans F schreef:Het lijnennet blijft ook niet ongewijzigd, want Tilburg behoort tot de concessie Oost en dat betekent dat NIET met de huidige dienstregeling wordt doorgereden.
Michael bedoelt hier denk ik vooral de stadsdienst Tilburg zelf (dus lijn 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 & 11). Dat zijn ongeveer 37 omlopen overdag, dus dat kan dan wel kloppen met het aantal wagens met wat hij stelt. Dat er op de stadsdienst wel het een en ander gaat veranderen wil ik best geloven als er geen gelede wagens komen. Lijn 1 moet dan tussen de Reitse Hoevenstraat - CS - Stappegoor sowieso frequenter bediend gaan worden wil je alles weg gaan krijgen.

Frans F schreef:Nee, er schijnt een losse lijn 155 Veghel-Gemert te komen die in Veghel aansluiting geeft op Volans 306 richting Den Bosch (de huidige 160). Maar dat is het laatste wat ik verklap.
Je roept van alles, maar met bronnen heb ik jou nog nooit op de proppen zien komen, dus dat verklappen zal wel meevallen denk ik.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Wo 01 Okt 2014, 23:38

Hainje schreef:]Michael bedoelt hier denk ik vooral de stadsdienst Tilburg zelf (dus lijn 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 & 11). Dat zijn ongeveer 37 omlopen overdag, dus dat kan dan wel kloppen met het aantal wagens met wat hij stelt. Dat er op de stadsdienst wel het een en ander gaat veranderen wil ik best geloven als er geen gelede wagens komen. Lijn 1 moet dan tussen de Reitse Hoevenstraat - CS - Stappegoor sowieso frequenter bediend gaan worden wil je alles weg gaan krijgen.

Je kunt ook routes verleggen.
Laatst gewijzigd door Frans F op Do 02 Okt 2014, 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 01 Okt 2014, 23:52

Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:Ik lees het nu pas. Wel vreemd dat de Citaro's naar Tilburg gaan. Zou ze eerder in Den Bosch blijven behouden dan. Of het is ter compensatie dat hier in de omgeving nog de meeste oude bussen blijven rondrijden en (sommige) reizigers dan een verademing krijgen van nieuwere bus.

Maar ik ben vooral benieuwd naar welke bussen er nu komen i.p.v. de gelede bussen (die op enkele lijnen hard nodig zijn).


Zo ver ik heb gehoord van sommige die bij Arriva werken en vandaag bij het info-dag waren.
Komen er GEEN verlengde bussen, gaan idd de Citaro's naar Tilburg, Den Bosch krijgt nieuwe Citea's/Lijnen/Routes
Stads lijn is van 1 t/m 20 en qua streek bus lijn denk er boven of wat dan ook geen idee.
Chauffeurs die op staddienst rijden moeten ook soms op de streek gaan rijden en andersom ook.


Dat ik hier nu echt op in moet gaan. Even goed lezen aub. Ik zei dat ik benieuwd ben wat dus het plan is van Arriva met die lijnen en welke bussen ze er dan op zetten. Ik zei niet dat ze gelede bussen zullen inzetten.

Frans F schreef:
Hainje schreef:]Michael bedoelt hier denk ik vooral de stadsdienst Tilburg zelf (dus lijn 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 & 11). Dat zijn ongeveer 37 omlopen overdag, dus dat kan dan wel kloppen met het aantal wagens met wat hij stelt. Dat er op de stadsdienst wel het een en ander gaat veranderen wil ik best geloven als er geen gelede wagens komen. Lijn 1 moet dan tussen de Reitse Hoevenstraat - CS - Stappegoor sowieso frequenter bediend gaan worden wil je alles weg gaan krijgen.

Stappegoor is een kwestie van routes verleggen. Daarnaast is er een hele grote nieuwbouwwijk in het uiterste westen van Tilburg waar momenteel heel veel lege bussen rondrijden en daar kan het wel wat minder.

Frans F schreef:Nee, er schijnt een losse lijn 155 Veghel-Gemert te komen die in Veghel aansluiting geeft op Volans 306 richting Den Bosch (de huidige 160). Maar dat is het laatste wat ik verklap.
Je roept van alles, maar met bronnen heb ik jou nog nooit op de proppen zien komen, dus dat verklappen zal wel meevallen denk ik.

Wedden om een tientje dat dit klopt?


Ik wil wel wedden. Ik geloof jou al maanden niet meer namelijk. Daarnaast als je echt zo zeker van je zaak bent had je wel een hoger bedrag genoemd.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5572
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hainje » Do 02 Okt 2014, 00:00

Frans F schreef:Stappegoor is een kwestie van routes verleggen. Daarnaast is er een hele grote nieuwbouwwijk in het uiterste westen van Tilburg waar momenteel heel veel lege bussen rondrijden en daar kan het wel wat minder.

Nou zoveel winst valt er niet te halen uit routes verleggen naar Stappegoor. Dus ik hoor graag van je hoe je dat dan voor je ziet.

En waarschijnlijk bedoel je de Reeshof. Een vinexlocatie met ca 45.000 inwoners. Het OV is daar al naar de vinkentering geholpen met de T-bus, breek het a.u.b. niet nog verder af.

Frans F schreef:Wedden om een tientje dat dit klopt?

Kun je het wel missen? Die tien euro? :o
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Do 02 Okt 2014, 00:14

Deels komt dat denk ik ook dat de bus in de Reeshof verprutst is door het nieuwe station daar. Verschillende reizigers moeten toch met de trein en kunnen dan net zo goed fietsen naar het station Reeshof i.p.v. met de stadsbus naar het station te gaan. Ik weet niet hoeveel goedkoper het is, maar zal mogelijk toch wel wat schelen.

Daarnaast, als jij ook met hem gaat wedden kun je eerder afvragen of Frans F wel 20 euro kan missen :P

Milco schreef:
Hainje schreef:
Milco schreef:Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien hierover. In dat geval alvast sorry. :)

De wagens van Veolia zijn als het goed is verkocht. Dus krijgen een vervolgcarriere elders.
De wagens van stad Den Bosch gaan kennelijk naar stad Tilburg.

Oké, maar verkocht binnen NL, of buitenland, of weet jij dat ook niet?
Hoe zit het met de Ambassadors van Veolia dan? Twee pagina's terug lees ik in een post van jou dat deze zouden blijven; dat is dus niet juist?


Ik denk dat bedoelt werd de amba's van Arriva, die blijven namelijk wel. Net zoals de Citaro's.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

MrEmiel
Berichten: 131
Lid geworden op: Wo 15 Jan 2014, 20:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor MrEmiel » Do 02 Okt 2014, 00:52

Frans heeft het over 'mond voorbij praten' en gooit er vervolgens een al dan niet waar zijnde schep bovenop. Ik ben wel benieuwd wanneer we wel horen hoe de dienstregeling eruit gaat zien. Vele andere concessies zijn inmiddels voor 2015 al bekend en met de grote veranderingen in Brabant is het wel prettig deze snel te weten

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5572
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hainje » Do 02 Okt 2014, 02:11

Ik denk dat Frans gewoon een troll is die uitprobeert hoe lang hij ons voor de gek kan houden.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Do 02 Okt 2014, 07:40

Antwoord op je vraag: 2 weken.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

huibf
Berichten: 2515
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor huibf » Do 02 Okt 2014, 07:48

Graag iedereen in zijn waarde laten. Ik ken Frans niet, maar hij beschikt over inside informatie. Hij zal wel voor zichzelf kunnen afwegen wat hij wel en niet mag/kan/wil vertellen.

Polleke
Berichten: 16
Lid geworden op: Do 02 Okt 2014, 13:03

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Polleke » Do 02 Okt 2014, 13:07

Voor alle chauffeurs ligt er volgende week een sleutelring met VDL logo klaar op de regio kantoren,heb ik uit betouwbare bron vernomen!

Gebruikersavatar
Jasper073
Berichten: 461
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Jasper073 » Do 02 Okt 2014, 14:56

Michael 1988 schreef:
Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:Ik lees het nu pas. Wel vreemd dat de Citaro's naar Tilburg gaan. Zou ze eerder in Den Bosch blijven behouden dan. Of het is ter compensatie dat hier in de omgeving nog de meeste oude bussen blijven rondrijden en (sommige) reizigers dan een verademing krijgen van nieuwere bus.

Maar ik ben vooral benieuwd naar welke bussen er nu komen i.p.v. de gelede bussen (die op enkele lijnen hard nodig zijn).


Zo ver ik heb gehoord van sommige die bij Arriva werken en vandaag bij het info-dag waren.
Komen er GEEN verlengde bussen, gaan idd de Citaro's naar Tilburg, Den Bosch krijgt nieuwe Citea's/Lijnen/Routes
Stads lijn is van 1 t/m 20 en qua streek bus lijn denk er boven of wat dan ook geen idee.
Chauffeurs die op staddienst rijden moeten ook soms op de streek gaan rijden en andersom ook.


Dat ik hier nu echt op in moet gaan. Even goed lezen aub. Ik zei dat ik benieuwd ben wat dus het plan is van Arriva met die lijnen en welke bussen ze er dan op zetten. Ik zei niet dat ze gelede bussen zullen inzetten.

Excuus wou het anders vertellen maar idd niet goed gelezen. Sorry sorry bij deze haha :)
Favo Bus: VDL Citea

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9066
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael » Do 02 Okt 2014, 15:58

Frans F schreef:
Michael schreef:Voor de stadsdiest van Tilburg zijn 37 12 meter bussen nodig in de huidige dienstregeling. Aangezien de concessie is gewonnen door met de huidige dienstregeling verder te rijden heb je er ook weer 37 nodig. Er zijn maar 33 Citaro's. Het zou kunnen inderdaad. Maar dan moet je het wel aanvullen met Ctea's

Tilburg behoort tot de concessie Oost en dat betekent dat NIET met de huidige dienstregeling wordt doorgereden.


Sorry, Ik moet even aan wennen dat Tilburg niet meer bij de concessie West Brabant hoort.

Verder komen er nog 5 Citea's die nu nog in de Achterhoek rijden naar Brabant.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 936
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor OmniLezer » Do 02 Okt 2014, 16:33

Ik wil gewoon de dienstregeling van Noord-Brabant 2015 en het materieel weten wat ze gaan gebruiken voor de diensten daar!

* Kleine notitie; Arriva maakt van alle "lange" lijnen een soort van Qliner of Volans omdat ze dan gewoon een verhoogde tarief ervoor kunnen vragen dus alle lijnen als 152, 153, 155, 160 enzovoort en ook 311, 312, 316 en 101, worden later geüpgraded.

Dat schat ik althans. Dus als alles niet uitkomt, ga mij niet de schuld geven als bij "Frans F"
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

CamilleKreemers
Berichten: 2310
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor CamilleKreemers » Do 02 Okt 2014, 16:34

Van Arriva is dat gewoon bekend voor de lange lijnen.
Zie Qliners in Friesland.

Als de provincie hiermee akkoord gaat, is er geen mogelijkheid van reizigers om te klagen toch?

huibe
Berichten: 1089
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor huibe » Do 02 Okt 2014, 16:44

Even een huishoudelijke vraag tussen door. Gaan we deze topic binnenkort sluiten om verder te gaan in een concessie oost en west topic of blijven we in 1 algemene doorgaan?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten