Pagina 43 van 110

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 22:43
door Milco
Hainje schreef:
Milco schreef:Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien hierover. In dat geval alvast sorry. :)
De wagens van Veolia zijn als het goed is verkocht. Dus krijgen een vervolgcarriere elders.
De wagens van stad Den Bosch gaan kennelijk naar stad Tilburg.
Oké, maar verkocht binnen NL, of buitenland, of weet jij dat ook niet?
Hoe zit het met de Ambassadors van Veolia dan? Twee pagina's terug lees ik in een post van jou dat deze zouden blijven; dat is dus niet juist?
Hainje schreef:Dan zal het wagenpark er naar waarschijnlijkheid dus zo uit komen te zien:

Stadsdiensten: VDL Citea (Bgn, Rsd, Bd & Tb) & Mercedes Citaro (Ht);
Streeklijnen: Iveco Crossway & VDL Ambassador;
HOV-lijnen: Volvo 8900 & Mercedes Intourio.

De Iveco is gebaseerd op de spot van Rdaalwil.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 22:43
door Frans F
Michael schreef:Voor de stadsdiest van Tilburg zijn 37 12 meter bussen nodig in de huidige dienstregeling. Aangezien de concessie is gewonnen door met de huidige dienstregeling verder te rijden heb je er ook weer 37 nodig. Er zijn maar 33 Citaro's. Het zou kunnen inderdaad. Maar dan moet je het wel aanvullen met Ctea's
Tilburg behoort tot de concessie Oost en dat betekent dat NIET met de huidige dienstregeling wordt doorgereden.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 22:47
door Frans F
Mr-W schreef:Reizigers die langer dan 15 minuten in een bus zitten hebben recht op een zitplaats,volgens een concessie-eis.
Volgens Frans F wil Arriva alleen lijn 157 door de kern van Son en Breugel houden.(was een paar maanden terug ook al op het forum) Dat is onvoldoende voor Son en Breugel.SRE zou dan voor versterkingen opdraaien,maar dankzij die capaciteits-eis kan de rekening ook bij de provincie worden gelegd.(zeker als er voor Son en Breugel al sprake is van staanplaatsen).
Lijn 156 blijft ook via Son rijden (er verandert daar dus niets), dat is met het oog op wat jij al opmerkt teruggedraaid.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 22:50
door huibf
Frans F schreef:
Mr-W schreef:Reizigers die langer dan 15 minuten in een bus zitten hebben recht op een zitplaats,volgens een concessie-eis.
Volgens Frans F wil Arriva alleen lijn 157 door de kern van Son en Breugel houden.(was een paar maanden terug ook al op het forum) Dat is onvoldoende voor Son en Breugel.SRE zou dan voor versterkingen opdraaien,maar dankzij die capaciteits-eis kan de rekening ook bij de provincie worden gelegd.(zeker als er voor Son en Breugel al sprake is van staanplaatsen).
Lijn 156 blijft ook via Son rijden, dat is met het oog op wat jij al opmerkt teruggedraaid. Wat wel doorgaat (heb ik ooit al eerder genoemd) is dat de bediening van Den Dungen overgaat van lijn 156 op lijn 159. Dat is een aanpassing op het bestek.
klopt het dat 158 de vervangende lijn wordt op het verloren deel van 25 aan Brabantse zijde. Dit nummer hoorde ik voorbij komen.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 22:58
door Frans F
Nee, er schijnt een losse lijn Veghel-Gemert te komen die in Veghel aansluiting geeft op Volansen.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 23:07
door Daniel
Frans F schreef:
Michael schreef:Voor de stadsdiest van Tilburg zijn 37 12 meter bussen nodig in de huidige dienstregeling. Aangezien de concessie is gewonnen door met de huidige dienstregeling verder te rijden heb je er ook weer 37 nodig. Er zijn maar 33 Citaro's. Het zou kunnen inderdaad. Maar dan moet je het wel aanvullen met Ctea's
Het lijnennet blijft ook niet ongewijzigd.
Daarnaast is Arriva er goed in om hetzelfde net met minder bussen te rijden... althans, zolang de chauffeurs niet gaan zeueren over te krappe rijtijden en er na enige tijd toch weer bussen bij moeten :P

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 23:10
door Frans F
Daniel schreef: Daarnaast is Arriva er goed in om hetzelfde net met minder bussen te rijden... althans, zolang de chauffeurs niet gaan zeuren over te krappe rijtijden en er na enige tijd toch weer bussen bij moeten :P
Zoals gezegd, het lijnennet blijft niet ongewijzigd.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 23:14
door Jasper073
Frans F schreef:
Jasper073 schreef: Ook de bus lijnen worden anders bijvoorbeeld 63 Rosmalen via Hintham wordt dus Lijn 3.
Je vader klapt uit de school, maar dit klopt (uiteraard) wel. De stadsdiensten in Den Bosch krijgen de nummers 1 t/m 13. De pendelbussen 60/70/80 zijn uit het OV gehaald (ze worden in de toekomst door de gemeente betaald) en krijgen of andere nummers of namen.

Nee hoor er was vandaag een bijeenkomst voor iedereen die bij Arriva werkt.
En dat dit soort nieuws rond gaat is niet erg dus me vader klapt niet uit de school.
Veel mensen hebben het al op facebook staan enzo

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 23:17
door Michael 1988
Ik lees het nu pas. Wel vreemd dat de Citaro's naar Tilburg gaan. Zou ze eerder in Den Bosch blijven behouden dan. Of het is ter compensatie dat hier in de omgeving nog de meeste oude bussen blijven rondrijden en (sommige) reizigers dan een verademing krijgen van nieuwere bus.

Maar ik ben vooral benieuwd naar welke bussen er nu komen i.p.v. de gelede bussen (die op enkele lijnen hard nodig zijn).

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 23:24
door Jasper073
Michael 1988 schreef:Ik lees het nu pas. Wel vreemd dat de Citaro's naar Tilburg gaan. Zou ze eerder in Den Bosch blijven behouden dan. Of het is ter compensatie dat hier in de omgeving nog de meeste oude bussen blijven rondrijden en (sommige) reizigers dan een verademing krijgen van nieuwere bus.

Maar ik ben vooral benieuwd naar welke bussen er nu komen i.p.v. de gelede bussen (die op enkele lijnen hard nodig zijn).
Zo ver ik heb gehoord van sommige die bij Arriva werken en vandaag bij het info-dag waren.
Komen er GEEN verlengde bussen, gaan idd de Citaro's naar Tilburg, Den Bosch krijgt nieuwe Citea's/Lijnen/Routes
Stads lijn is van 1 t/m 20 en qua streek bus lijn denk er boven of wat dan ook geen idee.
Chauffeurs die op staddienst rijden moeten ook soms op de streek gaan rijden en andersom ook.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 23:30
door Hainje
Milco schreef:Oké, maar verkocht binnen NL, of buitenland, of weet jij dat ook niet?
Hoe zit het met de Ambassadors van Veolia dan? Twee pagina's terug lees ik in een post van jou dat deze zouden blijven; dat is dus niet juist?
Oh sorry, ben daar wat onvolledig geweest. Ik ben bij die ambassadors uitgegaan van de wagens die reeds rijden bij Arriva.
Waar de wagens van Veolia dan precies naartoe gaan weet ik niet.
Frans F schreef:Het lijnennet blijft ook niet ongewijzigd, want Tilburg behoort tot de concessie Oost en dat betekent dat NIET met de huidige dienstregeling wordt doorgereden.
Michael bedoelt hier denk ik vooral de stadsdienst Tilburg zelf (dus lijn 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 & 11). Dat zijn ongeveer 37 omlopen overdag, dus dat kan dan wel kloppen met het aantal wagens met wat hij stelt. Dat er op de stadsdienst wel het een en ander gaat veranderen wil ik best geloven als er geen gelede wagens komen. Lijn 1 moet dan tussen de Reitse Hoevenstraat - CS - Stappegoor sowieso frequenter bediend gaan worden wil je alles weg gaan krijgen.
Frans F schreef:Nee, er schijnt een losse lijn 155 Veghel-Gemert te komen die in Veghel aansluiting geeft op Volans 306 richting Den Bosch (de huidige 160). Maar dat is het laatste wat ik verklap.
Je roept van alles, maar met bronnen heb ik jou nog nooit op de proppen zien komen, dus dat verklappen zal wel meevallen denk ik.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 23:38
door Frans F
Hainje schreef: ]Michael bedoelt hier denk ik vooral de stadsdienst Tilburg zelf (dus lijn 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 & 11). Dat zijn ongeveer 37 omlopen overdag, dus dat kan dan wel kloppen met het aantal wagens met wat hij stelt. Dat er op de stadsdienst wel het een en ander gaat veranderen wil ik best geloven als er geen gelede wagens komen. Lijn 1 moet dan tussen de Reitse Hoevenstraat - CS - Stappegoor sowieso frequenter bediend gaan worden wil je alles weg gaan krijgen.
Je kunt ook routes verleggen.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 23:52
door Michael 1988
Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:Ik lees het nu pas. Wel vreemd dat de Citaro's naar Tilburg gaan. Zou ze eerder in Den Bosch blijven behouden dan. Of het is ter compensatie dat hier in de omgeving nog de meeste oude bussen blijven rondrijden en (sommige) reizigers dan een verademing krijgen van nieuwere bus.

Maar ik ben vooral benieuwd naar welke bussen er nu komen i.p.v. de gelede bussen (die op enkele lijnen hard nodig zijn).
Zo ver ik heb gehoord van sommige die bij Arriva werken en vandaag bij het info-dag waren.
Komen er GEEN verlengde bussen, gaan idd de Citaro's naar Tilburg, Den Bosch krijgt nieuwe Citea's/Lijnen/Routes
Stads lijn is van 1 t/m 20 en qua streek bus lijn denk er boven of wat dan ook geen idee.
Chauffeurs die op staddienst rijden moeten ook soms op de streek gaan rijden en andersom ook.
Dat ik hier nu echt op in moet gaan. Even goed lezen aub. Ik zei dat ik benieuwd ben wat dus het plan is van Arriva met die lijnen en welke bussen ze er dan op zetten. Ik zei niet dat ze gelede bussen zullen inzetten.
Frans F schreef:
Hainje schreef: ]Michael bedoelt hier denk ik vooral de stadsdienst Tilburg zelf (dus lijn 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 & 11). Dat zijn ongeveer 37 omlopen overdag, dus dat kan dan wel kloppen met het aantal wagens met wat hij stelt. Dat er op de stadsdienst wel het een en ander gaat veranderen wil ik best geloven als er geen gelede wagens komen. Lijn 1 moet dan tussen de Reitse Hoevenstraat - CS - Stappegoor sowieso frequenter bediend gaan worden wil je alles weg gaan krijgen.
Stappegoor is een kwestie van routes verleggen. Daarnaast is er een hele grote nieuwbouwwijk in het uiterste westen van Tilburg waar momenteel heel veel lege bussen rondrijden en daar kan het wel wat minder.
Frans F schreef:Nee, er schijnt een losse lijn 155 Veghel-Gemert te komen die in Veghel aansluiting geeft op Volans 306 richting Den Bosch (de huidige 160). Maar dat is het laatste wat ik verklap.
Je roept van alles, maar met bronnen heb ik jou nog nooit op de proppen zien komen, dus dat verklappen zal wel meevallen denk ik.
Wedden om een tientje dat dit klopt?
Ik wil wel wedden. Ik geloof jou al maanden niet meer namelijk. Daarnaast als je echt zo zeker van je zaak bent had je wel een hoger bedrag genoemd.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 02 okt 2014, 00:00
door Hainje
Frans F schreef:Stappegoor is een kwestie van routes verleggen. Daarnaast is er een hele grote nieuwbouwwijk in het uiterste westen van Tilburg waar momenteel heel veel lege bussen rondrijden en daar kan het wel wat minder.
Nou zoveel winst valt er niet te halen uit routes verleggen naar Stappegoor. Dus ik hoor graag van je hoe je dat dan voor je ziet.

En waarschijnlijk bedoel je de Reeshof. Een vinexlocatie met ca 45.000 inwoners. Het OV is daar al naar de vinkentering geholpen met de T-bus, breek het a.u.b. niet nog verder af.
Frans F schreef:Wedden om een tientje dat dit klopt?
Kun je het wel missen? Die tien euro? :o

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 02 okt 2014, 00:14
door Michael 1988
Deels komt dat denk ik ook dat de bus in de Reeshof verprutst is door het nieuwe station daar. Verschillende reizigers moeten toch met de trein en kunnen dan net zo goed fietsen naar het station Reeshof i.p.v. met de stadsbus naar het station te gaan. Ik weet niet hoeveel goedkoper het is, maar zal mogelijk toch wel wat schelen.

Daarnaast, als jij ook met hem gaat wedden kun je eerder afvragen of Frans F wel 20 euro kan missen :P
Milco schreef:
Hainje schreef:
Milco schreef:Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien hierover. In dat geval alvast sorry. :)
De wagens van Veolia zijn als het goed is verkocht. Dus krijgen een vervolgcarriere elders.
De wagens van stad Den Bosch gaan kennelijk naar stad Tilburg.
Oké, maar verkocht binnen NL, of buitenland, of weet jij dat ook niet?
Hoe zit het met de Ambassadors van Veolia dan? Twee pagina's terug lees ik in een post van jou dat deze zouden blijven; dat is dus niet juist?
Ik denk dat bedoelt werd de amba's van Arriva, die blijven namelijk wel. Net zoals de Citaro's.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 02 okt 2014, 00:52
door MrEmiel
Frans heeft het over 'mond voorbij praten' en gooit er vervolgens een al dan niet waar zijnde schep bovenop. Ik ben wel benieuwd wanneer we wel horen hoe de dienstregeling eruit gaat zien. Vele andere concessies zijn inmiddels voor 2015 al bekend en met de grote veranderingen in Brabant is het wel prettig deze snel te weten

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 02 okt 2014, 02:11
door Hainje
Ik denk dat Frans gewoon een troll is die uitprobeert hoe lang hij ons voor de gek kan houden.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 02 okt 2014, 07:40
door Michael 1988
Antwoord op je vraag: 2 weken.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 02 okt 2014, 07:48
door huibf
Graag iedereen in zijn waarde laten. Ik ken Frans niet, maar hij beschikt over inside informatie. Hij zal wel voor zichzelf kunnen afwegen wat hij wel en niet mag/kan/wil vertellen.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 02 okt 2014, 13:07
door Polleke
Voor alle chauffeurs ligt er volgende week een sleutelring met VDL logo klaar op de regio kantoren,heb ik uit betouwbare bron vernomen!

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 02 okt 2014, 14:56
door Jasper073
Michael 1988 schreef:
Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:Ik lees het nu pas. Wel vreemd dat de Citaro's naar Tilburg gaan. Zou ze eerder in Den Bosch blijven behouden dan. Of het is ter compensatie dat hier in de omgeving nog de meeste oude bussen blijven rondrijden en (sommige) reizigers dan een verademing krijgen van nieuwere bus.

Maar ik ben vooral benieuwd naar welke bussen er nu komen i.p.v. de gelede bussen (die op enkele lijnen hard nodig zijn).
Zo ver ik heb gehoord van sommige die bij Arriva werken en vandaag bij het info-dag waren.
Komen er GEEN verlengde bussen, gaan idd de Citaro's naar Tilburg, Den Bosch krijgt nieuwe Citea's/Lijnen/Routes
Stads lijn is van 1 t/m 20 en qua streek bus lijn denk er boven of wat dan ook geen idee.
Chauffeurs die op staddienst rijden moeten ook soms op de streek gaan rijden en andersom ook.
Dat ik hier nu echt op in moet gaan. Even goed lezen aub. Ik zei dat ik benieuwd ben wat dus het plan is van Arriva met die lijnen en welke bussen ze er dan op zetten. Ik zei niet dat ze gelede bussen zullen inzetten.
Excuus wou het anders vertellen maar idd niet goed gelezen. Sorry sorry bij deze haha :)

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 02 okt 2014, 15:58
door Michael
Frans F schreef:
Michael schreef:Voor de stadsdiest van Tilburg zijn 37 12 meter bussen nodig in de huidige dienstregeling. Aangezien de concessie is gewonnen door met de huidige dienstregeling verder te rijden heb je er ook weer 37 nodig. Er zijn maar 33 Citaro's. Het zou kunnen inderdaad. Maar dan moet je het wel aanvullen met Ctea's
Tilburg behoort tot de concessie Oost en dat betekent dat NIET met de huidige dienstregeling wordt doorgereden.
Sorry, Ik moet even aan wennen dat Tilburg niet meer bij de concessie West Brabant hoort.

Verder komen er nog 5 Citea's die nu nog in de Achterhoek rijden naar Brabant.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 02 okt 2014, 16:33
door OmniLezer
Ik wil gewoon de dienstregeling van Noord-Brabant 2015 en het materieel weten wat ze gaan gebruiken voor de diensten daar!

* Kleine notitie; Arriva maakt van alle "lange" lijnen een soort van Qliner of Volans omdat ze dan gewoon een verhoogde tarief ervoor kunnen vragen dus alle lijnen als 152, 153, 155, 160 enzovoort en ook 311, 312, 316 en 101, worden later geüpgraded.

Dat schat ik althans. Dus als alles niet uitkomt, ga mij niet de schuld geven als bij "Frans F"

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 02 okt 2014, 16:34
door CamilleKreemers
Van Arriva is dat gewoon bekend voor de lange lijnen.
Zie Qliners in Friesland.

Als de provincie hiermee akkoord gaat, is er geen mogelijkheid van reizigers om te klagen toch?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 02 okt 2014, 16:44
door huibe
Even een huishoudelijke vraag tussen door. Gaan we deze topic binnenkort sluiten om verder te gaan in een concessie oost en west topic of blijven we in 1 algemene doorgaan?