Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor fogeltje » Zo 03 Nov 2013, 15:49

Voor welke stadsdiensten is dat? Alle stadsdiensten of alleen de "kleine" stadsdiensten (wat er over blijft van Oss bijvoorbeeld)?
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
mijack1985
Berichten: 950
Lid geworden op: Za 22 Jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor mijack1985 » Zo 03 Nov 2013, 16:02

Moet haast wel voor Oss zijn. Lijkt me niet dat deze busjes in 's-Hertogenbosch of Tilburg gaan rijden
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9097
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael » Zo 03 Nov 2013, 16:27

Op de stadsdiensten van Den Bosch, Tilburg en Breda red je het echt niet met midibussen. Daar is de bezetting te hoog voor. Maar voor een stadsdienst zoals Oss lijkt het mij prima.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 788
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor flipje » Zo 03 Nov 2013, 16:48

huibf schreef:
wwijker schreef:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=587933131241987&l=fe9a2bf581
Nieuwe stadsbus Arriva, als het de concessie wint?


neus en positie voorwiel heeft wel wat weg van de phileas

Het is eigenlijk een Optare Solo in een Citea jasje. VDL heeft een contract gesloten met Optare, VDL verkoopt deze 'Citea' en Optare produceert de voertuigen.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1463
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor marvinkok » Zo 03 Nov 2013, 17:43

Niet VDL met Optare, maar VDL met Wright ;) De een doet rechtsgestuurd, de ander links. (als ik het goed begrepen heb...)

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor fogeltje » Zo 03 Nov 2013, 18:25

Michael schreef:Op de stadsdiensten van Den Bosch, Tilburg en Breda red je het echt niet met midibussen. Daar is de bezetting te hoog voor. Maar voor een stadsdienst zoals Oss lijkt het mij prima.

Die andere stadsdiensten ken ik niet, dus vandaar mijn vraag :) Maar blijft er überhaupt nog een stadsdienst over om deze bussen op in te zetten? Ik dacht dat die lijnen niet meer verplicht waren (of hooguit een aangepaste lijn 2).
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2387
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Mr-W » Zo 03 Nov 2013, 18:35

fogeltje schreef:
Michael schreef:Op de stadsdiensten van Den Bosch, Tilburg en Breda red je het echt niet met midibussen. Daar is de bezetting te hoog voor. Maar voor een stadsdienst zoals Oss lijkt het mij prima.

Die andere stadsdiensten ken ik niet, dus vandaar mijn vraag :) Maar blijft er überhaupt nog een stadsdienst over om deze bussen op in te zetten? Ik dacht dat die lijnen niet meer verplicht waren (of hooguit een aangepaste lijn 2).

Volgens mij kun je deze bussen ook prima inzetten op rustige streeklijnen in bijvoorbeeld de regio Grave.
Heb trouwens wel vraagtekens bij het interieur voor stadsdienstgebruik.
Afbeelding
http://www.zone01.be/artikel/busworld2013-vdl-bus-and-coach

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Zo 03 Nov 2013, 18:35

wwijker schreef:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=587933131241987&l=fe9a2bf581
Nieuwe stadsbus Arriva, als het de concessie wint?


Vindt de bus er leuker uit zien dan de gewone Citea. Overigens, las ik in de PVE dat de stadsdienst van Oss een optie is. Daarnaast is er een optie van emissieloos kleinschalig openbaar vervoer in de binnenstadsring van 's-Hertogenbosch (oorspronkelijke 220Xpress). Mogelijk dat Arriva voor dat laatste de (elektrische) midibus wil gaan gebruiken voor die doeleinden en dat misschien de grote bussen definitief uit de binnenstad worden geweerd (zie hier kop C.3.4). Ook worden er geen lege bussen meer geaccepteerd en op de plaatsen waar het noodzakelijk is wordt kleinschalig openbaar vervoer geleverd (midibussen en/of buurtbussen). Dus ook daar kan de bus worden ingezet. En niet te vergeten de pendeldienst Den Bosch CS - JBZ als de provincie die nog terug wil hebben.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor fogeltje » Zo 03 Nov 2013, 20:04

De streeklijnen rond Grave gaan dacht ik volgens planning met pensioen, behalve misschien in de spitsuren. Wellicht dat Arriva gekomen is met een plan voor midibussen rond Grave.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Zo 03 Nov 2013, 22:18

De provincie wil wel voor sommige plaatsen kleinschalig openbaar vervoer blijven uitvoeren al dan niet door derden (dus mogelijk alleen tijdens spitsuren met taxibussen, midibussen of touringcars). Maar voor de stadsdienst Den Bosch wil Arriva misschien de midibussen ook gaan inzetten voor ontsluiting in de binnenstad, iets wat ik al in het bericht hiervoor had gezegd. En misschien ook voor andere steden en/of lijnen. Kan me nog herinneren dat lijn 72 een paar jaar geleden nog met een midibus werd gereden en enkele P+R lijnen van en naar het station in de tijd van BBA. Maar goed, de tijden zijn veranderd.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 788
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor flipje » Ma 04 Nov 2013, 08:36

marvinkok schreef:Niet VDL met Optare, maar VDL met Wright ;) De een doet rechtsgestuurd, de ander links. (als ik het goed begrepen heb...)

Oh ja Wright Streetlite, de concurrent van de Optare Solo :P

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Ma 04 Nov 2013, 12:42

Het is dus eigenlijk toch geen VDL Citea, maar een heel ander product. Valt me tegen van VDL, een product van iemand anders "stelen" ;).
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1463
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor marvinkok » Ma 04 Nov 2013, 12:56

Nee, samenwerken ;)
Alle OV-bussen bij VDL hebben de naam Citea, en de tourincars Futura meen ik.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Ma 04 Nov 2013, 17:22

Vandaar de aanhalingstekens :roll: . Maar wat ik bedoelde is dat ik het triest vind dat VDL niet gewoon de vorm van de Citea aanhoudt en die gewoon inkort. Nu is het een ontwerp dat wordt overgenomen van een andere fabrikant. Overigens vind ik dat ontwerp beter uit zien dan de Citea, maar dat is even terzijde.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Bluearrow
Berichten: 268
Lid geworden op: Za 23 Jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Bluearrow » Wo 06 Nov 2013, 15:23

Michael 1988 schreef:Vandaar de aanhalingstekens :roll: . Maar wat ik bedoelde is dat ik het triest vind dat VDL niet gewoon de vorm van de Citea aanhoudt en die gewoon inkort. Nu is het een ontwerp dat wordt overgenomen van een andere fabrikant. Overigens vind ik dat ontwerp beter uit zien dan de Citea, maar dat is even terzijde.


Het is gewoon heel simpel. VDL en Wright zijn een samenwerking aangegaan, en het scala aan bussen word daarbij aangepast, zodat de modellen met het stuur links onder de naam VDL worden verkocht en de modellen met het stuur rechts onder de naam Wright. Best of both worlds, laten we maar zeggen.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !

ICE105
Berichten: 219
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor ICE105 » Za 23 Nov 2013, 19:30

*schopje*
Is er al een datum waarop de bekendmaking van de winnaars der beide concessies gepland staat?

huibf
Berichten: 2526
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor huibf » Za 23 Nov 2013, 19:54

ICE105 schreef:*schopje*
Is er al een datum waarop de bekendmaking van de winnaars der beide concessies gepland staat?


zover ik weet niet. Maar wel nog dit jaar, is het plan....

Hans
Berichten: 397
Lid geworden op: Di 06 Apr 2010, 20:43

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hans » Zo 24 Nov 2013, 01:45

Die midi's zouden wellicht ook prima volstaan in Roosendaal en Bergen op Zoom.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hainje » Zo 24 Nov 2013, 14:35

Hans schreef:Die midi's zouden wellicht ook prima volstaan in Roosendaal en Bergen op Zoom.

Op lijn 7 in Tilburg zou het ook prima kunnen, eventueel gekoppeld aan lijn 8 in een kwartierfrequentie op laatst genoemde lijn. Lijn 8 moet namelijk over de Korvelseweg, een drukke en smalle hoofdweg met veel fietsers plus ladend en lossend vrachtverkeer. Dus dan is een kortere veel wendbaardere bus een goede optie.
Laatst gewijzigd door Hainje op Zo 24 Nov 2013, 17:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9097
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael » Zo 24 Nov 2013, 16:06

ICE105 schreef:*schopje*
Is er al een datum waarop de bekendmaking van de winnaars der beide concessies gepland staat?


Ik heb van een chauffeur gehoord dat het half december bekend zou worden.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Hans
Berichten: 397
Lid geworden op: Di 06 Apr 2010, 20:43

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hans » Ma 25 Nov 2013, 01:29

Het komt niet vaak voor volgens mij dat een bekendmaking ook echt op de geplande datum plaats vindt. Vaak vindt er uitstel plaats. Ik reken op januari 2014, ergens 2e week. (ofwel NA de feestdagen).

huibf
Berichten: 2526
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor huibf » Ma 25 Nov 2013, 10:14

Hans schreef:Het komt niet vaak voor volgens mij dat een bekendmaking ook echt op de geplande datum plaats vindt. Vaak vindt er uitstel plaats. Ik reken op januari 2014, ergens 2e week. (ofwel NA de feestdagen).


Ik hoop i.i.g. dat ze dit keer wel alles in een keer goed doen, zowel de concessiehouder en -verlener. en als daarmee de gunning enkele weken later is, dan is dat een goed excuus

sealynx
Berichten: 50
Lid geworden op: Di 26 Nov 2013, 11:17

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor sealynx » Di 26 Nov 2013, 11:24

huibf schreef:Ik hoop i.i.g. dat ze dit keer wel alles in een keer goed doen, zowel de concessiehouder en -verlener. en als daarmee de gunning enkele weken later is, dan is dat een goed excuus


Volgens de Wp2000 hebben vervoerders altijd 6 weken bezwaartermijn. Bij de laatste gunningen die ik gevolgd heb, is er in alle gevallen bezwaar gekomen, vaak op het laatste moment. Overigens in alle gevallen afgewezen.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Di 03 Dec 2013, 01:09

Joepie, er zijn weer een paar gekken bezig tegen Veolia Transport voor deze concessie :N . Leren ze het nooit dat je daarvoor niet hier in Nederland moet zijn.

Zie hier
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hainje » Di 03 Dec 2013, 15:42

Michael 1988 schreef:Joepie, er zijn weer een paar gekken bezig tegen Veolia Transport voor deze concessie :N . Leren ze het nooit dat je daarvoor niet hier in Nederland moet zijn.

Zie hier

D'r vast nog wel ergens een standaard afpoeierbrief in een bureaula liggen. :X
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten