Pagina 6 van 110

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 15:49
door fogeltje
Voor welke stadsdiensten is dat? Alle stadsdiensten of alleen de "kleine" stadsdiensten (wat er over blijft van Oss bijvoorbeeld)?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 16:02
door mijack1985
Moet haast wel voor Oss zijn. Lijkt me niet dat deze busjes in 's-Hertogenbosch of Tilburg gaan rijden

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 16:27
door Michael
Op de stadsdiensten van Den Bosch, Tilburg en Breda red je het echt niet met midibussen. Daar is de bezetting te hoog voor. Maar voor een stadsdienst zoals Oss lijkt het mij prima.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 16:48
door flipje
huibf schreef:
wwijker schreef:https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fe9a2bf581
Nieuwe stadsbus Arriva, als het de concessie wint?
neus en positie voorwiel heeft wel wat weg van de phileas
Het is eigenlijk een Optare Solo in een Citea jasje. VDL heeft een contract gesloten met Optare, VDL verkoopt deze 'Citea' en Optare produceert de voertuigen.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 17:43
door marvinkok
Niet VDL met Optare, maar VDL met Wright ;) De een doet rechtsgestuurd, de ander links. (als ik het goed begrepen heb...)

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 18:25
door fogeltje
Michael schreef:Op de stadsdiensten van Den Bosch, Tilburg en Breda red je het echt niet met midibussen. Daar is de bezetting te hoog voor. Maar voor een stadsdienst zoals Oss lijkt het mij prima.
Die andere stadsdiensten ken ik niet, dus vandaar mijn vraag :) Maar blijft er überhaupt nog een stadsdienst over om deze bussen op in te zetten? Ik dacht dat die lijnen niet meer verplicht waren (of hooguit een aangepaste lijn 2).

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 18:35
door Mr-W
fogeltje schreef:
Michael schreef:Op de stadsdiensten van Den Bosch, Tilburg en Breda red je het echt niet met midibussen. Daar is de bezetting te hoog voor. Maar voor een stadsdienst zoals Oss lijkt het mij prima.
Die andere stadsdiensten ken ik niet, dus vandaar mijn vraag :) Maar blijft er überhaupt nog een stadsdienst over om deze bussen op in te zetten? Ik dacht dat die lijnen niet meer verplicht waren (of hooguit een aangepaste lijn 2).
Volgens mij kun je deze bussen ook prima inzetten op rustige streeklijnen in bijvoorbeeld de regio Grave.
Heb trouwens wel vraagtekens bij het interieur voor stadsdienstgebruik.
Afbeelding
http://www.zone01.be/artikel/busworld20 ... -and-coach

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 18:35
door Michael 1988
wwijker schreef:https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fe9a2bf581
Nieuwe stadsbus Arriva, als het de concessie wint?
Vindt de bus er leuker uit zien dan de gewone Citea. Overigens, las ik in de PVE dat de stadsdienst van Oss een optie is. Daarnaast is er een optie van emissieloos kleinschalig openbaar vervoer in de binnenstadsring van 's-Hertogenbosch (oorspronkelijke 220Xpress). Mogelijk dat Arriva voor dat laatste de (elektrische) midibus wil gaan gebruiken voor die doeleinden en dat misschien de grote bussen definitief uit de binnenstad worden geweerd (zie hier kop C.3.4). Ook worden er geen lege bussen meer geaccepteerd en op de plaatsen waar het noodzakelijk is wordt kleinschalig openbaar vervoer geleverd (midibussen en/of buurtbussen). Dus ook daar kan de bus worden ingezet. En niet te vergeten de pendeldienst Den Bosch CS - JBZ als de provincie die nog terug wil hebben.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 20:04
door fogeltje
De streeklijnen rond Grave gaan dacht ik volgens planning met pensioen, behalve misschien in de spitsuren. Wellicht dat Arriva gekomen is met een plan voor midibussen rond Grave.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 03 nov 2013, 22:18
door Michael 1988
De provincie wil wel voor sommige plaatsen kleinschalig openbaar vervoer blijven uitvoeren al dan niet door derden (dus mogelijk alleen tijdens spitsuren met taxibussen, midibussen of touringcars). Maar voor de stadsdienst Den Bosch wil Arriva misschien de midibussen ook gaan inzetten voor ontsluiting in de binnenstad, iets wat ik al in het bericht hiervoor had gezegd. En misschien ook voor andere steden en/of lijnen. Kan me nog herinneren dat lijn 72 een paar jaar geleden nog met een midibus werd gereden en enkele P+R lijnen van en naar het station in de tijd van BBA. Maar goed, de tijden zijn veranderd.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: ma 04 nov 2013, 08:36
door flipje
marvinkok schreef:Niet VDL met Optare, maar VDL met Wright ;) De een doet rechtsgestuurd, de ander links. (als ik het goed begrepen heb...)
Oh ja Wright Streetlite, de concurrent van de Optare Solo :P

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: ma 04 nov 2013, 12:42
door Michael 1988
Het is dus eigenlijk toch geen VDL Citea, maar een heel ander product. Valt me tegen van VDL, een product van iemand anders "stelen" ;).

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: ma 04 nov 2013, 12:56
door marvinkok
Nee, samenwerken ;)
Alle OV-bussen bij VDL hebben de naam Citea, en de tourincars Futura meen ik.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: ma 04 nov 2013, 17:22
door Michael 1988
Vandaar de aanhalingstekens :roll: . Maar wat ik bedoelde is dat ik het triest vind dat VDL niet gewoon de vorm van de Citea aanhoudt en die gewoon inkort. Nu is het een ontwerp dat wordt overgenomen van een andere fabrikant. Overigens vind ik dat ontwerp beter uit zien dan de Citea, maar dat is even terzijde.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 15:23
door Bluearrow
Michael 1988 schreef:Vandaar de aanhalingstekens :roll: . Maar wat ik bedoelde is dat ik het triest vind dat VDL niet gewoon de vorm van de Citea aanhoudt en die gewoon inkort. Nu is het een ontwerp dat wordt overgenomen van een andere fabrikant. Overigens vind ik dat ontwerp beter uit zien dan de Citea, maar dat is even terzijde.
Het is gewoon heel simpel. VDL en Wright zijn een samenwerking aangegaan, en het scala aan bussen word daarbij aangepast, zodat de modellen met het stuur links onder de naam VDL worden verkocht en de modellen met het stuur rechts onder de naam Wright. Best of both worlds, laten we maar zeggen.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 23 nov 2013, 19:30
door ICE105
*schopje*
Is er al een datum waarop de bekendmaking van de winnaars der beide concessies gepland staat?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 23 nov 2013, 19:54
door huibf
ICE105 schreef:*schopje*
Is er al een datum waarop de bekendmaking van de winnaars der beide concessies gepland staat?
zover ik weet niet. Maar wel nog dit jaar, is het plan....

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 24 nov 2013, 01:45
door Hans
Die midi's zouden wellicht ook prima volstaan in Roosendaal en Bergen op Zoom.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 24 nov 2013, 14:35
door Hainje
Hans schreef:Die midi's zouden wellicht ook prima volstaan in Roosendaal en Bergen op Zoom.
Op lijn 7 in Tilburg zou het ook prima kunnen, eventueel gekoppeld aan lijn 8 in een kwartierfrequentie op laatst genoemde lijn. Lijn 8 moet namelijk over de Korvelseweg, een drukke en smalle hoofdweg met veel fietsers plus ladend en lossend vrachtverkeer. Dus dan is een kortere veel wendbaardere bus een goede optie.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 24 nov 2013, 16:06
door Michael
ICE105 schreef:*schopje*
Is er al een datum waarop de bekendmaking van de winnaars der beide concessies gepland staat?
Ik heb van een chauffeur gehoord dat het half december bekend zou worden.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: ma 25 nov 2013, 01:29
door Hans
Het komt niet vaak voor volgens mij dat een bekendmaking ook echt op de geplande datum plaats vindt. Vaak vindt er uitstel plaats. Ik reken op januari 2014, ergens 2e week. (ofwel NA de feestdagen).

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: ma 25 nov 2013, 10:14
door huibf
Hans schreef:Het komt niet vaak voor volgens mij dat een bekendmaking ook echt op de geplande datum plaats vindt. Vaak vindt er uitstel plaats. Ik reken op januari 2014, ergens 2e week. (ofwel NA de feestdagen).
Ik hoop i.i.g. dat ze dit keer wel alles in een keer goed doen, zowel de concessiehouder en -verlener. en als daarmee de gunning enkele weken later is, dan is dat een goed excuus

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: di 26 nov 2013, 11:24
door sealynx
huibf schreef:Ik hoop i.i.g. dat ze dit keer wel alles in een keer goed doen, zowel de concessiehouder en -verlener. en als daarmee de gunning enkele weken later is, dan is dat een goed excuus
Volgens de Wp2000 hebben vervoerders altijd 6 weken bezwaartermijn. Bij de laatste gunningen die ik gevolgd heb, is er in alle gevallen bezwaar gekomen, vaak op het laatste moment. Overigens in alle gevallen afgewezen.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: di 03 dec 2013, 01:09
door Michael 1988
Joepie, er zijn weer een paar gekken bezig tegen Veolia Transport voor deze concessie :N . Leren ze het nooit dat je daarvoor niet hier in Nederland moet zijn.

Zie hier

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: di 03 dec 2013, 15:42
door Hainje
Michael 1988 schreef:Joepie, er zijn weer een paar gekken bezig tegen Veolia Transport voor deze concessie :N . Leren ze het nooit dat je daarvoor niet hier in Nederland moet zijn.

Zie hier
D'r vast nog wel ergens een standaard afpoeierbrief in een bureaula liggen. :X