Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: zo 03 nov 2013, 15:49
Voor welke stadsdiensten is dat? Alle stadsdiensten of alleen de "kleine" stadsdiensten (wat er over blijft van Oss bijvoorbeeld)?
Het is eigenlijk een Optare Solo in een Citea jasje. VDL heeft een contract gesloten met Optare, VDL verkoopt deze 'Citea' en Optare produceert de voertuigen.huibf schreef:neus en positie voorwiel heeft wel wat weg van de phileaswwijker schreef:https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fe9a2bf581
Nieuwe stadsbus Arriva, als het de concessie wint?
Die andere stadsdiensten ken ik niet, dus vandaar mijn vraag :) Maar blijft er überhaupt nog een stadsdienst over om deze bussen op in te zetten? Ik dacht dat die lijnen niet meer verplicht waren (of hooguit een aangepaste lijn 2).Michael schreef:Op de stadsdiensten van Den Bosch, Tilburg en Breda red je het echt niet met midibussen. Daar is de bezetting te hoog voor. Maar voor een stadsdienst zoals Oss lijkt het mij prima.
Volgens mij kun je deze bussen ook prima inzetten op rustige streeklijnen in bijvoorbeeld de regio Grave.fogeltje schreef:Die andere stadsdiensten ken ik niet, dus vandaar mijn vraag :) Maar blijft er überhaupt nog een stadsdienst over om deze bussen op in te zetten? Ik dacht dat die lijnen niet meer verplicht waren (of hooguit een aangepaste lijn 2).Michael schreef:Op de stadsdiensten van Den Bosch, Tilburg en Breda red je het echt niet met midibussen. Daar is de bezetting te hoog voor. Maar voor een stadsdienst zoals Oss lijkt het mij prima.
Vindt de bus er leuker uit zien dan de gewone Citea. Overigens, las ik in de PVE dat de stadsdienst van Oss een optie is. Daarnaast is er een optie van emissieloos kleinschalig openbaar vervoer in de binnenstadsring van 's-Hertogenbosch (oorspronkelijke 220Xpress). Mogelijk dat Arriva voor dat laatste de (elektrische) midibus wil gaan gebruiken voor die doeleinden en dat misschien de grote bussen definitief uit de binnenstad worden geweerd (zie hier kop C.3.4). Ook worden er geen lege bussen meer geaccepteerd en op de plaatsen waar het noodzakelijk is wordt kleinschalig openbaar vervoer geleverd (midibussen en/of buurtbussen). Dus ook daar kan de bus worden ingezet. En niet te vergeten de pendeldienst Den Bosch CS - JBZ als de provincie die nog terug wil hebben.wwijker schreef:https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fe9a2bf581
Nieuwe stadsbus Arriva, als het de concessie wint?
Oh ja Wright Streetlite, de concurrent van de Optare Solomarvinkok schreef:Niet VDL met Optare, maar VDL met Wright ;) De een doet rechtsgestuurd, de ander links. (als ik het goed begrepen heb...)
Het is gewoon heel simpel. VDL en Wright zijn een samenwerking aangegaan, en het scala aan bussen word daarbij aangepast, zodat de modellen met het stuur links onder de naam VDL worden verkocht en de modellen met het stuur rechts onder de naam Wright. Best of both worlds, laten we maar zeggen.Michael 1988 schreef:Vandaar de aanhalingstekens . Maar wat ik bedoelde is dat ik het triest vind dat VDL niet gewoon de vorm van de Citea aanhoudt en die gewoon inkort. Nu is het een ontwerp dat wordt overgenomen van een andere fabrikant. Overigens vind ik dat ontwerp beter uit zien dan de Citea, maar dat is even terzijde.
zover ik weet niet. Maar wel nog dit jaar, is het plan....ICE105 schreef:*schopje*
Is er al een datum waarop de bekendmaking van de winnaars der beide concessies gepland staat?
Op lijn 7 in Tilburg zou het ook prima kunnen, eventueel gekoppeld aan lijn 8 in een kwartierfrequentie op laatst genoemde lijn. Lijn 8 moet namelijk over de Korvelseweg, een drukke en smalle hoofdweg met veel fietsers plus ladend en lossend vrachtverkeer. Dus dan is een kortere veel wendbaardere bus een goede optie.Hans schreef:Die midi's zouden wellicht ook prima volstaan in Roosendaal en Bergen op Zoom.
Ik heb van een chauffeur gehoord dat het half december bekend zou worden.ICE105 schreef:*schopje*
Is er al een datum waarop de bekendmaking van de winnaars der beide concessies gepland staat?
Ik hoop i.i.g. dat ze dit keer wel alles in een keer goed doen, zowel de concessiehouder en -verlener. en als daarmee de gunning enkele weken later is, dan is dat een goed excuusHans schreef:Het komt niet vaak voor volgens mij dat een bekendmaking ook echt op de geplande datum plaats vindt. Vaak vindt er uitstel plaats. Ik reken op januari 2014, ergens 2e week. (ofwel NA de feestdagen).
Volgens de Wp2000 hebben vervoerders altijd 6 weken bezwaartermijn. Bij de laatste gunningen die ik gevolgd heb, is er in alle gevallen bezwaar gekomen, vaak op het laatste moment. Overigens in alle gevallen afgewezen.huibf schreef:Ik hoop i.i.g. dat ze dit keer wel alles in een keer goed doen, zowel de concessiehouder en -verlener. en als daarmee de gunning enkele weken later is, dan is dat een goed excuus
D'r vast nog wel ergens een standaard afpoeierbrief in een bureaula liggen. :XMichael 1988 schreef:Joepie, er zijn weer een paar gekken bezig tegen Veolia Transport voor deze concessie :N . Leren ze het nooit dat je daarvoor niet hier in Nederland moet zijn.
Zie hier