Jasper073 schreef:Ik snap ook niet echt waarom maar misschien dat die bussen ook op streek kunnen rijden ofzo ????![]()
Driedeurs kunnen toch ook op streek rijden?

Jasper073 schreef:Ik snap ook niet echt waarom maar misschien dat die bussen ook op streek kunnen rijden ofzo ????![]()
Hainje schreef:Mag toch hopen dat de frequentie dan wel omhoog gaat op lijn 2. Anders word het wel heel matig in Tilburg West.
Eigenlijk ongelofelijk, tien jaar terug reed in Tilburg West elke 7,5 minuut een bus die afgeladen vol zat, nu houden we met een beetje pech een 20-minutendienst over. Ik moet hiervan van binnen toch wel een klein beetje huilen.
Bee schreef:De (zeker in Tilburg) trage stadsbus heeft het afgelegd van de stadsfiets, die in alle Nederlandse steden steeds belangrijker wordt en een groter marktaandeel heeft gekregen.
Frans F schreef:Toen ik dit twee weken geleden al meldde werd ik door jou nog weggehoond, maar dat terzijde.
Bee schreef:De (zeker in Tilburg) trage stadsbus heeft het afgelegd van de stadsfiets, die in alle Nederlandse steden steeds belangrijker wordt en een groter marktaandeel heeft gekregen.
In welke wandelgangen?Frans F schreef:In de wandelgangen hoor ik dat er niet alleen concurrentie is van de fiets maar in toenemende mate ook van de trein tussen Reeshof en Tilburg CS. De lange rijtijd van de bus is het probleem.
We leven toch niet meer in de jaren 80,toendertijd waren de bussen nog hogevloers en was er bij een eventuele 3e deur te weinig zicht op het uitstappen,het kost maar 1 CiCo extra en die zijn van Arriva toch al waardeloos.Frans F schreef:buschauffeur schreef:Bedankt. Ik wilde de bus al zo lang van die kant zien! Ben ik de enige die tweedeurs een rare keus vind? Heeft iemand een idee wat voor redenen erachter kunnen zitten? Misschien een geldkwestie?
Tot in de jaren 80 waren tweedeurs stadsbussen op veel plaatsen gangbaar, dus zo bijzonder is het nu ook weer niet. Ik denk dat het inderdaad goedkoper is (minder CiCo's bijv.) en sjoemelen met vroegtijdig uitchecken wat minder makkelijk wordt.
Hainje schreef:Oh ja? Kun je mij een link geven naar die betreffende post?
Mr-W schreef:2 deursstadsbussen of streekbussen op de stad zijn vervelend en duurt het in en uitstappen onnodig lang.
Mr-W schreef:In welke wandelgangen?
Frans F schreef:Ik schreef toen: "Daarnaast is er een hele grote nieuwbouwwijk in het uiterste westen van Tilburg waar momenteel heel veel lege bussen rondrijden en daar kan het wel wat minder."
Ardan schreef:Willen we meer of minder bussen
flipje schreef:Er stonden aardig wat Citea's in Heerenveen vanochtend (behalve wat wagens van Arriva en GVB, ook heel wat wagens voor Berlijn). Zover ik kon overzien was alles 2 deurs (behalve de GVB bussen).
Arriva zal wel kijken naar het kostenplaatje, uiteindelijk is een 2 deurs bus in onderhoud voordeliger dan een 3 deurs variant.
Ardan schreef:Willen we meer of minder bussen
huibe schreef:Ik blijf het opvallend vinden die 2 deurs SLF. Zeker ook omdat chauffeurs in Breda mij vanavond wisten te vertellen dat het 3 deurs zou zijn...
buschauffeur schreef:Ja, hij werkt! Goede foto. Lage rechter buitenspiegel en dodehoekspiegel dus. Anders dan bij de VDL's van Veolia.
Terug naar “OV in Zuid-Nederland”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 5 gasten