Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
buschauffeur
Berichten: 166
Lid geworden op: Za 28 Jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor buschauffeur » Vr 10 Okt 2014, 20:27

Jasper073 schreef:Ik snap ook niet echt waarom maar misschien dat die bussen ook op streek kunnen rijden ofzo ???? :|


Driedeurs kunnen toch ook op streek rijden? :wink: Maar op de stad in Tilburg de Bossche Citaro's. Wel driedeurs dus. Zouden dat er genoeg zijn? Niet toch ook een paar VDL's? Over Tilburg gesproken: lijn 3 Reeshof vervalt helemaal. Dat wil zeggen: lijn 2 gaat vanaf de Jozef Platteweg rijden wat nu door lijn 3 gereden wordt en gaat op de rotonde na het winkelcentrum rechtsaf. Dit betekent dat de haltes Drimmelenstraat, Kasterenlaan, Kijkduinlaan en Keizersveerlaan vervallen. Het betekent ook dat je vanaf Gesworen Hoek en Huibeven eerst helemaal door de Reeshof moet om op station Reeshof te komen. Lijn 4 Elisabeth Ziekenhuis via Fatima zal niet meer rijden op zondag en als ik me niet vergis 143 naar Reusel in het weekend niet.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hainje » Vr 10 Okt 2014, 20:54

Mag toch hopen dat de frequentie dan wel omhoog gaat op lijn 2. Anders word het wel heel matig in Tilburg West.
Eigenlijk ongelofelijk, tien jaar terug reed in Tilburg West elke 7,5 minuut een bus die afgeladen vol zat, nu houden we met een beetje pech een 20-minutendienst over. Ik moet hiervan van binnen toch wel een klein beetje huilen. :(
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Suus » Vr 10 Okt 2014, 20:57

Wil je een pakje zakdoekjes, Hainje?

De (zeker in Tilburg) trage stadsbus heeft het afgelegd van de stadsfiets, die in alle Nederlandse steden steeds belangrijker wordt en een groter marktaandeel heeft gekregen.
Rame à l'approche

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Vr 10 Okt 2014, 21:00

@buschauffeur
Lijn143 vervalt in het weekend, lijn 142 rijdt in het weekend ieder uur maar alleen nog maar Tilburg-Hilvarenbeek.
Tilburg-Oirschot kan in het weekend ieder uur met de lijn 141 via Moergestel.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Vr 10 Okt 2014, 21:18

Hainje schreef:Mag toch hopen dat de frequentie dan wel omhoog gaat op lijn 2. Anders word het wel heel matig in Tilburg West.
Eigenlijk ongelofelijk, tien jaar terug reed in Tilburg West elke 7,5 minuut een bus die afgeladen vol zat, nu houden we met een beetje pech een 20-minutendienst over. Ik moet hiervan van binnen toch wel een klein beetje huilen. :(

Toen ik dit twee weken geleden al meldde werd ik door jou nog weggehoond, maar dat terzijde.

Lijn 2 en 4 krijgen allebei een 15' dienst overdag en een 10' dienst in de spits, in de schoolvakantie een 30' dienst overdag en een 15' dienst in de spits. Op zaterdag wordt het een 15' dienst en op zondag/'s avonds een 30' dienst.

Overigens gaan bijna op alle lijnen de frequenties in de vakantiedienst omlaag. De basisfrequentie wordt dan de gehele dag een 30' dienst op alle lijnen, enkele lijnen krijgen in de spits nog wel een 15' dienst.

Bee schreef:De (zeker in Tilburg) trage stadsbus heeft het afgelegd van de stadsfiets, die in alle Nederlandse steden steeds belangrijker wordt en een groter marktaandeel heeft gekregen.

In de wandelgangen hoor ik dat er niet alleen concurrentie is van de fiets maar in toenemende mate ook van de trein tussen Reeshof en Tilburg CS. De lange rijtijd van de bus is een probleem.
Laatst gewijzigd door Frans F op Vr 10 Okt 2014, 22:00, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hainje » Vr 10 Okt 2014, 21:33

Frans F schreef:Toen ik dit twee weken geleden al meldde werd ik door jou nog weggehoond, maar dat terzijde.

Oh ja? Kun je mij een link geven naar die betreffende post? :)
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2381
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Mr-W » Vr 10 Okt 2014, 21:46

Bee schreef:De (zeker in Tilburg) trage stadsbus heeft het afgelegd van de stadsfiets, die in alle Nederlandse steden steeds belangrijker wordt en een groter marktaandeel heeft gekregen.

Helaas heeft ie een groter marktaandeel gekregen :(
Frans F schreef:In de wandelgangen hoor ik dat er niet alleen concurrentie is van de fiets maar in toenemende mate ook van de trein tussen Reeshof en Tilburg CS. De lange rijtijd van de bus is het probleem.
In welke wandelgangen?
Frans F schreef:
buschauffeur schreef:Bedankt. Ik wilde de bus al zo lang van die kant zien! Ben ik de enige die tweedeurs een rare keus vind? Heeft iemand een idee wat voor redenen erachter kunnen zitten? Misschien een geldkwestie?

Tot in de jaren 80 waren tweedeurs stadsbussen op veel plaatsen gangbaar, dus zo bijzonder is het nu ook weer niet. Ik denk dat het inderdaad goedkoper is (minder CiCo's bijv.) en sjoemelen met vroegtijdig uitchecken wat minder makkelijk wordt.
We leven toch niet meer in de jaren 80,toendertijd waren de bussen nog hogevloers en was er bij een eventuele 3e deur te weinig zicht op het uitstappen,het kost maar 1 CiCo extra en die zijn van Arriva toch al waardeloos.
2 deursstadsbussen of streekbussen op de stad zijn vervelend en duurt het in en uitstappen onnodig lang.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Vr 10 Okt 2014, 21:47

Hainje schreef:Oh ja? Kun je mij een link geven naar die betreffende post? :)

Ik schreef toen: "Daarnaast is er een hele grote nieuwbouwwijk in het uiterste westen van Tilburg waar momenteel heel veel lege bussen rondrijden en daar kan het wel wat minder."

Mr-W schreef:2 deursstadsbussen of streekbussen op de stad zijn vervelend en duurt het in en uitstappen onnodig lang.

De ambassadors funcioneren goed op de stadsdienst Den Bosch, het enige punt is de inrichting met erg veel zitplaatsen wat de interne doorgang belemmert. Ik vermoed overigens dat het vooral met het voortijdig uitchecken te maken heeft, op de middenuitgang heeft de chauffeur toch wat beter zicht via zijn spiegels.

Mr-W schreef:In welke wandelgangen?

OV-kennissen uit Tilburg.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hainje » Vr 10 Okt 2014, 23:01

Frans F schreef:Ik schreef toen: "Daarnaast is er een hele grote nieuwbouwwijk in het uiterste westen van Tilburg waar momenteel heel veel lege bussen rondrijden en daar kan het wel wat minder."

D'r is nogal een verschil in wat jij vindt dat minder kan en wat daadwerkelijk minder kan. Daarnaast heb ik niet hier idee dat wij over dezelfde wijken aan het praten zijn. Tilburg West is de naam voor wat ze in Amsterdam "Oud West" zouden noemen. Reeshof ligt weer aan de westzijde van Oud West en ik ben het met je eens dat de maatregel die nu in de Reeshof op stapel staat acceptabel is, want inderdaad, de bus heeft veel in moeten leveren op de trein. Of dat erg is valt nog te bezien.

In de Reeshof is ook nooit een corridor met een 7,5minuut-bediening geweest. Een kwartierdienst was het maximum. Over de route CS - Hart van Brabantlaan - Cobbenhagenlaan - Statenlaan - Westermarkt - Baden Powelllaan - Paletplein was tot 2005 de hele dag een 7,5 minutendienst. Daarna is het stukje bij beetje afgebroken terwijl het traject absoluut potentie voor een 5-minutenbediening heeft. Dáár had ik het over met Tilburg West.

Dus Frans doe jezelf een lol en onderbouw je betogen (in ieder geval) over de stadsdienst Tilburg in het vervolg met feiten en correcte wijknamen. Ik reis al vanaf mijn 8e met de bus in Tilburg en Goirle, aangezien ik nu 30 jaar ben heb ik dus 22 jaar reiservaring en weet meer dan je denkt. Ik vind het niet zo erg om gehakt van je te maken, maar je zet jezelf er zo mee voor schut.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9266
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Ardan » Vr 10 Okt 2014, 23:09

Willen we meer of minder bussen *O*
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hainje » Vr 10 Okt 2014, 23:10

MEER! MEER! MEER!
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Vr 10 Okt 2014, 23:38

Ardan schreef:Willen we meer of minder bussen *O*


Meer bussen, minder treinen ;) (sarcasme)
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Jasper073
Berichten: 464
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Jasper073 » Vr 10 Okt 2014, 23:54

flipje schreef:Er stonden aardig wat Citea's in Heerenveen vanochtend (behalve wat wagens van Arriva en GVB, ook heel wat wagens voor Berlijn). Zover ik kon overzien was alles 2 deurs (behalve de GVB bussen :wink: ).
Arriva zal wel kijken naar het kostenplaatje, uiteindelijk is een 2 deurs bus in onderhoud voordeliger dan een 3 deurs variant.



Heb je daar toevallig foto's van ? en zo ja zou je die met ons misschien willen delen ?? :)
Favo Bus: VDL Citea

huibe
Berichten: 1094
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor huibe » Za 11 Okt 2014, 00:50

Ik blijf het opvallend vinden die 2 deurs SLF. Zeker ook omdat chauffeurs in Breda mij vanavond wisten te vertellen dat het 3 deurs zou zijn...
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

Gebruikersavatar
Renebussen
Berichten: 189
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: Nederland
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Renebussen » Za 11 Okt 2014, 07:34

Heel beschien zijn ze niet allemaal 2 deurs, maar ik denk het niet. -o-

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Fles » Za 11 Okt 2014, 10:56

Ardan schreef:Willen we meer of minder bussen *O*


MINDER MINDER MINDER!!

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Za 11 Okt 2014, 18:05

En dan zeker rails in heel Nederland voor treinen en trams ;)?

Maar even ontopic verder. Weet iemand al of er toevallig ook midibussen besteld worden? Of komen die lijnen waar de bussen nog gebruikt werden te vervallen?
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

huibe
Berichten: 1094
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor huibe » Za 11 Okt 2014, 19:18

Op welke lijnen verwacht je midi bussen?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor fogeltje » Za 11 Okt 2014, 19:48

In Oost-Brabant worden nu enkele lijnen met midibussen gereden waaronder 93, 96, 161 en 162.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Jasper073
Berichten: 464
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Jasper073 » Za 11 Okt 2014, 20:00

huibe schreef:Ik blijf het opvallend vinden die 2 deurs SLF. Zeker ook omdat chauffeurs in Breda mij vanavond wisten te vertellen dat het 3 deurs zou zijn...



Verdomme de link werkt niet.
excuus mensen ik ga het oplossen
Laatst gewijzigd door Jasper073 op Za 11 Okt 2014, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Favo Bus: VDL Citea

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hainje » Za 11 Okt 2014, 20:03

Doe het dan wel goed :P

Afbeelding
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

huibe
Berichten: 1094
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor huibe » Za 11 Okt 2014, 20:04

Leuk zo'n dode link.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

Gebruikersavatar
Jasper073
Berichten: 464
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Jasper073 » Za 11 Okt 2014, 21:22

Hoop dat de link nu wel werkt
Met de foto van de 2 deurs Arriva stadsbus :)

https://pbs.twimg.com/media/BzsG6sWIgAAUROV.jpg
Favo Bus: VDL Citea

buschauffeur
Berichten: 166
Lid geworden op: Za 28 Jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor buschauffeur » Za 11 Okt 2014, 21:43

Ja, hij werkt! Goede foto. Lage rechter buitenspiegel en dodehoekspiegel dus. Anders dan bij de VDL's van Veolia.

Gebruikersavatar
Jasper073
Berichten: 464
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Jasper073 » Zo 12 Okt 2014, 01:18

buschauffeur schreef:Ja, hij werkt! Goede foto. Lage rechter buitenspiegel en dodehoekspiegel dus. Anders dan bij de VDL's van Veolia.



Oke dan :pos:
Ja idd dat viel mij dus ook op de spiegel
Favo Bus: VDL Citea


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten