Pagina 51 van 110

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 20:27
door buschauffeur
Jasper073 schreef: Ik snap ook niet echt waarom maar misschien dat die bussen ook op streek kunnen rijden ofzo ???? :|
Driedeurs kunnen toch ook op streek rijden? :wink: Maar op de stad in Tilburg de Bossche Citaro's. Wel driedeurs dus. Zouden dat er genoeg zijn? Niet toch ook een paar VDL's? Over Tilburg gesproken: lijn 3 Reeshof vervalt helemaal. Dat wil zeggen: lijn 2 gaat vanaf de Jozef Platteweg rijden wat nu door lijn 3 gereden wordt en gaat op de rotonde na het winkelcentrum rechtsaf. Dit betekent dat de haltes Drimmelenstraat, Kasterenlaan, Kijkduinlaan en Keizersveerlaan vervallen. Het betekent ook dat je vanaf Gesworen Hoek en Huibeven eerst helemaal door de Reeshof moet om op station Reeshof te komen. Lijn 4 Elisabeth Ziekenhuis via Fatima zal niet meer rijden op zondag en als ik me niet vergis 143 naar Reusel in het weekend niet.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 20:54
door Hainje
Mag toch hopen dat de frequentie dan wel omhoog gaat op lijn 2. Anders word het wel heel matig in Tilburg West.
Eigenlijk ongelofelijk, tien jaar terug reed in Tilburg West elke 7,5 minuut een bus die afgeladen vol zat, nu houden we met een beetje pech een 20-minutendienst over. Ik moet hiervan van binnen toch wel een klein beetje huilen. :(

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 20:57
door Suus
Wil je een pakje zakdoekjes, Hainje?

De (zeker in Tilburg) trage stadsbus heeft het afgelegd van de stadsfiets, die in alle Nederlandse steden steeds belangrijker wordt en een groter marktaandeel heeft gekregen.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 21:00
door Frans F
@buschauffeur
Lijn143 vervalt in het weekend, lijn 142 rijdt in het weekend ieder uur maar alleen nog maar Tilburg-Hilvarenbeek.
Tilburg-Oirschot kan in het weekend ieder uur met de lijn 141 via Moergestel.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 21:18
door Frans F
Hainje schreef:Mag toch hopen dat de frequentie dan wel omhoog gaat op lijn 2. Anders word het wel heel matig in Tilburg West.
Eigenlijk ongelofelijk, tien jaar terug reed in Tilburg West elke 7,5 minuut een bus die afgeladen vol zat, nu houden we met een beetje pech een 20-minutendienst over. Ik moet hiervan van binnen toch wel een klein beetje huilen. :(
Toen ik dit twee weken geleden al meldde werd ik door jou nog weggehoond, maar dat terzijde.

Lijn 2 en 4 krijgen allebei een 15' dienst overdag en een 10' dienst in de spits, in de schoolvakantie een 30' dienst overdag en een 15' dienst in de spits. Op zaterdag wordt het een 15' dienst en op zondag/'s avonds een 30' dienst.

Overigens gaan bijna op alle lijnen de frequenties in de vakantiedienst omlaag. De basisfrequentie wordt dan de gehele dag een 30' dienst op alle lijnen, enkele lijnen krijgen in de spits nog wel een 15' dienst.
Bee schreef: De (zeker in Tilburg) trage stadsbus heeft het afgelegd van de stadsfiets, die in alle Nederlandse steden steeds belangrijker wordt en een groter marktaandeel heeft gekregen.
In de wandelgangen hoor ik dat er niet alleen concurrentie is van de fiets maar in toenemende mate ook van de trein tussen Reeshof en Tilburg CS. De lange rijtijd van de bus is een probleem.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 21:33
door Hainje
Frans F schreef:Toen ik dit twee weken geleden al meldde werd ik door jou nog weggehoond, maar dat terzijde.
Oh ja? Kun je mij een link geven naar die betreffende post? :)

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 21:46
door Mr-W
Bee schreef: De (zeker in Tilburg) trage stadsbus heeft het afgelegd van de stadsfiets, die in alle Nederlandse steden steeds belangrijker wordt en een groter marktaandeel heeft gekregen.
Helaas heeft ie een groter marktaandeel gekregen :(
Frans F schreef: In de wandelgangen hoor ik dat er niet alleen concurrentie is van de fiets maar in toenemende mate ook van de trein tussen Reeshof en Tilburg CS. De lange rijtijd van de bus is het probleem.
In welke wandelgangen?
Frans F schreef:
buschauffeur schreef: Bedankt. Ik wilde de bus al zo lang van die kant zien! Ben ik de enige die tweedeurs een rare keus vind? Heeft iemand een idee wat voor redenen erachter kunnen zitten? Misschien een geldkwestie?
Tot in de jaren 80 waren tweedeurs stadsbussen op veel plaatsen gangbaar, dus zo bijzonder is het nu ook weer niet. Ik denk dat het inderdaad goedkoper is (minder CiCo's bijv.) en sjoemelen met vroegtijdig uitchecken wat minder makkelijk wordt.
We leven toch niet meer in de jaren 80,toendertijd waren de bussen nog hogevloers en was er bij een eventuele 3e deur te weinig zicht op het uitstappen,het kost maar 1 CiCo extra en die zijn van Arriva toch al waardeloos.
2 deursstadsbussen of streekbussen op de stad zijn vervelend en duurt het in en uitstappen onnodig lang.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 21:47
door Frans F
Hainje schreef: Oh ja? Kun je mij een link geven naar die betreffende post? :)
Ik schreef toen: "Daarnaast is er een hele grote nieuwbouwwijk in het uiterste westen van Tilburg waar momenteel heel veel lege bussen rondrijden en daar kan het wel wat minder."
Mr-W schreef:2 deursstadsbussen of streekbussen op de stad zijn vervelend en duurt het in en uitstappen onnodig lang.
De ambassadors funcioneren goed op de stadsdienst Den Bosch, het enige punt is de inrichting met erg veel zitplaatsen wat de interne doorgang belemmert. Ik vermoed overigens dat het vooral met het voortijdig uitchecken te maken heeft, op de middenuitgang heeft de chauffeur toch wat beter zicht via zijn spiegels.
Mr-W schreef:In welke wandelgangen?
OV-kennissen uit Tilburg.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 23:01
door Hainje
Frans F schreef:Ik schreef toen: "Daarnaast is er een hele grote nieuwbouwwijk in het uiterste westen van Tilburg waar momenteel heel veel lege bussen rondrijden en daar kan het wel wat minder."
D'r is nogal een verschil in wat jij vindt dat minder kan en wat daadwerkelijk minder kan. Daarnaast heb ik niet hier idee dat wij over dezelfde wijken aan het praten zijn. Tilburg West is de naam voor wat ze in Amsterdam "Oud West" zouden noemen. Reeshof ligt weer aan de westzijde van Oud West en ik ben het met je eens dat de maatregel die nu in de Reeshof op stapel staat acceptabel is, want inderdaad, de bus heeft veel in moeten leveren op de trein. Of dat erg is valt nog te bezien.

In de Reeshof is ook nooit een corridor met een 7,5minuut-bediening geweest. Een kwartierdienst was het maximum. Over de route CS - Hart van Brabantlaan - Cobbenhagenlaan - Statenlaan - Westermarkt - Baden Powelllaan - Paletplein was tot 2005 de hele dag een 7,5 minutendienst. Daarna is het stukje bij beetje afgebroken terwijl het traject absoluut potentie voor een 5-minutenbediening heeft. Dáár had ik het over met Tilburg West.

Dus Frans doe jezelf een lol en onderbouw je betogen (in ieder geval) over de stadsdienst Tilburg in het vervolg met feiten en correcte wijknamen. Ik reis al vanaf mijn 8e met de bus in Tilburg en Goirle, aangezien ik nu 30 jaar ben heb ik dus 22 jaar reiservaring en weet meer dan je denkt. Ik vind het niet zo erg om gehakt van je te maken, maar je zet jezelf er zo mee voor schut.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 23:09
door Ardan
Willen we meer of minder bussen *O*

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 23:10
door Hainje
MEER! MEER! MEER!

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 23:38
door Michael 1988
Ardan schreef:Willen we meer of minder bussen *O*
Meer bussen, minder treinen ;) (sarcasme)

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 10 okt 2014, 23:54
door Jasper073
flipje schreef:Er stonden aardig wat Citea's in Heerenveen vanochtend (behalve wat wagens van Arriva en GVB, ook heel wat wagens voor Berlijn). Zover ik kon overzien was alles 2 deurs (behalve de GVB bussen :wink: ).
Arriva zal wel kijken naar het kostenplaatje, uiteindelijk is een 2 deurs bus in onderhoud voordeliger dan een 3 deurs variant.

Heb je daar toevallig foto's van ? en zo ja zou je die met ons misschien willen delen ?? :)

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 11 okt 2014, 00:50
door huibe
Ik blijf het opvallend vinden die 2 deurs SLF. Zeker ook omdat chauffeurs in Breda mij vanavond wisten te vertellen dat het 3 deurs zou zijn...

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 11 okt 2014, 07:34
door Stadsbus
Heel beschien zijn ze niet allemaal 2 deurs, maar ik denk het niet. -o-

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 11 okt 2014, 10:56
door Fles
Ardan schreef:Willen we meer of minder bussen *O*
MINDER MINDER MINDER!!

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 11 okt 2014, 18:05
door Michael 1988
En dan zeker rails in heel Nederland voor treinen en trams ;)?

Maar even ontopic verder. Weet iemand al of er toevallig ook midibussen besteld worden? Of komen die lijnen waar de bussen nog gebruikt werden te vervallen?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 11 okt 2014, 19:18
door huibe
Op welke lijnen verwacht je midi bussen?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 11 okt 2014, 19:48
door fogeltje
In Oost-Brabant worden nu enkele lijnen met midibussen gereden waaronder 93, 96, 161 en 162.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 11 okt 2014, 20:00
door Jasper073
huibe schreef:Ik blijf het opvallend vinden die 2 deurs SLF. Zeker ook omdat chauffeurs in Breda mij vanavond wisten te vertellen dat het 3 deurs zou zijn...

Verdomme de link werkt niet.
excuus mensen ik ga het oplossen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 11 okt 2014, 20:03
door Hainje
Doe het dan wel goed :P

Afbeelding

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 11 okt 2014, 20:04
door huibe
Leuk zo'n dode link.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 11 okt 2014, 21:22
door Jasper073
Hoop dat de link nu wel werkt
Met de foto van de 2 deurs Arriva stadsbus :)

https://pbs.twimg.com/media/BzsG6sWIgAAUROV.jpg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 11 okt 2014, 21:43
door buschauffeur
Ja, hij werkt! Goede foto. Lage rechter buitenspiegel en dodehoekspiegel dus. Anders dan bij de VDL's van Veolia.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 12 okt 2014, 01:18
door Jasper073
buschauffeur schreef:Ja, hij werkt! Goede foto. Lage rechter buitenspiegel en dodehoekspiegel dus. Anders dan bij de VDL's van Veolia.

Oke dan :pos:
Ja idd dat viel mij dus ook op de spiegel