Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 15 okt 2014, 10:27
Ja, je hebt gelijk. Het zijn nu ook erg onhandige bedragen.
Naar België bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat je daar qua materiaal veel meer afwisseling hebt.Jasper073 schreef: dus jij wil afwisseling ?
Heb ik een hele goeie tip voor je ;)
Verhuizen naar waar geen Citea's rijden ;)
Van mij ook. Kun je meteen een foto maken van de chauffeurscabine. ;-)Jasper073 schreef:Nou van mij mag het snel 14 December zijn
of dat sommige chauffeurs (me vader) de bussen mogen ophalen om naar Den Bosch te rijden :D dan ga ik mooi mee
Juist de eenvoud met het enkeltje is handig, kort/lang geeft weer verwarring. De dagkaart wordt naar mijn eigen observatie nu al niet echt veel verkocht dus ik zie ook niet waarom die nog veel duurder moet worden.fogeltje schreef: Slechte zaak. Maak het dagkaartje op zijn minst iets duurder, minimaal twee keer een enkeltje en een beetje erboven op, 7,50 bijvoorbeeld. Dat is nog steeds geen geld teveel voor een hele dag touren. En het ritkaartje zou wat meer op de afstand moeten worden afgestemd. Hou de minimale prijs van 3,50 (niet goedkoper om zo de chipkaart te blijven promoten) maar maak het voor de lange afstand wat duurder, zoals het in de meeste gebieden ook gaat.
Forsensen reizen in Brabant op een dalurenproduct. Ze betalen dan 's ochtends vol en 's middags krijgen ze 40% korting zodat ze gemiddeld 20% korting krijgen net als vroeger met de zoneabonnementen. Voldoet prima en je bent verlost van het gehannes met zones.Wanneer komt er bij Hermes/Brabant eindelijk eens een abonnement voor de gewone reiziger? Senioren, kinderen onder de 18 mogen bijna voor niks reizen, de rest wordt maar uitgemolken. Verzin een SRE-vrij met een mooi tarief zou ik zeggen.
Wellicht idee: enkeltje stad 3 euro, enkeltje streek 5 euro, dagkaartje 10 euro. Vooral die 50 cent is qua wisselgeld inderdaad altijd rot.buschauffeur schreef:Ja, je hebt gelijk. Het zijn nu ook erg onhandige bedragen.
5 euro in de streek is onrealistisch hoog, daar zijn ook reizigers die maar een paar kilometer meegaan. Denk aan lokaal vervoer in plaatsen zonder stadsdienst. En voor 10 euro zul je vrees ik nauwelijks nog een dagkaart verkopen.fogeltje schreef: Wellicht idee: enkeltje stad 3 euro, enkeltje streek 5 euro, dagkaartje 10 euro. Vooral die 50 cent is qua wisselgeld inderdaad altijd rot.
Papieren kaartje moet in mijn ogen ook ontmoedigd worden. Dat of je schaft je de OVC compleet af en gaat weer compleet over op papieren kaartjes.Frans F schreef:5 euro in de streek is onrealistisch hoog, daar zijn ook reizigers die maar een paar kilometer meegaan. Denk aan lokaal vervoer in plaatsen zonder stadsdienst. En voor 10 euro zul je vrees ik nauwelijks nog een dagkaart verkopen.fogeltje schreef: Wellicht idee: enkeltje stad 3 euro, enkeltje streek 5 euro, dagkaartje 10 euro. Vooral die 50 cent is qua wisselgeld inderdaad altijd rot.
Klopt, maar 10 euro is dan weer een dusdanig mooi rond bedrag dat het verhogen tot zeg 11,50 ofzo onhandig is.CamilleKreemers schreef:even rekenmachine:
2 * 5 = 10 ??
IN Groningen lopen naar mijn idee die 10-eurokaarten wel (maar kan ook komen, omdat er veel asielzoekers op die kaart reizen in mijn regio.) Ik weet niet hoe de situatie in Brabant is natuurlijk.
U wordt kennelijk niet gehinderd door enige kennis van de praktijk. Hele euro's zijn een stuk vlotter te wisselen dan dat gedoe met allemaal losse muntjes die bij elkaar 50 cent vormen. Of denkt u dat iedereen altijd met muntjes van 50 cent werkt? Nee dus. Het gebeurt nog steeds dagelijks dat mensen een halve minuut bezig zijn om voor 50 cent aan muntjes uit hun zakken bij elkaar te schrapen. Als iedereen dat zo doet zijn de 50ct muntjes van de chauffeurs op gegeven moment ook op en moet er met kleinere munten gewisseld gaan worden.Frans F schreef: Bedragen op halve euro's zijn mijns inziens genoeg, dat is echt geen probleem. Als je bedragen van 8 of 16 euro vraagt komt ook iedereen met een briefje van 10 of 20 aanzetten en moet je ook wisselgeld terugbetalen.
buschauffeur schreef:Van mij ook. Kun je meteen een foto maken van de chauffeurscabine. ;-)Jasper073 schreef:Nou van mij mag het snel 14 December zijn
of dat sommige chauffeurs (me vader) de bussen mogen ophalen om naar Den Bosch te rijden :D dan ga ik mooi mee
Zijn er voor de nieuwe dienstregeling ook busboekjes beschikbaar?
Nee, voor Brabant zijn er geen busboekjes beschikbaar. Wel gratis lijnfolders.
Zijn er voor Brabant lijnfolders verkrijgbaar?
Ja, er zijn gratis lijnfolders verkrijgbaar. Deze kunt u op maat bij ons bestellen.
Waar kan ik gratis lijnfolders krijgen/bestellen?
De lijnfolders zijn verkrijgbaar via de klantenservice en vanaf 14 december bij de Arriva Stores op de stations Breda, Tilburg en Den Bosch.
De Provincie betaalde de kosten van de boekjes tot nu toe maar stopt daarmee.Meltrain schreef: Zijn er voor de nieuwe dienstregeling ook busboekjes beschikbaar?
Nee, voor Brabant zijn er geen busboekjes beschikbaar. Wel gratis lijnfolders.
http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/a ... n-brabant/Jasper073 schreef:Ik hoop dat Arriva snel via hun site laat weten ... Zal denk ik half November zijn ??