Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Renebussen
Berichten: 189
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: Nederland
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Renebussen » Wo 29 Okt 2014, 13:03

Etienne schreef:https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=668215619959540&id=299814760132963

Kennelijk vandaag een presentatie van de bussen voor Noord-Brabant. *O*


mooie *O* bussen, lijken alleen wel net twents bussen.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Wo 29 Okt 2014, 13:23

De presentatie zag er bijzonder goed uit. Alle 5 de nieuwe type bussen (incl. buurtbus) waren aanwezig en te bezichtigen voor pers en genodigden. In totaal gaan er ruim 400 bussen rijden, waarvan meer dan 300 nieuwe.

Absoluut top vind ik de nieuwe Volans-bussen (45 zitplaatsen). Fraaie inrichting (blauwe stoelen) met individueel te bedienen verlichting en airco plus voor iedereen een USB aansluiting met stroom voor laptop of tablet. De nieuwe CiCo's (in alle nieuwe bussen) zijn stukken beter leesbaar dan de huidige, plus dat er een aparte CiCo voor het ophalen van reisproducten komt. Opvallend is alleen dat de vloer na de middendeur behoorlijk stijl omhoog gaat maar ook lange mensen kunnen achterin nog zitten.

Vergeleken met Volansen vond ik de Brabantliners wat kaler en saaier ogen maar ze zijn wel ruim. Ook hier is de bekleding blauw.

De stadsbus Citea's ogen ruim maar hebben wel slechts 27 zitplaatsen. Ik snap nu ook dat er gekozen is voor tweedeurs want met driedeurs zijn er niet meer dan ongeveer 22 zitplaatsen mogelijk. Een en ander is een gevolg van de motor die i.v.m. de lage vloer achter in de bus zit. Deze bussen zijn inderdaad zonder airco.

De nieuwe streekbus Citea's (41 zitplaatsen) lijken qua inrichting als twee druppels water op de huidige Amba's alleen is ook daar de bekleding blauw i.p.v. gifgroen.

De huidige Citaro stadsbussen die naar Tilburg verkassen (daar zet men liever driedeurs in) krijgen een kleine retrofit (i.v.m. corrosie) daarnaast krijgt de vloer van voor tot achter een nieuwe coatinglaag. Omdat het aantal Citaro's te weinig is voor de stadsdienst Tilburg komen er daar ook een aantal nieuwe Citea stadsbussen te rijden.

De huidige Ambassadors blijven gewoon rijden. De ombouw naar full airco zal pas eind eerste kwartaal 2015 gereed zijn i.v.m. leveringstermijnen en inbouw capaciteit.

Er komen verder van andere concessies in totaal 12 streekbus Citea's waaronder de twee uit Friesland die momenteel al in dienst zijn. Waar die andere 10 vandaan komen kon men niet vertellen.

Alle bussen, ook de bestaande, krijgen een aantal stoelen voor gehandicapten/ouderen met een aparte kleur bekleding.

De nieuwe buurtbussen hebben een lift die veel ruimte in beslag neemt. Verder niet spectaculair.

Over de eventuele verdere inzet van de Procity werd niet gerept, het lijkt er op dat die verdwijnen.
Laatst gewijzigd door Frans F op Wo 29 Okt 2014, 13:59, 11 keer totaal gewijzigd.

Milco
Berichten: 3564
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Milco » Wo 29 Okt 2014, 13:29

Frans F schreef:Er komen verder van andere concessies in totaal 12 streekbus Citea's waaronder de twee uit Friesland die momenteel al in dienst zijn. Waar die andere 10 vandaan komen kon men niet vertellen.

Ik dacht ergens gelezen te hebben (ik weet het niet meer zeker en ik weet ook niet meer waar ik dat dan gelezen zou hebben) dat de acht Citea's uit de Achterhoek naar Brabant zullen komen.

En dan natuurlijk weer mijn standaard vraag: zullen de huisige bussen die eruit gaan (en redelijk nieuw zijn) nog elders in 't land blijven? Enige wat ik weet is dat er 12 Ambassadors naar 't Gooi gaan. Maar goed, dat is meer mijn standaard vraag bij materieelwisselingen... :lol:
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 775
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor flipje » Wo 29 Okt 2014, 13:30

Staat mij ook bij dat de Citea's uit de Achterhoek naar Brabant zouden verhuizen.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Etienne » Wo 29 Okt 2014, 13:37

In Oost-Brabant blijven de 8201 - 8244 gewoon mee rijden.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 348
Lid geworden op: Do 29 Jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor busentrein » Wo 29 Okt 2014, 13:56

5 van de 8 citea's uit de Achterhoek gaan in december naar Brabant

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 29 Okt 2014, 14:06

Je hebt ook nog 2 of 3 citeas uit nzwf die nu in zhn rijden die naar brabant gaan. Dan mis ik nog 3 citeas. Misschien bussen uit zhn en anderd wel uit friesland.

@milco. Welke (nog redelijk jonge) huidige bussen bedoel je? De meeste bussen van veolia zijn verkocht en de bussen van arriva uit de 80xx serie zijn behoorlijk oud.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Milco
Berichten: 3564
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Milco » Wo 29 Okt 2014, 14:39

Ik bedoel de Volvo-bussen (7700, 8700 en die ene 8900) die hooguit uit 2008 zijn, dus niet heel oud.
Dat ze verkocht zijn kan best, maar dan vraag ik me af: verkocht binnen Nederland of aan het buitenland?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31483
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Suus » Wo 29 Okt 2014, 14:57

Gaat of via een doorhandelaar zoals Womy of het wordt doorgeschoven naar een ander land waar het moederbedrijf actief is.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 775
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor flipje » Wo 29 Okt 2014, 15:11

Via Twitter, ze hadden nog stopknopjes over? :')
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2380
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Mr-W » Wo 29 Okt 2014, 16:29

Frans F schreef:Absoluut top vind ik de nieuwe Volans-bussen (45 zitplaatsen). Fraaie inrichting (blauwe stoelen) met individueel te bedienen verlichting en airco plus voor iedereen een USB aansluiting met stroom voor laptop of tablet. De nieuwe CiCo's (in alle nieuwe bussen) zijn stukken beter leesbaar dan de huidige, plus dat er een aparte CiCo voor het ophalen van reisproducten komt. Opvallend is alleen dat de vloer na de middendeur behoorlijk stijl omhoog gaat maar ook lange mensen kunnen achterin nog zitten.

Vergeleken met Volansen vond ik de Brabantliners wat kaler en saaier ogen maar ze zijn wel ruim. Ook hier is de bekleding blauw.
Heb je toevallig ook foto's gemaakt,evt met een mobieltje ? De vloer in de voorganger volvo 8700 ging ook steil omhoog of iets minder in een Man Lion's TU,wat mij betreft niets mis mee voor een streekbus.

Frans F schreef:De stadsbus Citea's ogen ruim maar hebben wel slechts 27 zitplaatsen. Ik snap nu ook dat er gekozen is voor tweedeurs want met driedeurs zijn er niet meer dan ongeveer 22 zitplaatsen mogelijk. Een en ander is een gevolg van de motor die i.v.m. de lage vloer achter in de bus zit. Deze bussen zijn inderdaad zonder airco.
Dan doet MAN het toch een stuk beter met onze Eindhovense Stadsbus,29 zitplaatsen,1 rolstoel en 71 staanplaatsen,3deuren en airco :pos: Hoeveel staanplaatsen zijn er in die bussen ?

Frans F schreef:De huidige Ambassadors blijven gewoon rijden. De ombouw naar full airco zal pas eind eerste kwartaal 2015 gereed zijn i.v.m. leveringstermijnen en inbouw capaciteit.
Wat was de reactie van de provincie hierop ?

Frans F schreef:De nieuwe buurtbussen hebben een lift die veel ruimte in beslag neemt. Verder niet spectaculair.

Komen er in de huidige buurtbussen ook liften ? Mogen ze gebruikt worden of hangen ze net zoals in de SRE voor de sier in die busjes ?
Frans F schreef:Over de eventuele verdere inzet van de Procity werd niet gerept, het lijkt er op dat die verdwijnen.
Dag Procity *bus*

zone2000
Berichten: 221
Lid geworden op: Vr 14 Sep 2012, 18:24

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor zone2000 » Wo 29 Okt 2014, 17:09

De provincie heeft nog en filmpje geschoten: http://www.brabant.nl/mediatheek/video.aspx

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Wo 29 Okt 2014, 17:14

Mr-W schreef:Heb je toevallig ook foto's gemaakt,evt met een mobieltje ? De vloer in de voorganger volvo 8700 ging ook steil omhoog of iets minder in een Man Lion's TU,wat mij betreft niets mis mee voor een streekbus.

Nee, geen foto's gemaakt. Alleen voor persfotografen werd plaats gemaakt, verder liep iedereen voor en door elkaar. Dat het steil omhoog liep viel me op, misschien komt dat wel omdat ze geen opstaptrede hebben naar het achterdeel zoals bijv. de Amba's.

Dan doet MAN het toch een stuk beter met onze Eindhovense Stadsbus,29 zitplaatsen,1 rolstoel en 71 staanplaatsen,3deuren en airco :pos: Hoeveel staanplaatsen zijn er in die bussen?

Zijn die bussen van MAN ook Euro6? Het schijnt namelijk (dat vertelde ten minste iemand) dat het voor het Euro6 niet anders kan dan de motor achter in de bus te plaatsen en in combinatie met een volledig lage vloer blijft er dan wel erg weinig ruimte over voor zitplaatsen (ik verwacht dat daar een hoop klachten over gaan komen). Persoonlijk denk ik nog steeds dat LLE's in de Berlijnse stadsvariant een betere keuze was geweest, liever geen 100% lage vloer maar meer zitplaatsen.

Staanpaatsen zijn er wel veel (vooral in het voorste deel), ik schat in totaal zo'n 50. Ik kan me echter wel voorstellen dat de Citaro's naar Tilburg verhuizen want voor echte drukke lijnen zoals naar de Uni en Stappegoor zijn de nieuwe stadsbussen niet echt handig.

Wat was de reactie van de provincie hierop?

Ik vroeg er naar, er stond namelijk een bordje full airco bij terwijl er geen airco in zat. De chauffeur vertelde me toen dat het eind eerste kwartaal wordt. Dus ik weet niet wat de Provincie er van vindt, maar het lijkt me niet echt een punt als het maar ingebouwd is voor het voorjaar begint en het warmer wordt.

Komen er in de huidige buurtbussen ook liften ? Mogen ze gebruikt worden of hangen ze net zoals in de SRE voor de sier in die busjes ?

Ik weet niet of er huidige buurtbussen blijven of dat de hele vloot vervangen wordt. Het lijkt me wel de bedoeling dat de liften echt gebruikt gaan worden. Iemand van Arriva vertelde me dat er op dit moment veel overleg gaande is met allerlei gemeenten over het afbouwen van de wmo-regeling voor taxi-vervoer na 1 januari en dat toegankelijkheid daarom een belangrijk issue aan het worden is.
Laatst gewijzigd door Frans F op Wo 29 Okt 2014, 17:35, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5576
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hainje » Wo 29 Okt 2014, 17:20

Frans F schreef:Zijn die bussen van MAN ook Euro6?

EEV-motoren.
Zie hier onder het kopje Motor & Milieu -> Milieuprestaties.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2380
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Mr-W » Wo 29 Okt 2014, 18:08

Frans F schreef:
Mr-W schreef:Heb je toevallig ook foto's gemaakt,evt met een mobieltje ? De vloer in de voorganger volvo 8700 ging ook steil omhoog of iets minder in een Man Lion's TU,wat mij betreft niets mis mee voor een streekbus.

Nee, geen foto's gemaakt. Alleen voor persfotografen werd plaats gemaakt, verder liep iedereen voor en door elkaar. Dat het steil omhoog liep viel me op, misschien komt dat wel omdat ze geen opstaptrede hebben naar het achterdeel zoals bijv. de Amba's.

Heb alleen in hun voorganger gezeten (volvo 8700) en ze lopen daar inderdaad steiler omhoog dan Amba-bussen.
Frans F schreef:
Dan doet MAN het toch een stuk beter met onze Eindhovense Stadsbus,29 zitplaatsen,1 rolstoel en 71 staanplaatsen,3deuren en airco :pos: Hoeveel staanplaatsen zijn er in die bussen?

Zijn die bussen van MAN ook Euro6? Het schijnt namelijk (dat vertelde ten minste iemand) dat het voor het Euro6 niet anders kan dan de motor achter in de bus te plaatsen en in combinatie met een volledig lage vloer blijft er dan wel erg weinig ruimte over voor zitplaatsen (ik verwacht dat daar een hoop klachten over gaan komen). Persoonlijk denk ik nog steeds dat LLE's in de Berlijnse stadsvariant een betere keuze was geweest, liever geen 100% lage vloer maar meer zitplaatsen.

Staanpaatsen zijn er wel veel (vooral in het voorste deel), ik schat in totaal zo'n 50. Ik kan me echter wel voorstellen dat de Citaro's naar Tilburg verhuizen want voor echte drukke lijnen zoals naar de Uni en Stappegoor zijn de nieuwe stadsbussen niet echt handig.

Afbeelding
Afbeelding
Foto's zijn van busfoto.nl
Man heeft de motor achterin weggewerkt en op de verhoging zitplaatsen gemaakt,waardoor er effectief meer zitplaatsen zijn.Of deze oplossing met een Euro-6 man ook mogelijk is weet ik niet.

Frans F schreef: Persoonlijk denk ik nog steeds dat LLE's in de Berlijnse stadsvariant een betere keuze was geweest, liever geen 100% lage vloer maar meer zitplaatsen.
Als ze van VDL moeten komen zijn LLE bussen een betere keus,alleen volgens mij stond de concessie ze niet toe.Dat praatje over de brabantse economie en werkgelegenheid vanwege de VDL bussen doet mij vermoeden dat er weer subsidie richting VDL moest stromen.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Wo 29 Okt 2014, 19:05

Het praatje van Hettinga maar vooral dat van van Heugten benadrukten het belang voor de Brabantse werkgelegenheid, het Brabantse bedrijfsleven en vooral VDL. Grappig was wel dat Hettinga daarbij naast een grote banier stond met daarop "Arriva, a DB company".

Gebruikersavatar
Jasper073
Berichten: 462
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Jasper073 » Wo 29 Okt 2014, 19:15

De Citea stadsbussen zijn toch zeker met airco.
Op sommige foto's hebben ze zo'n groot vierkant ding voor op het dak van de bus.
Favo Bus: VDL Citea

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Wo 29 Okt 2014, 19:28

Dacht ik dus ook, maar op het bordje met specificaties naast de bus stond het er niet op. Ik heb het toen expliciet gevraagd en het antwoord was geen full airco, alleen voor de chauffeur. Blijft de vraag wat er dus in dat grote ding op het dak zit. Misschien is het een ventilatie unit want in de bus zitten wel overal ventilatieroostertjes die suggereren dat daar lucht uit blaast.

Gebruikersavatar
Jasper073
Berichten: 462
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Jasper073 » Wo 29 Okt 2014, 20:03

Jammer dat ik moest werken vandaag :(
Had graag effe wat foto's willen maken van onze nieuwe Bossche stadsbussen die Citea's :)
Was wel mooie foto geweest voor het Provinciehuis :pos: maar helaas
Favo Bus: VDL Citea

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 942
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor OmniLezer » Wo 29 Okt 2014, 22:01

Dus nu is de nummering eigenlijk(voorlopig voor de handliggend)
- Mercedes-Benz Citaro (751- 780)
- Mercedes-Benz Intouro (niet kunnen zien)
- Mercedes- Benz Sprinter (6201/6501/6701. Was wazig)
- VDL Ambassador (8201- 8244, 8382)
- VDL Citea LLE (8461- 8465, 8502, 8503, 8901- 8989)
- VDL Citea SLF (8101- 8175)
- Volvo 8900 Volans (7201- 72xx)
- Volvo 8900 streek (xxxx- xxxx. Die stond er niet bij)

Zo heb ik het tot nu toe begrepen. Als dit niet zo is, bekijk het filmpje goed en verbeter me dan. Ik sta altijd open voor feedback. Niet als mensen mij belachelijk willen maken of af willen snauwen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

jwalk1
Berichten: 130
Lid geworden op: Wo 19 Okt 2011, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor jwalk1 » Wo 29 Okt 2014, 22:23

1 klein verbeterpuntje :wink:

de 8501 rijdt op dit moment ook al in brabant en de 8504 rijdt nog niet in brabant maar is al wel gespot in de brabant huisstyle, dus die zal er ook nog bij komen.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 942
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor OmniLezer » Wo 29 Okt 2014, 22:40

Soms lijkt het me leuk of als een soort van zijstap om een bedrijf te beginnen met 70/80 stuks 2e handse Ambassadors van Veolia Brabant. Dan zou ik dat wel willen doen in een gebied waar het wel nodig is of in een ander land waar ze een taal spreken die ik ook kan spreken.

Curacao lijkt me wel okee omdat daar van alles kan, maar het boeit niemand een flikker welke bus er rijdt als er maar een bus rijdt en iedereen erin kan.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

buschauffeur
Berichten: 166
Lid geworden op: Za 28 Jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor buschauffeur » Wo 29 Okt 2014, 22:48

400 bussen waarvan 330 nieuw. 164 VDL's, 84 Volvo's en 24 Mercedes. Dat zijn toch 'maar' 272 nieuwe bussen? Weet iemand welke de overige 58 zijn?

buschauffeur
Berichten: 166
Lid geworden op: Za 28 Jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor buschauffeur » Wo 29 Okt 2014, 22:53

Frans F schreef:Dacht ik dus ook, maar op het bordje met specificaties naast de bus stond het er niet op. Ik heb het toen expliciet gevraagd en het antwoord was geen full airco, alleen voor de chauffeur. Blijft de vraag wat er dus in dat grote ding op het dak zit. Misschien is het een ventilatie unit want in de bus zitten wel overal ventilatieroostertjes die suggereren dat daar lucht uit blaast.


Dus die nieuwe VDL's hebben geen full airco en de oude Citaro's krijgen dat wel? Of is het niet waar dat die full airco zouden krijgen? Gedeputeerde Ruud van Heugten: 'Op de eerste plaats zijn het de beste bussen die je op dit moment kunt krijgen.' Wifi, zelfs usb-aansluitingen, veel ruimte, goede stoelen, maar geen full airco? Niet dat het mij heel veel uitmaakt, maar ik vind het jammer voor de passagiers.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Wo 29 Okt 2014, 22:57

Voor stadsbussen is geen full airco gevraagd, dus ook de huidige Citaro's krijgen die niet. Alleen de huidige Amba's worden omgebouwd naar full airco. Het grappige is dat de stadsdiensten in Roosendaal en Bergen op Zoom wel airco krijgen want die worden met streekbussen gereden.
Laatst gewijzigd door Frans F op Wo 29 Okt 2014, 23:14, 2 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 4 gasten