Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

MLouter schreef:In Oss zijn ze inmiddels ook wakker, het schrappen van bus 162 valt met name in Lith heel slecht. Lith verliest namelijk zijn verbinding in Oss gewoon. En een schoolbus met een frequentie die teruggebracht wordt van dertien per dag naar vier per dag is geen vervanging.

Tegelijkertijd snap ik het wel, er zitten buiten de spits/schooltijden amper mensen in de bus, en dat kost een hoop geld. Maar het mes snijdt aan twee kanten, een lage frequentie zorgt ook voor een minder aantrekkelijk reisaanbod, met als resultaat nog minder reizigers.
Het pijnlijke is dat Lith tot voor een paar jaar een buurtbus had (uurdienst) die in de spits werd aangevuld met enkele touringcarritten. De buurtbus is toen vervangen door een reguliere 20-persoons bus omdat de buurtbussen aanhoudend te vol zaten en nu enkele jaren verder wordt die reguliere bus dus opgeheven zonder dat de buurtbus terugkomt. Geen wonder dat ze zich daar genaaid voelen.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 12 nov 2014, 18:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Wat erg onhandig is in Tilburg is dat de 10-min frequentie op lijn 4 in de ochtendspits op schooldagen richting universiteit al vanaf 8.07 uur wordt verlaagd naar een 15-min dienst. Volgens mij begint de studentenspits dan pas net.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 12 nov 2014, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Ik zie dat lijn 2 tot 9:14u door blijft rijden richting Universiteit. Het belangrijkste is dat de Avans aan de Cobbenhagenlaan goed bediend blijft en ik denk dat dit wel aardig lukt. Hoewel lijn 4 echt beroerd aansluit op de intercity's. De studenten voor de Universiteit kunnen natuurlijk nog de Sprinter pakken.
🍉
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef:Ik zie dat lijn 2 tot 9:14u door blijft rijden richting Universiteit. Het belangrijkste is dat de Avans aan de Cobbenhagenlaan goed bediend blijft en ik denk dat dit wel aardig lukt. Hoewel lijn 4 echt beroerd aansluit op de intercity's. De studenten voor de Universiteit kunnen natuurlijk nog de Sprinter pakken.

Het wordt spannend in Tilburg en Den Bosch als ik het zo lees.

Ik hoop dat onze stadsbussen de naam BosscheBus krijgt.
Wat hoop jij voor in Tilburg ???
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

T-bus. Alleen al omdat de Provincie met alle geweld wilde dat die naam, welke een paar jaar eerder was ingevoerd door de Gemeente Tilburg, weer zou verdwijnen.
🍉
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Frans F schreef:Wat erg onhandig is in Tilburg is dat de 10-min frequentie op lijn 4 in de ochtendspits op schooldagen richting universiteit al vanaf 8.07 uur wordt verlaagd naar een 15-min dienst. Volgens mij begint de studentenspits dan pas net.
Dat klopt. Hetzelfde geldt voor lijn 1 richting Stappegoor. Vanaf 9.21 uur gaat de frequentie omlaag naar ieder kwartier. In principe is dat veel te vroeg, maar ik weet niet hoe het zit met uitbestede versterking. Dat maakt natuurlijk veel uit. Heeft iemand nog betrouwbare geruchten? ;-) De gelede Volvo's naar TCR?
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Vraagje over Tilburg:

Die Volvo stadsbussen die er nu nog rijden, waar gaan die naartoe als de ex-Den Bosch Citaro's in Tilburg gaan rijden ???
Gaan die elders in NL rijden of gaan ze naar buitenland.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

buschauffeur schreef:Dat klopt. Hetzelfde geldt voor lijn 1 richting Stappegoor. Vanaf 9.21 uur gaat de frequentie omlaag naar ieder kwartier. In principe is dat veel te vroeg, maar ik weet niet hoe het zit met uitbestede versterking. Dat maakt natuurlijk veel uit. Heeft iemand nog betrouwbare geruchten? ;-) De gelede Volvo's naar TCR?
9:21u is op zich prima hoor. Zeker als er dan ook nog ritten van lijn 5 via Stappegoor rijden. Als ik de dienstregeling van lijn 5 dan eens nader bekijk, dan krijg ik de indruk dat ze de chipkaartgegevens op dit traject heel goed hebben geanalyseerd bij Arriva.

Zo vertrekt lijn 5 naar Elisabethziekenhuis sowieso standaard om 8:09u, 8:29, 8:49 en 9:09. Daartussen vertrekken extra ritten om 8:15, 8:19, 8:47 en 8:59. Dat zijn m.i. tijden waar men over heeft nagedacht.
Laatst gewijzigd door Hainje op wo 12 nov 2014, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Jasper073 schreef:Vraagje over Tilburg:

Die Volvo stadsbussen die er nu nog rijden, waar gaan die naartoe als de ex-Den Bosch Citaro's in Tilburg gaan rijden ???
Gaan die elders in NL rijden of gaan ze naar buitenland.
Die gaan naar de opslag in afwachting van verkoop.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Delftse Chauff »

Ik zou er best 3 in Delft willen hebben ipv die 3 TCR VanHool's :D
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Hahahaha oke dan :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Delftse Chauff schreef:Ik zou er best 3 in Delft willen hebben ipv die 3 TCR VanHool's :D
TCR van Hool's????? Welk type van Hool dan?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21339
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Meltrain »

Hij bedoelt waarschijnlijk de MAN Lion's City's van lijn 81. :wink:
Die bussen vervangen door Volvo's past wel in de traditie van de jaarlijkse materieelwijziging op lijn 81. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ooh dacht al. Maar wist ook niet dat serie 300-302 gereden werd door TCR. Ik zelf zag liever al vanaf het begin daar nieuwe bussen op rijden. Nu reed er steeds overschot op. Maar we wijken af van de topic.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Hainje schreef:De chauffeur of de bus?
Both! Chauffeur boos op de bus en de bus die reageert door niks te doen(Of zal het andersom zijn geweest :roll: )
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Delftse Chauff »

Meltrain schreef:Hij bedoelt waarschijnlijk de MAN Lion's City's van lijn 81. :wink:
Die bussen vervangen door Volvo's past wel in de traditie van de jaarlijkse materieelwijziging op lijn 81. :lol:
:shock: :oops: :D Die bedoelde ik ja
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Plutona »

Etienne schreef:Doorgaand op de buurtbussen vind ik het opvallend dat lijn 190 vernummerd wordt naar 290, maar de lijnen 197 en 198 gewoon onder het oude nummer blijven rijden.
De dienstregeling van de Buurtbussen Oost-Brabant staat inmiddels online.
Lijn 197 en 198 worden tóch omgenummerd naar 297 resp. 298
Stadsbus
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Stadsbus »

Delftse Chauff schreef:
Meltrain schreef:Hij bedoelt waarschijnlijk de MAN Lion's City's van lijn 81. :wink:
Die bussen vervangen door Volvo's past wel in de traditie van de jaarlijkse materieelwijziging op lijn 81. :lol:
:shock: :oops: :D Die bedoelde ik ja
ja, er reden voor de 3 MAN Lion's City's en voor die 2 MAN Lion's City's Van Hool's :Y .
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Mijn dag in Heerenveen bij Arriva en VDL was super gaaf.
Veel gezien en veel gevraagd ;) Rondleiding was super leuk en veel bussen waren al klaar.
Er moesten nog wel veel andere gedaan worden maar ze lopen goed op schema :pos: :pos:

Hierbij 3 foto's.
Foto 1. achterkant van nieuwe stadsbus Den Bosch
Foto 2. hoe ie er van binnen uit ziet
Foto 3. streekbus die klaar is alleen de nummerplaat moest er vandaag nog op.

Helaas werden er geen proefritten gedaan :( maar al met al krijgen we zeer mooie luxe bussen.
En volgens een Monteur zijn de Citea's voor op de stad full airco :)

https://pbs.twimg.com/media/B2Vg4xbIMAA5bFH.jpg

https://pbs.twimg.com/media/B2Vita5IEAEOdYa.jpg

https://pbs.twimg.com/media/B2VjMBfCAAAyauy.jpg
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Vandaag Volvo 8900 gespot in Roosendaal bij de Volvo dealer :-)! Een streekbus uitvoering, die gaat vast rijden in bergen op zoom? Had dinsdag een volans uitvoering bij de dealer in Oosterhout gespot.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

@Jasper073: Dat driezitje helemaal achterin die Citea ziet er wel heel erg krap uit trouwens...

@Rdaalwil: Ah, dat lijkt wel heel sterk op een bus voor de opvolger van lijn 101 ja. Die zou volgens eerdere berichten in dit topic inderdaad met Volvo's in de normale streek-kleuren gereden gaan worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Suus »

Ik snap nog steeds niet waarom je een volledig lagevloersbus zou kopen zonder derde deur...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Daniel schreef:@Jasper073: Dat driezitje helemaal achterin die Citea ziet er wel heel erg krap uit trouwens...
Dachten wij dus ook, maar valt allemaal erg mee.
Ik kan genoeg beenruimte en me vader is al best groot is had zelfs genoeg beenruimte
Op foto lijkt het idd krap maar in het echt is dat niet het geval :D
Laatst gewijzigd door Daniel op do 13 nov 2014, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gerepareerd
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Bee schreef:Ik snap nog steeds niet waarom je een volledig lagevloersbus zou kopen zonder derde deur...

Ook dat hebben we gevraagd en het is qua onderhoud stukken goedkoper.
Je hebt dan geen 3de deur systeem en dat scheeld qua kosten.

Ook VDL bussen in Berlijn hebben voor en in het midden het zelfde wat wij krijgen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door jwalk1 »

Vandaag zelf in de 8916 gezeten, ze lijken erg veel op de Friese citea s alleen hangen er andere schermen in ze zijn iets minder groot maar nog wel breedbeeld, het scherm wisselde regelmatig (zoals bijna altijd) je krijgt op dit moment reisinfo van Arriva, maar ook dat Friesland de Brabantse reiziger een goede reis wenst en het bijzonderste van alles is dat je ook een Duits scherm krijgt met 'Nachste Haltestelle' helaas is dat het enige reisinfo krijg je dan niet.

De bussen rijden overigens naar mijn mening beter dan de Friese en ook zijn ze stiller

En als laatste viel mij op dat de Brabantse halteomroep opnieuw ingesproken/gemaakt is, de nieuwe is super duidelijk een fantastische verbetering.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten