Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Do 13 Nov 2014, 20:56

@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Do 13 Nov 2014, 21:11

Bee schreef:Ik snap nog steeds niet waarom je een volledig lagevloersbus zou kopen zonder derde deur...

Omdat je dan helemaal geen zitplaatsen meer over houdt. De tweedeurs heben er al maar 26, bij een driedeurs kom je niet verder dan 22 of 23.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Suus » Do 13 Nov 2014, 21:32

De driedeursvariant van het GVB heeft uit mijn hoofd 27 zitplaatsen +2 klapzittingen. Kwestie van fatsoenlijk inrichten.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Jasper073
Berichten: 467
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Jasper073 » Do 13 Nov 2014, 23:50

Michael 1988 schreef:@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.



Ik heb de volgende bus nummers kunnen zien van de streekbus:

De 8915 en op de foto is de 8927

en van de stadsbus nummers heb ik de volgende gezien:

De 8115, en de 8114.
Favo Bus: VDL Citea

Gebruikersavatar
Jasper073
Berichten: 467
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Jasper073 » Do 13 Nov 2014, 23:53

Bee schreef:De driedeursvariant van het GVB heeft uit mijn hoofd 27 zitplaatsen +2 klapzittingen. Kwestie van fatsoenlijk inrichten.



Effe met nadruk gezegd,
niet alleen om de zitplaats hebben ze voor 2 deurs gekozen
maar ook qua in de kosten volgens die man van VDL.
Het is stukken goedkoper dan een 3 deurs bus zoals die van de GVB
die we daar ook gezien hebben met ook een bult op het dak en Euro6 zijn.

Ze hebben wel een bus gestart en ik zeg het je, heel mooi rustig stil geluidje onze nieuwe stadsbussen.
Favo Bus: VDL Citea

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Vr 14 Nov 2014, 00:59

Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.



Ik heb de volgende bus nummers kunnen zien van de streekbus:

De 8915 en op de foto is de 8927

en van de stadsbus nummers heb ik de volgende gezien:

De 8115, en de 8114.


Dank je. Dan klopte de lijst hier dus wel en had ik het op Wikipedia dus wel correct geplaatst. Maar kon het niet duidelijk zien op de foto's welke een streekbus en welke een stadsbus was en welke nummer ze droegen, dus vandaar mijn vraag.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

CamilleKreemers
Berichten: 2330
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 14 Nov 2014, 11:49

Ik ben de nieuwe Brabantliners aan het bekijken zoals arriva het gaat uitvoeren. Geëist was toch dat er altijd een halfuursdienst gereden ging worden doordeweeks en minimaal een uursdienst in het weekend door de 400 en 401?

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor BR628 » Vr 14 Nov 2014, 11:53

Dat eisenpakket hoeft allang niet meer actueel te zijn. Zoiets heet een implementatie.

CamilleKreemers
Berichten: 2330
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 14 Nov 2014, 11:58

Maar je mag toch geen harde eisen (als frequentie op zondagochtend of daluren) wijzigen tijdens implementatie?

gliderfighter
Berichten: 374
Lid geworden op: Wo 29 Okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor gliderfighter » Vr 14 Nov 2014, 12:09

Jasper heb je nog meer foto's, zoja, waar staan deze?
Chauffeur Arriva Brabant

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hainje » Vr 14 Nov 2014, 12:16

CamilleKreemers schreef:Maar je mag toch geen harde eisen (als frequentie op zondagochtend of daluren) wijzigen tijdens implementatie?

Zolang ze aan de minimumeisen voldoen kan dat in overleg met de opdrachtgever denk ik best.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

huibe
Berichten: 1094
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor huibe » Vr 14 Nov 2014, 12:30

CamilleKreemers schreef:Ik ben de nieuwe Brabantliners aan het bekijken zoals arriva het gaat uitvoeren. Geëist was toch dat er altijd een halfuursdienst gereden ging worden doordeweeks en minimaal een uursdienst in het weekend door de 400 en 401?
Dat was het basispakket en die wordt dit jaar nog niet ingevoerd (op de Volans Oosterhout na). Er wordt het eerste jaar nog gewerkt op basis van de dienstregeling 2013.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Vr 14 Nov 2014, 13:06

CamilleKreemers schreef:Maar je mag toch geen harde eisen (als frequentie op zondagochtend of daluren) wijzigen tijdens implementatie?

Volgens de concessievoorwaarden mogen er wijzigingen t.o.v. het bestek worden doorgevoerd met goedkeuring van de Provincie. Wat voorbeelden: de bediening van Den Dungen is alsnog over gegaan van lijn 156 naar lijn 159, het aantal weken vakantiedienst (dat volgens het bestek maar 8 weken per jaar zou mogen zijn) is verhoogd naar 14 en de avondbediening van lijn 142 wijkt af van het bestek.

Er is natuurlijk een goede reden en dat is dat je niet alles 10 jaar muurvast wil timmeren terwijl de reizigersaantallen per lijn in die tijd natuurlijk flink kunnen veranderen. Wat ik alleen wel erg vreemd vind is dat er al afwijkingen zijn bij de start, dat zou mijns inziens niet mogen kunnen.

huibe schreef:Dat was het basispakket en die wordt dit jaar nog niet ingevoerd (op de Volans Oosterhout na). Er wordt het eerste jaar nog gewerkt op basis van de dienstregeling 2013.

Het is sowieso maar de vraag of het basispakket ooit geheel of gedeeltelijk zal worden doorgevoerd en zo ja wanneer. In principe heeft Arriva de concessie gekregen met als uitgangspunt de huidige dienstregeling.

CamilleKreemers
Berichten: 2330
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 14 Nov 2014, 13:35

Tuurlijk snap ik dat je niet alles 10 jaar wilt vasttimmeren, maar bij de start zijn al allerlei dingen gewijzigd. Nu kan via Nota van Inlichtingen het een en ander gecorrigeerd zijn, maar een HOV-lijn die maar 1x/2uur rijdt vind ik mager.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Vr 14 Nov 2014, 14:22

CamilleKreemers schreef:Nu kan via Nota van Inlichtingen het een en ander gecorrigeerd zijn, maar een HOV-lijn die maar 1x/2uur rijdt vind ik mager.

Dat laatste is gewoon volgens de concessie-eisen.
Arriva had namelijk geboden op basis van de huidige dienstregeling, niet op basis van het kernnetwerk.

Gebruikersavatar
Jasper073
Berichten: 467
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Jasper073 » Vr 14 Nov 2014, 19:11

Michael 1988 schreef:
Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.



Ik heb de volgende bus nummers kunnen zien van de streekbus:

De 8915 en op de foto is de 8927

en van de stadsbus nummers heb ik de volgende gezien:

De 8115, en de 8114.


Dank je. Dan klopte de lijst hier dus wel en had ik het op Wikipedia dus wel correct geplaatst. Maar kon het niet duidelijk zien op de foto's welke een streekbus en welke een stadsbus was en welke nummer ze droegen, dus vandaar mijn vraag.



De stadsbussen herken je aan de bult achterop het dak waar de uitlaat zit
en natuurlijk dat het 2 deurs zijn. Voor 2 deuren en in het mideen 2 deuren ;) hahahahaha
Favo Bus: VDL Citea

Gebruikersavatar
Jasper073
Berichten: 467
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Jasper073 » Vr 14 Nov 2014, 19:12

gliderfighter schreef:Jasper heb je nog meer foto's, zoja, waar staan deze?



Veilig in mijn facebook ;)
Favo Bus: VDL Citea

gliderfighter
Berichten: 374
Lid geworden op: Wo 29 Okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor gliderfighter » Vr 14 Nov 2014, 21:20

Jasper073 schreef:
gliderfighter schreef:Jasper heb je nog meer foto's, zoja, waar staan deze?



Veilig in mijn facebook ;)


Jammer..
Maandje wachten dus
Chauffeur Arriva Brabant

Gebruikersavatar
Jasper073
Berichten: 467
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Jasper073 » Vr 14 Nov 2014, 21:35

Nog 4 weken te gaan ;)
Favo Bus: VDL Citea

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Michael 1988 » Za 15 Nov 2014, 00:15

Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:
Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.



Ik heb de volgende bus nummers kunnen zien van de streekbus:

De 8915 en op de foto is de 8927

en van de stadsbus nummers heb ik de volgende gezien:

De 8115, en de 8114.


Dank je. Dan klopte de lijst hier dus wel en had ik het op Wikipedia dus wel correct geplaatst. Maar kon het niet duidelijk zien op de foto's welke een streekbus en welke een stadsbus was en welke nummer ze droegen, dus vandaar mijn vraag.



De stadsbussen herken je aan de bult achterop het dak waar de uitlaat zit
en natuurlijk dat het 2 deurs zijn. Voor 2 deuren en in het mideen 2 deuren ;) hahahahaha


Nummers kon ik niet duidelijk zien of het was onduidelijk welke de bult had en welke niet (filmpje van de provincie).
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor SLToilet » Za 15 Nov 2014, 09:33

Gisteren las ik in een nieuwsbericht dat voorlopig een regiotaxi de vraag tussen Hilvarenbeek en Best/Reusel moet opvangen. Ten eerste heb ik het idee dat er teveel reizigers zijn om die allemaal onder te brengen in een 'regiotaxi' (hoewel er vast wat klanten zullen verdwijnen) en ten tweede: er is dan een gereduceerd tarief, maar wat voor tarief? De taxi's in Nederland kennende kan dat nooit goedkoop zijn.

buschauffeur
Berichten: 166
Lid geworden op: Za 28 Jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor buschauffeur » Za 15 Nov 2014, 11:12

Gisteren zijn er (Bossche) chauffeurs van Arriva gesignaleerd op station Tilburg. Die kwamen waarschijnlijk uit een VDL van Arriva (herkenbaar aan de lage rechter buitenspiegel) met Instructierit als 'bestemming'. Wat voor instructie zou dit zijn? Gaat Arriva straks vanaf Den Bosch (een) streeklijn(en) rijden naar Tilburg? Nu is het toch alleen andersom?

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Frans F » Za 15 Nov 2014, 11:13

SLToilet schreef:Gisteren las ik in een nieuwsbericht dat voorlopig een regiotaxi de vraag tussen Hilvarenbeek en Best/Reusel moet opvangen. Ten eerste heb ik het idee dat er teveel reizigers zijn om die allemaal onder te brengen in een 'regiotaxi' (hoewel er vast wat klanten zullen verdwijnen)

Te veel reizigers? Op de eerste plaats worden die bussen in het weekend juist opgedoekt wegens een gebrek aan reizigers. En op de tweede plaats is voor de reizigers die er dan wel zijn de regio-taxi omslachtig. In de praktijk zullen veel mensen zich laten brengen/ophalen in Reusel, Hilvarenbeek of Oirschot dan wel helemaal met de auto gaan.

en ten tweede: er is dan een gereduceerd tarief, maar wat voor tarief? De taxi's in Nederland kennende kan dat nooit goedkoop zijn.

Er bestaat nog een gereduceerd tarief "kleine kernen" dat geldt voor de regio-taxi van/naar kernen waar (op dat tijdstip) geen regulier busvervoer komt. Op dit moment wordt dat nauwelijks gebruikt (zorgvuldig geheim gehouden) maar als mensen dat echt gaan gebruiken zal het snel afgelopen zijn want met dat tarief is de regio-taxi voor de Provincie al gauw stukken duurder dan bus. Dat risico is er niet rond Hilvarenbeek, maar bij grotere kernen als Schaijk en Mill (ieder zo'n 7000 inwoners) wel. Voor mij blijft de vraag of het niet verstandiger was geweest om op dit soort lijnen een vast taxibusje in een 2-uurs of 3-uurs frequentie te laten rijden op zaterdag en zondag.
Laatst gewijzigd door Frans F op Za 15 Nov 2014, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

gliderfighter
Berichten: 374
Lid geworden op: Wo 29 Okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor gliderfighter » Za 15 Nov 2014, 11:26

Ze reden in ieder geval naar Den Bosch CS(Ik zag ze daar namelijk ook rijden), dus wie weet!
Chauffeur Arriva Brabant

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Berichtdoor Hainje » Za 15 Nov 2014, 11:29

buschauffeur schreef:Gaat Arriva straks vanaf Den Bosch (een) streeklijn(en) rijden naar Tilburg? Nu is het toch alleen andersom?
Ja Bossche chauffeurs gaan straks ook lijn 140 rijden.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten