Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 13 nov 2014, 20:56
@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.
Omdat je dan helemaal geen zitplaatsen meer over houdt. De tweedeurs heben er al maar 26, bij een driedeurs kom je niet verder dan 22 of 23.Bee schreef:Ik snap nog steeds niet waarom je een volledig lagevloersbus zou kopen zonder derde deur...
Michael 1988 schreef:@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.
Bee schreef:De driedeursvariant van het GVB heeft uit mijn hoofd 27 zitplaatsen +2 klapzittingen. Kwestie van fatsoenlijk inrichten.
Dank je. Dan klopte de lijst hier dus wel en had ik het op Wikipedia dus wel correct geplaatst. Maar kon het niet duidelijk zien op de foto's welke een streekbus en welke een stadsbus was en welke nummer ze droegen, dus vandaar mijn vraag.Jasper073 schreef:Michael 1988 schreef:@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.
Ik heb de volgende bus nummers kunnen zien van de streekbus:
De 8915 en op de foto is de 8927
en van de stadsbus nummers heb ik de volgende gezien:
De 8115, en de 8114.
Zolang ze aan de minimumeisen voldoen kan dat in overleg met de opdrachtgever denk ik best.CamilleKreemers schreef:Maar je mag toch geen harde eisen (als frequentie op zondagochtend of daluren) wijzigen tijdens implementatie?
Dat was het basispakket en die wordt dit jaar nog niet ingevoerd (op de Volans Oosterhout na). Er wordt het eerste jaar nog gewerkt op basis van de dienstregeling 2013.CamilleKreemers schreef:Ik ben de nieuwe Brabantliners aan het bekijken zoals arriva het gaat uitvoeren. Geëist was toch dat er altijd een halfuursdienst gereden ging worden doordeweeks en minimaal een uursdienst in het weekend door de 400 en 401?
Volgens de concessievoorwaarden mogen er wijzigingen t.o.v. het bestek worden doorgevoerd met goedkeuring van de Provincie. Wat voorbeelden: de bediening van Den Dungen is alsnog over gegaan van lijn 156 naar lijn 159, het aantal weken vakantiedienst (dat volgens het bestek maar 8 weken per jaar zou mogen zijn) is verhoogd naar 14 en de avondbediening van lijn 142 wijkt af van het bestek.CamilleKreemers schreef:Maar je mag toch geen harde eisen (als frequentie op zondagochtend of daluren) wijzigen tijdens implementatie?
Het is sowieso maar de vraag of het basispakket ooit geheel of gedeeltelijk zal worden doorgevoerd en zo ja wanneer. In principe heeft Arriva de concessie gekregen met als uitgangspunt de huidige dienstregeling.huibe schreef:Dat was het basispakket en die wordt dit jaar nog niet ingevoerd (op de Volans Oosterhout na). Er wordt het eerste jaar nog gewerkt op basis van de dienstregeling 2013.
Dat laatste is gewoon volgens de concessie-eisen.CamilleKreemers schreef:Nu kan via Nota van Inlichtingen het een en ander gecorrigeerd zijn, maar een HOV-lijn die maar 1x/2uur rijdt vind ik mager.
Michael 1988 schreef:Dank je. Dan klopte de lijst hier dus wel en had ik het op Wikipedia dus wel correct geplaatst. Maar kon het niet duidelijk zien op de foto's welke een streekbus en welke een stadsbus was en welke nummer ze droegen, dus vandaar mijn vraag.Jasper073 schreef:Michael 1988 schreef:@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.
Ik heb de volgende bus nummers kunnen zien van de streekbus:
De 8915 en op de foto is de 8927
en van de stadsbus nummers heb ik de volgende gezien:
De 8115, en de 8114.
gliderfighter schreef:Jasper heb je nog meer foto's, zoja, waar staan deze?
Jammer..Jasper073 schreef:gliderfighter schreef:Jasper heb je nog meer foto's, zoja, waar staan deze?
Veilig in mijn facebook ;)
Nummers kon ik niet duidelijk zien of het was onduidelijk welke de bult had en welke niet (filmpje van de provincie).Jasper073 schreef:Michael 1988 schreef:Dank je. Dan klopte de lijst hier dus wel en had ik het op Wikipedia dus wel correct geplaatst. Maar kon het niet duidelijk zien op de foto's welke een streekbus en welke een stadsbus was en welke nummer ze droegen, dus vandaar mijn vraag.Jasper073 schreef:Michael 1988 schreef:@jasper, welke nummers hadden de streekbussen? Ik kan het niet goed lezen op de foto.
Ik heb de volgende bus nummers kunnen zien van de streekbus:
De 8915 en op de foto is de 8927
en van de stadsbus nummers heb ik de volgende gezien:
De 8115, en de 8114.
De stadsbussen herken je aan de bult achterop het dak waar de uitlaat zit
en natuurlijk dat het 2 deurs zijn. Voor 2 deuren en in het mideen 2 deuren ;) hahahahaha
Te veel reizigers? Op de eerste plaats worden die bussen in het weekend juist opgedoekt wegens een gebrek aan reizigers. En op de tweede plaats is voor de reizigers die er dan wel zijn de regio-taxi omslachtig. In de praktijk zullen veel mensen zich laten brengen/ophalen in Reusel, Hilvarenbeek of Oirschot dan wel helemaal met de auto gaan.SLToilet schreef:Gisteren las ik in een nieuwsbericht dat voorlopig een regiotaxi de vraag tussen Hilvarenbeek en Best/Reusel moet opvangen. Ten eerste heb ik het idee dat er teveel reizigers zijn om die allemaal onder te brengen in een 'regiotaxi' (hoewel er vast wat klanten zullen verdwijnen)
Er bestaat nog een gereduceerd tarief "kleine kernen" dat geldt voor de regio-taxi van/naar kernen waar (op dat tijdstip) geen regulier busvervoer komt. Op dit moment wordt dat nauwelijks gebruikt (zorgvuldig geheim gehouden) maar als mensen dat echt gaan gebruiken zal het snel afgelopen zijn want met dat tarief is de regio-taxi voor de Provincie al gauw stukken duurder dan bus. Dat risico is er niet rond Hilvarenbeek, maar bij grotere kernen als Schaijk en Mill (ieder zo'n 7000 inwoners) wel. Voor mij blijft de vraag of het niet verstandiger was geweest om op dit soort lijnen een vast taxibusje in een 2-uurs of 3-uurs frequentie te laten rijden op zaterdag en zondag.en ten tweede: er is dan een gereduceerd tarief, maar wat voor tarief? De taxi's in Nederland kennende kan dat nooit goedkoop zijn.
Ja Bossche chauffeurs gaan straks ook lijn 140 rijden.buschauffeur schreef:Gaat Arriva straks vanaf Den Bosch (een) streeklijn(en) rijden naar Tilburg? Nu is het toch alleen andersom?