Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Thnx voor de uitleg Frans F & Hainje :) :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Vooral omdat ze die optie schoonpoetsen volgens mij wel eens vaker oversloegen. En geen moeite nemen om een beetje recht te plakken.
geen wonder dat veel lijnen er maar half opstonden. Bleef niet goed plakken...
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Rosmalen Markt zal geen plek worden waar tijd wordt afgewacht. Als dit gebeurt dan is de verkeersveiligheid in het geding.
Beide haltes liggen na en voor een onoverzichtelijke bocht en staan gewoon aan de straatkant, verkeer moet blijven wachten achter de bus. Mensen zullen ongeduldig worden en de bus inhalen, waarna ze op de tegenliggende weghelft komen in een van deze bochten. Bij het station kan er nog wel redelijk af worden gewacht(alleen richting groote wielen)
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Rosmalen Markt zal geen plek worden waar tijd wordt afgewacht. Als dit gebeurt dan is de verkeersveiligheid in het geding.
Beide haltes liggen na en voor een onoverzichtelijke bocht en staan gewoon aan de straatkant, verkeer moet blijven wachten achter de bus. Mensen zullen ongeduldig worden en de bus inhalen, waarna ze op de tegenliggende weghelft komen in een van deze bochten. Bij het station kan er nog wel redelijk af worden gewacht(alleen richting groote wielen)
Daarom dacht ik dus of liever vroeg ik me af of ze bij Station Rosmalen aan alle 2 de kanten van de weg
zo'n invoeg bushalte gaan maken waar de bus in kan en het verkeer er gewoon langs kan als de bus langer moet staan.
Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

gliderfighter schreef:Rosmalen Markt zal geen plek worden waar tijd wordt afgewacht.
Zo staat het toch wel in de dienstregeling
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door TheKnitter »

gliderfighter schreef:8926, Nieuwe citea zie ik nu als lijn 71 rijden in Den Bosch.
8926 zag ik vanochtend in Gorinchem arriveren, omstreeks 9:45/9:50. Kwam vanuit de richting van de sluizen, waardoor ik haast verwacht dat het lijn 387 reed, ritnr 1036 of 1040.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ik weet niet of het er al instond maar rond 13:15 zag ik de 8901 bij de Amert in Veghel.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Doe stond vanochtend tegen 8:40 in Eindhoven te bufferen.
"Een touringcar is geen bus"
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Frans F schreef:
gliderfighter schreef:Rosmalen Markt zal geen plek worden waar tijd wordt afgewacht.
Zo staat het toch wel in de dienstregeling
Zou het nog kunnen worden aangepast ??
Als ik iemand van Arriva of de Provincie bestuur zou zijn. Dan had ik gezegd bij Station Rosmalen lijn nummer van 3 naar 13 en van de andere kant de bus Lijn 13 naar 3. Is ook het ideale plek vind ik.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Jasper073 schreef:Zou het nog kunnen worden aangepast ??
Als ik iemand van Arriva of de Provincie bestuur zou zijn. Dan had ik gezegd bij Station Rosmalen lijn nummer van 3 naar 13 en van de andere kant de bus Lijn 13 naar 3. Is ook het ideale plek vind ik.
Niet voor 14 december in ieder geval.
En een Gedeputeerde houdt zich echt niet bezig met dergelijke kleinigheidjes hoor. :P
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Had ie beter wel kunnen doen, voor het grote werk is ie niet geschikt gebleken.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Ik voorzie enkel ongevallen, als de bus ook daadwerkelijk blijft stilstaan op de halte. Maargoed, we zullen het aanzien, als de berger bij favoriete locaties de Rodenborchweg heeft, dan zal er misschien verandering in komen. Helaas kunnen ze de haltes van de vlietdijk niet even plakken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Oplossing is kinderlijk eenvoudig en heb ik al eerder in het topic genoemd. Op het eind de tijd gewoon iets te krap inplannen en een paar haltes verderop wat meer tijd inplannen. Zo doen ze het in de Schipholtunnel ook, werkt naar mijn weten goed.
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Jasper073 schreef: Als ik iemand van Arriva of de Provincie bestuur zou zijn. Dan had ik gezegd bij Station Rosmalen lijn nummer van 3 naar 13 en van de andere kant de bus Lijn 13 naar 3. Is ook het ideale plek vind ik.
Dat is erg onhandig omdat veel reizigers van lijn 3 in het centrum moeten zijn en dan dus de halte ervoor eventueel moeten gaan wachten.
Hainje schreef:Oplossing is kinderlijk eenvoudig en heb ik al eerder in het topic genoemd. Op het eind de tijd gewoon iets te krap inplannen en een paar haltes verderop wat meer tijd inplannen. Zo doen ze het in de Schipholtunnel ook, werkt naar mijn weten goed.
De rijtijden richting Rosmalen lijken me (vooral lijn 3) heel erg krap, dus het lijkt erop dat dat ook gebeurt.
huibf schreef:Had ie beter wel kunnen doen, voor het grote werk is ie niet geschikt gebleken.
Hij is niet voor niets niet meer herkiesbaar.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Frans F schreef:
Jasper073 schreef: Als ik iemand van Arriva of de Provincie bestuur zou zijn. Dan had ik gezegd bij Station Rosmalen lijn nummer van 3 naar 13 en van de andere kant de bus Lijn 13 naar 3. Is ook het ideale plek vind ik.
Dat is erg onhandig omdat veel reizigers van lijn 3 in het centrum moeten zijn en dan dus de halte ervoor eventueel moeten gaan wachten.

Nee Frans je snap mij niet.
Stel als ik in Hintham van mijn oma uit met de bus naar huis ga (de Groote Wielen) met Lijn 3 die dan bij Station Rosmalen Lijn 13 wordt dus ik kan blijven zitten en dan zo door rijden naar de Groote Wielen.
De 2 bussen zoals nu ook is moeten elkaar ergens kruisen (tegen komen) ze kunnen dan toch bij het Station aan de zijkanten van de wegen bus haltes maken waar de bus in kan rijden zodat het verkeer ook door kan gaan. En als je me nou nog niet snapt (wat ik heel raar zou vinden) dan ligt dat aan jou. Maar voor de zekerheid bij deze >>>> er gaan 2 bussen naar Rosmalen vanuit Station Den Bosch. Lijn 3 Rosmalen via Hintham en Lijn 13 naar de Groote Wielen. als ze elkaar tegen komen bij Rosmalen station wordt 3 lijn 13 en lijn 13 wordt 3 die dan vervolgens weer via Hintham naar Station Den Bosch rijd. Dan kunnen ze toch de 2 nu haltes bij de Gemeentehuis verplaatsen naar het Station. aan elke kant van de weg (tegen over elkaar) hun eigen nieuwe halte waar ze kunnen staan en niet het verkeerd ophouden. Hoop dat je nu snapt wat ik bedoel.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BrengMe »

Volgens mij snapt hij jou wel, maar snap jij hem niet...

Hij bedoelt dat hij het onhandig vind om de bus op het station ipv in het centrum te laten wachten tot de volgende rit begint, omdat de reizigers die vanuit Rosmalen-Zuid naar het centrum van Rosmalen willen dan op het station moeten wachten.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door jwalk1 »

de 8504 is vandaag ook in dienst gekomen in brabant *bus*
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

BrengMe schreef:Volgens mij snapt hij jou wel, maar snap jij hem niet...

Hij bedoelt dat hij het onhandig vind om de bus op het station ipv in het centrum te laten wachten tot de volgende rit begint, omdat de reizigers die vanuit Rosmalen-Zuid naar het centrum van Rosmalen willen dan op het station moeten wachten.
Ow zo oke nu snap ik het :)
Maar ik bedoelde eigenlijk als het elders in Rosmalen zoals bij de Markt het gevaarlijk is qua bus en verkeerd om te wachten waarom dan niet bij Station Rosmalen, dat er nieuwe haltes aan beide wegen komen met zo'n invoeg ding waar de bus in kan en dat het dan niet gevaarlijk is voor het andere verkeer :D

Vroeger wachtte de bus bij de halte Tielekeshoeven omdat de busbaan te krap was als ze elkaar tegen kwamen.
Dus in mijn ogen maakt het wachten bij Station dan ook niet uit, Toch ??
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MdJ »

Dat "wachten" zal wel meevallen toch? Ik neem aan dat de buslijnen zijn ingelegd als ringlijn, waarbij de speling voornamelijk in Den Bosch ligt. Of bij een halte waar wel gewacht kan worden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Jasper073 schreef: Maar ik bedoelde eigenlijk als het elders in Rosmalen zoals bij de Markt het gevaarlijk is qua bus en verkeerd om te wachten waarom dan niet bij Station Rosmalen, dat er nieuwe haltes aan beide wegen komen met zo'n invoeg ding waar de bus in kan en dat het dan niet gevaarlijk is voor het andere verkeer
Daar ontbreekt bij het station de ruimte voor tenzij je de fietspaden sloopt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Suus »

Denk nu eens in oplossingen en kansen in plaats van kan niet, gaat niet, lukt niet.

Ik begin mij er aan te ergeren dat het nu al een X-aantal berichten over de ringlijnen in Rosmalen en mogelijke fouten in de dienstregeling gaat en dat een iemand ideeën aanvoert en de ander ze afkeurt omdat het niet kan maar zonder aan te geven wat wel een mogelijke oplossing zou zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Bee schreef:Denk nu eens in oplossingen en kansen in plaats van kan niet, gaat niet, lukt niet.

Ik begin mij er aan te ergeren dat het nu al een X-aantal berichten over de ringlijnen in Rosmalen en mogelijke fouten in de dienstregeling gaat en dat een iemand ideeën aanvoert en de ander ze afkeurt omdat het niet kan maar zonder aan te geven wat wel een mogelijke oplossing zou zijn.
van mij kant uit was het alleen maar een vraag :)
omdat iemand zei halte bij markt onveilig is
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Bee schreef:Denk nu eens in oplossingen en kansen in plaats van kan niet, gaat niet, lukt niet.

Ik begin mij er aan te ergeren dat het nu al een X-aantal berichten over de ringlijnen in Rosmalen en mogelijke fouten in de dienstregeling gaat en dat een iemand ideeën aanvoert en de ander ze afkeurt omdat het niet kan maar zonder aan te geven wat wel een mogelijke oplossing zou zijn.
Er is volgens mij helemaal geen probleem, die bussen kunnen gewoon op de markt in Rosmalen van lijn wisselen.
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Stadsbus »

jwalk1 schreef:de 8504 is vandaag ook in dienst gekomen in Brabant *bus*
de 8504 is een bus die overgespoten is en reed eerst in Friesland daarna op de keukenhoflijnen in Zuid Holland en nu in Brabant rijdt (al best wel lang (ongeveer 3-4 maanden)).
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door jwalk1 »

Ja dat wist ik, maar nu hij in Brabant rond rijdt wilde ik dat toch even melden ;-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten