Pagina 87 van 110

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 07:12
door Maurice Hooikammer
De 8108 rijdt nu op de pendel Vlijmenseweg! Die is dus echt structureel in dienst! *bus*

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 13:20
door huibf
Ik ben van mening en dat staat volgensmij ook zo in het PVE, dat versterkingsritten, ritten zijn die als extra, bovenop de normale rit rijden en dus niet in de boekjes staan en reisinformatiesystemen.
De 600 serie is dus geen versterkingsrit.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 13:29
door CamilleKreemers
Ik vraag me af wat de provincie van dit vindt:
Een bepaalde rit wordt chronisch versterkt met een versterkingsbus en krijgt dit genoteerd in de vertrekstaat middels een voetnoot. Is het dan nog een versterkingsrit of een vaste rit geworden? Een kennis van mij vraagt zich dit af.
De versterking lijkt mij altijd incidenteel maar oke.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 13:32
door Jasper073
Maurice Hooikammer schreef:De 8108 rijdt nu op de pendel Vlijmenseweg! Die is dus echt structureel in dienst! *bus*
Klopt, er was een storing met een bus, dus werd de Citea effe op Lijn 60 Transferium gezet :)

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 14:38
door Mr-W
huibf schreef:Ik ben van mening en dat staat volgensmij ook zo in het PVE, dat versterkingsritten, ritten zijn die als extra, bovenop de normale rit rijden en dus niet in de boekjes staan en reisinformatiesystemen.
De 600 serie is dus geen versterkingsrit.
Ik deel de mening van Huibf. Ook voor scholieren moet er met materieel met ingebouwde cico's en low entry vloer gereden worden.
Vooral de Handhelds vormen het grootste probleem en afhankelijk van het aantal haltes en de dienstregeling ook het tragere in en uitstappen in een touringcar.
Vind het wel een maas in het PVE dat scholierenlijnen niet expliciet genoemd zijn in het PVE, voor de SRE concessie een aandachtspunt!.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 22:36
door Jasper073
Wou deze mooie foto nog met jullie delen :)

Afbeelding

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 12:07
door Stadsbus
ik vind hem ook mooi maar waar is dit? stalling den bosch?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 13:58
door Jasper073
Renebussen schreef:ik vind hem ook mooi maar waar is dit? stalling den bosch?
Yep :D

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 14:31
door Etienne
Op Facebook werd gemeld dat op 13 december alles vanaf Heerenveen overgebracht gaat worden naar Brabant.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 15:47
door Michael 1988
Meende dat de bussen (die van VDL) in Brabant gemaakt werden.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 15:49
door Michael
Nee. Die zijn deels in Heerenveen en deels in Roeselare (Begië) gebouwd. Die in Roeselare gebouwd zijn zijn overgebracht naar Heerenveen voor een kwaliteitscontrole.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 16:03
door MR92
Zijn er mensen die een tijd weten dat de eerste bussen weg zullen gaan in Heerenveen?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 16:32
door Timmie
Heb foto's gemaakt van het interieur van de Volanslijnen, maar weet niet hoe ik het kan posten. Kan iemand mij daarmee helpen?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 16:40
door Zugführer
Foto's uploaden op een website zoals http://www.tinypic.com en dan de url plakken tussen een [ img ] en [ /img ] tag :)

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 17:25
door Timmie
Afbeelding

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 17:30
door Timmie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 18:20
door datm
Foto van de 466 (ex cxx) van TCR opnieuw gespoten in de kleuren van de concessie Brabant.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 18:31
door Michael 1988
@datm

Waarom vertrekt die bus pas in maart naar Brabant en niet al in december (begin van concessie in Brabant)?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 18:37
door CamilleKreemers
omdat ie misschien nu in Zeeland nodig is?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 19:39
door regenmaker
Waarom gaat Arriva altijd in zee met TCR?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 20:12
door CamilleKreemers
Misschien vanwege gedane ervaringen?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 20:26
door nvdw
Hoeveel andere bedrijven in de regio kunnen op een relatief omvangrijke schaal ov-ritten met geschikt materieel uitvoeren? Denk dat TCR een van de weinige is.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 20:30
door regenmaker
Arriva kan het ook gewoon zelf doen?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 20:35
door Hainje
Arriva kan het zeker wel zelf doen, alleen door ritten aan 'pachters' uit te besteden scheelt dit wel weer in stilstaande bussen tijdens de daluren, welke wellicht weer gebruikt kunnen worden tijdens treinstremmingen of weet ik veel wat (schoolzwemmen zoals in Waterland met EBS/Oostenrijk bijvoorbeeld). Als die bussen niet op de naam van Arriva staan hebben zij ook geen omkijken naar de onderhoudskosten. Onder de streep zal het ongetwijfeld dusdanig schelen dat het aantrekkelijk is om dus derden in te schakelen.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: za 06 dec 2014, 22:55
door datm
Wat Hainje zegt klopt. In de spits zijn er eenmaal meer bussen nodig dan buiten de spits en de weekenden. Door enkele lijnen in de spits uit te besteden bespaart dit in de kosten voor Arriva. TCR doet veel ondersteuningsritten in de spits voor vervoersbedrijven als Arriva, Connexxion en Veolia. Buiten de spits gebruikt TCR deze bussen voor andere ritten zoals schoolreizen, treinstremmingen voor de NS, bedrijfsuitjes, pendeldiensten voor festivals als Concert At Sea, personeel vervoeren voor uitzendbureau's en zo kan ik nog wel even door gaan.