Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Ik stel voor betreffende de oude stadsdienst Den Bosch naar het vraagbaktopic te gaan, dat lijkt me daarvoor uitermate geschikt :)

http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 2&start=75

Ik quote je bericht daar alvast.
"Een touringcar is geen bus"
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

sealynx schreef:Overigens geldt voor Breda in mindere mate hetzelfde. Het is spijtig dat reizigers vanuit de Haagse Beemden naar station Breda eerst een eind om moeten rijden via het centrum. De verhouding reizigers naar CS / naar centrum zal ongeveer 80-20 zijn. Zonde om 80% van de reizigers een extra tour te geven, ten gunste van 20%. Dan liever eerst naar CS, en dan door naar het centrum (nog plekje zoeken voor een slimme keerlus, of een slimme doorkoppeling met een andere lijn). Dit gaat nog sterker spelen met het nieuwe busstation, want dat ligt zelfs nog een stuk dichter bij de Haagse Beemden en verder vanaf het centrum.
Dit is niet helemaal waar. Lijn 2 rijdt vanuit de Haagse Beemden via het centrum naar het station. Lijn 6/12 via het station naar het centrum. De percentages die jij noemt zijn misschien in de spits en avond, maar voor lijn 2 geldt dat er voldoende in en uitstappers zijn in het centrum om dit te rechtvaardigen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Rick Vlodrop schreef:Toen Veolia West won ging de provincie voor het Kernnetwerk met een aantal ingekochte opties, nu Arriva het wint wordt gekozen voor de huidige dienstregeling.
Met het schaamrood op de kaken moet ik melden dat ik vandaag in de wandelgangen hoorde dat je wel degelijk gelijk hebt. Arriva gaat eind dit jaar door met de huidige dienstregeling. In het PvE was deze optie als alternatief voor het nieuwe kernnetwerk opengehouden.

De redenen voor een en ander heb ik op advies van Hainje niet vermeld.
Laatst gewijzigd door Frans F op ma 14 apr 2014, 18:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Dan moet je dit soort berichten hier vooral plaatsen, op een forum waar Veolia ongetwijfeld ook op meeleest. Afbeelding
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

OK, ik heb de achtergronden weggehaald.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MrEmiel »

He jammer, had ik juist interessant gevonden 8-)
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Ik geloof niet dat Veolia het hoeft te hebben van uitspraken op een forum als deze en/of van wandelgang-uitspraken. Ik ga er vanuit dat Veolia zelf toegang tot betere informatie heeft. Just my 2 cents...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Maar olie op het vuur gooien om de aan het spek gebonden kat te braden is ook weer niet nodig.
🍉
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

.
Laatst gewijzigd door Daan76 op wo 16 apr 2014, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Het is uiteindelijk de keuze van Frans F zelf of hij zijn eigen bericht aanpast of niet. Of dit nu wel of niet gepast is, is verder niet het onderwerp van dit topic. Kunnen we daarom aub inhoudelijk verdergaan?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Uit Concessie Limburg 2016-2026
MrEmiel schreef:
Frans F schreef:
huibf schreef:Kijk maar weer naar Brabant en SRE. Lijn 25 gaat eraan !
Dat is toch iets anders. Op verzoek van met name Erp en Boekel wordt de scheiding tussen lijn 25 en lijn 158 verschoven van Veghel naar Gemert. De reden is dat de inwoners liever een rechtstreekse verbinding naar Den Bosch willen dan naar Helmond.
Dat ligt ook anders dan je hier schetst.
De provincie wilde eigenlijk niet meer betalen voor de onrendabele lijn 25. In het oorspronkelijke pve met kernnet is deze dan ook geschrapt. Vooral op aandringen van de Gemeente Boekel is de lijn behouden met als belangrijkste argument de bereikbaarheid van psychiatrisch ziekenhuis Huize Padua. Wel loopt deze vanaf de nieuwe concessie maar tot Gemert
Volgens de PVE blijft de lijn Veghel-Gemert via Handel, Gemert, Erp behouden. Dus wat doet de opmerking naar Den Bosch ertoe ?
Jammer is dat Brabant heeft besloten om de lijn te knippen, dit na herhaaldelijk negatief advies van SRE.
Dit gaat hoe dan ook reizigers kosten die wel 'over Gemert' willen.
De knoop van de lijn komen op Pastoor Poellplein in Gemert. De Brabantse lijn gaat niet verder het verkeersonvriendelijke centrum van Gemert in.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Dus het Ridderplein verliest na bijna 135 jaar zijn halte? Of blijft SRE lijn daar?

Een knip in Beek en Donk bij het gemeentehuis zou het enigste (voor Bee) logische zijn geweest ;)
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Vooralsnog wijzigt de route in Germert voor de huidige 25 niet.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Dus het Ridderplein verliest na bijna 135 jaar zijn halte? Of blijft SRE lijn daar?
Zelfs al zou de Sre lijn er niet stoppen, blijft halte Ridderplein bestaan omdat bb 468 er stopt of er moeten plannen liggen om die buurtbus op te heffen / uit het centrum laten verdwijnen.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MrEmiel »

volgens kernnet uit het pve moet Gerardusplein aangedaan worden en minimaal tot daar lopen. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat Pastoor Poellplein daarom aangedaan wordt. 1: lastig bereikbaar vanaf gerardusplein. 2: ligt niet op huidige route. Eindigen op Gerardusplein is wel onhandig omdat er dan geen overstap op 121/122 wordt geboden. te hopen valt dat carroussel eindhalte wordt zodat nette overstap aanwezig is
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Je zou Pastoor Poellplein, Cortenbachstraat, Gerardusplein kunnen doen en dan via Burg. Rietmanstraat en Lodderdijk weer naar Handel (lusroute), maar Hermes heeft die route juist geschrapt bij de 122 omdat die niet meer vriendelijk zou zijn voor bussen. Als Arriva vindt dat hun bussen dat toch kunnen (misschien midi-bussen die toch al minder ruimte nodig hebben, of is de overgang op de 158 nog steeds een eis? Dan valt de midi-bussen optie al af) dan zou je dat kunnen doen. Dan heb je en een overstap op de bussen naar Eindhoven en doet het Gerardusplein plein aan. Eindpunt bij het Carrousel is potentieel lastig als de 25 daar staat te wachten en de 121 moet laden en lossen. Die kan dan vervolgens niet meer weg omdat je de wachtende bus niet kunt inhalen. Dan moet je weer achteruit gaan rijden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:omdat bb 468 er stopt
Oh ja, dat ding bestaat ook nog. Daar kun je echter de vraag bij stellen, blijft die nog lang rijden? De dienstregeling is dusdanig beperkt dat die lijn erg zwak moet zijn in mijn ogen. Het zijn maar zes ritten per richting en de helft ervan rijdt niet eens de allinge route.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Meltrain »

Wat doet die lijn in Denemarken?
(Verder heb ik geen idee wat allinge betekent. :? )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

huibf schreef:Volgens de PVE blijft de lijn Veghel-Gemert via Handel, Gemert, Erp behouden. Dus wat doet de opmerking naar Den Bosch ertoe ? Jammer is dat Brabant heeft besloten om de lijn te knippen, dit na herhaaldelijk negatief advies van SRE.
Je kunt twisten over de vraag of een knip wel of niet verstandig is (lijn 158+25 is wel erg lang en vertragingsgevoelig). Maar als je besluit tot een knip lijkt een knip in Gemert toch handiger dan in Veghel omdat de meeste mensen tussen Gemert en Veghel liever een rechtstreekse verbinding naar Den Bosch dan naar Helmond hebben. Dat is waarom ik die opmerking maakte.

Daarnaast is er ook nog een praktisch probleem aan een doorverbinding. Arriva wordt opbrengst-verantwoordelijk en de vraag is hoe dat dan zou moeten met het stuk Gemert-Helmond bij een doorkoppeling. Ik kan me niet voor stellen dat Arriva dat stuk voor eigen rekening zou willen exploiteren want het is nou niet bepaald een toplijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Wat doet die lijn in Denemarken?
(Verder heb ik geen idee wat allinge betekent. :? )
Denemarken?

Alling is een handig woordje dat hier in de buurt gebruikt wordt, wellicht alleen heel lokaal. Iemand die een "allinge mik" koopt, koopt een heel brood (in tegenstelling tot een half brood). Je kunt het dus gebruiken voor "heel" of "geheel". De allinge lijn 468 loopt van Boekel tot Deurne. Maar sommige routen rijden slechts een deel, die rijden dus niet de allinge route. Ik vind het gewoon een mooi woord :Y
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Nog noooooooooit gehoord. Dat moet echt Beeks zijn ofzo.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Nee hoor, "allinge" is ook deurnes, astens en somerens. Zeg maar De Brabantse Peel.
Fogeltje vertaald het perfect.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

En zo leren we allemaal weer wat over het mooie Brabant *bus*

Wat is eigenlijk de stand van zaken met rechtszaken enzo in Brabant? Ik ben dat een beetje uit het oog verloren. Is er nog steeds een kans dat de aanbesteding opnieuw moet? Of is Arriva nu al volop bezig met voorbereidingen?
"Een touringcar is geen bus"
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

We zitten nog steeds in de periode van zes weken dat er bezwaar kan worden aangetekend tegen een besluit van de provincie. Dus officieel is het afwachten, maar het is eigenlijk zeker dat Veolia bezwaar gaat maken.

Maar of dit bij de rechter gebeurd of wederom de bezwaar commissie weet ik niet.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Veolia kan niet in meer beroep bij de Provincie omdat die een definiitief besluit heeft genomen. Rest nu een procedure bij het CBb en daarvoor heeft Veolia zes weken de tijd sinds de bekendmaking. Vraag is daarnaast of Veolia ook tegen Oost in beroep gaat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten