Hainje schreef:Wat is NZWF? Ik denk dan aan Noord Zuid West Friesland, naar dat is geen concessie naar mijn weten.
Jawel hoor: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... rmonnikoog

Hainje schreef:Wat is NZWF? Ik denk dan aan Noord Zuid West Friesland, naar dat is geen concessie naar mijn weten.
Michael 1988 schreef:Fijn dat de uitspraak er nu al is. Dan kan er hopelijk nog op tijd nieuwe bussen besteld en gebouwd worden voor december.
Kan iemand even uitleggen waarom er eigenlijk onrust en onduidelijkheid is over de standplaatsen en over welke chauffeurs welke diensten gaan rijden?
Hainje schreef:Als dat klopt, dan lijkt het mij wel voor de hand liggend dat de stalling in Oosterhout gaat sluiten. Je bent vanaf het Minervum immers binnen no-time in Oosterhout.
Daan76 schreef:Zo gaan er ook al jaren geruchten dat de stallingen Waalwijk, Tilburg en Oosterhout samengevoegd zouden worden en komen te zitten op het industrieterrein Vossenberg in Tilburg (nabij de Fuji). Dit zijn vooralsnog geruchten gebleven. Dat de huidige stalling in Oosterhout waarschijnlijk wel weg gaat valt te verwachten, die grond waar ze op staan kan vermoedelijk duur verkocht/verhuurd/whatever worden.
Bij CXX moeten ook mensen bij het hoofdkantoor weg en CXX wint de laatste jaren ook niet meer zoveel. Vraag me in die zin af of de taken niet naar CXX hoofdkantoor gaan, zonder dat er naar rato mensen bijkomen. Eerder dat er minder ontslagen zullen vallen.Rick Vlodrop schreef:(...) Een hoofdkantoor overeind houden voor twee concessies lijkt mij ondoenlijk, snel fuseren met grote zus CNXX ligt meer voor de hand.
Daan76 schreef:Is dit wat u met uw vraag bedoelde?
Daan76 schreef:- Sommige chauffeurs wonen nu zo dichtbij hun standplaats dat ze altijd met de fiets komen. Zou hun standplaats gaan verhuizen betekent dat dat zij ook mee moeten verhuizen (ook wel "gedwongen overplaatsen" genoemd). Als gevolg daarvan kan het zijn dat een fiets niet meer afdoende is maar er een scooter of zelfs een auto aangeschaft zou moeten worden om nog van/naar de standplaats te kunnen (om nog maar te zwijgen van de extra reistijd woon/werkverkeer die dit met zich mee zal brengen).
- Sommige chauffeurs rijden liever alleen stadsdienst, sommigen liever alleen streekdienst (al zal dit voor een leek waarschijnlijk raar overkomen), sommigen rijden liefst alles door elkaar heen.... Er bestaan chauffeurs die hun huidige standplaats hebben gekozen om tegemoet te komen aan hun persoonlijke voorkeur voor een bepaald lijnenpakket. Als dat lijnenpakket wijzigt waardoor "leuke" lijnen eruit gaan en er minder geliefde lijnen voor terugkomen kan dat onvrede opwekken. Ook het moeten leren van nieuwe routes (nieuw in de zin van: nog nooit eerder door deze chauffeur gereden) kan bij oudere chauffeurs soms moeilijk verteerd worden (met name als ze al richting pensioen aan het aftellen zijn). Er zijn natuurlijk ook heel veel chauffeurs die het juist leuk vinden om zoveel mogelijk verschillende routes te mogen rijden, daar niet van.
- Er zijn chauffeurs die nu al werkzaam zijn voor een standplaats die nogal ver van hun woonplaats af ligt, om de simpele reden dat er dichterbij geen formatieplek is. Als ze door het aanbestedingsgebeuren nóg verder weg moeten reizen eer ze
op hun standplaats zijn kan dat onvrede opwekken.
Rick Vlodrop schreef:Er is hier veel aandacht voor de onzekerheid voor chauffeurs en natuurlijk zijn het voor hun spannende tijden. Maar wat te denken van het indirecte personeel van de concessies Brabant, Zeeuws Vlaanderen, Fast Ferry's en de indrecten van het hoofdkantoor in Breda.
huibf schreef:Onzekerheid is niet fijn. Wat er in Brabant elke concessieaanbesteding gebeurd is ernstig.
Terug naar “OV in Zuid-Nederland”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten