Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Karl »

Wat wordt er nog meer verleend rond de ingangsdatum? Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee (PZH) en Zeeland. Die zijn beide van overheden waarin de vervoerder veel meer vrijheid krijgt om lijnennetten te ontwikkelen en zelf aan de slag te gaan dan in Brabant. Is het dan voor (nieuwe) vervoerders niet veel interessanter om hun implementatieteams/-kracht in te zetten op deze concessies?
Het is een spectrum.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door mijack1985 »

Buitenlands?? EBS, Keolis misschien?? Ach is speculaas nog allemaal..
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

mijack1985 schreef:Buitenlands?? EBS, Keolis misschien?? Ach is speculaas nog allemaal..
EBS verwacht ik niet, aangezien ik gelezen heb dat het een vervoerder is die nog niet op de Nederlandse markt actief is.
Ik verwacht ook niet dat het Keolis is, daar deze eigendom is van Syntus en zover ik weet is het een ongeschreven regel dat twee bedrijven uit hetzelfde concern niet elk apart inschrijven op dezelfde concessie.
Laatst gewijzigd door Hainje op zo 20 okt 2013, 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Is het dan al bekend dat Syntus zich ingeschreven heeft?
"Een touringcar is geen bus"
greyhound
Berichten: 94
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door greyhound »

Het gaat nog wel even duren wellicht:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2196 ... art__.html
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BR628 »

Hainje schreef:Vooral omdat Syntus een van de inschrijvers is. Het is jammer dat de uiterste inleverdatum is verschoven naar 17 oktober.
Je spreekt jezelf hier wel tegen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Is inmiddels verlengt naar 23 oktober. Maar Veoilia heeft een rechtzaak ingediend regen de provincie.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

4 berichten omhoog. Staat ook op omroep Brabant
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Volgens het AD heeft Limburg schijnbaar ook een probleem met de Studentenkaart. Dat Den-Haag er maar eens vaart achter zet over de duidelijkheid. Heel (studerend) Nederland wil het onderhand wel weten hoe het ermee zit.
fogeltje schreef:
Michael 1988 schreef:Ik denk voor Oost-Brabant, Arriva, Veolia en Hermes en voor Midden- en West-Brabant (of hoe dat gebied nu gaat heten), Connexxion, Arriva en Veolia. Misschien dat Qbuzz hier ook nog gaat inschrijven, maar Syntus zie ik dat zo gauw niet doen. Die hebben zich volgens mij nu meer gefocust op Gelderland, Overijssel en Flevoland.
fogeltje schreef:Het zijn inderdaad de enige bussen waar mensen inzetten. Ik snap alleen die 160 niet. Die zou nu de hele week moeten gaan rijden. Is daar echt zoveel vraag naar in het weekend? Ik hoorde ooit het verhaal dat die lijn het initiatief was een Bossche ambtenaar die in Uden woonde en graag snel en zonder overstappen naar zijn werk wilde en op zaterdag ook wel eens naar de stad wil.

In de spitsuren is het nog een goed gevulde bus volgens mij, maar volstaat de 152 met overstap in Veghel niet in de weekenden?

Het landelijke gebied in Oost-Brabant is overigens altijd een probleem geweest. Hermes heeft niet voor niks geëxperimenteerd met de lijntaxi eind jaren 90. En toevallig reden ze vooral in het Land van Cuijk.
Lijn 160 zit ook buiten de spits nog regelmatig vol. Tenminste het heeft altijd wel reizigers van Den Bosch naar Uden. Maar de helft stapt al uit in Schijndel meestal. Sommige reizigers met eindbestemming Uden reizen namelijk ook via Oss.
Buiten de spits, maar hoe zit het op zaterdag? Voldoet de 158/152 combo dan niet gewoon?
Dat weet ik niet. Maar ik zei al dat de helft van de reizigers doordeweeks al op en uitstappen in Schijndel(/tussen Veghel en Den Bosch). Vanuit Veghel en Uden (met de bus) is het overigens sneller (volgens 9292.nl) om met de 160 te reizen. Dat scheelt 10 minuten (incl. 3 minuten wacht/overstaptijd van de 152 op de 158).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Het is sneller, dat mag ik hopen, het is ook een "sneldienstverbinding" ;) Maar of dat in het weekend echt nodig is? Die onderliggende bussen schrappen is geen optie, die bedienen een groter gebied. Ik denk niet dat er in het weekend genoeg reizigers zijn om die lijn te rechtvaardigen. Op weekdagen kan ik er nog iets bij voorstellen, vooral in de ochtend was het in Uden altijd proppen terwijl ik daar op de 99 stond te wachten.

Lijn 160 reed in het verleden alleen op maandag t/m vrijdag overdag en volgens mij is dat redelijk voldoende. Lijn 158/152 en 160 lijkt me gewoon overkill in het weekend.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Joshua »

Mijn moeder wees me van de week op dit artikel:

http://maasdriehoek.kliknieuws.nl/nieuw ... p-de-schop

Als ik dus in het weekend naar me ouders in Mill wil heb ik dus gewoon pech want dan rijdt er niks meer.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Ja, die link is al eerder voorbij gekomen. De lijnen in dat gebied hebben het altijd zwaar gehad. Lijn 91 en 92 werden voor een reden volledig verlijntaxiet in het weekend in dat gebied bij Hermes. De provincie heeft helaas door dat het geld op een gegeven moment ophoudt en ze niet alle lijnen in stand kunnen houden. Die kaalslag daar had ik helaas al zien aankomen. Vooral met dat in gedachte zou ik lijn 160 liever in het weekend niet zien en proberen met die DRU's nog iets te doen voor dat gebied, ook al is het maar een klein busje dat 1x per 2 uur rijdt ofzo.
"Een touringcar is geen bus"
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Statler Rail »

Ik zie het nog gebeuren dat niemand inschrijft op Brabant. Gewoon omdat er geen bedrijfseconomisch verantwoorde bieding is in te dienen als je het gevraagde voorzieningenniveau niet kan handhaven als de OV-studentenkaart verdwijnt. Arriva en Veolia kunnen beide dat risico niet dragen.

Ook een klein berichtje over de rechtzaak hier: http://news.ovtenders.nl/?p=39
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Als iemand het zou kunnen dragen, dan zijn het volgens mij Arriva en Veolia. Er zitten grote moederbedrijven achter. Neemt niet weg dat de concessie onaantrekkelijk is. Het zou wel bij Brabant passen als zich niemand inschrijft. Eerst de fiasco's in 2005 en 2006 en dan dit.
"Een touringcar is geen bus"
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Statler Rail »

In ieder geval zal geen bedrijf vrijwillig vele miljoenen euro's weggooien. Dan kan je beter de concessie verliezen. Dan heb je geen winst, maar tenminste geen miljoenenverlies. Bovendien, als niemand inschrijft zal de huidige concessie waarschijnlijk (tijdelijk) verlengd worden en moet de aanbesteding opnieuw. En dan waarschijnlijk met andere voorwaarden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Statler Rail schreef:In ieder geval zal geen bedrijf vrijwillig vele miljoenen euro's weggooien. Dan kan je beter de concessie verliezen. Dan heb je geen winst, maar tenminste geen miljoenenverlies. Bovendien, als niemand inschrijft zal de huidige concessie waarschijnlijk (tijdelijk) verlengd worden en moet de aanbesteding opnieuw. En dan waarschijnlijk met andere voorwaarden.
Dat is wel te hopen, geen verlenging terwijl de aanbesteding opnieuw gaat zou wel vervelend zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Veolia heeft het kort geding verloren: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20084 ... n-ov+.aspx
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Michael schreef:Veolia heeft het kort geding verloren: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20084 ... n-ov+.aspx
Denk dit wéér gaat uitlopen op een debacle.
a) er schrijft niemand in.
b) er schrijft één iemand in met een veel te hoog bod.
c) er schrijven er meerdere in met een veel te hoog bod.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
Michael schreef:Veolia heeft het kort geding verloren: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20084 ... n-ov+.aspx
Denk dit wéér gaat uitlopen op een debacle.
a) er schrijft niemand in.
b) er schrijft één iemand in met een veel te hoog bod.
c) er schrijven er meerdere in met een veel te hoog bod.
Je vergeet optie d) van de laatste keer.

d) er schrijft zich één of meerdere in met een veel te laag bod, wil zich terug trekken, provincie accepteert dit niet en we komen in een rechtszaak te zitten.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
huibf schreef:
Michael schreef:Veolia heeft het kort geding verloren: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20084 ... n-ov+.aspx
Denk dit wéér gaat uitlopen op een debacle.
a) er schrijft niemand in.
b) er schrijft één iemand in met een veel te hoog bod.
c) er schrijven er meerdere in met een veel te hoog bod.
Je vergeet optie d) van de laatste keer.

d) er schrijft zich één of meerdere in met een veel te laag bod, wil zich terug trekken, provincie accepteert dit niet en we komen in een rechtszaak te zitten.
En hebben Arriva en Veolia al bussen verkocht en moeten er uit heel Nederland oude reservebussen gebruikt worden vanwege een materieel tekort.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:
fogeltje schreef:
huibf schreef:
Michael schreef:Veolia heeft het kort geding verloren: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20084 ... n-ov+.aspx
Denk dit wéér gaat uitlopen op een debacle.
a) er schrijft niemand in.
b) er schrijft één iemand in met een veel te hoog bod.
c) er schrijven er meerdere in met een veel te hoog bod.
Je vergeet optie d) van de laatste keer.

d) er schrijft zich één of meerdere in met een veel te laag bod, wil zich terug trekken, provincie accepteert dit niet en we komen in een rechtszaak te zitten.
En hebben Arriva en Veolia al bussen verkocht en moeten er uit heel Nederland oude reservebussen gebruikt worden vanwege een materieel tekort.
Volgens mij zou dat nog het minste probleem zijn. Tegen die tijd staan er genoeg Amba's in opleg die nog prima een tijdje te gebruiken zijn in zo een situatie.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Valt misschien nog wel mee. Daarnaast, wie zegt dat die bussen al meteen verkocht zijn op dat moment?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

uhhh. In het bericht van OB staat dat Veolia zich gewoon inschrijft.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Men zou zich nog kunnen terugtrekken naar aanleiding van de uitspraak en intern overleg.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Suus »

Het niet inschrijven van Veolia zou betekenen dat ze het personeel in Brabant keihard laten vallen. Ik vraag mij af hoe de buschauffeurs daarop zouden reageren :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten