Pagina 4 van 110

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 10 okt 2013, 16:47
door Karl
Wat wordt er nog meer verleend rond de ingangsdatum? Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee (PZH) en Zeeland. Die zijn beide van overheden waarin de vervoerder veel meer vrijheid krijgt om lijnennetten te ontwikkelen en zelf aan de slag te gaan dan in Brabant. Is het dan voor (nieuwe) vervoerders niet veel interessanter om hun implementatieteams/-kracht in te zetten op deze concessies?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 10 okt 2013, 17:42
door mijack1985
Buitenlands?? EBS, Keolis misschien?? Ach is speculaas nog allemaal..

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 10 okt 2013, 17:55
door Hainje
mijack1985 schreef:Buitenlands?? EBS, Keolis misschien?? Ach is speculaas nog allemaal..
EBS verwacht ik niet, aangezien ik gelezen heb dat het een vervoerder is die nog niet op de Nederlandse markt actief is.
Ik verwacht ook niet dat het Keolis is, daar deze eigendom is van Syntus en zover ik weet is het een ongeschreven regel dat twee bedrijven uit hetzelfde concern niet elk apart inschrijven op dezelfde concessie.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 10 okt 2013, 18:12
door fogeltje
Is het dan al bekend dat Syntus zich ingeschreven heeft?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 10 okt 2013, 18:23
door greyhound
Het gaat nog wel even duren wellicht:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2196 ... art__.html

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 10 okt 2013, 19:19
door BR628
Hainje schreef:Vooral omdat Syntus een van de inschrijvers is. Het is jammer dat de uiterste inleverdatum is verschoven naar 17 oktober.
Je spreekt jezelf hier wel tegen.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 10 okt 2013, 19:46
door huibf
Is inmiddels verlengt naar 23 oktober. Maar Veoilia heeft een rechtzaak ingediend regen de provincie.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 10 okt 2013, 21:12
door huibf
4 berichten omhoog. Staat ook op omroep Brabant

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 10 okt 2013, 21:30
door Michael 1988
Volgens het AD heeft Limburg schijnbaar ook een probleem met de Studentenkaart. Dat Den-Haag er maar eens vaart achter zet over de duidelijkheid. Heel (studerend) Nederland wil het onderhand wel weten hoe het ermee zit.
fogeltje schreef:
Michael 1988 schreef:Ik denk voor Oost-Brabant, Arriva, Veolia en Hermes en voor Midden- en West-Brabant (of hoe dat gebied nu gaat heten), Connexxion, Arriva en Veolia. Misschien dat Qbuzz hier ook nog gaat inschrijven, maar Syntus zie ik dat zo gauw niet doen. Die hebben zich volgens mij nu meer gefocust op Gelderland, Overijssel en Flevoland.
fogeltje schreef:Het zijn inderdaad de enige bussen waar mensen inzetten. Ik snap alleen die 160 niet. Die zou nu de hele week moeten gaan rijden. Is daar echt zoveel vraag naar in het weekend? Ik hoorde ooit het verhaal dat die lijn het initiatief was een Bossche ambtenaar die in Uden woonde en graag snel en zonder overstappen naar zijn werk wilde en op zaterdag ook wel eens naar de stad wil.

In de spitsuren is het nog een goed gevulde bus volgens mij, maar volstaat de 152 met overstap in Veghel niet in de weekenden?

Het landelijke gebied in Oost-Brabant is overigens altijd een probleem geweest. Hermes heeft niet voor niks geëxperimenteerd met de lijntaxi eind jaren 90. En toevallig reden ze vooral in het Land van Cuijk.
Lijn 160 zit ook buiten de spits nog regelmatig vol. Tenminste het heeft altijd wel reizigers van Den Bosch naar Uden. Maar de helft stapt al uit in Schijndel meestal. Sommige reizigers met eindbestemming Uden reizen namelijk ook via Oss.
Buiten de spits, maar hoe zit het op zaterdag? Voldoet de 158/152 combo dan niet gewoon?
Dat weet ik niet. Maar ik zei al dat de helft van de reizigers doordeweeks al op en uitstappen in Schijndel(/tussen Veghel en Den Bosch). Vanuit Veghel en Uden (met de bus) is het overigens sneller (volgens 9292.nl) om met de 160 te reizen. Dat scheelt 10 minuten (incl. 3 minuten wacht/overstaptijd van de 152 op de 158).

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: do 10 okt 2013, 22:19
door fogeltje
Het is sneller, dat mag ik hopen, het is ook een "sneldienstverbinding" ;) Maar of dat in het weekend echt nodig is? Die onderliggende bussen schrappen is geen optie, die bedienen een groter gebied. Ik denk niet dat er in het weekend genoeg reizigers zijn om die lijn te rechtvaardigen. Op weekdagen kan ik er nog iets bij voorstellen, vooral in de ochtend was het in Uden altijd proppen terwijl ik daar op de 99 stond te wachten.

Lijn 160 reed in het verleden alleen op maandag t/m vrijdag overdag en volgens mij is dat redelijk voldoende. Lijn 158/152 en 160 lijkt me gewoon overkill in het weekend.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 11 okt 2013, 15:29
door Joshua
Mijn moeder wees me van de week op dit artikel:

http://maasdriehoek.kliknieuws.nl/nieuw ... p-de-schop

Als ik dus in het weekend naar me ouders in Mill wil heb ik dus gewoon pech want dan rijdt er niks meer.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: vr 11 okt 2013, 16:55
door fogeltje
Ja, die link is al eerder voorbij gekomen. De lijnen in dat gebied hebben het altijd zwaar gehad. Lijn 91 en 92 werden voor een reden volledig verlijntaxiet in het weekend in dat gebied bij Hermes. De provincie heeft helaas door dat het geld op een gegeven moment ophoudt en ze niet alle lijnen in stand kunnen houden. Die kaalslag daar had ik helaas al zien aankomen. Vooral met dat in gedachte zou ik lijn 160 liever in het weekend niet zien en proberen met die DRU's nog iets te doen voor dat gebied, ook al is het maar een klein busje dat 1x per 2 uur rijdt ofzo.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 13 okt 2013, 17:00
door Statler Rail
Ik zie het nog gebeuren dat niemand inschrijft op Brabant. Gewoon omdat er geen bedrijfseconomisch verantwoorde bieding is in te dienen als je het gevraagde voorzieningenniveau niet kan handhaven als de OV-studentenkaart verdwijnt. Arriva en Veolia kunnen beide dat risico niet dragen.

Ook een klein berichtje over de rechtzaak hier: http://news.ovtenders.nl/?p=39

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 13 okt 2013, 17:37
door fogeltje
Als iemand het zou kunnen dragen, dan zijn het volgens mij Arriva en Veolia. Er zitten grote moederbedrijven achter. Neemt niet weg dat de concessie onaantrekkelijk is. Het zou wel bij Brabant passen als zich niemand inschrijft. Eerst de fiasco's in 2005 en 2006 en dan dit.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 13 okt 2013, 20:01
door Statler Rail
In ieder geval zal geen bedrijf vrijwillig vele miljoenen euro's weggooien. Dan kan je beter de concessie verliezen. Dan heb je geen winst, maar tenminste geen miljoenenverlies. Bovendien, als niemand inschrijft zal de huidige concessie waarschijnlijk (tijdelijk) verlengd worden en moet de aanbesteding opnieuw. En dan waarschijnlijk met andere voorwaarden.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: zo 13 okt 2013, 22:37
door fogeltje
Statler Rail schreef:In ieder geval zal geen bedrijf vrijwillig vele miljoenen euro's weggooien. Dan kan je beter de concessie verliezen. Dan heb je geen winst, maar tenminste geen miljoenenverlies. Bovendien, als niemand inschrijft zal de huidige concessie waarschijnlijk (tijdelijk) verlengd worden en moet de aanbesteding opnieuw. En dan waarschijnlijk met andere voorwaarden.
Dat is wel te hopen, geen verlenging terwijl de aanbesteding opnieuw gaat zou wel vervelend zijn.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: di 15 okt 2013, 14:53
door Michael
Veolia heeft het kort geding verloren: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20084 ... n-ov+.aspx

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: di 15 okt 2013, 19:47
door huibf
Michael schreef:Veolia heeft het kort geding verloren: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20084 ... n-ov+.aspx
Denk dit wéér gaat uitlopen op een debacle.
a) er schrijft niemand in.
b) er schrijft één iemand in met een veel te hoog bod.
c) er schrijven er meerdere in met een veel te hoog bod.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: di 15 okt 2013, 21:55
door fogeltje
huibf schreef:
Michael schreef:Veolia heeft het kort geding verloren: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20084 ... n-ov+.aspx
Denk dit wéér gaat uitlopen op een debacle.
a) er schrijft niemand in.
b) er schrijft één iemand in met een veel te hoog bod.
c) er schrijven er meerdere in met een veel te hoog bod.
Je vergeet optie d) van de laatste keer.

d) er schrijft zich één of meerdere in met een veel te laag bod, wil zich terug trekken, provincie accepteert dit niet en we komen in een rechtszaak te zitten.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: di 15 okt 2013, 22:08
door Mr-W
fogeltje schreef:
huibf schreef:
Michael schreef:Veolia heeft het kort geding verloren: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20084 ... n-ov+.aspx
Denk dit wéér gaat uitlopen op een debacle.
a) er schrijft niemand in.
b) er schrijft één iemand in met een veel te hoog bod.
c) er schrijven er meerdere in met een veel te hoog bod.
Je vergeet optie d) van de laatste keer.

d) er schrijft zich één of meerdere in met een veel te laag bod, wil zich terug trekken, provincie accepteert dit niet en we komen in een rechtszaak te zitten.
En hebben Arriva en Veolia al bussen verkocht en moeten er uit heel Nederland oude reservebussen gebruikt worden vanwege een materieel tekort.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 00:06
door fogeltje
Mr-W schreef:
fogeltje schreef:
huibf schreef:
Michael schreef:Veolia heeft het kort geding verloren: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20084 ... n-ov+.aspx
Denk dit wéér gaat uitlopen op een debacle.
a) er schrijft niemand in.
b) er schrijft één iemand in met een veel te hoog bod.
c) er schrijven er meerdere in met een veel te hoog bod.
Je vergeet optie d) van de laatste keer.

d) er schrijft zich één of meerdere in met een veel te laag bod, wil zich terug trekken, provincie accepteert dit niet en we komen in een rechtszaak te zitten.
En hebben Arriva en Veolia al bussen verkocht en moeten er uit heel Nederland oude reservebussen gebruikt worden vanwege een materieel tekort.
Volgens mij zou dat nog het minste probleem zijn. Tegen die tijd staan er genoeg Amba's in opleg die nog prima een tijdje te gebruiken zijn in zo een situatie.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 00:15
door Michael 1988
Valt misschien nog wel mee. Daarnaast, wie zegt dat die bussen al meteen verkocht zijn op dat moment?

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 12:27
door Michael
uhhh. In het bericht van OB staat dat Veolia zich gewoon inschrijft.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 13:00
door fogeltje
Men zou zich nog kunnen terugtrekken naar aanleiding van de uitspraak en intern overleg.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Geplaatst: wo 16 okt 2013, 13:11
door Suus
Het niet inschrijven van Veolia zou betekenen dat ze het personeel in Brabant keihard laten vallen. Ik vraag mij af hoe de buschauffeurs daarop zouden reageren :wink: