Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Je kunt ze ook overnemen van andere vervoerders.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Zojuist gespot. 8209 en 8217 met een tweede airco unit!
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Frans F schreef:
fogeltje schreef:Waar komt overigens opeens vandaan dat de 82xx niet omgebouwd worden? Daar gaat opeens iedereen vanuit.
De definitieve gunning aan Arriva was begin juli en nu midden september gebeurt er nog steeds niet. Logisch dat mensen zich dan beginnen af te vragen wat Arriva van plan is met die airco-eis.
Het zou misschien ook nog kunnen dat een inbouwer niet direct de juiste type airco-units e.d. op voorraad heeft en daarbij in de vakantieperiode niet direct de juiste mensen beschikbaar heeft om deze ombouw uit te gaan voeren. Maar er zal vast wel aan gewerkt worden achter de schermen ;)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ik kom terug op mijn tweede bericht. Ik zag net meer bussen met zo'n unit en als ik die vergelijk met de citea's zijn die units bij de amba's te klein.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Frans F schreef:Noch Arriva noch een fabrikant hebben ooit bekend gemaakt dat er ergens een order is geplaatst terwijl het toch om een behoorlijk grote hoeveelheid bussen gaat. Er zijn dus nog steeds andere mogelijkheden, zelfs een massale overname van bussen van Veolia (of andere tweedehandsjes) al dan niet via de tussenhandel kun je niet uitsluiten. Met name het gebrek aan informatie en voortgang voedt de speculaties.
At de website van Arriva staat wel nog steeds dat voor de exploitatie van de concessie West-Brabant een compleet nieuw wagenpark met milieuvriendelijke euro 6-bussen wordt aangeschaft.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Alle bussen hebben achter of midden ook een klein bultje voor luchtverversing.
"Een touringcar is geen bus"
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door sandertjo »

In mijn vrienden krijg zit een buschauffeur die werkt als buschauffeur in deze regio zal een vragen of hij meer weet. Als ik enkele posts zie, dan zeggen ze dat VDL altijd snel met een persbericht komt voor nieuw materieel. Aangezien ze dit nog steeds niet hebben gedaan, wordt het geen VDL? het blijft gissen. Tijdelijk oud materiaal? Alle Wrights uit DAV daar naar toe. (Just joking)
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Wees gerust. Er is al wat nieuws besteld en er wordt ook al aan gebouwd om de bestelling af te kunnen leveren. Maar er wordt pas in oktober bekend gemaakt wat het gaat worden (vraag me niet waarom). Ook worden in oktober andere plannen bekend gemaakt, zoals locaties van vestigingen.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Medio oktober om precies te zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Meltrain »

Ja, want "medio oktober" is zoveel preciezer dan "oktober". :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door sandertjo »

Afgelopen zaterdag op het station in Breda de 5884 gezien. De enige Volvo 8900. Wist niet dat deze al op de dienst zat. Hij ging net weg voor een rit lijn 132 richting Tilburg
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Zag net een iveco of Iris bus in Brabantse kleuren in de buurt van Rotterdam met handelaarsplaten rijden op weg naar dort op de a16
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

sandertjo schreef:Afgelopen zaterdag op het station in Breda de 5884 gezien. De enige Volvo 8900. Wist niet dat deze al op de dienst zat. Hij ging net weg voor een rit lijn 132 richting Tilburg
Dat is een demobus o.i.d. Die zullen ook wel weer weg gaan zodra Veolia weg gaat.
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Rdaalwil schreef:Zag net een iveco of Iris bus in Brabantse kleuren in de buurt van Rotterdam met handelaarsplaten rijden op weg naar dort op de a16
Dat klinkt als interessant nieuws.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Frans F schreef:
Rdaalwil schreef:Zag net een iveco of Iris bus in Brabantse kleuren in de buurt van Rotterdam met handelaarsplaten rijden op weg naar dort op de a16
Dat klinkt als interessant nieuws.
Het viel ineens op! Zat in de bus richting Kralingse zoom. Zal straks eens foto zoeken op welke bus die leek.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Heb je toevallig ook gezien hoeveel deuren deze wagen had? Twee of drie. Want dan is het een beetje in te schatten of het een streekwagen of stadswagen is.

Hoewel het natuurlijk best kan zijn dat de hele vloot uit Iveco/Irisbus zal gaan bestaan. Dus het blijft een gok, maar interessant is het wel.
🍉
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Het was een variant met 2 deuren wat ik kon zien. Het leek op een crossway, zeker weten doe ik niet. Het zal wel een streekbus zijn ipv een stadsbus.
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door sandertjo »

Rdaalwil schreef:Het was een variant met 2 deuren wat ik kon zien. Het leek op een crossway, zeker weten doe ik niet. Het zal wel een streekbus zijn ipv een stadsbus.
Zijn het dan dezelfde die in Flevoland rondrijden in concessie ijselmond? Erg mooi materieel naar mijn mening.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door OmniLezer »

Iveco Crossway LE is wel een beetje in trek bij de vervoersbedrijven sinds kort.
Als ze dan ook nog geen Ambassadors/Citea's meer inzetten voor lange afstanden, ben ik blij!
http://heavycherry.com/imgs/a/a/x/r/n/i ... _1_lgw.jpg
Je bedoelt vast zo één bus

P.S. Ze moeten de voor lange afstanden alleen maar nog
-Iveco Crossway LE
-Man Lion's City A78/LE
-Scania Omnilink/Citywide LE
-Volvo 8900
-VDL Citea SLE/XLE gaan gebruiken. Die zijn daar wel geschikt voor.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

OmniLezer schreef:Iveco Crossway LE is wel een beetje in trek bij de vervoersbedrijven sinds kort.
Als ze dan ook nog geen Ambassadors/Citea's meer inzetten voor lange afstanden, ben ik blij!
Ik ook,zijn gewoon niet geschikt voor lange afstanden,ook niet de versies met beter interieur(Volans enz)
OmniLezer schreef:P.S. Ze moeten de voor lange afstanden alleen maar nog
-Iveco Crossway LE
-Man Lion's City A78/LE
-Scania Omnilink/Citywide LE
-Volvo 8900
-VDL Citea SLE/XLE gaan gebruiken. Die zijn daar wel geschikt voor.
Mag ik het lijstje aanvullen met Mercedes-Benz Integro en evt Intouro.Integro's zijn echt heerlijke bussen *bus*
Setra S315UL en Setra S415 NF bussen van Junijn zijn ook erg prettig.
Verder blijft het speculeren wat voor materieel er komt tot Arriva een persmededeling gaat doen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Het leek op een crossway en dadelijk is het een urbanway. Als Arriva voor Iveco Bus kiest zou ik eerder voor de laatste kiezen. Deze is namelijk wel als gelede versie beschikbaar en de crossway is dat niet. Maar dat is mijn mening. Misschien voor de Brabantliner dat de crossway meer geschikt is.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Michael 1988 schreef:Deze is namelijk wel als gelede versie beschikbaar en de crossway is dat niet.
Misschien wil Arriva wel geen gelede bussen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Michael 1988 schreef:Het leek op een crossway en dadelijk is het een urbanway. Als Arriva voor Iveco Bus kiest zou ik eerder voor de laatste kiezen. Deze is namelijk wel als gelede versie beschikbaar en de crossway is dat niet. Maar dat is mijn mening. Misschien voor de Brabantliner dat de crossway meer geschikt is.
Ging er geen gerucht dat Arriva voor de 300/400-lijnen Volvo's had besteld? Lijkt mij gezien de nieuwe instroomgeschiedenis wel wat meer voor de hand liggen. Zag vanmiddag op de Qliners tussen DAV en Utrecht ook nieuwe Volvo's en in ZHN worden ook Volvo's gebruikt voor de HOV-lijnen. Natuurlijk kan altijd met die trend gebroken worden, maar waarom zouden ze?

Voor de reguliere lijnen lijken de Iveco's mij dan wat meer voor de hand liggen. Maar goed, natte vingerwerk ten top.
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door OmniLezer »

Mr-W schreef:
OmniLezer schreef:Iveco Crossway LE is wel een beetje in trek bij de vervoersbedrijven sinds kort.
Als ze dan ook nog geen Ambassadors/Citea's meer inzetten voor lange afstanden, ben ik blij!
Ik ook,zijn gewoon niet geschikt voor lange afstanden,ook niet de versies met beter interieur(Volans enz)
OmniLezer schreef:P.S. Ze moeten de voor lange afstanden alleen maar nog
-Iveco Crossway LE
-Man Lion's City A78/LE
-Scania Omnilink/Citywide LE
-Volvo 8900
-VDL Citea SLE/XLE gaan gebruiken. Die zijn daar wel geschikt voor.
Mag ik het lijstje aanvullen met Mercedes-Benz Integro en evt Intouro.Integro's zijn echt heerlijke bussen *bus*
Setra S315UL en Setra S415 NF bussen van Junijn zijn ook erg prettig.
Verder blijft het speculeren wat voor materieel er komt tot Arriva een persmededeling gaat doen.
Je kan het graag eraan toevoegen.

En als ze trouwens een streekgeledebus willen nemen, konden ze net zo goed een Scania nemen. Bij EBS in Amsterdam bevalt die goed. Als ze alleen maar geen verneukte stoelen gebruiken, is alles okee.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Hainje schreef:
Michael 1988 schreef:Het leek op een crossway en dadelijk is het een urbanway. Als Arriva voor Iveco Bus kiest zou ik eerder voor de laatste kiezen. Deze is namelijk wel als gelede versie beschikbaar en de crossway is dat niet. Maar dat is mijn mening. Misschien voor de Brabantliner dat de crossway meer geschikt is.
Ging er geen gerucht dat Arriva voor de 300/400-lijnen Volvo's had besteld? Lijkt mij gezien de nieuwe instroomgeschiedenis wel wat meer voor de hand liggen. Zag vanmiddag op de Qliners tussen DAV en Utrecht ook nieuwe Volvo's en in ZHN worden ook Volvo's gebruikt voor de HOV-lijnen. Natuurlijk kan altijd met die trend gebroken worden, maar waarom zouden ze?
Dat klopt. Dat bericht kwam van mij af.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten