Pagina 1 van 1

Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten trein?

Geplaatst: ma 24 sep 2012, 18:31
door fogeltje
Ik kreeg vanmiddag GEEN korting op het treinritje Heyendaal - Nijmegen CS. Volgens de dame achter het Novio loket had ze al meer klachten gehoord over Veolia. Weet iemand daar meer van?

Ik plaats dit in Zuid en niet Oost (Nijmegen) omdat Veolia Limburg grotendeels in Zuid-Nederland zit.

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: ma 24 sep 2012, 18:36
door Tochjo

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: di 25 sep 2012, 09:00
door fogeltje
Dus dit is al sinds het weekend. Maar waarom zou Veolia ook haast maken met het oplossen, klanten die met korting (dus niet WeekendVrij en DalVrij enzo) reizen zullen het vaak niet door hebben. Extra inkomsten die ze schijnbaar hard nodig hebben. Mijn restitutieverzoek is inmiddels ingediend.

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: di 25 sep 2012, 12:00
door midnet
er is al bij de introductie van dit ''produkt'' door NS zelf (heb zelf weekendvrij) gewaarschuwd dat het niet zou werken bij de regionalen ALS je met 1 van hun bussen aanreist naar hun station en dan hun trein neemt-dito voor ARV, COnx, etc. Dit vooral voor elk kortingsprdukt bij NS wat per 1/2/12 geldig werd op die anderen. Err wordt dan voorrang gegeven aan hun eigen produkt-de overstapkorting. Veiligheidshalve doe ik daarom al mijn busreizen op een andere kaart. Een instinker was er kortgeleden toen de lijn Maastricht-Valkenburg verbust werd wegens werken-op DIE bus werd dan hun bustarief berekend. ARV heeft een tijdlang Leeuwarden-BUitenpost verbust, toen moest je op hun CICO in de stations in+Uitchecken.
Op klantenfora van bvb vara/kassa en tros/radar komen zeer geregeld klachten hierover.

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: di 25 sep 2012, 12:50
door fogeltje
midnet schreef:er is al bij de introductie van dit ''produkt'' door NS zelf (heb zelf weekendvrij) gewaarschuwd dat het niet zou werken bij de regionalen ALS je met 1 van hun bussen aanreist naar hun station en dan hun trein neemt-dito voor ARV, COnx, etc. Dit vooral voor elk kortingsprdukt bij NS wat per 1/2/12 geldig werd op die anderen. Err wordt dan voorrang gegeven aan hun eigen produkt-de overstapkorting. Veiligheidshalve doe ik daarom al mijn busreizen op een andere kaart. Een instinker was er kortgeleden toen de lijn Maastricht-Valkenburg verbust werd wegens werken-op DIE bus werd dan hun bustarief berekend. ARV heeft een tijdlang Leeuwarden-BUitenpost verbust, toen moest je op hun CICO in de stations in+Uitchecken.
Op klantenfora van bvb vara/kassa en tros/radar komen zeer geregeld klachten hierover.
Ik kwam lopend aan op het station en begon mijn reis juist, niks overstappen uit een bus van Veolia (of andere maatschappij). Dit doe ik al met enige regelmaat sinds maart dit jaar en is nog nooit fout gegaan.

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: di 09 okt 2012, 12:17
door fogeltje
Lijkt nog steeds niet opgelost, ik kreeg gisteren weer geen korting. Heb mijn kaart bij de NS eens laten nakijken, product staat er gewoon op. Ze zeiden aan de balie dat ze in het weekend een hoop klachten over reizigers bij Veolia hebben gehad.

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: do 18 okt 2012, 00:07
door Joshua
Ik heb dezelfde klacht gehad met mijn Weekend Vrij abonement bij Veolia. Veolia heeft mij belooft binnen 3 maanden te zullen antwoorden op mijn vezoek dit geld te declareren.

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: do 18 okt 2012, 08:37
door Tochjo
Drie maanden? Het wordt steeds gekker met die afhandelingstermijnen.

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 12:02
door fogeltje
Drie maanden? :') Schrijf meteen ROL en andere organisaties aan, dit is belachelijk. Ik heb gisteren bericht gehad dat 2x 50 cent binnen 8 werkdagen op mijn bankrekening zullen verschijnen.

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 14:58
door Cygnum
Joshua schreef:Ik heb dezelfde klacht gehad met mijn Weekend Vrij abonement bij Veolia. Veolia heeft mij belooft binnen 3 maanden te zullen antwoorden op mijn vezoek dit geld te declareren.
Drie maanden? Het lijkt de overheid wel!

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 17:40
door huibf
fogeltje schreef:Drie maanden? :') Schrijf meteen ROL en andere organisaties aan, dit is belachelijk. Ik heb gisteren bericht gehad dat 2x 50 cent binnen 8 werkdagen op mijn bankrekening zullen verschijnen.
kijk doen die Vioolen toch nog iets goed....

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: vr 19 okt 2012, 20:52
door fogeltje
huibf schreef:
fogeltje schreef:Drie maanden? :') Schrijf meteen ROL en andere organisaties aan, dit is belachelijk. Ik heb gisteren bericht gehad dat 2x 50 cent binnen 8 werkdagen op mijn bankrekening zullen verschijnen.
kijk doen die Vioolen toch nog iets goed....
Nu de 83 cent van de busreis van twee weken nog. Derde claim ligt inmiddels bij Veolia en is niet zoals de vorige binnen vijf minuten afgekeurd omdat er zogenaamd niks afgeschreven zou zijn van mijn chipkaart (terwijl ik notabene zelf een uitdraai had meegeleverd).

Ook vraag ik me af of Veolia het probleem met treinabonnementen inmiddels verholpen heeft, want het was minstens twee volle weken aanwezig.

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: wo 31 okt 2012, 20:34
door Reiziger Delft
Vandaag m'n geld teruggekregen van Veolia; dit was ruim 2 weken geleden onterecht afgeschreven. Ik reisde Nijmegen - Boxmeer op zondag met Dal-vrij.

In het mailtje stond onder andere:
Helaas is er door een storing toch geld van uw chipkaart afgeschreven, ondanks dat u in de daluren reisde. Deze storing is inmiddels verholpen. Excuses voor het ongemak.
Zo te lezen is het probleem inmiddels verholpen.

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: do 01 nov 2012, 15:12
door fogeltje
Reiziger Delft schreef:Vandaag m'n geld teruggekregen van Veolia; dit was ruim 2 weken geleden onterecht afgeschreven. Ik reisde Nijmegen - Boxmeer op zondag met Dal-vrij.

In het mailtje stond onder andere:
Helaas is er door een storing toch geld van uw chipkaart afgeschreven, ondanks dat u in de daluren reisde. Deze storing is inmiddels verholpen. Excuses voor het ongemak.
Zo te lezen is het probleem inmiddels verholpen.
Dan ga ik binnenkort eens de proef op de som nemen. Alvast mijn MijnVeolia inloggegevens opgraven voor de zekerheid :')

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 18:35
door fogeltje
Ik kreeg vanmiddag weer netjes VDU korting :)

Re: Problemen bij Veolia met landelijke kortingsproducten tr

Geplaatst: wo 14 nov 2012, 14:33
door fogeltje
fogeltje schreef:
huibf schreef:
fogeltje schreef:Drie maanden? :') Schrijf meteen ROL en andere organisaties aan, dit is belachelijk. Ik heb gisteren bericht gehad dat 2x 50 cent binnen 8 werkdagen op mijn bankrekening zullen verschijnen.
kijk doen die Vioolen toch nog iets goed....
Nu de 83 cent van de busreis van twee weken nog. Derde claim ligt inmiddels bij Veolia en is niet zoals de vorige binnen vijf minuten afgekeurd omdat er zogenaamd niks afgeschreven zou zijn van mijn chipkaart (terwijl ik notabene zelf een uitdraai had meegeleverd).

Ook vraag ik me af of Veolia het probleem met treinabonnementen inmiddels verholpen heeft, want het was minstens twee volle weken aanwezig.
En eindelijk krijg ik ook die centen, van een reis van 2 oktober, terug. Wat een gedoe is dat bij Veolia zeg. Bij Hermes/Novio en Arriva verloopt dat allemaal inmiddels een stuk soepeler. Wellicht hoopten ze bij Veolia dat ik het na twee afwijzingen zou opgeven. Toen kenden ze me nog niet :')