Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor Daniel » Ma 01 Okt 2012, 19:29

Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen
Geplaatst op: maandag 1 oktober 2012 19:27
Laatst bijgewerkt: maandag 1 oktober 2012 19:29


Inwoners van Kerkrade en omstreken die met de trein naar de Randstad willen reizen moeten ervoor zorgen dat hun conditie vanaf 9 december a.s. op peil is. Reizigers uit Kerkrade, Chèvremont, Eygelshoven en Landgraaf hebben met ingang van de nieuwe dienstregeling in Heerlen namelijk slechts één minuut de tijd hebben om vanaf het aankomstspoor 4 hun intercity naar Eindhoven en verder, welke van spoor 5 vertrekt, te halen.
Intercityreizigers uit Schiphol, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven zullen voor wat betreft hun aansluitende treinen in de richtingen Kerkrade en Voerendaal helemaal niet blij zijn. Zij moeten als er geen vertragingen op het spoor zijn in Heerlen resp. 26 en 29 minuten wachten.
Lees verder | Dossier Dienstregeling 2013 | Meer nieuws over Dienstregeling 2013
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Milco
Berichten: 3564
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor Milco » Ma 01 Okt 2012, 19:32

Dat zijn echte aanfluitingen... Kunnen ze die tijden van de Veolia-treinen niet ietsjes verschuiven?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3238
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor Ronald » Ma 01 Okt 2012, 20:15

De rit Heerlen-Kerkrade v.v. kan niet veel sneller. Keertijd in Kerkrade is ook maar 3 minuten. Misschien kan de aansluiting in een richting beter, beide zal lastig worden.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor Etienne » Di 02 Okt 2012, 07:33

[fantasiemode]Kunnen ze in Chevremont niet een extra keerspoor aanleggen?[/fantasie]
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor Daniel » Di 02 Okt 2012, 08:02

Keerspoor? Je bedoelt een passeerspoor neem ik aan?
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3997
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor reisthijs » Di 02 Okt 2012, 10:27

Ronald schreef:De rit Heerlen-Kerkrade v.v. kan niet veel sneller. Keertijd in Kerkrade is ook maar 3 minuten. Misschien kan de aansluiting in een richting beter, beide zal lastig worden.
Als bijvoorbeeld de tijden in beide richtingen met ongeveer 10 á 15 minuten verschoven zouden worden heb je al veel betere aansluitingen. Nog niet ideaal misschien maar beter dan wat hier voorgesteld wordt. Dan is alleen nog de vraag hoe je in Maastricht uitkomt.

Ik mis in het verhaal nog wel het alternatief: vanaf Heerlen met de Sprinter naar Sittard en daar overstappen op de IC richting Eindhoven.

Bij langer keren in Kerkrade heb je nog een ander probleem dan de (on)mogelijkheden van de infra: dan is er waarschijnlijk meer materieel nodig, en dat heeft Veolia niet.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor Daniel » Di 02 Okt 2012, 12:20

reisthijs schreef:Ik mis in het verhaal nog wel het alternatief: vanaf Heerlen met de Sprinter naar Sittard en daar overstappen op de IC richting Eindhoven.

Dat staat er gewoon in als je op "Lees verder" klikt hoor. Maar ook dan waren de aansluitingen niet helemaal optimaal als ik het goed herinner, met name op de terugweg ri. Kerkrade.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3238
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor Ronald » Di 02 Okt 2012, 12:30

Gaat de sprinter Sittard-Heerlen trouwens elk half uur rijden? Als dat niet zo is, is dat ook niet altijd een bruikbaar alternatief.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor Etienne » Di 02 Okt 2012, 14:42

Daniel schreef:Keerspoor? Je bedoelt een passeerspoor neem ik aan?

Juist ja :X
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11134
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor Meltrain » Di 02 Okt 2012, 22:13

Ronald schreef:Gaat de sprinter Sittard-Heerlen trouwens elk half uur rijden? Als dat niet zo is, is dat ook niet altijd een bruikbaar alternatief.

Volgens mij pas per ingang van dienstregeling 2015.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor Plutona » Wo 03 Okt 2012, 00:03

In Heerlen is Spoor 5 de overzijde van spoor 4... Ik denk dat Veolia van dat feit uitgaat...

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3997
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor reisthijs » Wo 03 Okt 2012, 11:43

Meltrain schreef:
Ronald schreef:Gaat de sprinter Sittard-Heerlen trouwens elk half uur rijden? Als dat niet zo is, is dat ook niet altijd een bruikbaar alternatief.

Volgens mij pas per ingang van dienstregeling 2015.
NS heeft een keer (in een reactie op een LOCOV-advies) aangegeven dat de frequentie al in dienstregeling 2013 een groter deel van de dag 2x/u zou kunnen worden. Juist vanwege die aansluiting op de Veoliatreinen.

Ik heb alleen niet meer gehoord of dat nu ook echt door gaat.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
visgraat
Berichten: 740
Lid geworden op: Vr 13 Mei 2011, 23:13

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor visgraat » Do 11 Okt 2012, 16:28

Ik kan het niet checken op de NS-site. Het valt me op dat sommige nieuwsbronnen al hele detailinformatie hebben over de dienstregeling, terwijl de 'gewone reiziger' dit nog niet kan inzien.

Inhoudelijk: De dienstregeling ligt al vast en het heeft dus geen zin om hier over te discussiëren. Opvallend is wel dat Veolia blij was met de dienstregeling(uitbreiding). Ik vraag me dan af: Was dat niet ietwat kortzichtig.

En op termijn kan er misschien een oplossing gevonden in de trend van: Ochtend- en middagdienstregeling a la Zutphen - Winterswijk of sluiting van station De Kissel. Als dat meer lucht geeft (net een of twee minuten meer), dan zijn de voordelen denk ik groter dan de nadelen. Sorry voor reizigers van Heerlen De Kissel.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor Edwin » Do 11 Okt 2012, 19:03

Wat ik in de nieuwe dienstregeling zie is dat de 1 minuut verdubbeld is naar 2 minuten overstaptijd. Aankomst is xx:12 en xx:42 en vertrek naar Eindhoven is xx:14 en xx:44. Dus men hoeft iets minder snel te zijn als er geen vertraging is. Hopelijk wordt er een gegarandeerde overstap aangeboden.
Remember to check-out with your ov-chipcard.

Gebruikersavatar
visgraat
Berichten: 740
Lid geworden op: Vr 13 Mei 2011, 23:13

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor visgraat » Do 11 Okt 2012, 22:08

Dan kan je meer zien dan ik. ns.nl geeft namelijk niks. Hoe dan ook: Kan je niet een ochtend- en middagdienst invoeren, die een paar minuten verschoven is, i.i.g. over het traject Heerlen - Kerkrade? 's Ochtends aansluiting richting Eindhoven en 's middags omgekeerd. Een gegarandeerde aansluiting lijkt me lastig. NS wacht zelden op andere treinen, zeker als het een andere vervoerder is.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 23 Jan 2010, 23:08

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor Bram » Zo 21 Okt 2012, 18:20

Wat was er ook alweer mis met een cross-platformoverstap?

Raymond
Berichten: 1056
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Drgl 2013: Speedy Gonzaleskwaliteiten vereist in Heerlen

Berichtdoor Raymond » Zo 21 Okt 2012, 19:13

Niks, het punt is echter dat die maar in één richting gegeven kan worden. Er is voor gekozen om die tegen op de relatie Sittard - Kerkrade v.v. De Veoliatreinen kruisen elkaar in Heerlen dus overstappen richting Hoensboek haal je net niet (de situatie is al verbeterd ten opzichte van het krantenartikel). Al was het volgens mij voor veel stations al sneller om via Maastricht te reizen.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten