Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en België

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en België

Bericht door Michael »

Minister: minimaal twee maanden geen intercity tussen Brabant en België

DEN HAAG - Brabanders die met de trein naar België willen krijgen het deze winter moeilijk. De Beneluxtrein tussen Roosendaal en Antwerpen stopt er in december mee en de Fyra tussen Breda en Antwerpen gaat hoogstwaarschijnlijk niet voor februari rijden. Dat schrijft minister Schultz van Haegen in haar antwoord op Kamervragen van D66.

Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/18141 ... lgië+.aspx
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door groningen »

De stoptrein rijdt toch wel?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Karl »

Kan Veolia/Lijn geen 19s inleggen die tussen Breda en Antwerpen nergens stopt? Gat in de markt denk ik zo.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Daniel »

Lijn 19 stopt al nergens tussen Breda en Antwerpen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Karl »

Oh. :mrgreen:
Anyway, misschien moeten ze dan folders verspreiden/billboards ophangen op Beneluxstations.
Het is een spectrum.
sven
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 16 mar 2012, 12:33
Locatie: Almere

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door sven »

Lijn 19 rijd nu al zonder tussenstop tussen breda en antwerpen. Enkel in breda heeft de bus een aantal stopsrichting snelweg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Michael »

Ik denk niet dat dat allemaal gaat passen in lijn 19. Er reizen al vrij veel studenten mee. Op vrijdagmiddag rijd er al versterking op lijn 19 omdat het anders allemaal niet past en doordeweeks en zaterdag gaat de laatste naar Hulst al om 20.30 zondag de laatste om 23.30.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Ronald »

groningen schreef:De stoptrein rijdt toch wel?
Roosendaal-Antwerpen bedoel je? Ja. Maar de reistijd naar België zal flink toenemen.
Karl schreef:Kan Veolia/Lijn geen 19s inleggen die tussen Breda en Antwerpen nergens stopt? Gat in de markt denk ik zo.
Ik had het laatst over het belachelijke voorbeeld van de HSL Villach (Oostenrijk)-Venetië: Deze wordt niet gebruikt, tussen beide steden rijden bussen. Het begint er hier ook wel op te lijken als lijn 19 als serieus alternatief wordt gezien :') .
(En lijn 19 stopt trouwens niet bij Antwerpen Centraal, maar dat is simpel op te lossen).
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door BR628 »

Tussen Villach, Tarvisio Boscoverde en Udine rijden sinds juni 2012 weer treinen, google maar eens op Ferrovie Udine Cividale. Overigens wel twee treinparen per dag, maar het begin is er.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Ronald »

Ja, kijk aan, inderdaad! Maar geen hogesnelheidstrein zo te zien:

Code: Selecteer alles

17:15  Udine 
17:37  Gemona del Friuli 
17:44  Venzone 
17:50  Carnia 
18:07  Pontebba 
18:19  Ugovizza 
18:28  Tarvisio Boscoverde
18:43  Tarvisio Boscoverde 
18:49  Thörl-Maglern 
18:54  Arnoldstein 
19:03  Villach Warmbad 
19:07  Villach Westbf 
19:10  Villach Hbf  
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Vinny »

Ik denk dat een shuttle bus Breda-Antwerpen redelijk onontkoombaar is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door reisthijs »

Ik vraag me wel af voor welke reizigers zo'n bus zin heeft? Vanuit Breda naar Antwerpen is het handig, maar vanuit Dordrecht, Rotterdam en verder schiet je er in reistijd weinig mee op vergeleken met het stoppertje vanaf Roosendaal.
Ronald schreef:
groningen schreef:De stoptrein rijdt toch wel?
Roosendaal-Antwerpen bedoel je? Ja. Maar de reistijd naar België zal flink toenemen.
Voor Breda-Antwerpen valt het nog mee, 10 minuutjes extra reistijd per trein. Maar dat komt vooral doordat de huidige aansluiting in Roosendaal zo lang is.
Ronald schreef:(En lijn 19 stopt trouwens niet bij Antwerpen Centraal, maar dat is simpel op te lossen).
Dat is niet simpel want dat kost veel te veel tijd voor de reizigers waar die bus feitelijk voor rijdt. Die bus stopt alleen in Antwerpen omdat die stad toevallig op de route ligt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Ronald »

reisthijs schreef:
Ronald schreef:(En lijn 19 stopt trouwens niet bij Antwerpen Centraal, maar dat is simpel op te lossen).
Dat is niet simpel want dat kost veel te veel tijd voor de reizigers waar die bus feitelijk voor rijdt. Die bus stopt alleen in Antwerpen omdat die stad toevallig op de route ligt.
Was meer met een knipoog bedoeld :wink: . Die bus is natuurlijk niet bedoeld als HSL-vervanger (hij heeft vroeger trouwens wel op de Rooseveltplaats gestopt, maar dat terzijde).
Vinny schreef:Ik denk dat een shuttle bus Breda-Antwerpen redelijk onontkoombaar is.
Kom op zeg, het gewoon een groot schandaal dat er voor miljarden een HSL wordt aangelegd maar het "onmogelijk" is een fatsoenlijke treindienst te exploiteren.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Fles »

Michael schreef:
DEN HAAG - Brabanders die met de trein naar België willen krijgen het deze winter moeilijk
Ik denk niet alleen Brabanders. En niet alleen mensen die naar België willen reizen. En ook niet alleen DEZE winter :X
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door WSM »

Wat een waanzin. Wil men graag de reizigers uit de trein hebben? De Benelux is toch een populaire treinverbinding?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Vinny »

Ik vraag me wel af voor welke reizigers zo'n bus zin heeft? Vanuit Breda naar Antwerpen is het handig, maar vanuit Dordrecht, Rotterdam en verder schiet je er in reistijd weinig mee op vergeleken met het stoppertje vanaf Roosendaal.
Vanuit vrijwel alle bestemmingen is een E 19 bus sneller dan in Roosendaal overstappen op een stoptrein, temeer Roosendaal vanaf een groot deel van Nederland zelf OOK verder weg ligt dan Breda...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Suus »

Het verkeer rond Antwerpen staat behoorlijk vaak vast, over het binnenstedelijke verkeer van Antwerpen hebben we het dan nog niet eens gehad. Een onbetrouwbare busdienst voor iets wat gewoon over rails kan is volstrekt kansloos.

Tegelijkertijd gaan we met een sneltreinvaart naar december en is er helemaal niemand die ook maar denkt dat het goed gaat maar NS Hispeed zwijgt in alle talen over de toekomst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Het verkeer rond Antwerpen staat behoorlijk vaak vast, over het binnenstedelijke verkeer van Antwerpen hebben we het dan nog niet eens gehad. Een onbetrouwbare busdienst voor iets wat gewoon over rails kan is volstrekt kansloos.

Tegelijkertijd gaan we met een sneltreinvaart naar december en is er helemaal niemand die ook maar denkt dat het goed gaat maar NS Hispeed zwijgt in alle talen over de toekomst.
Overstappen op Antwerpen Berchem voor de richting Brussel. Als de bus daarna naar de binnenstad van Antwerpen rijdt dan maakt het ook niet uit dat het een beetje druk is, de reiziger moet er dan ook heen en stapt dichter bij zijn bestemming uit in plaats van dat hij nog een eind moet lopen (met baggage) vanaf het Centraal Station :Y

En mensen die een weekendje Belgiê doen, reizen meestal niet in de ochtendspits :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Suus »

Maar pendelaars reizen wel tijdens de spits...

En Berchem ligt wel vlakbij de snelweg maar is niet goed bereikbaar vanaf de snelweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Vinny »

Die moeten maar een diepteinvestering doen in een Thalys-abonnement. Als er geen trein rijdt, rijdt er geen trein. Of gewoon een olieslurper bestellen. :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Ronald »

Komaan zeg, dit gaat nergens meer over -o-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Meltrain »

Ik vind gewoon dat IC N zeven dagen per week tussen Charleroi en Roosendaal (via Brussel en Antwerpen) moet gaan rijden, tenminste totdat de Fyra tussen Breda en Antwerpen rijdt. Als IC N ook in het weekend rijdt, kan IC I in het weekend opgeheven worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Ronald »

Dan had de Benelux ook wel kunnen blijven rijden. Het doel is gewoon GEEN serieuze concurrentie voor de HSL, hoe beroerd de bediening hiervan ook wordt :?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Vinny »

Het grote doel is reizigers weg te pesten zodat je ze nooit meer terug ziet in een vervoermiddel dat op rails rijdt. Dat weet jij toch ook? :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en Belg

Bericht door Meltrain »

Het doortrekken van de IC N vind ik ook geen serieuze concurrentie voor de HSL, aangezien er sowieso een overstap in Roosendaal komt en deze IC nog een aantal keer stopt tussen Roosendaal en Antwerpen. De reistijd neemt dus toe, maar alleen minder extreem.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten