Onrust bij buschauffeurs in Zeeuws-Vlaanderen.

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Onrust bij buschauffeurs in Zeeuws-Vlaanderen.

Bericht door Michael »

Onrust bij buschauffeurs in Zeeuws-Vlaanderen


OOSTBURG - Buschauffeurs in Zeeuws-Vlaanderen maken zich zorgen over het openbaar vervoer in hun regio en over hun eigen banen. Vervoersmaatschappijen Connexxion en Veolia willen vanaf eind 2014 op vijftien lijnen buurtbussen laten rijden in plaats van gewone bussen.

Lees verder op: http://www.pzc.nl/regio/zeeland/1189115 ... nderen.ece
Mohamed
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 21 okt 2012, 13:56

Re: Onrust bij buschauffeurs in Zeeuws-Vlaanderen.

Bericht door Mohamed »

Tja Zeeuws-Vlaanderen blijft beetje een lastig deel: immens gebied en erg dunbevolkt (als krimpgebied zal dit alleen verder toenemen). Met ong 50duiz inwoners (waarvaan 25 duiz in de stad Terneuzen en 10 duiz in de stad Hulst) en zeer kleine kernen verspreid het gebied als een stippenpatroon, is deze ontwikkeling om richting een uitgebreider buurt/belbusnet te gaan in deze tijden van bezuinigen natuurlijk niet zo vreemd (+ met natuurlijk de stand houding van reguliere verbindingen tussen de belangrijkste ZV kernen en Walcheren/ Bevelanden).

Het gebied is sowieso een autoland en pieken in de vervoersvraag komen eigenlijk alleen voor tijdens schooldagen (iets wat met eea aan maatwerk kan worden opgevangen).

Blijft natuurlijk de hamvraag of vrijwilligers dit wel kunnen dragen, of dat er meer richting flexibele contracten moet worden gegaan (toegegeven, ook waarschijnlijk niet ideaal voor de bezorgde chauffeurs).

Maar wellicht is het gebied ook enigszins verwend door de Veolia concessie in de tijden van Honing en Overvloed?
Bijvoorbeeld: In de huidige Veolia dienstregeling is er een busdienst 11 die rijd van Sas van Gent naar Terneuzen via Hoek (uurdienst op werkdagen), daarnaast is er ook een bus 6 die rijd van Sas van Gent naar Terneuzen (ook een uurdienst. met in de piek elk half uur), via Sluiskil (directere routering). Je had nog kunnen zeggen dat deze diensten een aanvulling zijn op elkaar voor de verbinding Sas-Terneuzen, wil het niet dat ze beide vrijwel op hetzelfde tijdstip vertrekken richting Terneuzen (!).

In de Connexxion periode reed er een zeer beperkte dienst tussen Sas van Gent en Hoek (enkele schoolritten, met gegarandeerde overstap in Hoek + plus in de daluren/weekenden een aantal belbus ritten die vaak werden verzorgd door een mercedes taxi auto. Voor alle ritten gold toen een gegarandeerde aansluiting op Hoek richting het westen (en vv).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 32 gasten