Dagren schreef:Arriva maakt het zichzelf lekker makkelijk, die zet een hoop reisproducten gewoon niet op de chipkaart. :Y Net als Syntus. Al kan het ook de provincie zijn die dat wil natuurlijk, maar dat zou wel erg toevallig zijn. Maar het systeem is toch bij iedereen hetzelfde? Dat is toch van TLS?
Het gaat om de hard/software die in de bus zit. Connexxion heeft Infoxx in de bus zitten en dat kan niet overweg met een kaart waar bijvoorbeeld Daluren Noord-Brabant EN Daluren Oost-Nederland opstaan. Dat ligt aan de manier hoe Connexxion producten selecteert, want bij een kaart met DNB wordt dat product ook buiten Brabant aangesproken, maar natuurlijk wordt er dan geen korting verleend. Heb je dan twee producten die overal en altijd worden aangesproken, dan raakt het systeem in de war. Het zal wel denken "die meneer heeft twee kortingsproducten op zijn kaart staan. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn, laat ik hem voor de handigheid maar vol tarief reizen". Connexxion zegt dat het technisch niet op te lossen is.
Arriva zegt zelf (nou ja, de medewerker van de klantenservice die altijd mijn klachten en claims afhandelt) dat het bij hen wel kan. Als ik op 1 OVC de producten DNB en DO zou zetten, met Arriva Brabant lijn 99 naar Nijmegen reis en overstap op Arriva Gelderland lijn 85, dan krijg ik bij Brabo netjes 40% korting en bij Gelderland netjes 20%. Alleen wordt dat wel als een nieuwe reis gezien, je bent dan in Nijmegen weer opstaptarief verschuldigd en dat hebben ze opgenomen in de voorwaarden nadat ik twee keer geld geclaimed heb omdat ik door technisch falen van de vervoerders twee kaarten moest gebruiken. Eerste twee keer betaalden Connexxion en Arriva netjes uit, daarna zeiden allebei "staat in de voorwaarden, doen we niet meer" :')
Maar de systemen in de bus verschillen dus, de back-end zit bij TLS en de gegevens krijgt TLS van de vervoerders. Maar die komen dus wel met hun eigen systeem aan die gegevens.