Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door Michael »

fogeltje schreef:Ik bekijk net de huidige tarievenstructuur in het concept PvE voor C2015. Hierin staat bij voorstel 2013 een vernieuwd dalurendagkaartje van 5,50. Is hier al meer bekend over?
Ik wou er net een topic over openen. Maar er gaat inderdaad een Dalurendagkaartje van €5,50 komen. Ik hoorde het van een chauffeur van Veolia vandaag. Niet geldig in SRE. En waarschijnlijk ook in de kerstvakantie en Juli en Augustus pas na 9 uur geldig.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Het betreft lijn 261 Nuland - Oss (bron).

Overigens praat het artikel ook over dat lijn 201 en 202 straks vanuit Rosmalen via Nuland, Vinkel, Loosbroek en Vorstenbosch naar het nieuwe ziekenhuis in Uden gaat rijden. Dus niet meer naar Veghel.

Maar over die 2 lijnen gesproken. Het lijkt mij het beste dat de route deels wordt verlegd. Namelijk door de bus te laten rijden vanuit Rosmalen via Nuland, Vinkel en Loosbroek via de huidige route van lijn 201 en dan vanuit Loosbroek naar Heeschwijk Dinther via de huidige route van lijn 202 en dan van Heeschwijk naar Vorstenbosch en dan vanuit Vorstenbosch naar Uden (langs het nieuwe ziekenhuis). Vanuit Uden naar Nistelrode (huidige route lijn 157) en dan vervolgens het laatste stuk de huidige route van lijn 202. Dan vervalt het stuk tussen Loosbroek en Nistelrode, tussen Nistelrode en Vorstenbosch en tussen Vorstenbosch en Veghel en ontstaat er toch een goede route die een combinatie wordt tussen de twee lijnen.

Maar als ik het artikel moet geloven komt er geen verbinding meer tussen Heeschwijk en Nistelrode via Loosbroek maar wordt de route toch verlegd door lijn 201 niet meer via Nistelrode te laten rijden, maar direct naar Vorstenbosch toe vanuit Loosbroek. We zien wel wat er uitkomt.
Uiteindelijk is het inderdaad het laatste geworden. Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat lijn 201 sterk is aangepast (niet meer vanaf Maliskamp, niet meer via Nistelrooi en ipv naar Veghel naar Uden) en lijn 202 gewoon is opgeheven. Het enige wat van lijn 202 nog wordt aangedaan is Loosbroek en dat komt omdat het toevallig op dat routedeel van de 201 lag dat niet wordt gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

Uit SRE topic
fogeltje schreef:Vreemd, ik kijk bij Arriva op de site om de vertrekstaten van lijn 25 uit te printen en in Beek en Donk wordt ook weer lijn 121 vermeldt. Die stond er de afgelopen jaren niet bij in de online dienstregeling. En als ik op 9292 kijk dan zeggen ze dat alle ritten richting Uden m.u.v. de eerste rit door Arriva gereden worden, maar richting Eindhoven alles door Hermes. Ik neem aan dat het hier om een fout gaan.
EDIT: misschien kan dit topic beter samengevoegd worden met deze: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=7863
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

Ik zag gisteren omstreeks 17:00 in Nijmegen een Van Dijk touringcar van de Graafseweg richting station afslaan. Ik kon niet zien of en wat hij in de ruit had staan. Heeft Arriva zijn rit van 17:11 op lijn 99 weer uitbesteed? Tot februari vorig jaar (meen ik) reed Diamond deze rit. Maar eind februari of in maart heeft Arriva Van Dijk en Diamond in de middag buiten gegooid en ging zelf twee spitsritten (15:41 en 17:11) rijden. Zover ik weet was die rit van 17:11 wel tijd chronisch te laat, kwam hem altijd tegen leeg vanuit Brabant als ik met de bus van 16:56 richting Uden gingen. Meestal kwamen hem dan tegen 17:07 tegen in Dukenburg, want betekent dat hij 17:11 vertrek op CS natuurlijk nooit ging redden. Dus mogelijk hebben ze die rit daarom weer uitbesteed.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door fogeltje »

In Heesch geven de blauwe borden lijn 202 nog gewoon aan :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door fogeltje »

Arriva heeft de opgeheven haltes in Zeeland nu ook eindelijk opgeruimd. Mocht eens tijd worden! Mij viel zaterdagochtend op dat ze weg waren. Donderdagochtend stonden ze er nog. Op vrijdagmiddag heb ik er niet op gelet omdat ik toen druk aan het slapen was in de bus en bovendien andere zaken aan mijn hoofd had.

Of ze nu ook alle haltes nagelopen zijn waar zich mutaties in de lijnen hebben voorgedaan, weet ik niet. Ik had het in ieder geval gezien in Oss op de route van de 161 tot aan Nuland en in eentje in Heesch. Maar op die plekken kom ik vrijwel nooit.

Ook lijken de Hemelvaartsdagdienstregelingen op lijn 99 nu afgestemd te zijn. De Breng-lijnfolder vermeldt specifiek dat lijn 99 op Hemelvaartsdag een zaterdagsdienstregeling rijdt in plaats van een zondagdienst zoals de rest van Breng.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

Ik heb maar weer eens een melding richting Arriva afgevuurd. Mij is opgevallen dat volgens de vertrekstaat op het busstation, lijn 251 niet in de vakantieperioden rijdt. Op carnavalsmaandag (vakantiedienstregeling) heb ik deze bus ook inderdaad niet gezien. Normaal zie ik die bus altijd als ik met de eerste bus in Uden aankom. De overige dagen heb ik een bus later gehad, dus daarover kan ik geen uitspraken doen.

Het rare is dat volgens zowel volgens het busboekje en de online dienstregeling deze bus in de vakantieperiode WEL rijdt (wat me ook logischer rijdt, deze heeft een functie voor het ziekenhuis en het ziekenhuis is in de vakantie ook gewoon open).

Dus iets klopt niet. Of de website/busboekje is fout, of de vertrekstaat klopt niet (en dan is het vreemd dat in de vakantie op maandag geen bus kwam).

Ook klopt m.arriva.nl voor geen meter meer, haltes laten nog oude lijnen zien (lijn 251 wordt niet getoond in Uden, in Nuland kom je nog de 201 en 261 tegen bijvoorbeeld).
"Een touringcar is geen bus"
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door mijack1985 »

Een nieuwtje vanuit mijn omgeving.

Provincie schrapt laatste bus Ruwaard definitief


OSS - De laatst overgebleven stadsbus in Oss naar de Ruwaard vervalt definitief. Dat heeft de provincie woensdagmiddag bekendgemaakt.

De lijn vervalt omdat er te weinig gebruik van wordt gemaakt. Begin dit jaar maakte de provincie het voornemen al bekend om te stoppen met de lijnbus naar de Ruwaard. Toen liet wethouder Reina de Bruijn weten 'onaangenaam verrast' te zijn. Oss was al twee van de vier stadsdiensten kwijtgeraakt. Vorig jaar mei besloot de provincie een streep te zetten door lijn 3 naar Mettegeupel en door de tweede bus naar de Ruwaard, lijn 4. Mede daardoor stopt er geen bus meer bij de ingang van het ziekenhuis.
Bron:Brabants Dagblad

En nog iets over de Boscche stadslijnen 72 & 74.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door huibf »

Hans schreef:
fogeltje schreef:Ik bekijk net de huidige tarievenstructuur in het concept PvE voor C2015. Hierin staat bij voorstel 2013 een vernieuwd dalurendagkaartje van 5,50. Is hier al meer bekend over?
Ja klopt. Die gaat er komen.
Echter doet het SRE/Hermes niet mee (helaas).
Zo "helaas"is het niet. En zoals al eerder gemeld. Reizigers mopperen nu op Hermes en SRE. Maar de Brabantse busreizigers (excl SRE) zal het gelach betalen.

aldus geschiede:
Vanaf 2015 minder bussen in Brabant

DEN BOSCH - In Brabant rijden vanaf 2015 gemiddeld 6 procent minder bussen. Dat zei provinciebestuurder Ruud van Heugten woensdag bij het openstellen van de aanbesteding voor het stads- en streekvervoer. Buslijnen met weinig passagiers verdwijnen of gaan minder vaak rijden in de avond en in het weekend.

Van Heugten zegt dat het budget van de provincie voor het busvervoer met 55 miljoen per jaar gelijk blijft, maar dat keuzes nodig zijn omdat de kosten van personeel en brandstof stijgen. Zo heeft de provincie besloten om niet meer te betalen voor de bussen die in Den Bosch van de rand van de stad naar het centrum rijden vanaf een transferium.

Winnaars

In 2006 werd het busvervoer in Brabant voor het eerst openbaar aanbesteed. Toen kwamen Veolia en Arriva als winnaars uit de bus. Nu kunnen vervoersbedrijven opnieuw intekenen voor het vervoer in Brabant vanaf eind 2014. De nieuwe concessie geldt voor acht jaar (West-Brabant) en tien jaar (Midden-Brabant). Het busvervoer in Zuid-Oost-Brabant valt niet onder de verantwoordelijkheid van de provincie.

Buitenlandse vervoerder

Alle bekende vervoerders (Veolia, Connexxion, Syntus, Qbuzz en Arriva) hebben tot dusver belangstelling getoond, aldus Van Heugten. Ook heeft een buitenlandse vervoerder die nog niet actief is op de Nederlandse markt, interesse. De provincie wil niet zeggen om welk bedrijf het gaat.

Geïnteresseerde vervoerders hebben tot 29 augustus de tijd om hun plannen en een prijs in te dienen. De prijs weegt voor de helft mee. Punten die de vervoerders kunnen verdienen voor bijvoorbeeld elektrisch vervoer, vormen de andere helft van de beoordeling. De provincie wil in december een keuze maken.

Bron: Omroep Brabant
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door mijack1985 »

Buitenlandse vervoerder die nog niet hier actief is. Keolis misschien, maarja Syntus toonde ook interesse dus die vlieger gaat denk ik niet op. Ik mis alleen EBS in het rijtje.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door Karl »

En ach, wat is interesse tonen? Naar een info-middag gaan en een borrel met GS drinken?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

mijack1985 schreef:Een nieuwtje vanuit mijn omgeving.

Provincie schrapt laatste bus Ruwaard definitief


OSS - De laatst overgebleven stadsbus in Oss naar de Ruwaard vervalt definitief. Dat heeft de provincie woensdagmiddag bekendgemaakt.

De lijn vervalt omdat er te weinig gebruik van wordt gemaakt. Begin dit jaar maakte de provincie het voornemen al bekend om te stoppen met de lijnbus naar de Ruwaard. Toen liet wethouder Reina de Bruijn weten 'onaangenaam verrast' te zijn. Oss was al twee van de vier stadsdiensten kwijtgeraakt. Vorig jaar mei besloot de provincie een streep te zetten door lijn 3 naar Mettegeupel en door de tweede bus naar de Ruwaard, lijn 4. Mede daardoor stopt er geen bus meer bij de ingang van het ziekenhuis.
Bron:Brabants Dagblad

En nog iets over de Boscche stadslijnen 72 & 74.
Dan blijft alleen nog lijn 2 over, de enige lijn die ik gemiddeld 1x per jaar gebruik en die zit dan meestal ook niet erg vol.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door Meltrain »

Misschien kan lijn 161 een kleine routewijziging krijgen, zodat die een iets groter deel van Ruwaard bedient?
Lijn 1 en 161 rijden nu al een groot deel van de route hetzelfde.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door mijack1985 »

Lijn 161 rijdt in Oss al de snelste route vanaf Oss CS richting de dorpen. Hij zou eventueel een deel van de oude route van lijn 4 kunnen overnemen.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

Lijn 161 heeft niet veel tijd om te keren in Nuland. Dus dat zou een extra bus vergen. Nu hebben ze die bus natuurlijk als lijn 1 vervalt, maar volgens mij willen ze ook algeheel bezuinigen. Als een extra bus geen probleem is, dan is dat een optie denk ik. Ik heb eerder dit jaar een ritje met de 161 gemaakt en hij deelt inderdaad enkele haltes met lijn 1.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door Meltrain »

Vanaf 31 maart krijgt lijn 161 ook een iets andere route en wordt in Nuland als een lus in één richting gereden.
Verder ligt het waarschijnlijk meer aan de koppeling en/of keertijd bij het station van Oss: als deze ruim zijn, kan lijn 161 best een iets andere route rijden, maar als deze krap zijn, dan niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Vanaf 31 maart krijgt lijn 161 ook een iets andere route en wordt in Nuland als een lus in één richting gereden.
Verder ligt het waarschijnlijk meer aan de koppeling en/of keertijd bij het station van Oss: als deze ruim zijn, kan lijn 161 best een iets andere route rijden, maar als deze krap zijn, dan niet.
Is die lijn dan nu gekoppeld in Oss? De stadslijnen gaan over op elkaar, dus daar kun je niet mee koppelen. Oh wacht, je hebt ook de 96 nog, daar heb ik niet aan gedacht. En de 162. Dus die mogelijkheid is er wellicht wel.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door Meltrain »

Vanaf 31 maart komt lijn 161 om :22 aan bij station Oss en vertrekt weer om :33 (ochtendspits) of :36. Lijn 96 heeft ongeveer dezelfde aankomst- en vertrektijden (behalve 's avonds), dus het kan zijn dat die twee lijnen aan elkaar gekoppeld zijn, maar het hoeft niet. Lijn 162 heeft heel andere tijden, dus ik vermoed dat die lijn er los van ligt.
Waarschijnlijk heeft lijn 161 dan nog wel genoeg tijd om in elk geval de haltes Vivaldistraat, Wagenaarstraat en Van Anrooijstraat van lijn 1 over te nemen. Alleen is het misschien nuttiger om een bushalte te houden in de buurt van het winkelcentrum en dat kan op deze manier niet (makkelijk), tenzij de bus deels via dat parkeerterrein rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

Arriva doet schijnbaar niet meer aan busboekjes voor de klant, althans de meneer in de Arriva store in Veghel vorige week.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door Michael 1988 »

Die dingen zijn er volgens mij al sinds januari niet meer. Ik kreeg dat bericht al in december te horen met daarbij de mededeling dat mogelijk de boekjes alleen geleverd worden aan ouderen. Maar als ze er wel waren had je ze beter de eerste maand al kunnen halen, want vaak zijn die na een of twee maanden al op.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Die dingen zijn er volgens mij al sinds januari niet meer. Ik kreeg dat bericht al in december te horen met daarbij de mededeling dat mogelijk de boekjes alleen geleverd worden aan ouderen. Maar als ze er wel waren had je ze beter de eerste maand al kunnen halen, want vaak zijn die na een of twee maanden al op.
Dat weet ik, ik kom alleen nooit in Veghel of 's-Hertogenbosch. Nu was ik er toevallig een keer.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

Is Arriva beu dat mensen in touringcars gratis reizen? Ik zag om 17:11 in Nijmegen Van Dijk op lijn 99 klaar staan en iedereen moest bij de chauffeur met de ovc langs een handheld. Doen ze dat nu overal? Wat dat zal in de ochtend bij Munckhof een puinhoop worden.
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door jwalk1 »

Ja, bij de munckhof gelede's moet je ook inchecken, dat betekend dus als je helemaal achterin gaat zitten, je bij het verlaten van de bus weer helemaal naar voor mag om uit te checken, en dit kost heel wat tijd.

Zover ik heb gezien worden sinds enkele weken alle versterkingritten op 99 voorzien van mobiele ov chip apparaatjes.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door fogeltje »

En verkopen ze ook kaartjes?
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door jwalk1 »

Nee, die hebben ze niet of ze die wel gaan krijgen weet ik niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten