Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door Raymond »

Busdienstregeling geactualiseerd
13-06-2012

De dienstregeling van de bussen in Brabant wordt geactualiseerd en gaat in op zondag 9 december 2012. De bussen sluiten dan nog beter aan op andere bussen en treinen.

Op drukbezette trajecten komen extra bussen en snellere verbindingen, zoals op schoolroutes. Ook zijn er wijzigingen op lijnen waar nieuwe reizigers verwacht worden, zoals bij een nieuw ziekenhuis of nieuwe woonwijk. Daar staat tegenover dat er ook lijnen wegvallen, waar niet of nauwelijks reizigers gebruik van maken. Met de nieuwe dienstregeling wil de provincie het OV vraaggerichter en efficiënter maken en de kwaliteit van de OV-diensten voor de reiziger verbeteren.

Lees verder
Laatst gewijzigd door fogeltje op vr 09 mei 2014, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door fogeltje »

De verandering in Oss had ik al opgevangen van een Arriva chauffeur. Alleen wist hij nog niet wat er precies met de frequentie van lijn 1 en 2 zou gebeuren, wel dat die zouden blijven. Vraag me af wat de routes worden, ik gebruik 1x per jaar lijn 2, die stopt nu op kruipafstand van mijn bestemming aldaar :P

De wijziging op lijn 157 is interessant. Wat niet helemaal duidelijk is, gaat de reguliere 157 Oss - Ehv ook recht voor het ziekenhuis stoppen? En is die 2x per uur van de dienst Oss - Veghel samen met de bestaande 157?

Geen wijzigingen op lijn 25, dat is voor mij nooit ongunstig (omdat wijzigingen op deze lijn hoogstens verslechteringen zullen zijn). Ben ook benieuwd hoe de route van lijn 201/202 eruit gaan zien. Kan me zo even geen beeld van die routes maken die zou kunnen lijden tot een logische gecombineerde route.
"Een touringcar is geen bus"
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door Busfoto.nl »

Niets over de snelwegbus Breda-De Uithof. Ben benieuwd wanneer die zou gaan rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door Daniel »

Meen ooit ergens gelezen te hebben dat die in eerste instantie niet rechtstreeks gaat rijden, maar dat men de verbinding middels een goede aansluiting van de Brabantliner op lijn 287 in Vianen wil bieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door Michael 1988 »

Ik meen ook iets gelezen te hebben over een buurtbus in Oost-Brabant die komt te vervallen en wordt vervangen door een nieuwe lijn met een 20 personenbus. Daar lees ik in dit artikel ook niets over. Maar nu ik lees over de vervalling van 2 buslijnen in Oss, weet ik ook meteen waar Arriva de 20-persoonsbus(sen) vandaan zal halen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door fogeltje »

Kijkende naar http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... abant_2012 vraag ik me af welke dat gaat zijn. Was die 238 niet extreem druk vorig jaar? Of heeft zich dat genormaliseerd na het omgooien van de lijnen rond Boxmeer?
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door Michael 1988 »

Het betreft lijn 261 Nuland - Oss (bron).

Overigens praat het artikel ook over dat lijn 201 en 202 straks vanuit Rosmalen via Nuland, Vinkel, Loosbroek en Vorstenbosch naar het nieuwe ziekenhuis in Uden gaat rijden. Dus niet meer naar Veghel.

Maar over die 2 lijnen gesproken. Het lijkt mij het beste dat de route deels wordt verlegd. Namelijk door de bus te laten rijden vanuit Rosmalen via Nuland, Vinkel en Loosbroek via de huidige route van lijn 201 en dan vanuit Loosbroek naar Heeschwijk Dinther via de huidige route van lijn 202 en dan van Heeschwijk naar Vorstenbosch en dan vanuit Vorstenbosch naar Uden (langs het nieuwe ziekenhuis). Vanuit Uden naar Nistelrode (huidige route lijn 157) en dan vervolgens het laatste stuk de huidige route van lijn 202. Dan vervalt het stuk tussen Loosbroek en Nistelrode, tussen Nistelrode en Vorstenbosch en tussen Vorstenbosch en Veghel en ontstaat er toch een goede route die een combinatie wordt tussen de twee lijnen.

Maar als ik het artikel moet geloven komt er geen verbinding meer tussen Heeschwijk en Nistelrode via Loosbroek maar wordt de route toch verlegd door lijn 201 niet meer via Nistelrode te laten rijden, maar direct naar Vorstenbosch toe vanuit Loosbroek. We zien wel wat er uitkomt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Het betreft lijn 261 Nuland - Oss (bron).

Overigens praat het artikel ook over dat lijn 201 en 202 straks vanuit Rosmalen via Nuland, Vinkel, Loosbroek en Vorstenbosch naar het nieuwe ziekenhuis in Uden gaat rijden. Dus niet meer naar Veghel.

Maar over die 2 lijnen gesproken. Het lijkt mij het beste dat de route deels wordt verlegd. Namelijk door de bus te laten rijden vanuit Rosmalen via Nuland, Vinkel en Loosbroek via de huidige route van lijn 201 en dan vanuit Loosbroek naar Heeschwijk Dinther via de huidige route van lijn 202 en dan van Heeschwijk naar Vorstenbosch en dan vanuit Vorstenbosch naar Uden (langs het nieuwe ziekenhuis). Vanuit Uden naar Nistelrode (huidige route lijn 157) en dan vervolgens het laatste stuk de huidige route van lijn 202. Dan vervalt het stuk tussen Loosbroek en Nistelrode, tussen Nistelrode en Vorstenbosch en tussen Vorstenbosch en Veghel en ontstaat er toch een goede route die een combinatie wordt tussen de twee lijnen.

Maar als ik het artikel moet geloven komt er geen verbinding meer tussen Heeschwijk en Nistelrode via Loosbroek maar wordt de route toch verlegd door lijn 201 niet meer via Nistelrode te laten rijden, maar direct naar Vorstenbosch toe vanuit Loosbroek. We zien wel wat er uitkomt.
Ik weet wel dat er in 2004 veel ophef in Maasdonk was omtrent het opheffen. De vervangende buurtbus ging ook niet meteen rijden zover ik weet. Maar de 162 is ook al teruggekeerd (Ht - Oss via Maren-Kessel), ik denk dat het aantal reizigers in die regio in het algemeen wat is toegenomen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door fogeltje »

Even terugkomend op de 261: die dienstregeling lijkt me met 1 busje uit te voeren. Gaat Arriva het tweede busje, dat vrijkomt uit Oss, nog ergens inzetten? Wellicht nog een buurtbus omzetten of een lijn uitbreiden? En krijgt de 261 zijn oude lijnnummer terug?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door huibf »

kijk even op reizigersoverlegbrabant.nl
daar staan bij de adviezen wat zaken over 2013. Er vervallen ook wat halten in Zeeland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:kijk even op reizigersoverlegbrabant.nl
daar staan bij de adviezen wat zaken over 2013. Er vervallen ook wat halten in Zeeland.
Hmm goed advies, heb al lang niet meer op het ROB gekeken eerlijk gezegd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

Ik zie dat op de site van Arriva de dienstregeling voor 2013 geplaatst is. Bestaat uit twee boekjes: de stadsdienst 's-Hertogenbosch en Brabant Streek. Ik weet niet of ze ook weer als papieren boekje gratis beschikbaar zijn dit jaar. Heb de dienstregeling ook nog niet bekeken, ik zie het net pas.

EDIT: Sorry, ik zie dat ik dit in het verkeerde forum geplaatst heb, ik dacht dat ik in Zuid zat. Iets met twee tabs open. Kan een lieve mod dit verplaatsen?
Laatst gewijzigd door fogeltje op di 20 nov 2012, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

En ja hoor, weer lijkt het erop dat er straks op Hemelvaart op lijn 99 twee verschillende dienstregelingen door elkaar gereden gaan worden: Arriva als op zaterdag, Hermes/Breng als op zondag. En dat terwijl zowel ROCOV als ROB beide vervoerders opgeroepen hebben om op feestdagen de dienstregeling op elkaar af te stemmen. Op Goede Vrijdag en de Meivakantie houdt zich Arriva netjes aan de afwijkende dienstregeling van Breng, net zoals dit jaar. Dus dan moet op Hemelvaart toch ook kunnen. Maar gelijk en mailtje richting ROB en ROCOV gedaan zodat ze het in de gaten kunnen houden, misschien ging het gewoon om een drukfout van Arriva.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:En ja hoor, weer lijkt het erop dat er straks op Hemelvaart op lijn 99 twee verschillende dienstregelingen door elkaar gereden gaan worden: Arriva als op zaterdag, Hermes/Breng als op zondag. En dat terwijl zowel ROCOV als ROB beide vervoerders opgeroepen hebben om op feestdagen de dienstregeling op elkaar af te stemmen. Op Goede Vrijdag en de Meivakantie houdt zich Arriva netjes aan de afwijkende dienstregeling van Breng, net zoals dit jaar. Dus dan moet op Hemelvaart toch ook kunnen. Maar gelijk en mailtje richting ROB en ROCOV gedaan zodat ze het in de gaten kunnen houden, misschien ging het gewoon om een drukfout van Arriva.
Er is wel meer aan de hand lijkt het.
de periode van breng loopt van 5-5 t/m 9-5 (9-5 is hemelvaart)
op 10-5 lijkt de bus maar halverwege te rijden... met verschillende eindpunten ?????
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:En ja hoor, weer lijkt het erop dat er straks op Hemelvaart op lijn 99 twee verschillende dienstregelingen door elkaar gereden gaan worden: Arriva als op zaterdag, Hermes/Breng als op zondag. En dat terwijl zowel ROCOV als ROB beide vervoerders opgeroepen hebben om op feestdagen de dienstregeling op elkaar af te stemmen. Op Goede Vrijdag en de Meivakantie houdt zich Arriva netjes aan de afwijkende dienstregeling van Breng, net zoals dit jaar. Dus dan moet op Hemelvaart toch ook kunnen. Maar gelijk en mailtje richting ROB en ROCOV gedaan zodat ze het in de gaten kunnen houden, misschien ging het gewoon om een drukfout van Arriva.
Er is wel meer aan de hand lijkt het.
de periode van breng loopt van 5-5 t/m 9-5 (9-5 is hemelvaart)
op 10-5 lijkt de bus maar halverwege te rijden... met verschillende eindpunten ?????
10-5 is de vakantiedienstregeling. Waarom ze dat een aparte dag gegeven hebben weet ik niet, maar dat lijkt wel te kloppen volgens mij zover ik kon zien. Arriva rijdt op die dagen ook de vakantiedienstregeling (en was vorig jaar ook zo). Wat bedoel je met halverwege?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

Als je met halverwege bedoelt dat er 's avonds wat ritten van Nijmegen tot Grave rijden, dat is normaal. Dat is de normale dienstregeling op werkdagen, zowel binnen als buiten vakantie. Overdag rijdt lijn 2x per uur Uden - Nijmegen met extra spitsritten in de spitsrichting buiten de vakanties. 's avond rijdt lijn 99x 1x per uur Uden - Nijmegen en 2x per uur van Nijmegen naar Grave (maar niet terug, bussen gaan leeg terug).

Als je doelt dat soms het eindpunt Melle is, ook dat klopt. De eerste ritten in de ochtend beginnen in Uden bij Melle omdat er dan nog geen 121 rijdt en de laatste ritten in de avond rijden tot Melle omdat er dan geen aansluitende 121 meer rijdt. Dit is op alle dagen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Als je met halverwege bedoelt dat er 's avonds wat ritten van Nijmegen tot Grave rijden, dat is normaal. Dat is de normale dienstregeling op werkdagen, zowel binnen als buiten vakantie. Overdag rijdt lijn 2x per uur Uden - Nijmegen met extra spitsritten in de spitsrichting buiten de vakanties. 's avond rijdt lijn 99x 1x per uur Uden - Nijmegen en 2x per uur van Nijmegen naar Grave (maar niet terug, bussen gaan leeg terug).

Als je doelt dat soms het eindpunt Melle is, ook dat klopt. De eerste ritten in de ochtend beginnen in Uden bij Melle omdat er dan nog geen 121 rijdt en de laatste ritten in de avond rijden tot Melle omdat er dan geen aansluitende 121 meer rijdt. Dit is op alle dagen.
Ik krijg op 10-5 alleen maar ritten te zien van Nijmegen naar Zeeland Gemeentenhuis en andersom van Uden naar Reek ???
Heb sinds vorige week windows 8 en explorer 10.0.
Lijkt inderdaad een browerprobleem. In Firefox op XP krijg ik een goede tabel.

Overigens waar haal jij de vakantiedata op van Breng ????
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Als je met halverwege bedoelt dat er 's avonds wat ritten van Nijmegen tot Grave rijden, dat is normaal. Dat is de normale dienstregeling op werkdagen, zowel binnen als buiten vakantie. Overdag rijdt lijn 2x per uur Uden - Nijmegen met extra spitsritten in de spitsrichting buiten de vakanties. 's avond rijdt lijn 99x 1x per uur Uden - Nijmegen en 2x per uur van Nijmegen naar Grave (maar niet terug, bussen gaan leeg terug).

Als je doelt dat soms het eindpunt Melle is, ook dat klopt. De eerste ritten in de ochtend beginnen in Uden bij Melle omdat er dan nog geen 121 rijdt en de laatste ritten in de avond rijden tot Melle omdat er dan geen aansluitende 121 meer rijdt. Dit is op alle dagen.
Ik krijg op 10-5 alleen maar ritten te zien van Nijmegen naar Zeeland Gemeentenhuis en andersom van Uden naar Reek ???
Heb sinds vorige week windows 8 en explorer 10.0.
Lijkt inderdaad een browerprobleem. In Firefox op XP krijg ik een goede tabel.

Overigens waar haal jij de vakantiedata op van Breng ????
Dat is wel vreemd! De nieuwste Firefox onder Win7 doet het gewoon goed. En ik heb de vakantiedata ook niet, ik had ongeveer een kwartier voor je op twitter al gevraagd. Echter, als je bij "zoek een lijn" lijn 99 selecteert en als datum 10 mei 2013 selecteert, dan springt de dienstregeling bij mij automatisch op ma-vr vakantiedienst (er staat ma-vr maar doordat de spitsritten er niet instaan zie ik dat het de vakantiedienst is). Zover ik de Connexxion site doorheb is dat dan ook de dienstregeling die op die dag gereden wordt, als je die dag op deze manier selecteert. Als ik hetzelfde doe met 9 mei 2013, dan kom ik op de zondagdienst, ook al is de 9e een donderdag. Maar erg handig is het niet, daarom heb ik dus ook om een overzicht gevraagd.

Hier op de PC staat ook nog Internet Exploder 8, heb ik even geprobeerd, ik kon je fout niet reproduceren.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

De boekjes zijn weer verdwenen van de Arriva site terwijl ik ze nog niet gedownload had. De pagina lijkt ook geheel vernieuwd. Er zijn wel links naar 2012 en 2013, maar beide bevatten nu het boekje van 2012.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

fogeltje schreef:De boekjes zijn weer verdwenen van de Arriva site terwijl ik ze nog niet gedownload had. De pagina lijkt ook geheel vernieuwd. Er zijn wel links naar 2012 en 2013, maar beide bevatten nu het boekje van 2012.
De fout is schijnbaar hersteld, de boekjes van 2013 zijn weer op te vragen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door fogeltje »

Ik bekijk net de huidige tarievenstructuur in het concept PvE voor C2015. Hierin staat bij voorstel 2013 een vernieuwd dalurendagkaartje van 5,50. Is hier al meer bekend over?
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door Michael 1988 »

fogeltje schreef:Ik zie dat op de site van Arriva de dienstregeling voor 2013 geplaatst is. Bestaat uit twee boekjes: de stadsdienst 's-Hertogenbosch en Brabant Streek. Ik weet niet of ze ook weer als papieren boekje gratis beschikbaar zijn dit jaar. Heb de dienstregeling ook nog niet bekeken, ik zie het net pas.
Ik doe expres dit deel quoten, ook al had ik het al eerder gelezen. De busboekjes zijn nog niet beschikbaar in Veghel en 's-Hertogenbosch. Vandaag had ik het gevraagd in Den Bosch en afgelopen donderdag in Veghel. Volgens de medewerkster in Veghel zijn de boekjes er pas eind december.

Overigens kreeg ik in Den Bosch de volgende, voor mij wat vreemde opmerking te horen van de baliemedewerker. "Je moet maar kijken op internet en als er boekjes komen zijn die voor de oudere mensen". Ik ben dan wel 23 (nog net) en ik heb wel internet op mijn gsm, maar als ik liever een busboekje wil hebben omdat ik dat fijner vindt werken, moet ik toch niet voor zoiets uitgesloten worden of wel? Desnoods betaal ik wel voor dat ding als hij er moeilijk over blijft doen. Maar goed, neem dus je oma of opa maar mee de bus in als je de busboekjes wilt hebben. Want anders krijg je ze niet van de ietwat chagrijnig overkomende buschauffeur/baliemedewerker ;).

Edit op 5 december om 0:11; Ik ben nu al 11 minuten 24, dus 23 ben ik inmiddels niet meer.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Arriva Brabant 2013

Bericht door Hans »

fogeltje schreef:Ik bekijk net de huidige tarievenstructuur in het concept PvE voor C2015. Hierin staat bij voorstel 2013 een vernieuwd dalurendagkaartje van 5,50. Is hier al meer bekend over?
Ja klopt. Die gaat er komen.
Echter doet het SRE/Hermes niet mee (helaas).

De OV Ritkaart gaat per 1 januari 3,50 kosten.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door Plutona »

Dienstregeling staat op Veolia-site! Wijzigingen, boekjes & lijnennetkaarten
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling Noord-Brabant (excl. SRE) 2013

Bericht door Michael »

Ik heb het ondertussen ook al gezien ja. Voor mij geen wijzigingen tot April 2013. Vanaf medio april 2013 gaat de dienstregeling van de lijnen 117, 122, 123, 617 en 618 weer gewijzigd worden in verband met de afsluiting van de Terheijdenseweg in Breda.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten