Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door Etienne »

Nee, dit is geen nieuw buurtbusje. VDV (= Van der Velde) heeft een aantal buurtbussen in eigendom die zo nodig bij Veolia of Arriva als wisselbus ingezet kan worden of bij defecte busjes in kan vallen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door fogeltje »

Dank. Dat VDV was me al vreemd. Wat doen ze buiten die tijden daarmee? Is dat een taxibedrijf wat die busjes ook gewoon mag inzetten? Of is dat een dealer die de buurtbusjes onderhoudt?
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door Michael 1988 »

Ik weet niet wanneer dit was gebeurt, maar het busstation in Uden is gereed. Althans de verbouwing is klaar. Ik zag dat vandaag toen ik er langs reed. De bussen staan hierbij inderdaad zoals in de planning ca. 90 graden gedraaid en kijken nu met de neus richting de brandweer / politie (noordwest) en niet zoals voorheen richting het zwembad (zuidwest). De bufferplaats bevind zich nu ook achter de perrons, haaks op de perrons. Ik heb het niet goed bekeken, omdat ik er met de auto langs reed. Maar dit kon ik wel al zien.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door fogeltje »

11 juni kwam ik er langs en toen waren de borden al verplaatst naar het nieuwe busstation. Op het tijdelijke busstation hingen geplastificeerde foto's en vertrekstaten en de boodschap dat per 12 juni het nieuwe busstation geopend zou worden. Ik wil er sindsdien al heengaan en ook wat foto's maken maar het is er nog niet van gekomen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door fogeltje »

Ik ben er vanochtend geweest. Foto's volgen vanavond in reisverslagen. Twee dingen die me opvallen. Nou ja drie.

Twee ongebruikte perrons waar wel palen staan. Uitbreiding? Of gaat men perrons splitsen? 152 en 160 gebruiken bijvoorbeeld zelfde nu.

Bufferplekken liggen onhandig. Chauffeurs maken een rondje rotonde om naar hun perron te rijden.

Meer beschutting. Hoewel de perrons geen abri meer hebben is er nu een lange beschutting voor de bussen met hier en daar een tweezitsbank. In mijn ogen hadden dat wel meer mogen zijn.

Nog een vierde ding. Er is geen ovc oplaadpunt. Dat vind ik eigenlijk slecht. Nu heeft het open gelegen en had je relatief makkelijk kabels kunnen leggen. Ook hangt er nog steeds een briefje bij het grote bord dat het busstation tijdelijk wegens verbouwing verplaatst is :')

Het tijdelijke busstation is deze keer overigens compleet opgeruimd. De betonplaten zijn verwijderd en de stoepkant terug naar fietspad. Er lijkt groen te komen op de ruimte.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door Frans F »

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door fogeltje »

Jezus, dat was een flinke knal zeg. Chauffeur ongedeerd? Artikel rept alleen iets over enkele gewonde passagiers.
"Een touringcar is geen bus"
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door huibe »

Als er niet verbogen is in de constructie kan de bus weer in een week of twee de weg op. Lang leve de plastic bouwdozen!
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door Frans F »

Dat buurtbusje was al total loss (gebroken vooras, verbogen chassis) en als ik dan deze bus zie heb ik weinig hoop.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door fogeltje »

Toch heb ik inderdaad al Ambassadors gezien die ernstiger waren toegetakeld en toch weer de weg op zijn gekomen. Als de assen niet gebroken zijn is het wellicht grotendeels een kwestie van andere kop erop.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:Dat buurtbusje was al total loss (gebroken vooras, verbogen chassis) en als ik dan deze bus zie heb ik weinig hoop.
Een Ambassador is dan ook wel een stukkie duurder dan een Sprintertje. Dus dan is het plaatsen van een nieuwe kop op de Amba toch vaak voordeliger dan een hele nieuwe bus kopen.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door fogeltje »

Dat is ook zo natuurlijk.
"Een touringcar is geen bus"
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door WSM »

fogeltje schreef:Weet iemand of buurtbus 255 van Venray naar Boxmeer een nieuw busje heeft? Het busje wat ik vandaag zag had geen provincie Brabant kleuren maar leek meer op een Veolia busje (zie hier: link).
Hee, deze dag ik gisteren (3 juli) op lijn 196 in Wehl :D .
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door fogeltje »

Dan zal het inderdaad een reservebus zijn ;)

Weet iemand (Frans) wat ze met de laatste twee perrons van Uden Busstation willen doen? Van links naar rechts liggen nu perron A t/m G en liggen er dan nog twee lege perrons. Het eerste is volledig uitgevoerd (over de gehele rand opgehoogd met blok- en ribbeltegens) en de tweede is wat dat betreft half uitgevoerd. Ook staat er een paal in de grond (zonder bord).

Ik zou gokken dat de buurtbus uiteindelijk naar het laatste perron verhuisd omdat daar de bloktegels maar half doorlopen, ongeveer een buurtbuslengte. Schuift dan uiteindelijk de rest een perron op en maken ze van het meest linkse een buffer/uitstapperron (want zo een perron lag er vroeger wel, meteen naast A).
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door Frans F »

Geen idee.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door fogeltje »

Ik denk dat als er aanpassingen in perronindeling plaats vinden dat dit wel met ingang van nieuwe concessie/dienstregeling zal gebeuren om de reiziger niet te zeer te verwarren. De mededeling dat het busstation tijdelijk is opgeheven hangt er overigens nog steeds ( :') ) en het digitale bord was vanmiddag uitgevallen (vanochtend werkte het nog).
"Een touringcar is geen bus"
G.C.M
Berichten: 16
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 17:55

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door G.C.M »

https://www.facebook.com/groups/155420244606745/ : 8502 in provincie Brabant kleuren.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door jwalk1 »

Mooie bus, ziet er strak uit! Ik hoop er zeer binnenkort in te zitten, aan het nummer te zien is hij afkomstig uit de concessie zuid-west Friesland
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door Michael 1988 »

Waarschijnlijk is de bus ter vervanging van de beschadigde bus of ter versterking voor de Amba's die omgebouwd moeten worden (zal me niet verbazen als er dan ergens nog een tweede en/of derde extra bus rondrijdt).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door fogeltje »

Zo een Brabant-jasje staat hem goed! Zou het geen blijvertje zijn? Arriva heeft in het verleden vaker tijdelijke bussen gehad (voornamelijk 80xx Amba's waarvan er uiteindelijk een paar bleven), maar die bleven in Arriva-kleuren.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door Michael 1988 »

Ik weet het niet, hij heeft onderhand half Nederland gezien in ieder geval. Is schijnbaar voor NZWF sowieso een bus op overschot (en voor ZHN schijnbaar ook).

Er valt me trouwens 1 ding op (en niet alleen mij). Arriva had zijn logo op de voorkant van de bus geplaatst. Een plek waar alleen het logo van volans en brabantliner mag staan.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op wo 09 jul 2014, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door Z2N »

NZWF heeft een overschot, drie Friese Citea's zijn naar ZHN vertrokken, Noord-Brabant heeft er nu dus ook eentje (waarschijnlijk volgen er nog wel een paar binnenkort).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door fogeltje »

En eindelijk eens een bus met airco *bus*
"Een touringcar is geen bus"
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door mb90 »

Voor diegene die geen Facebook hebben nog een foto van de hierboven genoemde 8502 die inmiddels in z'n derde huisstijl rondrijdt (wat hem nu wel goed staat). De foto is van gisteren en daar reed de 8502 gistermiddag rond 15:20 uur als lijn 160 vanuit Uden vlak voor het station van Den Bosch:
Afbeelding
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Arriva Noord-Brabant 2013/2014

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef:En eindelijk eens een bus met airco *bus*
Nog even geduld, eind dit jaar hebben alle streekbussen dat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten