Minder elektrische bussen in Brabant dan de provincie wil
EINDHOVEN - Er zullen in Brabant maar twintig elektrische bussen gaan rijden in plaats van vijftig of meer. Het provinciebestuur heeft niet genoeg geld voor meer dan twintig bussen. Dat blijkt uit de aanbestedingsopdracht.
Vorig jaar informeerde Brabant bij de vervoerders wat het zou kosten als er elektrische bussen zouden gaan rijden in Breda, den Bosch en Tilburg. En de provincie wilde weten wat het zou kosten als er ook nog eens vijftig elektrische bussen in de rest van de provincie zouden gaan rijden.
Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/19125 ... e+wil.aspx
Minder elektrische bussen in Brabant dan de provincie wil
Re: Minder elektrische bussen in Brabant dan de provincie wi
Dat hele electrische vervoer kan het OV de das omdoen.
Hermes wel in Helmond een proef opstarten waarbij een lijn met een electrische bus gereden gaat worden.
Feit is dat de actieradius van de accu's niet zo groot is. Simpelweg komt het er op neer dat gemiddeld per uur de bus 12 minuten stil staat om bij of op te laden.
En daar zitten vervoeders terecht niet op te wachten.
Hermes wel in Helmond een proef opstarten waarbij een lijn met een electrische bus gereden gaat worden.
Feit is dat de actieradius van de accu's niet zo groot is. Simpelweg komt het er op neer dat gemiddeld per uur de bus 12 minuten stil staat om bij of op te laden.
En daar zitten vervoeders terecht niet op te wachten.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Minder elektrische bussen in Brabant dan de provincie wi
Hoe zit dat dan eigenlijk met zo'n bus zoals de Volvo die momenteel op lijn 80 in Den Bosch rijdt? Die laadt toch iets sneller op. Overigens lijkt het mij persoonlijk beter dat zo'n bus gewoon in de stad rijdt dan in de streek. In de stad worden net iets minder kilometers gemaakt en kunnen oplaadpunten dichter bij elkaar staan worden dan in de streek (kijkend naar de meeste afstanden tussen elke halte in vooral het buitengebied).
Re: Minder elektrische bussen in Brabant dan de provincie wi
In de stad heb je vaker dat je moet optrekken en afremmen. Op echte streeklijnen heb je vaker dat je met een constante snelheid kan rijden. Dat laatste kost minder energie. Qua efficiëntie is het dus maar de vraag wat beter is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten