Kleine elektrische bussen Den Bosch functioneren goed

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Kleine elektrische bussen Den Bosch functioneren goed

Bericht door Mr-W »

De kleine, elektrische bussen die drie jaar in Den Bosch hebben gereden blijken een schoner, stiller en betrouwbaar alternatief te zijn voor openbaar vervoer. De provincie Noord-Brabant en de gemeente Den Bosch deden ervaring op met de techniek van 100 procent elektrische bussen voor het stadsvervoer, de zogenaamde 220Xpress. De techniek van de bussen voldoet goed, er was nauwelijks sprake van storing.
http://www.ovpro.nl/bus/2013/06/03/klei ... ternatief/

dit is betreffende lijn :
[wiki]Lijn 220 's-Hertogenbosch, Station - Jeroen Bosch Ziekenhuis[/wiki]
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Kleine elektrische bussen Den Bosch functioneren goed

Bericht door Michael 1988 »

OV-pro kon schijnbaar geen eigen foto maken en pakten ze dus maar een foto van mij ;) (zie hier en mijn avatar). Daarnaast waren er drie bussen die dienst deden op de 220Xpress, niet twee zoals het artikel suggereert.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Kleine elektrische bussen Den Bosch functioneren goed

Bericht door Mr-W »

en die 3 bussen zijn geen alternatief voor het OV( zoals in het artikel). Ze zijn alleen een goed alternatief voor een dieselbus.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Kleine elektrische bussen Den Bosch functioneren goed

Bericht door Karl »

Michael 1988 schreef:OV-pro kon schijnbaar geen eigen foto maken en pakten ze dus maar een foto van mij ;) (zie hier en mijn avatar). Daarnaast waren er drie bussen die dienst deden op de 220Xpress, niet twee zoals het artikel suggereert.
In dat geval factuurtje sturen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kleine elektrische bussen Den Bosch functioneren goed

Bericht door fogeltje »

Karl schreef:
Michael 1988 schreef:OV-pro kon schijnbaar geen eigen foto maken en pakten ze dus maar een foto van mij ;) (zie hier en mijn avatar). Daarnaast waren er drie bussen die dienst deden op de 220Xpress, niet twee zoals het artikel suggereert.
In dat geval factuurtje sturen.
Op zijn minst een bronverwijzing eisen. Tenminste, onder welke licentie staat jouw foto online?
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Kleine elektrische bussen Den Bosch functioneren goed

Bericht door Michael 1988 »

Ik snap er niet veel van, maar dit staat eronder:
I, the copyright holder of this work, hereby publish it under the following license:

This file is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license.
You are free:
to share
– to copy, distribute and transmit the work
to remix – to adapt the work
Under the following conditions:
attribution
– You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor (but not in any way that suggests that they endorse you or your use of the work).
share alike – If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kleine elektrische bussen Den Bosch functioneren goed

Bericht door Geert »

Dat houdt in dat anderen je foto wel mogen gebruiken, maar dan moeten ze je naam er bij vermelden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kleine elektrische bussen Den Bosch functioneren goed

Bericht door fogeltje »

Ik zou dan even een mailtje sturen of ze je naam erbij vermelden. Lijkt me wel zo netjes van hun om dat te doen.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Kleine elektrische bussen Den Bosch functioneren goed

Bericht door Michael 1988 »

Net maar even een mail gestuurd en ik quote:
Geachte heer/mevrouw,

Via de forum OVinNederland.nl kwam ik uit op een artikel over de elektrische bussen die gebruikt werden voor de 220Xpress in 's-Hertogenbosch (dit artikel: http://www.ovpro.nl/bus/2013/06/03/klei ... ternatief/). Echter viel mij een ding op. De foto die daar gebruikt wordt is namelijk een foto die ik genomen had in september 2011 en geplaatst had op Wikipedia voor het door mij geschreven artikel daar. Echter viel mij ook op dat er nergens een bronvermelding stond van waar jullie de foto vandaan hadden gehaald en momenteel komt het over alsof jullie de rechten hebben op de foto. De foto is wel vrij te gebruiken en ik ben juist blij dat derden mijn foto ook gebruiken, echter wil ik wel vriendelijk verzoeken om even te vermelden dat de foto van mij afkomstig is, of tenminste dat die van Wikipedia af is gehaald en dan de naam van de uploader te vermelden.

Alvast bedankt.

M.v.g.
Michael Vervoort
(Michael 1988)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Kleine elektrische bussen Den Bosch functioneren goed

Bericht door Michael 1988 »

Vrij snel reactie teruggekregen van de beheerders. Wordt dus aangepast, nu alleen ook nog naar de provincie Noord-Brabant een mail sturen (zie hier). Man wat is die ene foto toch beroemd geworden :mrgreen: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten