Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

* Dienstregelingen SRE 2012: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=6434
* Dienstregelingen SRE 2013: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=8038
* Dienstregelingen SRE 2015: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=10221
* Dienstregelingen SRE 2016: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=11921
* Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2017: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=12496


Alle wijzigingen, etc, etc, etc, over de dienstregeling SRE 2014 volgen hier, over een tijdje...
Laatst gewijzigd door huibf op za 02 apr 2016, 14:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

@huibf is er al iets bekend over de dienstregeling in 2014 ?
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Alleen maar gedachten... Meer zeg ik er niet over.
Er wordt i.i.g. niet bezuinigd, zoals 2 jaar geleden.
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door StefanR88 »

In Someren komt na de werkzaamheden van Lierop wederom 1 halte te vervallen :neg:... en dat betreft een goed bezochte halte!.
Hoe schandalig is dat, na het vervallen van Laan ten Roode en nu weer dit. Dat is te gek voor de woorden!

http://www.someren.nl/nieuws/nieuws/arc ... t-199.html
ik weet niet of Huibf hiervan wel op hoogte is.

Met een smoes als gevaarlijke kruispunt, dat valt nog wel weer mee. Bij de halte Kerkstraat is nog erger dan dat.
nog even hebben we geen haltes meer over in Someren ;) als dat op dit tempo doorgaat.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ach, zo brak men de vraag in Stiphout die er nog was ook af. Met alleen een halte bij de kerk is er natuurlijk geen hond die de bus nog gaat pakken, als ze hem al van plan waren te pakken. Zo kun je de bediening van Lierop langzaam gaan afbreken "ja kijk maar, reizigersaantallen zakken in". Tja, vind je het gek als je haltes gaat opheffen en daardoor afstanden te groot worden zodat mensen wel wat anders verzinnen.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Die weg tussen Someren en Lierop is nu een 60km/h hobbelweg geworden met 2 versmallingen en veel drempels,ook is de weg tussen Lierop en Mierlo een 60km/h weg geworden waardoor Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station zelfs s'avonds met forse vertraging rijdt.
Vraag mij ook af of de nieuwe Geldorp-Mierlo buurtbus nog effect heeft op Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station en lijn 20. kan mij voorstellen dat lijn 120 meer gaat rijden of dat lijn 20 weer door Heeze gaat rijden.( volgens Google zelfs sneller dan via Lierop). denk dat erop lijn 24 niet zoveel verandert,misschien een frequentieverlaging en/of een lichte routewijziging.
beide lijnen gaan sowieso gebruik maken van de spoortunnel net zoals lijn 54.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Rijden via Heeze zal nooit gebeuren. De ov visie geeft nog steeds aan dat de hoofdassen naar Mierlo gaan via Geldrop. Een buurtbus heeft geen gevolg voor lijn 20.
Lijn 120 is een proef, voorlopig wijzigt er i.i.g. niets. De situatie in Lierop is dom. Dit kan gevolgen hebben voor de route van/naar Lierop.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Is dit dan weer een geval van een gemeente dat de bus zelf verjaagt? Het komt vaker voor. Volgens mij blijft Geldrop een schoolvoorbeeld. Altijd roepen om een bus, vervolgens het dorp zo busonvriendelijk mogelijk gaan inrichten (veel wegversmallingen, smalle wegen, veel drempels, veel 30-kilometer zone's, parkeerplekken zo aanleggen dat bushaltes dichtgeparkeerd worden etc), busboer moet route buitenom gaan kiezen, vervolgens dorp kwaad omdat de bediening van de kern verdwijnt.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

geldt ook voor de gemeente Helmond, De nieuwe Heistraat is heel smal en auto's parkeren in de bushaltes. Heb al meegemaakt dat de achterbumper eraf werd geknald en een andere keer de spiegel.(door de koppeling aan lijn 52 is die schade zichtbaar op lijn 52) ook de herinrichting van het Ameideplein is niet geweldig ook weer erg een smalle weg met heel weinig ruimte voor de bus.
Ben zelf als ex lijn 24 reiziger wel blij dat hij niet meer via de Maria Magdalena kerk rijdt,was vroeger al een smalle rotweg en stapte nauwelijks reizigers in. ook zijn er nu aardig wat chauffeurs die bij vertraging het stukje Volderstraat,Wielewaal,Kasteel overslaan. Geldrop centrum is niet meer geschikt om een stadsbus(ook geen midibus) doorheen te sturen.komt doordat de gemeente de stoep 2x zo groot heeft gemaakt en niet parkeervrij,geldt trouwens ook in Coevering daar zijn ook veel drempels en 30 zone's.

gemeente Geldrop en Helmond falen wat betreft herinrichting. Gemeente Helmond faalt helemaal wat betreft OV beleid.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:geldt ook voor de gemeente Helmond, De nieuwe Heistraat is heel smal en auto's parkeren in de bushaltes. Heb al meegemaakt dat de achterbumper eraf werd geknald en een andere keer de spiegel.(door de koppeling aan lijn 52 is die schade zichtbaar op lijn 52) ook de herinrichting van het Ameideplein is niet geweldig ook weer erg een smalle weg met heel weinig ruimte voor de bus.
Ben zelf als ex lijn 24 reiziger wel blij dat hij niet meer via de Maria Magdalena kerk rijdt,was vroeger al een smalle rotweg en stapte nauwelijks reizigers in. ook zijn er nu aardig wat chauffeurs die bij vertraging het stukje Volderstraat,Wielewaal,Kasteel overslaan. Geldrop centrum is niet meer geschikt om een stadsbus(ook geen midibus) doorheen te sturen.komt doordat de gemeente de stoep 2x zo groot heeft gemaakt en niet parkeervrij,geldt trouwens ook in Coevering daar zijn ook veel drempels en 30 zone's.

gemeente Geldrop en Helmond falen wat betreft herinrichting. Gemeente Helmond faalt helemaal wat betreft OV beleid.
Ach, die hebben tenminste nog OV-beleid. Laarbeek sliep enkele jaren en eind november komt men er opeens achter dat twee weken later lijn 21 grotendeels verdwijnt en de vervangende 122 in de avond niet door Lieshout rijdt. Wethouder blaast hogen van te toren. Hij was woest, Hermes was de gebeten hond en hij ging zijn stinkende best doen om die bus terug te halen bla bla bla. Zijn eigen falen, namelijk dat hij dit had kunnen weten en dat er inspraak was op deze zaken, heeft hij even voor de handigheid weggelaten. En de lokale media nemen het braaf over. Ware het niet dat ik zelf dan gedupeerd zou worden, zou ik bijna zeggen, al het OV met een grote boog om Laarbeek heen (of juist erdoorheen maar nergens meer stoppen).
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

WAALRE - De buurtbus blijft toch rijden in Aalst en Waalre. Eerder lieten de vrijwilligers weten dat ze wilden stoppen als de dienstregeling van Hermes niet zou worden aangepast.
Buurtbus Waalre lijdt onder 'onnodige' buslijn 7
De busmaatschappij heeft nu een compromis toegezegd en gaat minder vaak rijden, waardoor de passagiersaantallen van de buurtbus naar verwachting zullen toenemen.

bron :http://www.ed.nl/regio/waalre/vrijwilli ... -1.3956699

Per 15 december gaat Lijn 7 Eindhoven Station - Veldhoven MMC maar 1x per uur rijden tussen MMC en Waalre Bejaardentehuis, op die tijden neemt de buurtbus Lijn 471 Aalst Ekenrooi - Veldhoven MMC die ritten over,
zodat de buurtbus nog nut heeft. (geldt dit ook voor zaterdag wanneer de buurtbus niet rijdt ?)
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:WAALRE - De buurtbus blijft toch rijden in Aalst en Waalre. Eerder lieten de vrijwilligers weten dat ze wilden stoppen als de dienstregeling van Hermes niet zou worden aangepast.
Buurtbus Waalre lijdt onder 'onnodige' buslijn 7
De busmaatschappij heeft nu een compromis toegezegd en gaat minder vaak rijden, waardoor de passagiersaantallen van de buurtbus naar verwachting zullen toenemen.

bron :http://www.ed.nl/regio/waalre/vrijwilli ... -1.3956699

Per 15 december gaat Lijn 7 Eindhoven Station - Veldhoven MMC maar 1x per uur rijden tussen MMC en Waalre Bejaardentehuis, op die tijden neemt de buurtbus Lijn 471 Aalst Ekenrooi - Veldhoven MMC die ritten over,
zodat de buurtbus nog nut heeft. (geldt dit ook voor zaterdag wanneer de buurtbus niet rijdt ?)
Nou dat is dus maar de vraag, dat compromis was een voorstel wat dateert van april 2013.
Het voorstel wil dus, ook zal zegt het 'het ED', niet zeggen dat dit definitief is.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:Buurtbus Waalre lijdt onder 'onnodige' buslijn 7
Als het slecht gaat met buurtbus Waalre, is dan niet buurtbus Waalre de onnodige buslijn?
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Raymond »

Lastig oordelen, hoe zit het met de bezetting op dat stuk tegenwoordig? Is lijn 7 daar echt zo leeg dat je het deels nog met de buurtbus afkunt?
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Nee, lijn 7 loopt juist goed, en dar na een half jaar. Probleem is dat de lijn reizigers pikt van de buurtbus.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Ik vind het geen probleem dat lijn 7 reizigers pikt van de buurtbus, als lijn 7 ook tussen Waalre en Veldhoven goed loopt,betekend dit compromis dat reizigers in Waalre achterblijven en 30 min moeten wachten. Bovendien vervalt dan de koppeling met Lijn 103 Veldhoven MMC - Eindhoven Station waardoor mensen tussen Aalst en Airport 3x moeten overstappen.
Buurtbusje kan beter naar Valkenswaard of naar Geldrop Ziekenhuis rijden want die plaatsen zijn vanaf Waalre slecht bereikbaar per OV.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Etienne »

Mr-W schreef:Buurtbusje kan beter naar Valkenswaard of naar Geldrop Ziekenhuis rijden want die plaatsen zijn vanaf Waalre slecht bereikbaar per OV.
Iets wat al meermaals geprobeerd is en hetzelfde resultaat gaf. :!:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Nee, lijn 7 loopt juist goed, en dar na een half jaar. Probleem is dat de lijn reizigers pikt van de buurtbus.
Sorry, maar als de buurtbus het lijkt af te leggen, dan zou het in mijn ogen niet erg zijn om de stekker uit dat project te trekken.

Buurtbus Laarbeek kan volgens mij ook niet tegen de 25 op, tenminste niet in Beek en Donk. Gaat het daarbuiten beter met die bus?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Maar buurtbussen moet je koesteren, dat dan weer wel.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

ja klopt ,maar niet als ze ten koste gaan van een streeklijn.
Vrees ook dat Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station harde klappen gaat krijgen met de komst van 2 buurtbussen in Geldrop-Mierlo. Waarschijnlijk wordt lijn 24 in frequentie verlaagd en vervallen juist de ritten die overstap bieden op de st.anthoniusweg met Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort.

@fogeltje Buurtbus Laarbeek zie ik in Helmond meestal met 0 of 1 reiziger rondrijden.
denk ook dat het niet zo loopt,ze doen immers vrij geheimzinnig over hun reizigersaantallen, bijvoorbeeld bij de prijsvraag hoeveel reizigers waren er in maart en dan geen antwoord vermelden op de site.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Waarom zou bb geldrop lijn 24 bedreigen. Dat is onvergelijkbaar met bb aalst/waalre. Overigens hoe kom je aan 2 lijnen. Het zijn 2 buurtbussen, das heel wat anders
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ik had vanmiddag toevallig even kort een google opdracht losgelaten op "Buurtbus Laarbeek Eindhovens Dagblad" en kwam een artikel van 25 juni 2013 tegen, een dag nadat de nieuwe dienstregeling is ingegaan. Hierin werd vermeldt dat er gemiddeld 80 reizigers per dag vervoerd werden, een aantal dat te laag zou zijn omdat er minimaal 100 reizigers per dag zouden moeten zijn om geen verlies te draaien. De hoop was dat de nieuwe dienstregeling verbeteringen ging aanbrengen. 80 reizigers per dag gemiddeld is gemiddeld 3,6 reiziger per bus gemiddeld (22 ritten totaal, 11 in elke richting). Dan moeten sommige ritten wel stampvol zitten, want als ik de buurtbus zie, is het meestal ook niet zo vol. En ik kan me niet voorstellen dat het intra-Laarbeekverkeer erg groot is. Misschien dat er een grote sliert reizigers tussen Mariahout en Lieshout (aansluiting naar Eindhoven) is, maar die aansluiting was juist voorheen erg slecht.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

fogeltje schreef:Ik had vanmiddag toevallig even kort een google opdracht losgelaten op "Buurtbus Laarbeek Eindhovens Dagblad" en kwam een artikel van 25 juni 2013 tegen, een dag nadat de nieuwe dienstregeling is ingegaan. Hierin werd vermeldt dat er gemiddeld 80 reizigers per dag vervoerd werden, een aantal dat te laag zou zijn omdat er minimaal 100 reizigers per dag zouden moeten zijn om geen verlies te draaien. De hoop was dat de nieuwe dienstregeling verbeteringen ging aanbrengen. 80 reizigers per dag gemiddeld is gemiddeld 3,6 reiziger per bus gemiddeld (22 ritten totaal, 11 in elke richting). Dan moeten sommige ritten wel stampvol zitten, want als ik de buurtbus zie, is het meestal ook niet zo vol. En ik kan me niet voorstellen dat het intra-Laarbeekverkeer erg groot is. Misschien dat er een grote sliert reizigers tussen Mariahout en Lieshout (aansluiting naar Eindhoven) is, maar die aansluiting was juist voorheen erg slecht.
Correctie, ik vond het al raar, het was in maart 80 reizigers per week, niet per dag :') Dat is dus gemiddeld 0,7 reiziger per rit. Zelfs met 100 haal je nog geen 1 reiziger per rit.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Mogelijk krijgt lijn 461 er een enkele reiziger bij volgend jaar. Ik lees net een door het ROB goedgekeurd plan met wijzigingsvoorstellen 2014 van Arriva waarin lijn 253 wordt ingekort tot Boerdonk - Veghel (via Erp, dat nu op de route Veghel - Lieshout ligt). Of het veel zal schelen, weet ik niet. Lijn 253 rijdt maar 1x per 2 uur (vier ritten per dag).

Hiermee verdwijnt een van de eerste buurtbusverbindingen van het land. De route Lieshout - Veghel - Beek en Donk (alleen Donk, later omgelegd naar Gemert, nog later ingekort tot Boerdonk) was een van de eerste van Zuidooster en volgens mij ook een van de eerste landelijk.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Waarom zou bb geldrop lijn 24 bedreigen. Dat is onvergelijkbaar met bb aalst/waalre. Overigens hoe kom je aan 2 lijnen. Het zijn 2 buurtbussen, das heel wat anders
Dat staat in dit beleidstuk http://raad.geldrop-mierlo.nl/data/verg ... otaal).pdf
en op ED.nl Variant 2 is gekozen en daar loopt de route in Geldrop via bijna dezelfde route als lijn 24 in Braakhuizen Noord.

@fogeltje lijn 253 bestaat al sinds 1979 http://buurtbuskeldonk.nl/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten