Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Inderdaad het hele Oost Brabant plan is helemaal niet zeker. Er zijn ideeën maar niets concreets. Daarbij is het maar de vraag of er überhaupt bussen gaan rijden in het weekend. De lijnen rondom Zeeland zijn al uitgedunt in het PVE van Brabant.

juist het vervallen van 26 op zondag is jammer. Omdat er totaal geen alternatief is. Ook geen belbus. Als een tweeiuurs frequentie zin had, was dat wel gerealiseerd. Maarja, lijntje is te kort. Lijn 23 en 25 hebben wat dat betreft geluk. De lijn is lang waardoor er automatisch een 2 uursfrequentie onstaat. De 23 en 25 trekken zeker niet meer reizigers gezien over de gehele zondag.
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door sealynx »

fogeltje schreef:Die plannen zijn nog lang niet rond. Ik denk niet dat de 25 tussen Helmond en Gemert compleet gaat verdwijnen. Voor het traject Gemert - Veghel ziet het er niet goed uit. Maar het is al bekend dat vooral de landelijke regio's van de provincie hard getroffen gaan worden.
Waar kan ik die plannen vinden? Ik heb er ooit al eens eerder over gelezen, maar kan ze niet meer terugvinden...
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Op de sre website... Heb zo geen linkje voor je, op ROB staat volgensmij ook e.e.a.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef:En vandaag voor het eerst in 34 jaar geen busje meer van Lieshout naar Veghel. En volgend jaar na bijna 135 jaar geen verbinding Helmond - Veghel meer.
Het aantal reizigers tussen Lieshout en Veghel was volgens Arriva vrijwel nul, een enkele rit had 1 reiziger. Vandaar dat gekozen is voor een uurdienst Veghel-Erp-Boerdonk, daar zit meer potentieel, zeker als lijn 25 tussen Veghel en Gemert zou verdwijnen en Erp alleen een buurtbus overhoudt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Frans F schreef:
fogeltje schreef:En vandaag voor het eerst in 34 jaar geen busje meer van Lieshout naar Veghel. En volgend jaar na bijna 135 jaar geen verbinding Helmond - Veghel meer.
Het aantal reizigers tussen Lieshout en Veghel was volgens Arriva vrijwel nul, een enkele rit had 1 reiziger. Vandaar dat gekozen is voor een uurdienst Veghel-Erp-Boerdonk, daar zit meer potentieel, zeker als lijn 25 tussen Veghel en Gemert zou verdwijnen en Erp alleen een buurtbus overhoudt.
Dat is waar, maar ik denk dat zonder Buurtbus Laarbeek (die zie ik eind dit jaar weer verdwijnen als het niet beter wordt) en een uursfrequentie ook daar het gebruik beter zou zijn geweest. Mariahout gaat over een jaar zonder bus zitten net zoals Zijtaart nu (maar goed, wat provincieel gebied betreft is dat straks geen uitzondering meer).
"Een touringcar is geen bus"
jope7
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 20 dec 2013, 18:31

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jope7 »

Er moeten meer meer lijnen tussen Eindhoven en Belgie zoals die dorpen in Belgie Hamont-Achel,Neerpelt,Lommel.
Tussen die gemeenten zijn de verbindingen echt slecht.
Er kan wel een lijn zijn bijvoorbeeld lijn 476 die Van Eindhoven via Aalst-Waalre,Valkenswaard,Borkel en Schaft, Hamont,-Achel en Neerpelt kan rijden.
En lijn 172 van Luyksgestel door rijdt naar Lommel dat zal echt fijn zijn voor de reizigers van Belgie en Nederland fijn zijn.
Dan kan lijn 476 Neerpelt via Valkenswaard in de ochtend en middag 2x in 1 uur rijden en avondspits 1x in 1 uur rijden.
En zaterdag n de ochtend en middag 2x in 1 uur rijden en avondspits 1x in 1 uur rijden.
En zondag maar 1x in 1 uur rijden.
En kan lijn 172 Lommel via Valkenswaard ook in de ochtend en middag 2x in 1 uur rijden en avondspits 1x in 1 uur rijden.
En zaterdag n de ochtend en middag 2x in 1 uur rijden en avondspits 1x in 1 uur rijden.
En zondag maar 1x in 1 uur rijden.
Dat zal echt hartstikke fine zijn voor Limburg Noord (Belgie) en Zuidoost Brabant(Nederland)
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

@jope7
Lijn 172 reed tot ongeveer 2005 ieder uur door naar Lommel. Omdat er vrijwel niemand in zat is dat toen beëindigd.

Lijn 176 (de voorganger van lijn 476) reed vroeger om de twee uur van Eindhoven naar Neerpelt. Die is al wat eerder beëindigd om dezelfde reden: gebrek aan reizigers.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Frans F schreef:@jope7
Lijn 172 reed tot ongeveer 2005 ieder uur door naar Lommel. Omdat er vrijwel niemand in zat is dat toen beëindigd.

Lijn 176 (de voorganger van lijn 476) reed vroeger om de twee uur van Eindhoven naar Neerpelt. Die is al wat eerder beëindigd om dezelfde reden: gebrek aan reizigers.
Lijn 176 reed vanaf Valkenswaard naar Neerpelt,voor Eindhoven moest je overstappen op de 171&172. Overigens rijdt de buurtbus 2x per uur en 1 x per uur op zaterdag en volgens mij ook nog versterkt op bepaalde momenten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Volgens mij heeft lijn 176 in een vroeger stadium ook vanaf Eindhoven gereden. Maar in ieder geval al in 1992 niet meer. Er reden echter zat bussen naar Valkenswaard, daar zal toen wel een goede overstap zijn geweest.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Het vreemde is dat bb naar Achel dus een 1/2 uurs dienstregeling heeft en ook op zaterdag rijdt. De functie van bb is doorgeslagen.
Er zijn onderzoeken naar bussen naar belgie.
war is een logische route, via ASML ?
het is gewoon een lastige vervoerskundige vraag, neem daarbij het grensoverschrijdend gebeuren.... resultaat is nihil
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Lijn 176 reed heel vroeger inderdaad Eindhoven-Neerpelt. Later Valkenswaard-Neerpelt en daar was inderdaad een prima overstap op de markt.

Dat de 476 elk uur rijdt is niet normaal voor een buurtbus wat mij betreft. Dat heeft niets meer met "aanvullend/zwak net" te maken. Er is zelfs een periode geweest dat het stuk Valkenswaard Markt tot Kempervennen op bepaalde momenten van de dag een kwartierdienst had met de buurtbus!!!

Grensoverschrijdende bussen blijkt hier toch moeilijk te zijn, terwijl het elders prima gaat. Zoals:
58 Nijmegen-kleve
50 Maastricht-Aken (kwartierdienst!!!)
44 Heerlen-Aken
42 Hulst-Brugge

Maar in ons gebied kan het niet....? Vreemd met grote werkgevers als DAF, ASML en het High Techniek Campus terrein, om nog maar niet te zwijgen over Eindhoven Airport!

Hoop dat in nieuwe concessie die december 2016 in moet gaan er eea over in het bestek staat.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Hans schreef:Lijn 176 reed heel vroeger inderdaad Eindhoven-Neerpelt. Later Valkenswaard-Neerpelt en daar was inderdaad een prima overstap op de markt.

Dat de 476 elk uur rijdt is niet normaal voor een buurtbus wat mij betreft. Dat heeft niets meer met "aanvullend/zwak net" te maken. Er is zelfs een periode geweest dat het stuk Valkenswaard Markt tot Kempervennen op bepaalde momenten van de dag een kwartierdienst had met de buurtbus!!!

Maar in ons gebied kan het niet....? Vreemd met grote werkgevers als DAF, ASML en het High Techniek Campus terrein, om nog maar niet te zwijgen over Eindhoven Airport!

Hoop dat in nieuwe concessie die december 2016 in moet gaan er eea over in het bestek staat.
Misschien lijn18a knippen in Neerpelt en lijn 176 Neerpelt-Achel-Borkel&Schaft-Valkenwaard-Waalre-Veldhoven MMC-Eindhoven Airport-Woensel-Eindhoven Station.1/3 van de ritten door De Lijn laten rijden andere door Hermes.
Het is wel noodzakelijk dat lijn 176 prefect aansluit op de trein van en naar Antwerpen CS in Neerpelt.
1e rit komt doordeweeks aan in Neerpelt om 07:25 en de laatste rit vertrekt om 22:32 uit Neerpelt
Zaterdag aankomst 1e rit 08:25 en de laatste vertrekt om 21:32 uit Neerpelt
Zondag 2 uurs dienst 1e aankomst 09:25 laatste vertrekt om 21:32 uit Neerpelt richting Eindhoven. (indien op zondag lijn 176 een succes is wordt er 1x per uur gereden)
Ook zou ik een spitssneldienst invoeren Eindhoven-Aalst-Valkenswaard-Kempervennen-Neerpelt(eventueel door naar Hasselt) invoeren die aansluit op Piekuur treinen.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

In de bussen staat op de Infoxx dat de bussen op 1e en 2e kerstdag als op zondag rijden. Betekend het dat ze dit jaar gewoon tot 00:00 doorrijden of vertrekt de laatste rit net zoals voorgaande jaren om 21:00 ?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Raymond »

Alleen op 31 december stoppen de bussen eerder, overigens is dat niet anders t.o.v. andere jaren. Op 24 december stopte men in het verleden ook eerder, maar nu rijdt men gewoon de hele avond.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Op kerstavond rijdt Hermes normaal. Al sinds de ingang cd concessie. Arriva en Veolia Brabant en Limburg overigens niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

In Duitsland is het soms zelfs gebruikelijk dat ze op 1e kerstdag en 1 januari helemaal niet rijden, dan is er Betriebsruhe. Tenminste, dat was vroeger op de 301 vanuit Koblenz wel zo. En stopten ook vroeger op kerstavond en oudejaarsavond.

Ik heb er eerlijk gezegd niet zo in verdiept hoe het tegenwoordig in het SRE zit met kerstavond en oudejaarsavond. Ik maak dan meestal geen gebruik van bussen.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Kestavond rijden wij vrolijk rond met veelal lege bussen.
En inderdaad voor de concessies stopten we rond 21.00 uur.

Laatste bussen oudjaar ergens rond 20.00 uur.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Hans schreef:Kestavond rijden wij vrolijk rond met veelal lege bussen.
En inderdaad voor de concessies stopten we rond 21.00 uur.

Laatste bussen oudjaar ergens rond 20.00 uur.
ja ik snap dat ook niet. Als we het over bezuinigingen hebben... al die ritten op kerstavond kunnen mooi naar de 26 alleen op vrijdagavond desnoods en de zondagen.
Hans, weet Fred dat jullie met lege bussen rijden ?
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Dat mag ik toch aannemen Huib.
En anders hoeft Leo alleen maar OV-Chip checkin's er op na te slaan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:Dat mag ik toch aannemen Huib.
En anders hoeft Leo alleen maar OV-Chip checkin's er op na te slaan.
Het zou toch kunnen dat met kerst iedereen Hermes wat gunt en RITkaartjes koopt?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Breng rijdt op kerstavond overigens ook gewoon door, in de lijnfolders wordt namelijk oudjaarsdag wel genoemd en kerstavond niet. Ook bij Arriva op de site vind ik geen aankondiging dat ze daar de 24e eerder stoppen. In het online busboekje 2013 staat dan weer wel dat op kerstavond na 20:00 bij Arriva niet meer vertrokken wordt. Beetje vreemd dat ze dat niet ook even prominent op de site melden (maar dat sloeg natuurlijk op kerstavond 2012).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

In Brabant rijden ze op kerstavond NIET. In de nieuwe concessie overigens wel, dacht ik.
Vreemd in tijden van crises..
Arriva wijzigd pas in januari. Dus in het boekje staat het dus in principe goed.
Maar op de site moet het prominent staan, de vervoerder willen het liefst af van gedrukt materiaal... Maar laten ze dan zorgen dat het online wel snel, een klik, te vinden is.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Arriva is ook al op 15-12 gewijzigd, samen met SRE. Maar men brengt geen nieuw boekje uit denk ik (het oude was op papier sowieso vrijwel niet te verkrijgen, ik heb er helaas geen) omdat er vrijwel niets wijzigt omdat de concessie afloopt. Op de site staat wel een klein foldertje met de gewijzigde 65/157/253.

Overigens rijdt Arriva landelijk gewoon door, Noord-Brabant is met het stoppen juist een uitzondering. Ik vraag me af hoe ze dit doen op lijn 99. Breng rijdt wel door maar vanaf 19:00 rijdt Arriva alle ritten die doorgaan naar Uden. Maken ze hier een uitzondering of regelen ze iets met Breng? Wordt dit duidelijk gecommuniceerd? Naar Grave rijden in de avond nog wat extra ritten maar niet al te lang en ook lijn 9 stopt vrij vroeg. Buiten Uden zou dus ook Grave na pakweg half 11 niet meer bereikbaar zijn en reken maar dat reizigers daar wel op rekenen omdat Breng geen uitzonderingen voor kerstavond meldt.

Ik vind het nog vreemder dat ze juist in Brabant niet doorrijden op kerstavond. De provincie is toch zo goed in geld over de balk smijten voor nutteloze dingen (Dalurendagkaartje, nutteloze lege lijnen in stand houden etc), maar daar weer niet.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Arriva meldt op Twitter dat voor de Arriva ritten op lijn 99 hetzelfde geldt (overigens zou die bus van 20:12 prima kunnen rijden, die moet anders toch leeg terug, maar goed...naja, hij moet ook 25 minuten op CS). Ben benieuwd wat Breng hiermee doet. Want Grave is dan na 21:42 ook niet meer bereikbaar. De laatste lijn 9 vertrekt al om 20:53. Of men wacht op de bus van 0:31 natuurlijk :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Bij nader inzien lijkt Breng ook gewoon niet te rijden...tenminste zo snap ik het nu.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten