Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
huibf schreef:De helft van de ritten van 196 zijn overgeheveld naar de 195.
Ik zie geen frequentievermindering per 5 januari in 196. Gaat lijn 195 pas vanaf die datum rijden of reden ze al per 15 december trouwens?
Hans schreef:Lijn 188 is per 15-12 vervallen.
Dank, wiki is bijgewerkt :) (al deels door Mr-W)
Vermoedelijk pas op 5 januari want ik heb nog geen bus zien rijden op de Sterkselseweg. Zal 5 januari eens opletten.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Ik denk dat ik inderdaad abuis ben. Er waren inderdaad maar twee ritten naar Valkenswaard in de ochtend.
Ik denk overigens niet dat 6 januari de ritten starten. Er is nergens geen info over te vinden, buiten hermes
ook niet in een lokaal, online blad.

Halte Boerenbond in Heeze lijkt me overigens een goede lokatie. Genoeg plaats, genoeg ruimte om wat fietsenrekken te plaatsen (als dat gemeentegrond is)
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef: Halte Boerenbond in Heeze lijkt me overigens een goede lokatie. Genoeg plaats, genoeg ruimte om wat fietsenrekken te plaatsen (als dat gemeentegrond is)
Ruimte is er genoeg maar waarschijnlijk zijn de parkeerplaatsen eigendom van het tankstation of de boerenbond.Verder ligt de locatie ter hoogte van het oude station Heeze aan de rand van het dorp.Het station is niet voor niets verplaatst.
Helaas heeft het huidige station Heeze geen keerspoor waardoor de s6400 verlengd moest worden naar Wt en het dus 1 extra treinstel kost.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Is die treindienst niet eerder verlengd omdat Maarheeze anders geen bediening zou hebben? Want dat ligt tussen Heeze en Weert.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Zugführer »

Toen de treindienst naar Weert verlengd werd was er nog helemaal geen sprake van een (nieuw) station in Maarheeze volgens mij.
En de laatste jaren dat een deel van de 6400 in Heeze keerde koste dat helemaal geen extra stel, maar stond die trein gewoon heel lang daar te wachten tot ie weer terug kon
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Meltrain »

Is de s6400 niet gewoon verlengd omdat er vraag was naar een frequentere treinverbinding met Weert? Volgens de Wiki reed de s6400 t/m eind 2002 slechts één keer per uur tussen Heeze en Weert (tussen Ehv en Heeze Weel twee keer per uur).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Meltrain schreef:Is de s6400 niet gewoon verlengd omdat er vraag was naar een treinverbinding met Weert?
Die vraag is in de ochtendspits zeer gering laat staan de rest van de dag. s6400 loopt bijna leeg op station Hze.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Volgensmij is sinds de opening van Maarheeze, Maarheeze het station met de meeste in en uitstappers op dit lijntje.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 29 dec 2013, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Maar welke kant op? Een beetje gelijk verdeelt of gaat het grotendeels naar Eindhoven?
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 29 dec 2013, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Grotendeels naar Eindhoven die trein is voor Heeze al redelijk vol. Ik denk ook dat als de snelbussen tussen Maarheeze en Ehv / Wt nog hadden bestaan en lijn 173 de oude route zou blijven rijden,maarheeze nog steeds niet boven de xx reizigers per dag uitkomt.
Overigens weet iemand de normering voor sluiting van een station,volgens mij haalt Hmh nog geen 500 reizigers per dag sinds de opening van station Hmbv .
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 29 dec 2013, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Beste,

Dat heeft eigenlijk geen nut als lijn 176 naar Waalre, Veldhoven MMC, Eindhoven Airport en Woensel langs gaat rijden
dat is veel te lang in de bus dat is ongeveer een uur en 11 minuten rijden.
Wat beter is dat lijn 176 Neerpelt via Valkenswaard beter bij die haltes gaat stoppen

Eindhoven, Station
Eindhoven, 18 SeptemberpleinEindhoven, Heuvel Galerie
Eindhoven, Smalle Haven
Eindhoven, Hertogstraat
Eindhoven, P.C. Hooftlaan
Eindhoven, Parktheater
Eindhoven, Looiakkerstraat
Eindhoven, Boutenslaan
Eindhoven, Sint Gerarduslaan
Eindhoven, Floralaan
Eindhoven, Theo Koomenlaan
Eindhoven, Hotel Eindhoven
Aalst, Burgemeester Mollaan
Aalst (NB), Maarten Trompstraat
Aalst, Koningin Julianalaan
Valkenswaard, Valkenswaardseweg
Valkenswaard, Eindhovenseweg
Valkenswaard, Valkenierstraat
Valkenswaard, Markt
Valkenswaard, Markt
Valkenswaard, Luikerweg
Westerhoven, Kempervennen
Borkel, Oude Dorpsstraat
Borkel, Korteweg
Borkel, Bruggerdijk
Borkel, Mgr. Kuypersplein
Schaft, Dorpsstraat
Schaft, Schafterdijk
Schaft, Maastrichterweg
Achel, Nieuwe Kerk
Achel, Leenderdijk
Achel, De Vlied
Achel, Kerk
Achel, Quatre-Bras
Neerpelt, Wateringstraat
Neerpelt, Ankerweg
Neerpelt, College
Neerpelt, Station


Dan bedraagt de rijstijd van lijn 176 Neerpelt via Valkenswaard 45 minuten.
Reizigers van Belgie die korter naar het ziekenhuis in Veldhoven )Veldhoven MMC) willen gaan moeten in Aalst, Maarten Trompstraat overstappen naar Lijn 7 Veldhoven MMC en aankoppelt naar 103 Eindhoven station via Eindhoven
Airport en Woensel. Dat is veel beter dan is lijn 176 sneller in Eindhoven Station.
Ik hoop dat ze lijn 176 Neerpelt Station via Valkenswaard Markt snel in gaan voeren.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Lijn 176 Neerpelt via Eindhoven hebben we echt nodig

Bericht door jo171 »

Beste,

Lijn 176 Neerpelt Station - Eindhoven CS moet echt terug komen.
Er is echt geen goede verbing tussen Eindhoven en Neerpelt.
Tegenwoordig gaan reiziger van Neerpelt Lommel Overpelt en Hamont-Achel elke week naar Eindhoven.
De reistijd bedraagt 45 minuten.
Zal ook goed zijn als de Hermes dat in gaat voeren.
Als lijn 176 Eindhoven CS - Neerpelt Station gaat invoeren dan is het ook fijn als het een goed aansluiting is met de trein van Antwerpen - Neerpelt.
Lijn 176 kan beter via Eindhoven via Aalst, Valkenswaard, Borkel en Schaft,Hamont-Achel en Neerpelt langs rijden.
Het is echt nutteloos als lijn 176 via Waalre, Veldhoven MMC, Eindhoven Airport, En Woensel langs gaat rijden want daar is al een goeie verbing met de goeie Stadsbus lijn 7 Eindhoven - Veldhoven MMC aankoppelt van Veldhoven MMC lijn 103 Eindhoven via Eindhoven Airport via Woensel.
Ik hoop dat lijn 176 in 2014 word ingevoerd.
Laatst gewijzigd door jo171 op zo 29 dec 2013, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Lijn 176 Neerpelt via Eindhoven

Bericht door Mr-W »

Jo171 schreef
Beste,

Dat heeft eigenlijk geen nut als lijn 176 naar Waalre, Veldhoven MMC, Eindhoven Airport en Woensel langs gaat rijden
dat is veel te lang in de bus dat is ongeveer een uur en 11 minuten rijden.
Wat beter is dat lijn 176 Neerpelt via Valkenswaard beter bij die haltes gaat stoppen

Eindhoven, Station
Eindhoven, 18 SeptemberpleinEindhoven, Heuvel Galerie
Eindhoven, Smalle Haven
Eindhoven, Hertogstraat
Eindhoven, P.C. Hooftlaan
Eindhoven, Parktheater
Eindhoven, Looiakkerstraat
Eindhoven, Boutenslaan
Eindhoven, Sint Gerarduslaan
Eindhoven, Floralaan
Eindhoven, Theo Koomenlaan
Eindhoven, Hotel Eindhoven
Aalst, Burgemeester Mollaan
Aalst (NB), Maarten Trompstraat
Aalst, Koningin Julianalaan
Valkenswaard, Valkenswaardseweg
Valkenswaard, Eindhovenseweg
Valkenswaard, Valkenierstraat
Valkenswaard, Markt
Valkenswaard, Markt
Valkenswaard, Luikerweg
Westerhoven, Kempervennen
Borkel, Oude Dorpsstraat
Borkel, Korteweg
Borkel, Bruggerdijk
Borkel, Mgr. Kuypersplein
Schaft, Dorpsstraat
Schaft, Schafterdijk
Schaft, Maastrichterweg
Achel, Nieuwe Kerk
Achel, Leenderdijk
Achel, De Vlied
Achel, Kerk
Achel, Quatre-Bras
Neerpelt, Wateringstraat
Neerpelt, Ankerweg
Neerpelt, College
Neerpelt, Station


Dan bedraagt de rijstijd van lijn 176 Neerpelt via Valkenswaard 45 minuten.
Reizigers van Belgie die korter naar het ziekenhuis in Veldhoven )Veldhoven MMC) willen gaan moeten in Aalst, Maarten Trompstraat overstappen naar Lijn 7 Veldhoven MMC en aankoppelt naar 103 Eindhoven station via Eindhoven
Airport en Woensel. Dat is veel beter dan is lijn 176 sneller in Eindhoven Station.
Ik hoop dat ze lijn 176 Neerpelt Station via Valkenswaard Markt snel in gaan voeren.
Dan zou ik Lijn 171 Eindhoven Station - Dommelen Damianusdreef op de tijden dat 176 rijdt inkorten tot Valkenswaard markt/de route via Veldhoven en Woensel naar het station laten rijden. zou lokaal vervoer in Belgie gewoon toestaan zodat er vanuit Achel aansluiting is op de trein naar Antwerpen,nu sluit Lijn 18a Hasselt Station - Achel Statie niet aan op de treinen en moet je eigenlijk de Belbus gebruiken.

Las laatst iets in het ED dat samenwerkings-verband Grote Heide de HOVlijn naar valkenswaard door wil trekken naar Vlaamderen.
Natuurlijk levert de Vlaamse firma Van Hool exquicity bussen en Hermes gaat erin rijden om een Phileasdrama te voorkomen :mrgreen:
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Lijn 176 Neerpelt via Eindhoven hebben we echt nodig

Bericht door Hans »

Droom voorlopig maar even verder voor zo'n verbinding.
Als er geld voor beschikbaar was geweest EN er voldoende animo voor zou zijn/gecreerd zou kunnen worden, dan was er al lang een lijn naar Belgie geweest.

En knappe jongen, die het volgens genoemde route, met genoemde haltes in 45 minuten haalt met een bus.....
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Lijn 176 Neerpelt via Eindhoven hebben we echt nodig

Bericht door huibf »

Hans schreef:Droom voorlopig maar even verder voor zo'n verbinding.
Als er geld voor beschikbaar was geweest EN er voldoende animo voor zou zijn/gecreerd zou kunnen worden, dan was er al lang een lijn naar Belgie geweest.

En knappe jongen, die het volgens genoemde route, met genoemde haltes in 45 minuten haalt met een bus.....
Dromen zijn fijn... maar ik zie inderdaad zon verbinding niet snel tot stand komen. Wellicht als het Spartacusplan in belgie gereed is tot in Lommel en ook dat lijkt een droom.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Lijn 176 Neerpelt via Eindhoven hebben we echt nodig

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
Hans schreef:Droom voorlopig maar even verder voor zo'n verbinding.
Als er geld voor beschikbaar was geweest EN er voldoende animo voor zou zijn/gecreerd zou kunnen worden, dan was er al lang een lijn naar Belgie geweest.

En knappe jongen, die het volgens genoemde route, met genoemde haltes in 45 minuten haalt met een bus.....
Dromen zijn fijn... maar ik zie inderdaad zon verbinding niet snel tot stand komen. Wellicht als het Spartacusplan in belgie gereed is tot in Lommel en ook dat lijkt een droom.
Net zoiets als de heropening van Hamont,volgens mij wordt dat het Beervelde van Limburg.Er gaan volgens mij alleen Piekuur treinen rijden en voor studenten is het goedkoper/sneller om de snelbus naar Leuven te nemen dan de trein.
Overigens mag de trein Neerpelt-Antwerpen wel 2x per uur gaan rijden,die trein is namelijk altijd goed vol met 2 tot 4 MW41 treinstellen. 45 minuten is misschien te halen met de HOV busbaan,ik zie er voorlopig ook geen bus rijden maar hoop ergens dat hij er gaat komen vanaf 2016.(met Europese subsidie natuurlijk)
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Lijn 176 Neerpelt via Eindhoven hebben we echt nodig

Bericht door jo171 »

Beste,

De HOV lijn zal beter zijn als hun na 2015 gaan invoeren die HOV lijn is confortabel en is altijd optijd.
Maar heel zeker komt de HOV lijn Naar Neerpelt dan is het HOV Eindhhoven-Neerpelt. via Valkenswaard, Veldhoven en Aalst-Waalre.
Ik ben er super blij mee dat de vijf gemeenten van Nederland en Belgie dat hebben over gepraat. :D :D
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag zaten we met 2 reizigers + een groep van 32 kinderen en begeleiders op Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort de begeleiders bezaten een of andere groepskaart. Lijn 52 is heel rustig dus iedereen kon gewoon zitten.
Nou vraag ik me af stel dat ze in een drukke buslijn in instappen waardoor er kleine kinderen moeten gaan staan.Mag een chauffeur dan zo'n groep weigeren of anticipeert Hermes hierop door dan een gelede bus in te zetten? Neem aan dat er voor zulke situaties wel standaard procedures zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Hoe moet Hermes anticiperen als een grotere groep spontaan zou gaan? Daarop valt niet te anticiperen. Maar misschien kun je via een belletje bij de klantenservice van te voren wel iets regelen.

Ik had ooit met de studievereniging iets soortgelijks in de Achterhoek. We gingen met acht of tien man met OV en iemand (niet ik, mijn interesse met bussen was toen net pas weer op aan het komen en beperkte zich alleen tot Eindhoven - Nijmegen) wist dat Syntus daar met kleine busjes reed op de lijn die wij moesten hebben. We hebben dus enkele dagen van te voren gebeld naar Syntus en zij zouden een grotere bus inzetten op de rit die we aangaven te willen hebben.

Uiteraard stond er die vrijdag een kleine bus en er zaten al twee passagiers in. De chauffeur wilde niet iedereen meenemen, alleen zitplekvol. Wij gaven aan van te voren gebeld te hebben en dat Syntus beloofd had een grotere bus zou inzetten. Hij vroeg even na bij de CVL en die bevestigde dat en concludeerde dat er iets aan hun kant fout gegaan moest zijn. Dus de chauffeur moest ons maar gewoon allemaal meenemen, het was niet onze fout.

Maar als klant zijnde moet je dan al weten dat er kleine bussen rijden.

Wat betreft de groepskaart, daar staat me iets van bij. Heb het ooit bij GoedBezigBus voorbij zien komen.

EDIT: gevonden: http://www.goedbezigbus.nl/eropuit/ovch ... it/groepen

Maar dit kaart zou niet bij Hermes geldig moeten zijn, er staat nadrukkelijk alleen Veolia en Arriva bij. Daarom had de chauffeur van lijn 25 hen ook wel naar de Europaweg mee moeten nemen (en hadden ze dus juist op de 52 niet mogen reizen).

Ook staat er het volgende: Toegang tot de bus kan worden geweigerd als het maximaal toegestane aantal reizigers of de veiligheid daar aanleiding toe geeft.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Hoe moet Hermes anticiperen als een grotere groep spontaan zou gaan? Daarop valt niet te anticiperen. Maar misschien kun je via een belletje bij de klantenservice van te voren wel iets regelen.

Ik had ooit met de studievereniging iets soortgelijks in de Achterhoek. We gingen met acht of tien man met OV en iemand (niet ik, mijn interesse met bussen was toen net pas weer op aan het komen en beperkte zich alleen tot Eindhoven - Nijmegen) wist dat Syntus daar met kleine busjes reed op de lijn die wij moesten hebben. We hebben dus enkele dagen van te voren gebeld naar Syntus en zij zouden een grotere bus inzetten op de rit die we aangaven te willen hebben.

Uiteraard stond er die vrijdag een kleine bus en er zaten al twee passagiers in. De chauffeur wilde niet iedereen meenemen, alleen zitplekvol. Wij gaven aan van te voren gebeld te hebben en dat Syntus beloofd had een grotere bus zou inzetten. Hij vroeg even na bij de CVL en die bevestigde dat en concludeerde dat er iets aan hun kant fout gegaan moest zijn. Dus de chauffeur moest ons maar gewoon allemaal meenemen, het was niet onze fout.

Maar als klant zijnde moet je dan al weten dat er kleine bussen rijden.

Wat betreft de groepskaart, daar staat me iets van bij. Heb het ooit bij GoedBezigBus voorbij zien komen.

EDIT: gevonden: http://www.goedbezigbus.nl/eropuit/ovch ... it/groepen

Maar dit kaart zou niet bij Hermes geldig moeten zijn, er staat nadrukkelijk alleen Veolia en Arriva bij. Daarom had de chauffeur van lijn 25 hen ook wel naar de Europaweg mee moeten nemen (en hadden ze dus juist op de 52 niet mogen reizen).

Ook staat er het volgende: Toegang tot de bus kan worden geweigerd als het maximaal toegestane aantal reizigers of de veiligheid daar aanleiding toe geeft.
Heb het gevonden http://hermes.nl/kids-groepsticket/709/ ... icket/2100 Alleen geldig bij Connexxion en dochterbedrijven .
Met het Kids Groepsticket kan een groep van maximaal 15 kinderen (4 t/m 11 jaar) en maximaal 3 volwassen begeleid(st)ers gebruikmaken van de lijnbus, van halte naar halte.Reist u met meer dan 15 kinderen? Koop dan 2 Kids Groepstickets. Daarmee kunt u reizen met 30 basisschool-/BSO-kinderen en 6 begeleid(st)ers. Voor groepen met meer dan 30 kinderen adviseren wij een touringcar.
Bel onze klantenservice: 038-339 4957 (normaal tarief). Of stel uw vraag via e-mail: abonnementen@connexxion.nl
.
Dus Hermes is altijd op de hoogte van zo'n groep. De begeleiding heeft niet aan de Arriva chauffeur gevraagd of ze mee mochten tot de Europaweg,waarschijnlijk zijn ze gaan lopen vanaf het station of hebben lijn 52 of 22 genomen.Chauffeur van Arriva heeft dus gewoon gelijk als hij de groep zou weigeren want ze hebben geen geldig vervoersbewijs voor een Arrivabus en er zaten al 13 reizigers in de bus waardoor er kleine kinderen moeten staan.

Overigens heb ik ooit meegemaakt dat er een groep van +- 15 kinderen op een 30 cent strippenkaart naar Airport ging met Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station en Hermes waarschijnlijk niet op de hoogte was.(die groep was klein genoeg en mocht gewoon mee)
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

NEE, Hermes is NIET op de hoogte van groepen die zo'n ticket kopen. Men moet bellen naar de klantenservice om het groepsticket aan te vragen, ze kunnen er zelfs meerdere tegelijk bestellen en dus weet men niet wanneer en waar men gaat reizen. Men hoeft dit dus ook niet door te geven als men het kaartje besteld.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

@Hans hoe gaan chauffeurs ermee om als de bus door zo'n groep eigenlijk te vol komt te zitten, 32 reizigers op een totaal van 39+2 zitplaatsen betekend dat je op bijna iedere lijn in het SRE kleine kinderen(ongeveer 6 jaar oud) moet laten staan in de bus en de chauffeur die wij hadden zei dat hij er niet aan begon om ze te laten staan vanwege de veiligheid.
Hebben jullie hiervoor standaard richtlijnen ? Is voor mij wel handig om te weten voor het geval dat ik met een grote groep op reis ga.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Plan-V444 »

Laatst kwam buurtbus 460(Nuenen Busstation-Best Station) niet opdagen. Nadat ik een kwartier gewacht heb besloot ik de buurtbusvereniging te bellen, alleen het opgegeven nummer bestond niet. Daarna had ik de Klantenservice van Hermes gebeld maar die wisten er niks vanaf en wilde er ook niks mee te maken hebben. Als laatste probeerde ik de gemeente Best te bellen en helaas waren die allemaal met vakantie. Ik vind dit niet kunnen en na 45 minuten gewacht en gerommeld ermee te hebben besloot ik lijn 6 naar Eindhoven te nemen. Helaas had ik geen tijd meer om lijn 55 te nemen, wat ik overigens de mooiste stadslijn van Eindhoven vind. Helaas had ik Buurtbus 460 dus niet gehad omdat niemand er gewoon aandacht aan besteedde. Dit vind ik persoonlijk schandalig. Een week later probeerde ik het met een vriend van mij het nog een keer, en toen kwam hij wel. Nadat ik mijn klacht aan de chauffeur vertelt had kwam hij met het antwoord dat luidde 'het busje was nieuw en nog niet op tijd geleverd'. Dit is gewoon een slechte service de buurtbusvereniging.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

huibf schreef:Volgensmij is sinds de opening van Maarheeze, Maarheeze het station met de meeste in en uitstappers op dit lijntje.
Heeze is nog steeds het drukste station, hoewel Maarheeze veel meer reizigers trekt dan ProRail vooraf had berekend.

Het inkorten van de tweede stoptrein tot Heeze was destijds een bezuinigingsactie, tamelijk zinloos omdat de trein met machinist en conducteur steeds een halfuur in Oud-Heeze bleef staan en de personeelskosten dus gewoon doorliepen.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Lijn 176 Neerpelt via Eindhoven hebben we echt nodig

Bericht door Frans F »

Mr-W schreef: Net zoiets als de heropening van Hamont,volgens mij wordt dat het Beervelde van Limburg.Er gaan volgens mij alleen Piekuur treinen rijden en voor studenten is het goedkoper/sneller om de snelbus naar Leuven te nemen dan de trein.
Het is de bedoeling dat in de loop van de huidige dienstregeling de piekuurtreinen worden doorgetrokken naar Hamont. Met het nieuwe dienstregelingmodel eind 2014/2015 krijgt Hamont een volledige uurdienst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten