Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Zugführer »

Iedereen kan er gratis mee reizen dus geen ov?
Dat lijkt me juist openbaarder dan bepaalde nieuwe vormen van openbaar vervoer, zoals de IC bussen naar Duitsland en België ;)
Maar ik snap je punt, de bussen maken geen onderdeel uit van het normale ov netwerk uiteraard. Toch vond ik het opmerkelijk dat Hermes deze pendeldienst niet onderhield, maar deze vage VDL bus met lijnnummer 56 de hele avond op en neer reed
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Zugführer schreef:Deze pendelbus rijdt op en neer tussen Piazza en Strijp-S: viewtopic.php?f=8&t=10979&start=75#p347233
Maar die wordt niet door Hermes gereden, of in ieder geval niet met Hermes bussen.
Pendelvervoer is geregeld door het verkeersregelaar bedrijf als 1 totaal pakket. Bus is gewoon bij VDL geplukt net zoals de mini's die komen vers van de dealer/importeur.
Zugführer schreef:Die extra ritten naar P+R zijn nergens terug te vinden volgens mij, zijn dat gewoon versterkingsbussen op de normale tijden of hoe moet ik dat zien?
Gelede bussen met de verwarrende aanduiding 402 Pendelvervoer. Rijdt hij de hele route? en waarom 402 en geen 16,18 of 401. Beter was het om P&R (Meerhoven) te gebruiken evt met een ander lijnnummer. Arriva is hierin veel flexibeler,zelfs de Elfstedentocht staat er al in :lol:
huibf schreef:De pendelglowbus is alleen om het publiek van de Glowroute naar Glow Next op Strijp S te vervoeren. Gratis.
Lijn 56 is het lijnnummer van de pendelbus,vervoer is uiteraard gratis omdat VDL en Mini dat stukje als showroom gebruiken. (Mini's van VDL Nedcar ??).
Zugführer schreef: Maar ik snap je punt, de bussen maken geen onderdeel uit van het normale ov netwerk uiteraard. Toch vond ik het opmerkelijk dat Hermes deze pendeldienst niet onderhield, maar deze vage VDL bus met lijnnummer 56 de hele avond op en neer reed
Chauffeurs van Hermes zijn te duur vanwege de OV-CAO.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Mr-W schreef:
Zugführer schreef:Die extra ritten naar P+R zijn nergens terug te vinden volgens mij, zijn dat gewoon versterkingsbussen op de normale tijden of hoe moet ik dat zien?
Gelede bussen met de verwarrende aanduiding 402 Pendelvervoer. Rijdt hij de hele route? en waarom 402 en geen 16,18 of 401. Beter was het om P&R (Meerhoven) te gebruiken evt met een ander lijnnummer. Arriva is hierin veel flexibeler,zelfs de Elfstedentocht staat er al in :lol:
Ik zag hem ook rondrijden als 18 pendelvervoer om het lekker simpel te houden :p
Deze bus stopt tot p+r ook op de normale haltes van 16/18/401/402 ik weet niet of ie ook de hele route rijdt
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

16 stopt niet aan de P+R Meerhoven...
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Even ter verduidelijking want er wordt hier van alles gesuggereerd wat NIET klopt.

De Glowbus wordt gesponsord door VDL. Vandaar dat zei de bus leveren.
De chauffeurs die deze bus rijden zijn gewoon van HERMES !
Voor het systeem is er een lijnnummer nodig en daar is 56 voor gekozen. Waarom? Geen idee.

De 2 gelede pendelbussen rijden naar/van P&R Meerhoven. Met lijnnummer 18 OF lijnnummer 402. Dit afhankelijk van welke rit ze op dat moment versterken. Aangezien P&R Meerhoven niet in de bestemmingen voorkomt (en nee, het is niet simpel om dat er 'even' bij te zetten omdat dit centraal geregeld wordt via landelijke datasets) wordt er "Pendelvervoer" gefilmd.

Op de voorruit, bij de instapdeur zit een poster die aangeeft dat er tot P&R Meerhoven wordt gereden.

Ook deze 2 gelede pendels worden gereden door chauffeurs van HERMES!!

Uiteraard zal eea ongetwijfeld weer geëvalueerd worden, wij chauffeurs zijn in elk geval al blij dat er naar ons geluisterd uit de afgelopen jaren en er versterkt wordt op de P&R. Dat dat wellicht nog wat anders ingevuld kan worden, dat is voor later zorg. Evenals P&R Meerhoven in de lijst voor bijzondere bestemmingen in Infoxx. Neem van mij maar aan dat dit wordt opgepakt door het werkoverleg. :lol:
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Goed bezig Hans. De drukte met Glow is vorig jaar ook bij ons besproken, het was nogal onverwacht druk... Voor hetzelfde geld regende het vorig jaar en was het dus rustig. Dat is altijd lastig.

Maar de bus tussen Strijp S en 16sept plein rijdt niet vanuit Hermes initiatief, dat komt vanuit de Gloworganisatie. Dat ze Hermeschauffeurs inzetten dat kan. Althans zo heb ik het begrepen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

huibf schreef:Goed bezig Hans. De drukte met Glow is vorig jaar ook bij ons besproken, het was nogal onverwacht druk... Voor hetzelfde geld regende het vorig jaar en was het dus rustig. Dat is altijd lastig.
Op zich niet zo heel vreemd dat het vorig jaar onverwacht druk was. Tot vorig jaar had ik nog nooit aankondigingen van GLOW in Tilburg zien hangen, sterker tot 2011 kende ik het niet eens. Dat het vorig jaar een stuk drukker was zal ongetwijfeld te maken hebben met de uitgebreide promotie. Dit jaar heb ik overigens niets zien hangen hier de stad, maar dat kan ook aan mij liggen.
🍉
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Geen idee waar het initiatief van de Glowbus ligt, zoals Huib omschrijft lijkt me dat het meest logisch. In ons werkoverleg is in elk geval gemeld dat VDL dat sponsort en daarom hun bus rijdt. Hoe dan ook, bus paar keer gezien en zeer goed bezet. Goede zet dus!!
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Hans schreef: Voor het systeem is er een lijnnummer nodig en daar is 56 voor gekozen. Waarom? Geen idee.
Er zit geen enkele vorm van infoxx in de bus,dus voor het systeem is het niet nodig. Waarschijnlijk wordt de organisator 56 ofzo.
Hans schreef:De 2 gelede pendelbussen rijden naar/van P&R Meerhoven. Met lijnnummer 18 OF lijnnummer 402. Dit afhankelijk van welke rit ze op dat moment versterken. Aangezien P&R Meerhoven niet in de bestemmingen voorkomt (en nee, het is niet simpel om dat er 'even' bij te zetten omdat dit centraal geregeld wordt via landelijke datasets) wordt er "Pendelvervoer" gefilmd.
Transferium (misschien ook P&R) staan in de datasets,die zijn dus beter om te gebruiken.Verder is het voor volgend jaar beter om een 8xx lijn te laten rijden.

Hans schreef:Uiteraard zal eea ongetwijfeld weer geëvalueerd worden, wij chauffeurs zijn in elk geval al blij dat er naar ons geluisterd uit de afgelopen jaren en er versterkt wordt op de P&R.
Dat dat wellicht nog wat anders ingevuld kan worden, dat is voor later zorg. Evenals P&R Meerhoven in de lijst voor bijzondere bestemmingen in Infoxx. Neem van mij maar aan dat dit wordt opgepakt door het werkoverleg. :lol:
Zelf vind ik dat de organisator van Glow maar voor een pendeldienst moet zorgen/mee betalen aan de versterking.
P&R Meerhoven als bestemming is wat mij betreft niet persé nodig. Transferium of P&R als losse bestemming wel,zodat het nog op andere CXX plaatsen gebruikt kan worden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Correctie op wat ik daarstraks schreef, ik kwam zojuist op de stations van zowel Tilburg als Den Bosch posters voor Glow tegen. Dus dat zal dan wederom wel meespelen in de bezoekersaantallen.
🍉
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Raymond »

NONOX bus 3151 zou volgens ov-radar nu rond rijden op buurtbuslijn 476, Heb die twee bussen sowieso al een tijd niet meer gezien, dus zou ook niet gek opkijken als de InfoXX uit die bus in het buurtbusje is ingebouwd. Om een 12 meter bus op een buurtbuslijn in te zetten moet er immers wel heel wat gebeuren.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Dat zou eens tijd worden...
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

Raymond schreef:NONOX bus 3151 zou volgens ov-radar nu rond rijden op buurtbuslijn 476, Heb die twee bussen sowieso al een tijd niet meer gezien, dus zou ook niet gek opkijken als de InfoXX uit die bus in het buurtbusje is ingebouwd. Om een 12 meter bus op een buurtbuslijn in te zetten moet er immers wel heel wat gebeuren.

Dus wat ik nu heb begrepen is dat lijn 476 op een nonox bus rijdt. Want een collega van mij zag lijn 476 op een ander vervoersmateriaal. Ik vind dat wel een goed plan.
Maar blijft lijn 476 een buurtbus of een streeklijn?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Nee de Infoxx (boordcomputer) uit de 3151 is in een buurtbusje ingebouwd, alleen hebben ze het voertuigtype niet veranderd in de software. Daardoor geeft de boordcomputer het signaal door dat die buurtbus met een grote bus wordt gereden. Maar dat kan natuurlijk niet, want de vrijwilligers van de buurtbus mogen niet met een 12m wagen rijden.
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Etienne »

Volgens een bericht op Facebook zijn beide bussen verkocht tijdens de IAA in Hannover. De 3151 is al weg en de 1050 volgt t.z.t.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Eindhoven Airport/NS heeft eindelijk eens een voordelige aanbieding voor Treinreizigers *O*
Eindhoven Airport Eticket
Een enkele reis inclusief shuttlebus of lijn 401 kost €15 en is ook geldig in de spits,waardoor het voor gewone reizigers uit Eindhoven/Meerhoven ook aantrekkelijk kan zijn.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

We gaan lekker verder in het 2015 topic!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten