Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

visgraat schreef:Ik begrijp de redenatie niet.
Jij en iedereen die niet bij de buurtbusvereniging zit :')

Ze dreigden het werk neer te leggen en te stoppen. Ik zou gezegd hebben: be my guest.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Voor de liefhebbers.
Op tenderned.nl zijn cijfer beschikbaar van alle buslijnen van SRE van 2011 en 2012.

rechtstreekse link:
https://www.tenderned.nl/tenderned-web/ ... 2/cvp/join

Zipfile downloaden.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Voor de liefhebbers.
Op tenderned.nl zijn cijfer beschikbaar van alle buslijnen van SRE van 2011 en 2012.
Hoe kan ik deze cijfers het best lezen en daaruit conclusies trekken ?
@Frans F heb jij toevallig telcijfers voor lijn 25 beschikbaar voor 2012 ?

Verder vind ik het ook opvallend dat lijn 22 het nog redelijk doet.
Mijn vermoeden dat hij het tussen Nuenen en Helmond meer reizigers heeft dan lijn 25 is bevestigd ondanks het gebrek aan haltes en slechte aansluitingen van/naar s1900 in Hm. Sowieso mag de rijtijd van lijn 22 wel strakker zo'n 3 a 5 minuten kunnen er af.
Zag hem toevallig vandaag rond 17:50 rijden bij de Hortsedijk en zaten redelijk wat reizigers in.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Conclusies zijn wellicht moeilijk.
maar elke lijn geeft per rit toch een aardig beeld van de bezetting.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Geeft inderdaad wel een beeld, maar toch moet je die nvs-tellingen niet helemaal voor waar aannemen. Veel chauffeurs vullen deze uit de losse pols of helemaal niet in.

Hoop trouwens voor SRE dat inno-v deze keer wel foutloos werkt...
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

@Mr-w
Heb je goed opgelet naar de chauffeur van die lijn 22?
Dat was ik.....
vandaag had ik een keer een streekdienstje en voor het eerst in mijn chauffeursleven de 22 gereden.
Zelfs uitstapper in Stiphout, Kerk.
Aantal reizigers viel ook mij niet tegen.

Overigens zijn er meerdere streeklijnen waarbij er weinig haltes in een bepaald dorp / stuk route zijn, zoals Stiphout.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Hans schreef:@Mr-w
Heb je goed opgelet naar de chauffeur van die lijn 22?
Dat was ik.....
Ik dacht al,die chauffeur rijdt normaal in Eindhoven,en ook instructie ritten.Alleen heb ik jou nog nooit gehad als chauffeur op Eindhoven-stad.Zal de volgende keer zwaaien.
Hans schreef:vandaag had ik een keer een streekdienstje en voor het eerst in mijn chauffeursleven de 22 gereden.
Zelfs uitstapper in Stiphout, Kerk.
Aantal reizigers viel ook mij niet tegen.
Meestal zijn er 's ochtends vooral instappers op lijn 22 en laat op de middag vooral uitstappers uit de richting Eindhoven.
Hans schreef:Overigens zijn er meerdere streeklijnen waarbij er weinig haltes in een bepaald dorp / stuk route zijn, zoals Stiphout.
lijn 174 is daar ook een mooi voorbeeld van,die heeft ook vrij weinig haltes tussen Veldhoven en Bergeijk Al lopen beide lijnen niet heel lekker.
Lijn 121/122 hebben ook weinig haltes,maar die lopen juist goed.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

121/122 zijn sneldiensten en hebben sowieso weinig haltes ;) Sterker nog ze slaan er tussen Gerwen en Beek en Donk vier ocer (de dorpen zelf niet meetellend van want die haltes passeren ze niet.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Ga eens een keer met lijn 150 mee en let eens op de halte afstanden in Bladel.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Mr-W schreef:
Hans schreef:@Mr-w
Heb je goed opgelet naar de chauffeur van die lijn 22?
Dat was ik.....
Ik dacht al,die chauffeur rijdt normaal in Eindhoven,en ook instructie ritten.Alleen heb ik jou nog nooit gehad als chauffeur op Eindhoven-stad.Zal de volgende keer zwaaien.

Zo.... ik wordt in de gaten gehouden zie ik wel :-)
Ik zal terug zwaaien, al weet ik dan nog niet naar wie ik zwaai. Hahaha. *bus*
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Over de haltedichtheid.

150 in Bladel: in het Noorden kan nog wel een halte erbij. Midden van de Ballingstraat en in het midden van de Rondweg. Bladel heeft nu eenmaal de route over de doorgaande weg en niet dwars door het dorp. De halteafstand kan dan wel groot zijn. Vanuit de Kern in Bladel liggen ze relatief toch er goed, veel meer halten creeren aan de rondweg lijdt voor de verst gelegen woningen niet tot veel korte loopafstanden.
(Prov Zeeland is met wat dat betreft nog wel wat erger. Daar rijden de bussen over de prov. weg en komen niet eens in de buurt van de dorpskern.)

174: tussen Riethoven en ASML is ook erg weinig bebouwing. Een halte meer heeft dan ook geen zin. De halte Witven en Keeropperdreef wilde men eerst ook niet eens aanleggen. In Riethoven zelf zou ook wel een extra halte kunnen liggen zowel zuidelijk als noordelijk

121 en 122 is volgensmij niets mis mee, het is een sneldienst...

20 zou mijn inziens ook moeten stoppen bij de kruising Mierloseweg/Herselseweg en rondom de Winkelstraat. Lijn 20 gaat overigens vanaf 2015 ook stoppen op Geldrop PapenVoort en St Jozefburg (tvv Odastraat (lijn10), een paar jaar geleden) maar niet meer aan halte Geldropseweg.

22 in Stiphout
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Over de haltedichtheid.

150 in Bladel: in het Noorden kan nog wel een halte erbij. Midden van de Ballingstraat en in het midden van de Rondweg. Bladel heeft nu eenmaal de route over de doorgaande weg en niet dwars door het dorp. De halteafstand kan dan wel groot zijn. Vanuit de Kern in Bladel liggen ze relatief toch er goed, veel meer halten creeren aan de rondweg lijdt voor de verst gelegen woningen niet tot veel korte loopafstanden.
(Prov Zeeland is met wat dat betreft nog wel wat erger. Daar rijden de bussen over de prov. weg en komen niet eens in de buurt van de dorpskern.)
Provincie Zeeland is juist beter,piepkleine dorpen hebben een halte aan de provinciale weg en hinderen de grote stroom niet met onnodig omrijden.In grotere plaatsen wordt de kern wel bediend,evt met een buurtbus

Bij lijn 149 vind ik dat er eens in de haltes mag worden gesnoeid.Halte Veldhoven Heerseweg kan wat mij betreft vervallen en in Hapert kan beter via de Provinciale weg gereden worden.
huibf schreef:174: tussen Riethoven en ASML is ook erg weinig bebouwing. Een halte meer heeft dan ook geen zin. De halte Witven en Keeropperdreef wilde men eerst ook niet eens aanleggen. In Riethoven zelf zou ook wel een extra halte kunnen liggen zowel zuidelijk als noordelijk
Halte Riethoven,Walik hernoemen in Walik,Broekhovenseweg omdat Walik een apart gehucht is.
Extra haltes : Veldhoven,Vlasroot
Riethoven,Kapelstraat
Riethoven,Boshovensestraat

huibf schreef:121 en 122 is volgensmij niets mis mee, het is een sneldienst...
Infrastuctuur tussen Uden en Boekel is niet echt geschikt voor een sneldienst.Daarnaast is het duidelijker als lijn 122 op alle haltes tussen Beek en Donk en Gerwen gaat stoppen.
huibf schreef:20 zou mijn inziens ook moeten stoppen bij de kruising Mierloseweg/Herselseweg en rondom de Winkelstraat. Lijn 20 gaat overigens vanaf 2015 ook stoppen op Geldrop PapenVoort en St Jozefburg (tvv Odastraat (lijn10), een paar jaar geleden) maar niet meer aan halte Geldropseweg.
Bij de winkelstraat staat geen bebouwing,stoppen bij de Goorsedijk is wel aan te raden.Papenvoort is wat mij betreft oké.St Jozefburg zeker niet,liever de Geldropseweg. St Jozefburg zorgt voor Schoolvervoer uit Geldrop naar het Augustinianum bij slecht weer en lijn 20 is op die uren al zo druk. Camping 't wolfsven in de superdal opnemen in lijn 20 zou prettig zijn.(wanneer 24 en 20 dus uursdienst rijden)
huibf schreef:22 in Stiphout
Overtuig de gemeente Helmond maar.....
Verder is een halte bij de Lorentzstraat voor lijn 22 en 52 prettig om het vervallen van Boerhavenlaan te compenseren.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Plan-V444 »

Overtuig de gemeente Helmond maar.....
Verder is een halte bij de Lorentzstraat voor lijn 22 en 52 prettig om het vervallen van Boerhavenlaan te compenseren.
Dat klopt, vroeger was de overstap 22-52(wat de lijn richting Brandevoort een stuk aantrekkelijker maakt) net wel/niet haalbaar via halte Ziekenhuis. Nu is Lorentzstraat een goede optie, anders moet men op de Hortsedijk lijn 22 verlaten en zich naar de halte Automotive Campus spurten, dat lijkt mij ook geen pretje gezien de afstand. Ook een mogelijkheid is de halte Hortsedijk naar voren verplaatsen, waar hij vroeger stond. Zo kunnen en lijn 22 en lijn 52 in beide richtingen er gebruik van maken. En ja, probeer de Gemeente Helmond maar eens te overtuigen...
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Plan-V444 »

Bij de winkelstraat staat geen bebouwing,stoppen bij de Goorsedijk is wel aan te raden.Papenvoort is wat mij betreft oké.St Jozefburg zeker niet,liever de Geldropseweg. St Jozefburg zorgt voor Schoolvervoer uit Geldrop naar het Augustinianum bij slecht weer en lijn 20 is op die uren al zo druk. Camping 't wolfsven in de superdal opnemen in lijn 20 zou prettig zijn.(wanneer 24 en 20 dus uursdienst rijden)
Aldus Mr-W en helemaal mee eens, lijn 20 bediend al het Varendonck en wordt veel gebruikt door scholieren uit dorpen zoals Asten, Someren en Lierop. Om hier dan ook nog Mierlo en Geldrop aan toe te gaan voegen... Dan mag Hermes wel met een driedubbelgelede bus komen willen ze het allemaal meenemen. :lol: Verder is het voor het blijven bestaan van lijn 24 en voor de scholieren uit Helmond en vooral Mierlo en Geldrop er een bus op St. Jozefsburg stopt, mensen uit Asten, Someren en Lierop kunnen en spitsrit nemen en dan overstappen op lijn 24 als ze echt voor de deur van de school bij de St. Jozefsburg willen staan. Anders kunnen ze net zoals nu uitstappen op de Otto Veniusweg, dat is niet ver lopen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Boerhaavelaan komt gewoon weer terug hoor na 12 december. Lijn 52 rijdt tijdelijk via de automotive campus.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Zugführer »

Als oud-Augustinianum scholier heeft het me eigenlijk altijd verbaasd dat lijn 20 daar (halte St. Josephburg) niet stopte. Als er toch vraag is naar een meer frequente bediening van die halte is het een beetje de omgekeerde wereld om dan te zeggen dat die scholieren maar met lijn 24 mee moeten rijden zodat die ook nog een beetje gevuld is?
Als er echt te weinig capaciteit is op lijn 20 zouden daar juist meer ritten moeten komen en zou lijn 24 beter kunnen vervallen, of omgezet worden tot buurtbus of zo tussen Helmond en Mierlo. Al heb ik geen idee hoeveel mensen er daar gebruik van maken en of dat tot capaciteitstekorten zou leiden.

Sowieso heb ik het "sneldienst" karakter van lijn 20 altijd een beetje vreemd gevonden, hoeveel haltes worden er in totaal nou overgeslagen? Een stuk of 5? Ik kan me niet voorstellen dat die lijn heel veel langzamer wordt als hij gewoon op alle haltes gaat stoppen. Dan zit je ook niet meer met haltes als DAF 2 of Wolfsven die in de daluren opeens nog maar 1 keer per uur bediend worden, terwijl er wel twee keer per uur een bus langskomt.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Idee voor lijn 20/24 (behalve Helmond stuk)

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Boerhaavelaan komt gewoon weer terug hoor na 12 december. Lijn 52 rijdt tijdelijk via de automotive campus.
Volgens mij genereert dat industrieterrein te weinig reizigers om om te zetten in een spitslijn zoals de gemeente Helmond wil en blijft deze situatie in 2015.
Zugführer schreef:Als oud-Augustinianum scholier heeft het me eigenlijk altijd verbaasd dat lijn 20 daar (halte St. Josephburg) niet stopte. Als er toch vraag is naar een meer frequente bediening van die halte is het een beetje de omgekeerde wereld om dan te zeggen dat die scholieren maar met lijn 24 mee moeten rijden zodat die ook nog een beetje gevuld is?
Als er echt te weinig capaciteit is op lijn 20 zouden daar juist meer ritten moeten komen en zou lijn 24 beter kunnen vervallen, of omgezet worden tot buurtbus of zo tussen Helmond en Mierlo. Al heb ik geen idee hoeveel mensen er daar gebruik van maken en of dat tot capaciteitstekorten zou leiden..
Lijn 24 inkorten tussen Helmond en Mierlo is in de spits niet mogelijk vanwege ROC vervoer,ritten 1 op 1 omzetten is niet mogelijk dan wordt de kern van Mierlo en Geldrop niet bedient.Daarnaast heeft Hermes een te kort aan gelede bussen om de extra vervoersvraag op te vangen.
Zugführer schreef:Sowieso heb ik het "sneldienst" karakter van lijn 20 altijd een beetje vreemd gevonden, hoeveel haltes worden er in totaal nou overgeslagen? Een stuk of 5? Ik kan me niet voorstellen dat die lijn heel veel langzamer wordt als hij gewoon op alle haltes gaat stoppen. Dan zit je ook niet meer met haltes als DAF 2 of Wolfsven die in de daluren opeens nog maar 1 keer per uur bediend worden, terwijl er wel twee keer per uur een bus langskomt.
Alleen camping t Wolfsen vormt en probleem. De rest overslaan vormt geen probleem,daarnaast heeft lijn 20 veel haltes erbij gekregen zodat het sneldienst karakter is komen te vervallen. Lijn 120 Asten Plutostraat - Eindhoven Station heeft die functie overgenomen. Mijn voorstel is om in de middag ook een aantal ritten te rijden.
Ochtend :
20 4x per uur
24 2 a 4 x per uur
120 2x per uur
620 2 tot 4 ritten per dag richting Eindhoven.
Helmond-Asten-Someren-Lierop-Mierlo-Brandevoort-Nuenen VMBO-Summa-Looierstraat-Station ter behoeve van Scholieren uit Helmond voor het Varendonck,Scholieren uit Mierlo en Brandevoort voor het VMBO bij de Europalaan en natuurlijk alle scholieren voor het Summa uit die plaatsen.

Middag :
20 4x per uur
24 2 a 4x per uur
120 1x per uur ?
620 3 tot 6 ritten per dag in de richting Helmond.
In de vakantie voldoet de huidige dienstregeling.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Zugführer »

Ik zou zeggen: laat lijn 20 niet langer sneldienst zijn, maar overal stoppen, ook op de resterende paar haltes die nog niet worden aangedaan. Lijn 120 komt er dan bij als echte sneldienst, die in de daluren niet hoeft te rijden. Een frequentie van 2x per uur lijkt me wel het minimum, maar dat is natuurlijk niet gratis...

Ik kan me herinneren dat lijn 120 niet in Brandevoort mocht stoppen i.v.m. concurrentie op de NS, dus die lijn 620 wordt wellicht ook problematisch. Klinkt verder wel als een goed plan. Meteen de andere scholierenlijnen in het SRE ook omnummeren naar de 600 reeks? :lol:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:Infrastuctuur tussen Uden en Boekel is niet echt geschikt voor een sneldienst.Daarnaast is het duidelijker als lijn 122 op alle haltes tussen Beek en Donk en Gerwen gaat stoppen.
Dan is de 122 geen sneldienst meer en gaat Gemert mekkeren (want haltes waar vrijwel nooit iemand in- of uitstapt gaat erg veel tijd meer kosten :') ). Infrastructuur wil voor een sneldienst weinig zeggen, volgens mij gaat het daar vooral om het aantal haltes wat je aandoet. Als je het over vrije infrastructuur gaat hebben, dan heb je het al weer over HOV. Overigens weiger ik de 121 na Gemert nog een sneldienst te noemen omdat het de enige verbinding op dat traject is (heel eventueel nog sneldienst naar Boekel). Ik zou liever zien dat men in Uden de oude sneldienstroute gaat rijden en de 91 de bediening van de 21 route overneemt. Er zouden dan twee haltes op de route van lijn 91 vervallen, maar of daar veel mensen instappen weet ik niet.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Omnummeren is iets voor de nieuwe concessie. Niet voor dit laatste jaar.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Zugführer schreef:Ik zou zeggen: laat lijn 20 niet langer sneldienst zijn, maar overal stoppen, ook op de resterende paar haltes die nog niet worden aangedaan. Lijn 120 komt er dan bij als echte sneldienst, die in de daluren niet hoeft te rijden. Een frequentie van 2x per uur lijkt me wel het minimum, maar dat is natuurlijk niet gratis...
Die frequentie is natuurlijk afhankelijk van lijn 620
Zugführer schreef:Ik kan me herinneren dat lijn 120 niet in Brandevoort mocht stoppen i.v.m. concurrentie op de NS, dus die lijn 620 wordt wellicht ook problematisch. Klinkt verder wel als een goed plan. Meteen de andere scholierenlijnen in het SRE ook omnummeren naar de 600 reeks? :lol:
Voor lijn 620 is het niet problematisch omdat de tijd naar Eindhoven station veel langer is en er een vraag vanuit Scholieren uit Brandevoort voor een verbinding met het VMBO in Nuenen en natuurlijk ook het Novalis en Summa in Eindhoven.Daarnaast is het een scholierenlijn dus niet alle ritten moeten de volledige route rijden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Heeft dat gehucht een VMBO? :')
🍉
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Plan-V444 »

Jep, dat gehucht heeft inderdaad een VMBO. Zelf ben ik een groot voorstander van lijn 620, ook omdat er veel reizigers zijndie vanuit Brandevoort een rechtstreekse verbinding willen richting Nuenen. Binnenkort kom ik met een kaartje voir de lijn em haltes(met specificering in Brandevoort).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Zijn er dan zoveel scholieren uit Helmond die op het VMBO in Nuenen zitten?
🍉
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:Zijn er dan zoveel scholieren uit Helmond die op het VMBO in Nuenen zitten?
Zo'n 30 a 40 leerlingen denk ik uit Brandevoort.

lijn 20 zat gistermiddag ook gezellig vol,volgens de chauffeuse moest ze reizigers achterlaten in Eindhoven.Naast het chronische tekort aan gelede bussen(aandachtspunt voor de nieuwe concessie),was er ook nog sprake van het vakantierooster waardoor alle gelede bussen binnen Eindhoven bleven :') (heb ze alleen gezien op 186 en 401)

lijn 52 haalt de rijtijd niet door de nieuwe route,vaak komt ie Brandevoort binnen met +5. Vooral het verkeerslicht bij de Europaweg en Boerhavenlaan vormen het probleem.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten