Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

Vandaag zag ik lijn 20 Asten op MAN LION CITY, het was wel mooi om het te zien.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

Dat lijkt dat alle bussen die van Eindhoven richting Helmond rijden af en toe op MAN LION CITY.
Kan dat waar zijn?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

wilvanstrijp schreef:Vandaag zag ik lijn 20 Asten op MAN LION CITY, het was wel mooi om het te zien.
Lijn 20 ritten met man's zijn gewoon fijn. Vanwege het hogere comfort dan een amba op slecht wegdek. Hopelijk kan Hermes wat amba's wisselen met streek man's van CXX. Bussen met een extra achteras/extra geleed is voor de nieuwe concessie wenselijk. Ook Volvo 8700 voor de sneldiensten/lange streeklijen zou ook niet verkeerd zijn. (20-23/26-121-149-172-407)
Maar de keuze voor geschikt busmaterieel blijft toch een persoonlijke voorkeur.
wilvanstrijp schreef:Dat lijkt dat alle bussen die van Eindhoven richting Helmond rijden af en toe op MAN LION CITY.
Kan dat waar zijn?
Probeer erop te letten dat je niet teveel berichten plaatst om het overzichtelijk te houden.
Het gebeurd inderdaad wel vaker dat een Man naar Helmond rijdt. Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station rijdt een aantal ritten structureel met Man Lion's City G en bijna structureel in de spits met een 12m man bij een gebrek aan gelede wagens.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

De "grote" borden in Helmond zijn in bedrijf, hoewel de schermen nog wel "testbedrijf" aangeven. Het scherm bij het busstation is er eentje met led-lampjes, maar bij de fietsenstalling lijkt het meer alsof ik naar de app zit te kijken. Overigens mist bij beide schermen lijn 25. Gezien Arriva wel zal verdwijnen denk ik ook niet dat ze daar nog moeite voor gaan doen. Boven de perrons stond nog niets. Perron A en B hadden "DIM testbedrijf" waarbij de letters bij Perron A inderdaad gedimd leken, boven C stond "23, zie Perron A" (waar inderdaad de 23 stond), de overige perrons hadden alleen testbedrijf (ook al stond er op E een 24).

Afbeelding
Scherm bij de bussen (helaas niet te lezen)

Afbeelding
Scherm bij de fietsenstalling (met mij in de reflectie :') )
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Daniel »

Die onderste heeft wel wat weg van de borden zoals die ook bij Utrecht Centraal (maar dan wat groter) aanwezig zijn. Vindt die op zich wel prettiger lezen dan die LED-schermen trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Het is vooral cameravriendelijker op de spiegeling na :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Somoht »

Als er een lijn mist die er op moet staan, moet je even GOVI (meldpunt@govi.nu) emailen, waarschijnlijk een haltenummer die niet in de DRIS is geplugd. Of ze weggaan of niet, maakt niet veel uit.
Laatst gewijzigd door Somoht op di 27 mei 2014, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Kan er mee te maken hebben dat Arriva die halte "Busstation" noemt en Hermes "Station". Dat ging in jouw app eerst ook fout.

EDIT: Done.
EDIT2: het is .nu :')
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Somoht »

Ja maar dat maakt op zich niet zoveel uit voor GOVI. Brabant betaalt een duur bureau om het busstation in te meten en die DRIS daar op te zetten en dan moeten dit soort dingen uiteindelijk gewoon goed gaan.
Gelukkig zal als het goed zal als het goed is complexiteit van een DRIS opzetten/beheren een stuk minder worden met nationale haltenummers, een ontwikkeling die nu gaande is.

Ah sorry ja het is meldpunt@govi.nu, ik kom door autocomplete nooit verder dan "meld" ;)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Leuke site, dat GOVI, voornamelijk die haltetool. Ik kijk daar net even in. Bij het station liggen in GOVI inderdaad twee haltes: eentje met alle Hermes-bussen (inclusief lijn 23) en een aparte voor Arriva met lijn 23 en 25. Als ze gaan koppelen, dan wordt lijn 23 dus twee keer weergegeven tenzij Arriva dus ergens een vinkje zet.

EDIT: het zijn zelfs drie haltes. Arriva heeft aankomst en vertrek zelfs gesplitst, bij Hermes staat dit allemaal bij elkaar.
EDIT2: ik zie ook dat GOVI niet up-to-date is. De gewijzigde route van lijn 461 ontbreekt, deze gaat nog steeds naar het Ziekenhuis en nieuwe haltes zijn nog niet verschenen.
EDIT3: laatste klopt niet helemaal, de route is wel aangepast, ik zie busjes op de nieuwe haltelocaties staan, maar daar zit verder geen drispunt. Maar de drissen die bestaan geven nog de foute bestemming richting Helmond weer inclusief de eindhalte ziekenhuis waar de bus niet meer komt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Nog wat over het nieuwe busstation in Helliemond. Komen die abri's nog terug? Nu is het echt een goedweer busstation. Geen enkele beschutting. Vroeger stonden er ten minste twee abri's (niet op de perrons, maar op het "plein").
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Somoht »

fogeltje schreef:Leuke site, dat GOVI, voornamelijk die haltetool. Ik kijk daar net even in. Bij het station liggen in GOVI inderdaad twee haltes: eentje met alle Hermes-bussen (inclusief lijn 23) en een aparte voor Arriva met lijn 23 en 25. Als ze gaan koppelen, dan wordt lijn 23 dus twee keer weergegeven tenzij Arriva dus ergens een vinkje zet.

EDIT: het zijn zelfs drie haltes. Arriva heeft aankomst en vertrek zelfs gesplitst, bij Hermes staat dit allemaal bij elkaar.
EDIT2: ik zie ook dat GOVI niet up-to-date is. De gewijzigde route van lijn 461 ontbreekt, deze gaat nog steeds naar het Ziekenhuis en nieuwe haltes zijn nog niet verschenen.
EDIT3: laatste klopt niet helemaal, de route is wel aangepast, ik zie busjes op de nieuwe haltelocaties staan, maar daar zit verder geen drispunt. Maar de drissen die bestaan geven nog de foute bestemming richting Helmond weer inclusief de eindhalte ziekenhuis waar de bus niet meer komt.
Die haltedata is nog "under-construction" en geloof dat die halte data tool nog een oude versie van de data toont (de dingen in Lelystad die ik had gemeld, en waarvan ik weet dat die verwerkt zijn missen nog). De basis-dataset waarop dit is gebouwd komt uit Januari afaik.
Uiteindelijk moet die haltedata uitkomen op de posities waar ook echt een haltepaal/perron staat ipv virtuele eindhaltes.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ik zie dat sommige haltes inderdaad niet compleet goed liggen.

Ook vaag, op lijn 121 staan ook zowel Hermes als Arriva. Maar "Arriva 121 naar Boekel" staat wel aan de verkeerde kant van de weg ingetekend :')
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Somoht »

Dit is ook de initiele dataset, voor 1 januari 2015 moet van elke halte bekend worden of deze toegankelijk zijn (en een hele ruts attributen die daarbij hoort). Daarvoor gaan alle OV autoriteiten elke halte schouwen en worden zijn de eigenaar van de dataset met haltes.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Fogeltje. De abri's komen vooralsnog niet terug. Wachten kan men in de hal in de gedachte.
Ik heb onlangs de gemeente contact over dit feit.
Hermes is (weer) niets gevraagd over het busstation.
Ik heb de projectleider contact gegevens inmiddels om te kijken of wel de lijnenkaart i.s.m. Hermes terug kan, met extra ruimte voor de de mogelijke ophanden staande gebeurtenissen in Helmond.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Degene die dit bedacht heeft nodig ik bij de eerst volgende dag met aanhoudend sterke regen in de hal te gaan wachten en dan naar de bus te lopen als deze eraan komt. Daarbij komt bij dat vanuit de hal het zicht op het busstation verre van optimaal is. Besluitvorming van de hoogste orde zoals gewoonlijk :')
"Een touringcar is geen bus"
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

fogeltje schreef:De "grote" borden in Helmond zijn in bedrijf, hoewel de schermen nog wel "testbedrijf" aangeven.
Zo borden zijn echt ook geschikt voor bushalten in Eindhoven omstreken.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

wilvanstrijp schreef:
Zo borden zijn echt ook geschikt voor bushalten in Eindhoven omstreken.
Welke bushaltes heb je nog meer in gedachten ? Mij lijken zulke schermen op Nuenen Busstation,Veldhoven MMC en Winkelcentrum Woensel wel handig.
Afbeelding
De afbeelding in het document is ook goed nieuws :lol: Gisteren was Lijn 22 net een stadsbus en werd er bij alle haltes gestopt behalve Gerwen, Gerwenseweg en Nuenen, Vorsterdijk....
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

De Dris Displays zijn wel echte geschikt voor
Maarten Trompstraat Waalre,
Parktheater Eindhoven
Valkenswaard Markt
Tongelreep Eindhoven
Veldhoven MMC
WC Wensel
Nuenen busstation
Kastelenplein Eindhoven
Sterrenlaan Eindhoven
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

Over de HOV2 gesproken.
Het is nu al heel druk op de Aalsterweg.
En ik had ook gezien op de website van HOV2 dat in de zomervakantie Aalsterweg word afgesloten.
Wat gebeurd er dan met lijn 7-17-170-171-172?
Moeten lijn 7/170/171/172 dan op de N2 rijden rijden en lijn 17 via Gestel rijden?
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Somoht schreef:Als er een lijn mist die er op moet staan, moet je even GOVI (meldpunt@govi.nu) emailen, waarschijnlijk een haltenummer die niet in de DRIS is geplugd. Of ze weggaan of niet, maakt niet veel uit.
Vrijdag 30 mei stond lijn 25 op de DRIS.
Opgelost dus, denk ik.
wilvanstrijp schreef:Over de HOV2 gesproken.
En ik had ook gezien op de website van HOV2 dat in de zomervakantie Aalsterweg word afgesloten.
Wat gebeurd er dan met lijn 7-17-170-171-172?
Moeten lijn 7/170/171/172 dan op de N2 rijden rijden en lijn 17 via Gestel rijden?
Zoals het er nu uitziet gaat inderdaad e.e.a via de N2. Maar de facebookpagina van OVEindhoven zal het zeker tijdig publiceren.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Afbeelding
Lijn 4 Eindhoven, Heesterakker - Station rijdt alweer een omleiding :neg:
Zaterdag heb ik een feest op de Saturnusweg,waar moet ik ergens uitstappen ?
huibf schreef:
Somoht schreef:Als er een lijn mist die er op moet staan, moet je even GOVI (meldpunt@govi.nu) emailen, waarschijnlijk een haltenummer die niet in de DRIS is geplugd. Of ze weggaan of niet, maakt niet veel uit.
Vrijdag 30 mei stond lijn 25 op de DRIS.
Opgelost dus, denk ik.
Nog niet helemaal,er staat namelijk lijn 25 busstation op. Is potentieel onduidelijk en moet Veghel worden.daarnaast was zaterdag het voorste scherm vastgelopen....(foto gemaakt om 20:00)
Afbeelding
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Somoht »

Moet je dan ook maar emailen, denk dat de verkorting van "Veghel Busstation", is uitgekomen op Busstation. Kunnen ze zo aanpassen.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Volgens zegt het plaatje van lijn 4 genoeg?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten