Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Is er al iets bekend over de omleidingen en versterkingen tijdens carnaval ?
Ik wil op maandag misschien een rondje door de regio rijden maar wil wel een goede planning kunnen maken,daarnaast wil ik dronken carnavalsvierders vermijden dus zou het ook fijn vinden om te weten welke lijnen je moet vermijden.
Als dat niet mogelijk is maak ik een rondje met een brabantdagkaart naar Den Bosch of Nijmegen op Woensdag-Donderdag of Vrijdag.
BTW. Ik heb toch een compensatieformulier (de lange versie via de klantenservice ) ingevuld omdat er staat dat ik gereisd heb op dalkorting en de korting niet heb gehad.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibe »

Stel je reis uit tot woensdag, dan kom je op zeker geen carnavalsvierders tegen. Hooguit de diehards die een askruisje gaan halen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Donderdagavond komen de omleidingen op twitter @oveindhoven. Ik heb ze van Hermes al binnen.
Zaterdag is erg druk van en naar Eindhoven ivm de optocht.
Zondag is het druk op de kempenlijnen 150,171,172,174. Vanwege de optocht en aldaar.

sommige lijnen kennen behoorlijke omleidingen of halen niet eens het eindpunt.

Op maandag en dinsdag rijden de meeste buurtbussen niet.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

huibf schreef:Donderdagavond komen de omleidingen op twitter @oveindhoven. Ik heb ze van Hermes al binnen.
Zaterdag is erg druk van en naar Eindhoven ivm de optocht.
Zondag is het druk op de kempenlijnen 150,171,172,174. Vanwege de optocht en aldaar.

sommige lijnen kennen behoorlijke omleidingen of halen niet eens het eindpunt.

Op maandag en dinsdag rijden de meeste buurtbussen niet.

Wat beter is bij die lijnen is als ze geleedrijden.
Vanaf morgen avond gaat het druk worden op die lijn. tot en met maandag.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Wordt Halte Kievitlaan bij deze omleiding wel bedient ? Tijdens Glow was er ook deze omleiding bij [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] en was een chauffeur zo grappig om na de Poeierstraat direct de Insulindelaan op te rijden :N Heb natuurlijk verwijtbare rituitval ingediend maar nooit meer een reactie ontvangen.Lijn 55 was tijdens Glow een groot drama,heb de 55 zelfs via Geldropseweg en de Sint Jozephburch zien rijden :!:

Rijdt lijn 52 nu via de snelweg naar Brandevoort of trappen ze je zaterdag zoals gebruikelijk op de cortenbachstraat eruit ? Halte St.Antoinusweg moet ook vervallen of er moet vanaf Boerhavenlaan-A270- Besselhoeve-Oud Brandevoort-St.Antoniusweg gereden worden waarbij lijn 52 daar moet keren.
Wat zijn tijdens carnaval de regels voor verwijtbare rituitval ?
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

55. Kievietlaan wordt bediend, Dat staat zo in het routeboek wat in elke bus ligt.
52. Deze gaat in Mierlo Hout via de route van 24. Er vervallen dus maar een paar halten. Dat staat zo ook in het routeboek.

ik denk dat je geen geld terug krijgt, immers zijn het geen verwijtbare vertragingen of rituitvallen.
daarbij kan het door vergeten meldingen zomaar voorkomen dat de route moet worden aangepast.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Lijn 21/22 zaterdag: lijn 21 komt niet in Stiphout.

Lijn 25 zondag: bedoelt men in Gemert met Eendracht niet Lodderdijk? Ik probeer me te visualiseren hoe lijn 25 zowel Rietmanstraat, Lodderdijk als Eendracht kan aandoen, volgens mij lukt dat niet. Ik vermoed dat de bus via Zuid-om, Oudestraat, Bisonstraat, Jan van Amstelstraat en President Gerartsstraat naar de Bekkerlaan rijdt. De halte Burg. Rietmanstraat ligt dan weliswaar naast de route maar dat moeten mensen wel kunnen snappen, volgende halte zou dan Lodderdijk zijn. Of draait de bus linksaf de Rietmanstraat op en rijdt dan via de Drossard de la Courtstraat naar de Sint Annastraat en dan naar rechts richting halte Eendracht? Dat lijkt me nodeloos omslachtig.

Lijn 121 zondag: de vervangende haltes bestaan niet, worden noodhaltes bedoeld?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ik zie dat het document is aangepast. Hulde *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:55. Kievietlaan wordt bediend, Dat staat zo in het routeboek wat in elke bus ligt.
52. Deze gaat in Mierlo Hout via de route van 24. Er vervallen dus maar een paar halten. Dat staat zo ook in het routeboek.

ik denk dat je geen geld terug krijgt, immers zijn het geen verwijtbare vertragingen of rituitvallen.
daarbij kan het door vergeten meldingen zomaar voorkomen dat de route moet worden aangepast.
Vandaag ben ik met de bus naar Nuenen geweest en zowel op de heen als terugweg reed Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort via de Europaweg en werd haltes st.anthoniusweg niet bediend.
Daarna lijn 22 naar Nuenen genomen. Wou eigenlijk ook via lijn 22 terug tot dat ik deze versterkingsbus zag rijden op Lijn 122
Afbeelding
Afbeelding
Lijn 122 reed via de route van lijn 6 door Nuenen omdat lijn 6 was vertraagd en er heel veel reizigers in Nuenen stonden (45 stuks) Hiermee keerde de oude lijn 21 voor eventjes terug 8-)
Chauffeur van lijn 122 had een zeemanspet op,meeste andere chauffeurs hadden helaas geen verkleedkleren of attributen. :(
Lijn 55 reed NIET via de Kievitlaan,net zoals vorige keer werd er te vroeg afgeslagen.
EDIT : Chauffeur had toestemming gegeven om de carnavalssfeer op lijn 122 te tweeten en heb nu een genanominiseerde fotogepost
Laatst gewijzigd door Mr-W op za 01 mar 2014, 17:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Suus »

Je moet niet zomaar ongevraagd mensen op de foto zetten en op het internet pleuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Ik had vandaag lijn 2 om 12.30. De bus zater al bijna vol op het beginpunt Opera. Veel reizigers pakken de bus richting het eindpunt Opera en dan weer terug richrin Station.
Na de 3de halte dus rechtstreeks naar station... geluk dat de bus elke 15 minuten gaat.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Zijn er geen gelede bussen/extra bussen op lijn 2 ingezet ? Volgens de chauffeur van lijn 122 mocht hij 'vrij' rijden en reed naar de plekken waar volgens de cvl versterking nodig was. Ook reden er veel inhuurchauffeurs,helaas heb ik geen touringcars gezien. Vond het ook opvallend dat normaal zwakkere lijnen zoals lijn174 het principe stampen tot de streep en het past werd gehanteerd.
Laatst gewijzigd door Mr-W op za 01 mar 2014, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Op de kennedylaan kwamen we 3 gelede tegen die als 999 reden richting blixembosch en son en breugel.. Ik mag aannemen dat 1 daarvan richting blixembosch is gegaan. Hermes wil liever geen touringcars inzetten... ik heb wel 2 gelede gezien in cxx kleur die ik normaal nooit zie.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Lij. 2 wordt standaard extra geleed op in gezet op carnavals zaterdag. Heb mijn collega oom gezien met geleed op lijn 2.

Het valt niet mee om Met de extra inzet die mogelijk is alles te versterken. Voorheen toen we nog kort verkeer hadden waren we wel wat flexibeler/sneller inzetbaar waar nodig.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Ik vindt het goed geregeld hoor. Hermes doet goed hard hun best om iedereen zo goed mogelijk te vervoeren. Het is nu eenmaal druk tussen 11.00 en 13.00 ivm de optocht.
op een kwartier dienst is wachten niet zon probleem, met een uur wordt het al wat erger.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Lijn 461 staat gewoon in de planners en apps. Slechte zaak. Je verwacht juist dat die informatiebronnen actueler zijn. Incidentele reizigers zullen denken dat de bus toch rijdt ondanks dat de vertrekstaat nee zegt (wat je aks incidentele reiziger ook pas ziet als je er bent)
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

De vervoerder, in dit geval Hermes, is verantwoordelijk om GOVI en OV9292 apart te informeren bij afwijkingen op bepaalde dagen. Op Hemelvaartsdag, als een aantal regio's zaterdagdienst rijdt, gaat dit ook ieder jaar mis. Idem dito op Kerstavond in Brabant bij Arriva en Veolia. Het is gewoon laksheid van de busbedrijven, die hiervoor wel kosten moeten maken maar niet voor betaald worden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Het gaat ook mis bij Hermes zelf, op de website en hun eigen app. Hemelvaartsdag is inderdaad altijd een drama, tenminste wat lijn 99 betreft, welke een voor Hermes/Breng afwijkende dienst rijdt.
"Een touringcar is geen bus"
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

huibf schreef:Ik vindt het goed geregeld hoor. Hermes doet goed hard hun best om iedereen zo goed mogelijk te vervoeren. Het is nu eenmaal druk tussen 11.00 en 13.00 ivm de optocht.
op een kwartier dienst is wachten niet zon probleem, met een uur wordt het al wat erger.


Je hebt gelijk
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Deze keer was lijn 7 Veldhoven MMC/Waalre erg druk vooral op zaterdag. Misschien is het doordat lijn 7 rijzigers van Veldhoven en Waalre had.
Lijn 7 kan voortaan op carnaval en koninginendag ge leed rijden.

Maar gisteren was lijn 173 Weert via Budel ook druk.
Gisteren 2 maart had lijn 173 Eindhoven 55 minuten vertraging.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Lijn 461 staat gewoon in de planners en apps. Slechte zaak. Je verwacht juist dat die informatiebronnen actueler zijn. Incidentele reizigers zullen denken dat de bus toch rijdt ondanks dat de vertrekstaat nee zegt (wat je aks incidentele reiziger ook pas ziet als je er bent)
Is doorgegeven, het viel me donderdag op. Alleen in de busboekjes staat het goed. Op de fysieke haltepaal staat het zelfs niet. Uit niet de 466 en 462.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Oh ik dacht dat het wel op de vertrekstaten van de 461 stond, maar daar kan ik me in vergist hebben. Dat zou wel heel slecht zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag ben ik met plan-v444 weer eens weggeweest vanwege het 'goedkope' €6 evenementdagkaartje richting Bergeijk en Gemert.
Afbeelding
Natuurlijk ging in Bergeijk het mooiste bushokje uit de regio op de foto ontworpen door Rietveld.
Afbeelding
Buurtbus 477/476 reed wel,helaas reed [wiki]Lijn 494 Veldhoven Heemweg/Centrum - Vessem Groenewoud[/wiki] niet ondanks het feit dat hij stond aangegeven in de app.

Met lijn 150 zijn we daarna naar Eindhoven gegaan vanaf MMC en er zaten 6 belgische meiden in de bus uit Arendonk en Turnhout die naar de Primark gingen in Eindhoven,plan-v444 heeft ze voor de terugweg Lijn 149 Eindhoven Station - Reusel Busstation geadviseerd omdat die 15 minuten sneller in Reusel is en ik heb een lijnfolder voor ze gehaald.Wij waren het er samen over eens dat de verbinding tussen Nederland en België vanuit onze regio waardeloos is.

Daarna Lijn 4 genomen naar de tijdelijke halte ter hoogte van de Andromedaplaats in richting Ehv. Via lijn 21 die lekker vol zat tot Nuenen Busstation over de HOV2 baan gereden.
Vanaf Nuenen Busstation hebben we de 121 genomen naar Pastoor Poelplein,deze chauffeur was als enige chauffeur verkleed,maar had helaas ook een radio meegenomen en konden meegenieten van Carnavalshits.Daar wilde we overstappen op de Lijn 468 Deurne Hoofdingang Ziekenhuis - Boekel Nia Domo maar ook die bus reed niet :( dus toen maar de 121 weer teruggenomen.

Lijn 3 Eindhoven, Blixembosch-West - Station hebben we het hele rondje meegereden omdat er 'toevallig' een gelede bus werd ingezet.De capaciteit was nodig vanwege Carnavalvierders.
Afbeelding
Daarna zou de Man Lions city G op onze favoriete stadslijn verder rijden,helaas heeft de stationschef de bus ervan af gehaald -o- Plan-v444 en Ik hadden graag over de Parklaan gereden met die bus en vooral de bocht naar de kievitlaan zou best spannend kunnen worden.(rijdt er normaal wel eens geleed op 5/55 ?)

@jo171 vandaag zag ik dat er een gelede bus op de 173 werd ingezet. Voor de 50 minuten vertraging die je gisteren hebt opgelopen zou ik dit http://www.hermes.nl/data/upload/Restit ... 202012.pdf formulier invullen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Wat is dat evenementenkaartje? Die ken ik namelijk niet.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten