Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2101
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor Zugführer » Wo 11 Dec 2013, 00:22

Waar slaat het eigenlijk op dat lijn 184 en 404 exact hetzelfde traject afleggen?
Ik weet dat 184 een scholierenlijn is, maar die kun je toch ook gewoon onder lijnnummer 404 gaan rijden?
Verder vind ik het opvallend dat een groot deel van de scholierenlijnen wél is ingetekend, maar een klein aantal lijnen ontbreekt (181,182,188). waarom staat lijnen als 186, 187 en 189 er dan wel in...
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gebruikersavatar
Yanaike
Berichten: 686
Lid geworden op: Ma 02 Dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor Yanaike » Wo 11 Dec 2013, 10:17

Nu zie ik pas dat de 400 over de Bosdijk gaat. Creative route. Kan me wel voorstellen dat daar makkelijker ingehaald kan worden dan op de busbaan of op de Montgomerylaan (dacht eerst dus dat ie zo reed), maar als het maar 2 minuten scheelt of je lijn 400 of 401 pakt, zou ik zeggen: frequentieverhoging op de 401! :D

Lijn 404 stopt volgens de wiki ook nog op het MMC en bij Peppelrode... dus het is toch nog net een iets andere buslijn :p En ergens vind ik het ook wel mooi dat ze het verschil tonen tussen een bus die regelmatig rijdt en een bus die in de spits puur voor scholierenvervoer misschien wel 7 ritten per uur verzorgt.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor fogeltje » Wo 11 Dec 2013, 12:10

Yanaike schreef:maar als het maar 2 minuten scheelt of je lijn 400 of 401 pakt, zou ik zeggen: frequentieverhoging op de 401! :D
Dat is dus juist de oude situatie. Lijn 400 rijdt pas sinds afgelopen zomer. Daarvoor reed lijn 401 hoogfrequent. De route van lijn 400 schijnt sneller en goedkoper (met OVC) te zijn.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Milco
Berichten: 3574
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor Milco » Wo 11 Dec 2013, 12:37

Nou ben ik niet bekend in Eindhoven, maar is het niet sneller om met lijn 400 via de Tilburgseweg te rijden? Heb je nog een stuk over/langs de snelweg wat mij aanzienlijk sneller lijkt.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2381
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor Mr-W » Wo 11 Dec 2013, 14:19

fogeltje schreef:
Yanaike schreef:maar als het maar 2 minuten scheelt of je lijn 400 of 401 pakt, zou ik zeggen: frequentieverhoging op de 401! :D
Dat is dus juist de oude situatie. Lijn 400 rijdt pas sinds afgelopen zomer. Daarvoor reed lijn 401 hoogfrequent. De route van lijn 400 schijnt sneller en goedkoper (met OVC) te zijn.

Heb zelf beide lijnen al vaak gebruikt,lijn 400 is inderdaad goedkoper en bijna altijd sneller en meer kans op een zitplaats voor jezelf en je tas of koffer. Lijn 400 heeft ook als voordeel dat je niet in een aftandse-phileas zit.(citaro is veel comfortabeler)
Route via N2 en Tilburgseweg is niet ideaal omdat de bus opgehouden wordt op de HOV baan door andere buslijnen,eventueel via de ringweg(Boschdijk-Macaronilaan-Beukenlaan) rijden zou dat probleem oplossen.
Is de lijnnetkaart trouwens op papier verkrijgbaar ?

Gebruikersavatar
erjeebee
Berichten: 451
Lid geworden op: Do 07 Jan 2010, 15:41
Locatie: Leudal

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor erjeebee » Wo 11 Dec 2013, 14:44

Tegen de tijd dat je van de Boschdijk via de Beukenlaanop op de Tilburgseweg bent, ben je als je doorrijdt over de Boschdijk al lang en breed op de Anthony Fokkerweg.

Ik denk dat we gevoeglijk mogen aannemen dat ze alle opties bekeken hebben (inclusief de optie om de HOV baan te volgen tot de Zwaanstraat en dan over de Oirschotsedijk te rijden) en dat de huidige route de beste optie is
Op de zijkant "12 Geleen", op de voorkant "12 Geleen". Komt mevrouw langsgelopen, kijkt op zijkant, kijkt op voorkant, komt de bus in: "Chauffeur, gaat deze bus naar Geleen?"

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2101
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor Zugführer » Wo 11 Dec 2013, 16:22

Oirschotsedijk is inmiddels een fietspad, daar kan geen bus meer overheen ;-)
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gebruikersavatar
erjeebee
Berichten: 451
Lid geworden op: Do 07 Jan 2010, 15:41
Locatie: Leudal

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor erjeebee » Wo 11 Dec 2013, 16:24

oh..
Enige tijd niet geweest daar.. en gelijk veranderen ze alles :( :)
Op de zijkant "12 Geleen", op de voorkant "12 Geleen". Komt mevrouw langsgelopen, kijkt op zijkant, kijkt op voorkant, komt de bus in: "Chauffeur, gaat deze bus naar Geleen?"

Hans
Berichten: 394
Lid geworden op: Di 06 Apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor Hans » Wo 11 Dec 2013, 16:37

Over lijn 400:

Alle mogelijke varianten zijn voorbij gekomen en deze is als beste uit de bus gekomen.
We hebben diverse routes besproken/bekeken/gereden en met alle voor-/nadelen en rijtijden is deze er uit gekomen.

Over lijnennetkaart:
Vanmiddag heb ik een geprint exemplaar ontvangen.
Ik neem aan dat ze binnenkort te koop zijn in de Hermes winkel.

Gebruikersavatar
Yanaike
Berichten: 686
Lid geworden op: Ma 02 Dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor Yanaike » Wo 11 Dec 2013, 20:25

Dan ga ik toch nog even door op lijn 400. Er ligt een prachtige vrije busbaan tussen station en airport die grofweg de kortste route volgt van station naar airport.
Als de 400 deze route niet volgt omdat die bus daar geen andere bussen in kan halen, zie ik dat als een zwakte van de infrastructuur. Het moet niet zo zijn dat een bus sneller gaat over gewone wegen dan over een HOV. Dat zou betekenen dat de HOV-as blijkbaar niet meer voldoet?
Maar dat lijkt mij het probleem niet als het slechts om 2 minuten gaat. Als bus 401 in 2 minuten tijd 15 haltes meer aan kan doen dan bus 400 lijkt mij het gewoon veel beter om lijn 400 op te heffen en de opgeheven ritten toe te voegen aan lijn 401. De mensen uit Meerhoven een hogere frequentie -> dus blij, de mensen die langs de busbaan wonen blij, alleen de mensen van/naar het vliegveld zijn 2 minuten langer onderweg maar 2 minuten meer/minder lijkt me niet iets om me als passagier druk over te maken.

Mr-W schreef:Heb zelf beide lijnen al vaak gebruikt,lijn 400 is inderdaad goedkoper en bijna altijd sneller en meer kans op een zitplaats voor jezelf en je tas of koffer. Lijn 400 heeft ook als voordeel dat je niet in een aftandse-phileas zit.(citaro is veel comfortabeler)
Route via N2 en Tilburgseweg is niet ideaal omdat de bus opgehouden wordt op de HOV baan door andere buslijnen,eventueel via de ringweg(Boschdijk-Macaronilaan-Beukenlaan) rijden zou dat probleem oplossen.
Is de lijnnetkaart trouwens op papier verkrijgbaar ?

En waarom kunnen ze de 401 niet goedkoper maken dan? Of met comfortabele Citaro's uitvoeren?

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor huibf » Wo 11 Dec 2013, 20:43

Het ligt iets genuanceerder.
* over hov zou sneller zijn, mits er geen opstopping en zijn, vanwege de overige halterende bussen.
* over hov en niet stoppen aan de halten heeft boze reizigers tot gevolg
* niet stoppen is een vereiste van NS en Airport en niet zozeer van SRE en Hermes.
* de 400 heeft dru's afepakt van de 401. In principe is de frequentie van 401 nu normaal in relatie met de oppervlakte dichtheid.
* hermes is min of meer verplicht mee te werken. Een vreemde mag niet zomaar in de concessie komen rijden, daarbij is 400/401 wel de krenten uit de pap en vangt verliezen elders op.

Gebruikersavatar
Yanaike
Berichten: 686
Lid geworden op: Ma 02 Dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor Yanaike » Wo 11 Dec 2013, 20:56

huibf schreef:Het ligt iets genuanceerder.
* over hov zou sneller zijn, mits er geen opstopping en zijn, vanwege de overige halterende bussen.
* over hov en niet stoppen aan de halten heeft boze reizigers tot gevolg
* niet stoppen is een vereiste van NS en Airport en niet zozeer van SRE en Hermes.
* de 400 heeft dru's afepakt van de 401. In principe is de frequentie van 401 nu normaal in relatie met de oppervlakte dichtheid.
* hermes is min of meer verplicht mee te werken. Een vreemde mag niet zomaar in de concessie komen rijden, daarbij is 400/401 wel de krenten uit de pap en vangt verliezen elders op.


Dit verandert de zaak wel... Al ziet de route er op de lijnennetkaart nog altijd belachelijk uit. Maar ja... dat hebben we dan te danken aan NS en Airport, als die zo graag een omslachtige route voor hun klanten willen dan is dat maar zo :P

Ik weet in ieder geval dat als ik ooit op airport zou staan en moet kiezen tussen 400 en 401, dat ik de eerste bus pakt die voor mijn neus verschijnt, of het nou een 'snel'bus is of niet.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2381
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor Mr-W » Wo 11 Dec 2013, 21:12

Lijn 401 kan niet met ander materiaal dan de phileas gereden worden vanwege imagokweties van APTS en de gemeente Eindhoven.
Hopelijk komen er in de nieuwe concessie gewone gelede bussen of VanHool ExquiCity,mijn persoonlijke voorkeur is Mercedes-Benz Capacity.
Lijn 401 kan niet goedkoper worden omdat er per kilometer wordt betaald.
Als ik op Airport moet zijn neem ik eigenlijk alleen lijn 401 als er geen phileas rijdt, heb er 2x ingezeten en vond ze niet fijn en als ik toch een keuze heb neem ik liever een comfortabelere bus en minder kosten dan een aftandse Phileas met zeer slechte stoelen en dan kom je automatisch op lijn 400 uit.
Bovendien is de route van lijn 400 mooier, het bosstuk bij Landsard en de ex HTM man lions citys op de Oirschotsedijk zijn leuk om te zien.Goederenspoor Acht vind ik ook de moeite waard.

Een rechtstreekse snelbus is wel verkoopbaar aan andere reizigers als er gestopt wordt bij P&R Meerhoven.
Uit ervaring weet ik dat de meeste reizigers de eerste de beste bus naar Airport pakken of richting het station.
Meestal heb ik voldoende tijd en neem ik gewoon de comfortabele 400.

Overigens heeft NS veel invloed op Eindhoven Airport,veel winkels zijn van NS servex,de starbucks de AH to go enz.

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor huibf » Wo 11 Dec 2013, 21:19

Zugführer schreef:Waar slaat het eigenlijk op dat lijn 184 en 404 exact hetzelfde traject afleggen?
Ik weet dat 184 een scholierenlijn is, maar die kun je toch ook gewoon onder lijnnummer 404 gaan rijden?
Verder vind ik het opvallend dat een groot deel van de scholierenlijnen wél is ingetekend, maar een klein aantal lijnen ontbreekt (181,182,188). waarom staat lijnen als 186, 187 en 189 er dan wel in...


181, 182 en 188 intekenen wordt het erg onduidelijk. Daarbij rijden ze maar een paar ritten. Dat was de afweging. Wat ik wel jammer vindt is dat er geen haltestaten hangen. De tijden wijzigingen nauwelijks door het jaar.
online zou dan de uitkomst moeten zijn. Maar die is niet actuuel, lijn 196 en 197 zijn gewijzijgd, maar kijk nu maar eens op hermes.nl. beetje knullig mijn inziens.

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor huibf » Wo 11 Dec 2013, 21:22

Yanaike schreef:
huibf schreef:Het ligt iets genuanceerder.
* over hov zou sneller zijn, mits er geen opstopping en zijn, vanwege de overige halterende bussen.
* over hov en niet stoppen aan de halten heeft boze reizigers tot gevolg
* niet stoppen is een vereiste van NS en Airport en niet zozeer van SRE en Hermes.
* de 400 heeft dru's afepakt van de 401. In principe is de frequentie van 401 nu normaal in relatie met de oppervlakte dichtheid.
* hermes is min of meer verplicht mee te werken. Een vreemde mag niet zomaar in de concessie komen rijden, daarbij is 400/401 wel de krenten uit de pap en vangt verliezen elders op.


Dit verandert de zaak wel... Al ziet de route er op de lijnennetkaart nog altijd belachelijk uit. Maar ja... dat hebben we dan te danken aan NS en Airport, als die zo graag een omslachtige route voor hun klanten willen dan is dat maar zo :P

Ik weet in ieder geval dat als ik ooit op airport zou staan en moet kiezen tussen 400 en 401, dat ik de eerste bus pakt die voor mijn neus verschijnt, of het nou een 'snel'bus is of niet.


dat gebeurt dus ook nu... er was geen probleem, nu soms wel op de 401, later op de route.... volle bus, en wachtende reizigers.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor webguy » Wo 11 Dec 2013, 21:41

Mr-W schreef:Overigens heeft NS veel invloed op Eindhoven Airport,veel winkels zijn van NS servex,de starbucks de AH to go enz.

Denk dat het wat betreft de bus vooral te maken heeft met het feit dat er ook e-(combi)tickets worden verkocht door de NS die al een busreis er bij inbegrepen hebben.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2381
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor Mr-W » Wo 11 Dec 2013, 21:58

Die combikaartjes zijn de grootste onzin die er is.
OVC is altijd goedkoper.

Prijs voor een treinkaartje+ busticket is even duur als een los treinkaartje + een ritkaartje van €3,50.
Bovendien is het combiticket formeel niet geldig in lijn 401.
Airport Eindhoven terugreis
Trein naar Eindhoven + busshuttle HERMES naar Airport Eindhoven aldus NS.nl (busshuttle is lijn 400)

Even iets over de ticketautomaten bij Airport. Het Hermeskidskaartje zit niet in de automaat dus zijn er genoeg mensen die voor hun kind ook een ritkaartje van €3,50 kopen in de plaats van het goedkopere kidskaartje.

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor huibf » Wo 11 Dec 2013, 22:03

Mr-W schreef:Die combikaartjes zijn de grootste onzin die er is.
Even iets over de ticketautomaten bij Airport. Het Hermeskidskaartje zit niet in de automaat dus zijn er genoeg mensen die voor hun kind ook een ritkaartje van €3,50 kopen in de plaats van het goedkopere kidskaartje.


tja... bekend...

Hans
Berichten: 394
Lid geworden op: Di 06 Apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor Hans » Do 12 Dec 2013, 12:23

Op het combiticket staat lijn 400 of lijn 401!
En dat is ook zo gecommuniceerd naar de chauffeurs!

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2381
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor Mr-W » Do 12 Dec 2013, 15:50

Hans schreef:Op het combiticket staat lijn 400 of lijn 401!
En dat is ook zo gecommuniceerd naar de chauffeurs!

Wist ik niet.Ik ga meer uit van wat op de NS website staat en heb het product nog nooit aangeschaft omdat het veel duurder is dan OVC.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor fogeltje » Zo 15 Dec 2013, 21:27

Op de radio loopt momenteel schijnbaar een reclamespotje van Hermes. Ik hoorde alleen "Ga naar hermes.nl. Voor u in beweging". Iemand enig idee waar het over gaat? Of alleen de nieuwe dienstregeling? Dat zou wel vreemd zijn aangezien het geen plaatselijk station was, volgens mij stond 538 of iets dergelijks op.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor huibf » Zo 15 Dec 2013, 21:59

fogeltje schreef:Op de radio loopt momenteel schijnbaar een reclamespotje van Hermes. Ik hoorde alleen "Ga naar hermes.nl. Voor u in beweging". Iemand enig idee waar het over gaat? Of alleen de nieuwe dienstregeling? Dat zou wel vreemd zijn aangezien het geen plaatselijk station was, volgens mij stond 538 of iets dergelijks op.


Das inderdaad vreemd. De Slogan is overigens wel oud er zijn wel meer slogans in het verleden gemaakt.
Ik vind ze niet sterk en ook sarcastisch te maken.

* We brengen u graag naar een feestje............ maar niet terug
* Hermes, (V)(D)oor u in beweging

Vandaag de eerste dag na pak m beet 100 jaar geen bus meer op zondag tussen Meijel en Deurne.
Hermes. Door u in beweging.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor fogeltje » Ma 16 Dec 2013, 11:49

En vandaag voor het eerst in 34 jaar geen busje meer van Lieshout naar Veghel. En volgend jaar na bijna 135 jaar geen verbinding Helmond - Veghel meer.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2381
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor Mr-W » Ma 16 Dec 2013, 12:07

fogeltje schreef:En vandaag voor het eerst in 34 jaar geen busje meer van Lieshout naar Veghel. En volgend jaar na bijna 135 jaar geen verbinding Helmond - Veghel meer.

Vind dit iets erger dan het wegvallen van lijn 26 op zondag. Bovendien krijgt Meijel-Deurne waarschijnlijk volgend jaar zijn bus op zondag terug door het trajectdeel Milheeze-Bakel-Helmond over te nemen van lijn 23. Vooral voor Aarle-Rixtel-Handel-Erp gaat het er volgend jaar slecht uitzien,er is alleen een alternatief in de vorm van een buurtbus die niet in het weekend rijdt.Vooral op Zaterdag doet lijn 25 het helemaal niet slecht,meestal +- 15 reizigers in Helmond.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Berichtdoor fogeltje » Ma 16 Dec 2013, 14:15

Die plannen zijn nog lang niet rond. Ik denk niet dat de 25 tussen Helmond en Gemert compleet gaat verdwijnen. Voor het traject Gemert - Veghel ziet het er niet goed uit. Maar het is al bekend dat vooral de landelijke regio's van de provincie hard getroffen gaan worden.

Ik pleit nog altijd voor een lijn 23 Boxmeer - Gemert, 2x per uur op werkdagen. De ene keer gekoppeld aan lijn 25 Gemert - Beek en Donk - Aarle-Rixtel - Helmond en een keer gekoppeld aan lijn 121 Gemert - Eindhoven (een rit Gemert - Uden moet geslachtofferd worden om het een beetje DRU neutraal te maken, gezien de huidige 23 maar 1x per uur rijdt, de andere rit rijdt gewoon naar Uden). Eventueel op tijden dat de buurtbus rijdt niet lijn 25 laten rijden maar lijn 125, in Helmond neffe d'n knaal maar dan moet Aarle-Rixtel wel een halte krijgen en dat is volgens mij lastig te realiseren aan die weg. In Beek en Donk zou bij de Oranjelaan gestopt kunnen worden. De Oranjelaan gaat dit jaar toch een tijdje dicht omdat bij de nieuwbouwwijk een rotonde wordt aangelegd. Men zou anticiperend daarop meteen kunnen zorgen voor een veilige voetgangeroversteek en goede haltevoorziening.

In de avond (mits dan gereden wordt) en weekend huidige lijn 25 laten rijden en dan 1x per uur Gemert - Boxmeer (samen met lijn 121 Eindhoven - Uden blijft er toch 2x per uur een verbinding Gemert - Nijmegen).

Men zou kunnen overwegen de 122 via Handel en Huize Padua naar Boekel te laten doorrijden. In ieder geval niet de 121 zijn nek omdraaien door hem weer slingers te laten rijden. 122 zou prima via de oude route van lijn 121 kunnen rijden in Gemert: Carrousel - Heuvel - Ridderplein - Pastoor Poellplein en dan via de buurtbushalte Drossard La Courtstraat (of zoiets), geen stop overigens, naar het Pastoor Poellplein en na het tankstation rechtsaf richting de rotonde van de Lodderdijk en linksaf naar Handel.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten