Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:(rijdt er normaal wel eens geleed op 5/55 ?) [/size]
Thank God no. Moet er niet aan denken om een gelede bus door de Jan van Riebeecklaan te moeten sturen. Daarnaast kunnen die bussen wel efficiënter ingezet worden.
🍉
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Heeft iemand alle foto van geleede bussen Carnaval Eindhoven?
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Oh ik dacht dat het wel op de vertrekstaten van de 461 stond, maar daar kan ik me in vergist hebben. Dat zou wel heel slecht zijn.
Ik zag zojuist je mail voorbijkomen als cc naar mij wat je aan Hermes had gestuurd. Zelf heb ik ze daar donderdag nog over aangesproken. Maar dat is echt te kort dag.
Er gaan zeker 4 weken overheen, aleer het tot aan 9292 is verwerkt. Overigens werken Hermes.nl en 9292 uit dezelfde database.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Wat is dat evenementenkaartje? Die ken ik namelijk niet.
Foei Fogeltje.

Dat evenementenkaartje is een kaartje zoals het al zegt voor Evenementen.
De prijs (6 euro) is zo gekozen dat de chauffeur niet 2 keer een ritkaartje (heen-terug) hoeft te verkopen.
Dit scheelt namelijk aanzienlijk in de doorstroom.
Dit kaartje is NIET geldig op de nachtbussen.
Daarbij is het risico op aanwezigheid van veel geld, met name op de terugrit (meestal zo na 21.00 uur en met voldoende alcohol op) minder aanwezig.
Ook kunnen chauffeurs dan alle deuren opzetten om sneller in te kunnen stappen.

Op dit moment zijn Carnaval en Koningsdag de twee evenementen waar Hermes het verkoopt (vorig jaar met Koninginnedag was de eerste keer).
Mogelijk krijgt Glow ook dit kaartje, maar dit is een heel andere doelgroep.
Het kampioenschap van PSV zou ook een evenementenkaartje waardig zijn, maar dat gaat dit jaar weer niet gebeuren om voetbaltechnische redenen. Overigens was de laatste keer het vervoer Gratis.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Wat is dat evenementenkaartje? Die ken ik namelijk niet.
Afbeelding
Afbeelding
In de bus was over het algemeen de mening van reizigers dat het kaartje het hele jaar wel verkocht mag worden. Mijn kaartje is afgestempeld in de 24,chauffeur zei tegen mij dat hij eigenlijk hoopte dat hij ze niet hoefde te verkopen en moest de kaartjes met tegenzin uit zijn tas halen,andere chauffeurs informeren reizigers die een ritkaartje willen kopen proactief met de vraag of ze ook nog terug willen met de bus.

@hainje nee dat stuk van lijn 5 is al lastig met een normale bus voor sommige chauffeurs,zeker toen er een omleiding was en de bus een rondje moest maken. Met lijn 3 was het routestuk Holterberglaan-Hondsrug-Diamantring zeer krap. Ik ben het met je eens dat lijn5/55 geen gelede bussen nodig hebben.
Afbeelding
Daarnaast kwam ik de toekomst voor lijn 24 al tegen,een Man Lions City op lijn 24 en verwacht dat als lijn 24 wordt ingekort tot Mierlo dat hij dan onderdeel gaat worden van de stadsdienst.
@jo171 ik heb helaas niet de foto's van alle gelede bussen :(
@huibf die Connexxion bus was dat niet toevallig de achterkant van lijn 400 want van 1 citaro is namelijk de blauwe sticker eraf aan de achterkant en die is weer groen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Oh ik dacht dat het wel op de vertrekstaten van de 461 stond, maar daar kan ik me in vergist hebben. Dat zou wel heel slecht zijn.
Ik zag zojuist je mail voorbijkomen als cc naar mij wat je aan Hermes had gestuurd. Zelf heb ik ze daar donderdag nog over aangesproken. Maar dat is echt te kort dag.
Er gaan zeker 4 weken overheen, aleer het tot aan 9292 is verwerkt. Overigens werken Hermes.nl en 9292 uit dezelfde database.
Dat Infoxx en systeem erachter zit erg onflexibel is dat weet ik, ik had gehoopt dat het met ritten schrappen iets minder erg zou zijn.
huibf schreef: Foei Fogeltje.

Dat evenementenkaartje is een kaartje zoals het al zegt voor Evenementen.
De prijs (6 euro) is zo gekozen dat de chauffeur niet 2 keer een ritkaartje (heen-terug) hoeft te verkopen.
Dit scheelt namelijk aanzienlijk in de doorstroom.
Dit kaartje is NIET geldig op de nachtbussen.
Daarbij is het risico op aanwezigheid van veel geld, met name op de terugrit (meestal zo na 21.00 uur en met voldoende alcohol op) minder aanwezig.
Ook kunnen chauffeurs dan alle deuren opzetten om sneller in te kunnen stappen.

Op dit moment zijn Carnaval en Koningsdag de twee evenementen waar Hermes het verkoopt (vorig jaar met Koninginnedag was de eerste keer).
Mogelijk krijgt Glow ook dit kaartje, maar dit is een heel andere doelgroep.
Het kampioenschap van PSV zou ook een evenementenkaartje waardig zijn, maar dat gaat dit jaar weer niet gebeuren om voetbaltechnische redenen. Overigens was de laatste keer het vervoer Gratis.
:oops: Ik ga nu in de hoek staan en mezelf diep schamen. Is die grote Hermesdagkaart eigenlijk nog geldig? Die wil ik vrijdag gaan gebruiken maar voorzie nu al problemen met chauffeurs (in Nijmegen kende 3/4 van de chauffeurs de reguliere CXX geschenkdagkaart al niet en moest het kaartje grondig inspecteren).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Volgens mij zijn die bussen van lijn 400 niet groen geweest toen ze hierheen kwamen. Dat zijn toch de oude Breng Citaro's (9176-9178) die eerst in Nijmegen op de Heyendaalshuttle en daarna in Arnhem gereden hebben?
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
huibf schreef:
fogeltje schreef:Oh ik dacht dat het wel op de vertrekstaten van de 461 stond, maar daar kan ik me in vergist hebben. Dat zou wel heel slecht zijn.
Ik zag zojuist je mail voorbijkomen als cc naar mij wat je aan Hermes had gestuurd. Zelf heb ik ze daar donderdag nog over aangesproken. Maar dat is echt te kort dag.
Er gaan zeker 4 weken overheen, aleer het tot aan 9292 is verwerkt. Overigens werken Hermes.nl en 9292 uit dezelfde database.
Dat Infoxx en systeem erachter zit erg onflexibel is dat weet ik, ik had gehoopt dat het met ritten schrappen iets minder erg zou zijn.
Daarnaast beslist iedere buurtbus zelf of dat ze wel of niet rijden,buurtbus 476/477 reed dus wel,flink aantal andere reed niet,dat maakt het voor de reiziger ook niet duidelijk.
Ook had buurtbus Geldrop-Mierlo bedacht dat ze op 31-12 wel eerder konden stoppen omdat de grote bussen dat ook doen en reden dus na 15:15 geen ritten meer,dit werd alleen gecommuniceerd via een A4tje.(niet eens in een lokale krant) Daarnaast is de App iets actueler en staat de versterkingsbus van lijn 458 in de app terwijl hij nog niet in de dienstregeling staat op de website.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Die geschenkdagkaart van Hermes is gewoon geldig. I.i.g tot nieuwe concessie.
Dat de chauffeur hem niet kent is zijn probleem. Ze horen het wel te weten.
de ene chauffeur doet goed zijn 'huiswerk' de andere niet.

Alleen bb 467,477 en 472 rijden mrt carnaval. De rest niet. In de folders en busboekje staat hrt correct.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MdJ »

fogeltje schreef:Volgens mij zijn die bussen van lijn 400 niet groen geweest toen ze hierheen kwamen. Dat zijn toch de oude Breng Citaro's (9176-9178) die eerst in Nijmegen op de Heyendaalshuttle en daarna in Arnhem gereden hebben?

In dienst bij Connexxion, Utrecht (groen, 9176-9181)
Daarna naar Eindhoven (wit/rood, 9176-9181)
Daarna naar Nijmegen (wit/rood, 9176-9181)
Daarna naar Arnhem (breng, blauw, 9176-9178) en Voorne=Putten (grijs 9179-9181)
Daarna naar Eindhoven (Airport blauw, 9176/9178) en Voorne=Putten (grijs, 9179-9181 minus 1 want brand)
Laatst gewijzigd door MdJ op ma 03 mar 2014, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Maar toen ze naar Nijmegen kwamen, waren ze dus niet meer groen. Als je de blauwe sticker van de Airportshuttle afhaalt, dan zou hij toch wit moeten zijn?

@Huibf: dank. De reizigers in de bus naar Nuenen kunnen zich vrijdag maar beter instellen op vertraging omdat een chauffeur een discussie heeft met een passagier. :')
"Een touringcar is geen bus"
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MdJ »

Bericht is reeds aangepast :wink: Bedacht me dat ik ook nog foto's van deze bussen in wit/rode kleurstelling door Eindhoven en omgeving heb gezien :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:Daarnaast is de App iets actueler en staat de versterkingsbus van lijn 458 in de app terwijl hij nog niet in de dienstregeling staat op de website.
Maar zelfs de app had het fout wat betreft niet rijdende buurtbussen en dat vind ik zeer kwalijk. Dat ding kampt met meer problemen. Bij Breng ging de laatste weken (weet niet of het inmiddels is opgelost) ook iets fout. Als je op zondagavond (tegen einde dienstregeling) bij haltes keek, zag je tijden van zondag en van maandagavond. Bij sommige bussen zijn dat andere tijden, dus het leek alsof er iets later nog een bus ging wat niet zo was. Bij het SRE heb ik dat niet "getest" omdat ik geen lijn kon bedenken die op zondagavond een andere dienstregeling heeft dan op maandagavond. Ik weet niet meer of die fout alleen in de avond gold of de hele dag door (dat zou nog slechter zijn).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

MdJ schreef:Bericht is reeds aangepast :wink: Bedacht me dat ik ook nog foto's van deze bussen in wit/rode kleurstelling door Eindhoven en omgeving heb gezien :wink:
Dat klopt, ze waren al in Novio-kleuren gegoten (maar nog zonder logo) toen ze nog heel even (was niet lang) in Eindhoven kwamen rijden. Volgens mij was dat rond de concessiewissel in Eindhoven. Toen alle gelede bussen eenmaal in dienst waren zijn ze definitief naar Nijmegen gegaan waar ze het amper een jaar hebben volgehouden (wederom wegens concessiewissel). Toen ging de helft naar Voorne-Putten en de andere helft dus naar Arnhem.
"Een touringcar is geen bus"
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Waren lijn 171 en 172 ook geleed?
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

[WEHGDTZ6.jpg[/img]
Daarnaast kwam ik de toekomst voor lijn 24 al tegen,een Man Lions City op lijn 24 en verwacht dat als lijn 24 wordt ingekort tot Mierlo dat hij dan onderdeel gaat worden van de stadsdienst.


Ik ben echt met je eens.
Lijn 24-144-145 en 171 kunne op man lion city rijden.
Als lijn 24 tot Mierlo word in gekort dan is lijn 24 een stadslijn
En lijn 144 , 145 en lijn 171 hebben de reistijd zoals een stadslijn. Die kunnen op een Ma Lion City rijden.

En voor lijn 149, 152, 156, 157, 172 kunnen het best af en toe rijden op geleed bus.
Deze lijnen zijn de drukste streeklijnen van alle hermes streeklijnen. Ik weet niet waarom die lijnen niet geleed bus kunnen rijden. Deze lijnen altijd druk.

En lijn 103 die altijd ge koppelt wordt met lijn 7.
Lijn 103 kan wel gewoon lijn 7 zijn.

Lijn 7 Veldhoven MMC via Woensel-Airport
Lijn 7 Veldhoven MMC via Aalst-Waalre
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

152/156/157 zijn van Arriva en die hebben (momenteel) geen gelede bussen in Brabant.
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door BrengMe »

jo171 schreef: Lijn 24-144-145 en 171 kunne op man lion city rijden.
Als lijn 24 tot Mierlo word in gekort dan is lijn 24 een stadslijn
En lijn 144 , 145 en lijn 171 hebben de reistijd zoals een stadslijn. Die kunnen op een Ma Lion City rijden.
Ik noem een buslijn die door drie plaatsen rijdt (Eindhoven-Geldrop-Mierlo) niet snel een stadslijn. Als lijn 24 tot aan Mierlo rijdt blijft het een streeklijn.
jo171 schreef:En lijn 103 die altijd ge koppelt wordt met lijn 7.
Lijn 103 kan wel gewoon lijn 7 zijn.

Lijn 7 Veldhoven MMC via Woensel-Airport
Lijn 7 Veldhoven MMC via Aalst-Waalre
Dat zou ik juist niet doen. Dit kan een hoop verwarring opleveren bij reizigers.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

BrengMe schreef: Ik noem een buslijn die door drie plaatsen rijdt (Eindhoven-Geldrop-Mierlo) niet snel een stadslijn. Als lijn 24 tot aan Mierlo rijdt blijft het een streeklijn.
Ach, dat doet Breng toch ook? Ik vind de Nijmeegse lijn 9 ook geen stadslijn maar een streeklijn, maar Breng rekent het toch wel tot de stadslijnen.
BrengMe schreef:
jo171 schreef: Lijn 7 Veldhoven MMC via Woensel-Airport
Lijn 7 Veldhoven MMC via Aalst-Waalre
Dat zou ik juist niet doen. Dit kan een hoop verwarring opleveren bij reizigers.
Eens. Volgens mij worden die via-bestemmingen vaak niet goed gelezen, dan is een apart lijnnummer toch duidelijker.
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door BrengMe »

fogeltje schreef:
BrengMe schreef: Ik noem een buslijn die door drie plaatsen rijdt (Eindhoven-Geldrop-Mierlo) niet snel een stadslijn. Als lijn 24 tot aan Mierlo rijdt blijft het een streeklijn.
Ach, dat doet Breng toch ook? Ik vind de Nijmeegse lijn 9 ook geen stadslijn maar een streeklijn, maar Breng rekent het toch wel tot de stadslijnen.
Klopt, maar daar ben ik het ook niet mee eens... Wat mij betreft kan je lijn 9 beter omnummeren naar 98, lijn 1 naar 84.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

jo171 schreef:[WEHGDTZ6.jpg[/img]
Daarnaast kwam ik de toekomst voor lijn 24 al tegen,een Man Lions City op lijn 24 en verwacht dat als lijn 24 wordt ingekort tot Mierlo dat hij dan onderdeel gaat worden van de stadsdienst.


Ik ben echt met je eens.
Lijn 24-144-145 en 171 kunne op man lion city rijden.
Als lijn 24 tot Mierlo word in gekort dan is lijn 24 een stadslijn
En lijn 144 , 145 en lijn 171 hebben de reistijd zoals een stadslijn. Die kunnen op een Ma Lion City rijden.

En voor lijn 149, 152, 156, 157, 172 kunnen het best af en toe rijden op geleed bus.
Deze lijnen zijn de drukste streeklijnen van alle hermes streeklijnen. Ik weet niet waarom die lijnen niet geleed bus kunnen rijden. Deze lijnen altijd druk.

En lijn 103 die altijd ge koppelt wordt met lijn 7.
Lijn 103 kan wel gewoon lijn 7 zijn.

Lijn 7 Veldhoven MMC via Woensel-Airport
Lijn 7 Veldhoven MMC via Aalst-Waalre
We zijn het wel vaker met elkaar eens,zeker als het om een verbinding met België gaat. Die 6 meiden uit België (Arendonk,Mol en Turnhout)op lijn 150 vonden de reistijd naar Eindhoven eigenlijk te lang en zouden graag willen dat Lijn 149 Eindhoven Station - Reusel Busstation beter aansluit op de Lijn 480 Turnhout AZ Sint-Jozef - Reusel Plein of doorrijdt als sneldienst naar Turnhout.

Ook zo belachelijk Lijn 24 staat formeel in de concessie als verbindende streeklijn,naar mijn mening is het enige verbindende stuk Helmond-Mierlo en is de rest ontsluitend omdat lijn 20 als sneldienst de verbindende functie heeft.
Als lijn 24 wordt ingekort tot Mierlo hoort het wat mij betreft gewoon tot de stadsdienst.(Lusroute Mierlo:huidige route tot Ellenaar->Luchen->Camping t'Wolfsven->Geldrop)
Lijn 144/145 maar ook lijn 21/22 zijn eigenlijk ook een soort stadslijnen,zeker op het drukste stuk dus ook daar zouden eigenlijk stadsbussen moeten rijden.
Het enige probleem is dat Hermes te kort MAN Lion's City heeft om alles te rijden doordat het op de Helmondse stadsdienst is toegestaan om met streekbussen te rijden en er in 2008 daardoor te veel amba is besteld :( Bovendien haten Helmondse chauffeurs dat materieel en gaan meteen lopen klagen als ze die bus als vervangbus meekrijgen.

Voor Helmond gaat het er in de toekomst niet rooskleurig uitzien en denk zelf dat als alleen lijn 51/25/26 in Helmond blijven het goedkoper is om een contract met een Toerboer zoals bij lijn 99 of Connexxion Zeeland,en zo een stalling uitsparen.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Ik noem een buslijn die door drie plaatsen rijdt (Eindhoven-Geldrop-Mierlo) niet snel een stadslijn. Als lijn 24 tot aan Mierlo rijdt blijft het een streeklijn.

Ja maar lijn 7 rijdt ook naar 3 gemeenten, (Eindhoven-Aalst-Waalre-Veldhoven)
Dus waarom kan lijn 24 geen stadslijn zijn.
En lijn 171 vind ik ook wel een stadslijn.
Lijn 171 kan je vergelijken als lijn 7.
Hun hebben precies de zelfde reistijd.
Lijn 171 doet er 40 minuten over.
Lijn 7 doet er ook 40 minuten over.
Dus eigenlijk is lijn 171 ook stadsbus. Maar lijn 172 niet.
Lijn 172 kan wel geleed rijden dat wel
144/145 vind ik ook een stadsbus.
21/22 vind ik ook echte stadslijnen
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 mar 2014, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De tekst hoeft niet vet
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

Het verschil tussen stads- en streeklijnen is sowieso nogal arbitrair.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

jo171 schreef:Ik noem een buslijn die door drie plaatsen rijdt (Eindhoven-Geldrop-Mierlo) niet snel een stadslijn. Als lijn 24 tot aan Mierlo rijdt blijft het een streeklijn.

Ja maar lijn 7 rijdt ook naar 3 gemeenten, (Eindhoven-Aalst-Waalre-Veldhoven)
Dus waarom kan lijn 24 geen stadslijn zijn.
En lijn 171 vind ik ook wel een stadslijn.
Lijn 171 kan je vergelijken als lijn 7.
Hun hebben precies de zelfde reistijd.
Lijn 171 doet er 40 minuten over.
Lijn 7 doet er ook 40 minuten over.
Dus eigenlijk is lijn 171 ook stadsbus. Maar lijn 172 niet.
Lijn 172 kan wel geleed rijden dat wel
144/145 vind ik ook een stadsbus.
21/22 vind ik ook echte stadslijnen
Lijn 24 rijdt zelfs maar naar 2 gemeentes (Eindhoven-GeldropMierlo)
Zat zelf te denken aan Lijn 16 Eindhoven Station - Oerle Zuid die rijdt ook naar 3 plaatsen in 2 gemeentes en heeft een vergelijkbare rijtijd met lijn 24 tot Mierlo,namelijk 30 minuten.
Lijn 144/145 en 21/22 gelden zelfs bij het reisproduct Eindhoven Vrij als Stadslijnen.

@Frans F het verschil tussen Stads en Streekbussen in de SRE is wel degelijk groot,Streekbussen hebben geen volledig lage vloer en geen 3e deur waardoor in en uitstappen nogal lang duurt,daarnaast passen dingen zoals Rollators en kinderwagens net iets makkelijker in de bus.Voor deze korte 'streek'lijntjes zou het vooral in de spits heel veel schelen als er stadsbussen worden ingezet en hoop ook dat in de nieuwe concessie op deze verbindingen lage vloer materieel wordt geëist.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

De reistijd is geen maatstaf voor wel/geen stadslijn
De lijnen naar valkenswaard, Aalst/Waalre, Nuenen, Son en Breugel en Geldrop gaan alleen maar door stedelijk gebied.
Dus de huidige keuze is logisch. Muv 55 en 103.
Voor nieuwe consessie?
0 serie voor stad
100 streek
200 voor buurtbus
300 voor streek
400 voor HOV
500 voor flex, bel, wens
600 voor School/Bedrijven
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten