Dienstregelingen SRE 2014
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Ik neem aan dat hij bij de nieuwe concessie einde oefening is voor Phileas. Dus nog even op de tanden bijten.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Nu meende ik in het Bouwstenen document te hebben gelezen dat het SRE voor de komende concessieperiode op zoek is naar een nieuwe tramachtige bus. Lijkt mij evident dat de Phileas dan verdwijnt. Ook ergens wel logisch aangezien die wagens inmiddels zo'n 600.000km op de teller hebben staan. Eind 2016 zullen die wagens dan wel rond het miljoen zitten en economisch afgeschreven zijn. Technisch waren ze dat natuurlijk al, maar ja innovatie enzo *blaat*.
Maar ondanks dat ze niet echt populair zijn en hier en daar wat technische mankementjes vertonen, hoop ik wel dat er nog een exemplaar behouden blijft voor het nageslacht. Het blijven natuurlijk bijzondere dingen om te zien, daarnaast maken ze gewoon deel uit van de ontwikkelingen in het openbaar vervoer.
Maar ondanks dat ze niet echt populair zijn en hier en daar wat technische mankementjes vertonen, hoop ik wel dat er nog een exemplaar behouden blijft voor het nageslacht. Het blijven natuurlijk bijzondere dingen om te zien, daarnaast maken ze gewoon deel uit van de ontwikkelingen in het openbaar vervoer.
🍉
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Misschien een Van Hool ExquiCity?Hainje schreef:Nu meende ik in het Bouwstenen document te hebben gelezen dat het SRE voor de komende concessieperiode op zoek is naar een nieuwe tramachtige bus. Lijkt mij evident dat de Phileas dan verdwijnt.
Helemaal mee eens :YHainje schreef:Maar ondanks dat ze niet echt populair zijn en hier en daar wat technische mankementjes vertonen, hoop ik wel dat er nog een exemplaar behouden blijft voor het nageslacht. Het blijven natuurlijk bijzondere dingen om te zien, daarnaast maken ze gewoon deel uit van de ontwikkelingen in het openbaar vervoer.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Een Van Hool ExquiCity zou zo maar eens kunnen. Het is maar net hoeveel geld het SRE nog aan dergelijke franje wil besteden. Voor hetzelfde geldt is tegen die tijd een Q-link achtig concept ook al tramachtig genoeg.
🍉
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Als lid van het reizigersoverleg ben ik van mening dat een exclusieve bus best mag. Maar dit mag niet uit het OV geld worden betaald.
En als het daaruit wel betaald wordt dan moeten die kosten uit dezelfde buslijn worden gehaald. Er mag ook geen hoger tarief komen op deze lijn. Dus gaat het van de frequentie af.
Maar daarvan is gezegd dat door de langere halteafstand die frequentie omhoog moet, of er moeten meer halten op de HOV komen.
Dus....
Gewoon geleed maken, zoals de rest. Dan zijn ze ook veel makkelijker inzetbaar.
En als het daaruit wel betaald wordt dan moeten die kosten uit dezelfde buslijn worden gehaald. Er mag ook geen hoger tarief komen op deze lijn. Dus gaat het van de frequentie af.
Maar daarvan is gezegd dat door de langere halteafstand die frequentie omhoog moet, of er moeten meer halten op de HOV komen.
Dus....
Gewoon geleed maken, zoals de rest. Dan zijn ze ook veel makkelijker inzetbaar.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Werk aan transferium bij Oirschot
OIRSCHOT/EINDHOVEN - Op Westfields, het bedrijvenpark tussen Oirschot en Eindhoven, wordt deze dagen hard gewerkt.
Op een gedeelte van het immense terrein in ontwikkeling, is Eindhoven Airport bezig met het realiseren van een parkeerterrein. Op dat terrein worden 750 parkeerplaatsen gemaakt, die bestemd zijn voor reizigers van de luchthaven.
Die reizigers kunnen vanaf april met shuttlediensten naar Eindhoven Airport worden gebracht.
ED.nl
Worden deze shuttlediensten onderhouden door Hermes met lijn 145 of een verlenging van lijn 400 naar Oirschot Transferium of start Eindhoven Airport een eigen busdienst en probeert Airport hiermee weer de concessie eisen te ontlopen?
Of zit alles in een aparte concessie zoals de strandbussen vanuit Renesse Transferium?
OIRSCHOT/EINDHOVEN - Op Westfields, het bedrijvenpark tussen Oirschot en Eindhoven, wordt deze dagen hard gewerkt.
Op een gedeelte van het immense terrein in ontwikkeling, is Eindhoven Airport bezig met het realiseren van een parkeerterrein. Op dat terrein worden 750 parkeerplaatsen gemaakt, die bestemd zijn voor reizigers van de luchthaven.
Die reizigers kunnen vanaf april met shuttlediensten naar Eindhoven Airport worden gebracht.
ED.nl
Worden deze shuttlediensten onderhouden door Hermes met lijn 145 of een verlenging van lijn 400 naar Oirschot Transferium of start Eindhoven Airport een eigen busdienst en probeert Airport hiermee weer de concessie eisen te ontlopen?
Of zit alles in een aparte concessie zoals de strandbussen vanuit Renesse Transferium?
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Ik heb er niets van vernomen. Als het vervoer besloten is zou het volgensmij best mogen.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Het is volgens mij besloten vervoer, net als bijv. transferiumlijnen in Den Bosch.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
??? Die zijn juist gewoon een ov bus. ????Frans F schreef:Het is volgens mij besloten vervoer, net als bijv. transferiumlijnen in Den Bosch.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Transferiumbussen zijn een verkeerd voorbeeld. Maar op Schiphol rijd ook zo'n pendel (HTM Specials?) en dit valt buiten de ov concessie. Dat kan hier ook met gemak.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Rond Schiphol rijdt wel meer. Ik ben een tijdje terug met mijn broer mee wezen werken bij een hotel vlakbij Schiphol en daar reed de allinge tijd wel een airportshuttle binnen (Citea) en die was niet van een OV-bedrijf. Maar de naam HTM special kan ik me ook niet herinneren.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Die bussen zijn niet toegankelijk met ov-vervoerbewijzen, uitsluitend met parkeerkaartjes.huibf schreef:??? Die zijn juist gewoon een ov bus. ????Frans F schreef:Het is volgens mij besloten vervoer, net als bijv. transferiumlijnen in Den Bosch.
Dat de bussen van Arriva zijn betekent nog niet dat het OV is. Arriva verzorgt ook wel eens besloten evenementenvervoer.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
dat er alleen PR kaartjes geldig zijn wil niet zeggen dat het dan weer geen OV is.
Ik weet eerlijk gezegd niet of de PR bussen in de concessie-eis vallen of gaan vallen, ofdat hier speciale contracten voor zijn gesloten. maw gaat de PR bus automatisch over naar de nieuwe vervoerder ?
Ik weet eerlijk gezegd niet of de PR bussen in de concessie-eis vallen of gaan vallen, ofdat hier speciale contracten voor zijn gesloten. maw gaat de PR bus automatisch over naar de nieuwe vervoerder ?
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 09 mar 2014, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Allicht buiten de OV-concessie, maar da's ook gewoon een aanbestede dienst die deel uit maakt van de concessie voor het platformvervoerhuibe schreef:Op Schiphol rijd ook zo'n pendel (HTM Specials?) en dit valt buiten de ov concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Met ingang van morgen, maandag 10 maart, gaan de lijnen 184 en 404 weer hun oorspronkelijke route rijden.
NS-Kennedylaan-Fliedernerstraat-Kennedylaan-Sterrenlaan (busbaan) en keren bij de keerlus bij de Mercuriuslaan alwaar voldoende veiligheidsmaatregelen zijn genomen.
NS-Kennedylaan-Fliedernerstraat-Kennedylaan-Sterrenlaan (busbaan) en keren bij de keerlus bij de Mercuriuslaan alwaar voldoende veiligheidsmaatregelen zijn genomen.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
HTM Specials reed destijds met die witte Berkhof Diplomats rond. Nu kom ik de laatste tijd nauwelijks nog op Schiphol, dus ik weet niet of HTM Specials daar nog rijdt. In ieder geval lijkt het mij evident dat de Diplomats inmiddels wel vervangen zijn. Die reden er al toen ik voor stage een reizigersonderzoek deed op de Zuidtangent (en dat was circa 2003).
Wat betreft de P&R Bussen in Den Bosch, ik heb wel vernomen dat de Provincie deze bussen eigenlijk uit de concessie wil halen omdat deze bussen hoofdzakelijk rijden wegens gemeentelijk beleid van Den Bosch. Al is dit voor de komende concessieperiode volgens mij niet gelukt, want ik heb de bussen meermalen voorbij zien komen in de aanbestedingsdocumenten. Kan het momenteel alleen niet opzoeken voor de zekerheid, want de HDD waar deze documenten op staan, ligt thuis. En downloaden vanaf TenderNed is nu ook geen optie.
Wat betreft de P&R Bussen in Den Bosch, ik heb wel vernomen dat de Provincie deze bussen eigenlijk uit de concessie wil halen omdat deze bussen hoofdzakelijk rijden wegens gemeentelijk beleid van Den Bosch. Al is dit voor de komende concessieperiode volgens mij niet gelukt, want ik heb de bussen meermalen voorbij zien komen in de aanbestedingsdocumenten. Kan het momenteel alleen niet opzoeken voor de zekerheid, want de HDD waar deze documenten op staan, ligt thuis. En downloaden vanaf TenderNed is nu ook geen optie.
🍉
Re: Dienstregelingen SRE 2014
HTM Specials rijdt nog steeds op Schiphol. En wel met 3 Citea's. In drukke periodes worden er volgens mij ook nog Diplomats ingezet.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
De transferiumbussen in Den Bosch zijn nu gewoon OV, je kunt officieel met OV-chip reizen en er worden ook enquêteonderzoeken, zoals de klantenbarometer op uitgevoerd. volgens mij is het nog niet besloten wat er in december gaat gebeuren, de provincie wil het iig niet meer betalen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Transferiumbussen? Worden daarmee de lijnen 60, 70 en 80 in Den Bosch bedoeld? Ik was gisteren in Den Bosch, heb lijn 60 meerdere malen langs zien rijden en hij was behoorlijk druk.
Maar we dwalen volgens mij af in dit SRE-topic ;-)
Maar we dwalen volgens mij af in dit SRE-topic ;-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Ja, die lijnen ja
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Laten we weer teruggaan naar het topic....
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Welke veiligheidsmaatregelen zijn er dan genomen ? Toen ik er donderdag was hebben ze alleen de afslag naar het Novalis voor Auto verkeer afgesloten,de kruising met het fietspad blijft even gevaarlijk.Hans schreef:Met ingang van morgen, maandag 10 maart, gaan de lijnen 184 en 404 weer hun oorspronkelijke route rijden.
NS-Kennedylaan-Fliedernerstraat-Kennedylaan-Sterrenlaan (busbaan) en keren bij de keerlus bij de Mercuriuslaan alwaar voldoende veiligheidsmaatregelen zijn genomen.
Lijn 195 Sterksel Kerk - Valkenswaard Merendreef zag ik vanmorgen voor het eerst rijden in Sterksel en werd door Munckhof (dus niet van Gompel) gereden met een midi-touringcar die leek op de 220Xpres busjes uit Den Bosch.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Er zijn nieuwe VRI's geplaatst voor de fietsers/busbaan.Mr-W schreef: Welke veiligheidsmaatregelen zijn er dan genomen ? Toen ik er donderdag was hebben ze alleen de afslag naar het Novalis voor Auto verkeer afgesloten,de kruising met het fietspad blijft even gevaarlijk.
De keerlus is ook verboden voor auto's.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
De PR-bussen in Den Bosch zitten nu nog voor 50% in de oude OV-concessie. In de nieuwe concessie zijn de pendelbussen eruit gehaald. De Provincie heeft de gemeente laten weten dat ze de pendelbussen in de toekomst helemaal uit de parkeeropbrengsten moet betalen omdat het geen OV is.huibf schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet of de PR bussen in de concessie-eis vallen of gaan vallen, ofdat hier speciale contracten voor zijn gesloten. maw gaat de PR bus automatisch over naar de nieuwe vervoerder ?
Ik weet overigens niet hoe het met de transferium in Eindhoven zit. Rijden daar aparte bussen voor of gaan die mensen met de reguliere bus mee?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten