Dienstregelingen SRE 2014
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Ik ga in de hoek staan en me schamen
Volgens mij ben ik maar 1x in Deurne geweest en dat was in het centrum en daarna naar het station lopen (tevens het eerste gebruik van mijn chipkaart ooit). Verder in het Hermes-tijdperk nog wel eens met de 27 doorheen gekomen, maar dan houdt het ook op ;)
Waarschijnlijk wordt de eerste halte formeel als uitstaphalte gezien en de andere als instaphalte. Echter kan het ook zijn dat de eerste halte als zowel eind/begin wordt gezien binnen Infoxx en als je dan iets verder rijdt om te keren, dan ben je dat punt voorbij en springt hij naar de halte Emmalaan. Dat is het lastige met waypoints bij eindpunten. Connexxion was er enkele jaren om berucht dat het daar vaak fout ging. Neem lijn 9 uit Nijmegen, die kwam op bepaalde tijdstippen van de dag in Grave op het busstation aan en moest meteen keren en terug. De bus rijdt dan meteen zijn rondje en gaat bij de instaphalte staan. Maar het systeem ziet al een passage van de halte omdat je al langs het waypoint gekomen bent (op weg naar de keerlus) en dus sprong Infoxx alvast naar de volgende halte, in Nederasselt, omdat het nu een instaphalte is en bij een beginhalte kun je niet uitstappen (volgens Infoxx, want dat had je bij de uitstaphalte moeten doen). Dat hebben ze uiteindelijk opgelost, maar wellicht is dit nog een late afstammeling van dit probleem.
Als de chauffeurs iig mensen bij de eerste halte zouden laten uitstappen, dan is het probleem denk ik opgelost.
Volgens mij ben ik maar 1x in Deurne geweest en dat was in het centrum en daarna naar het station lopen (tevens het eerste gebruik van mijn chipkaart ooit). Verder in het Hermes-tijdperk nog wel eens met de 27 doorheen gekomen, maar dan houdt het ook op ;)
Waarschijnlijk wordt de eerste halte formeel als uitstaphalte gezien en de andere als instaphalte. Echter kan het ook zijn dat de eerste halte als zowel eind/begin wordt gezien binnen Infoxx en als je dan iets verder rijdt om te keren, dan ben je dat punt voorbij en springt hij naar de halte Emmalaan. Dat is het lastige met waypoints bij eindpunten. Connexxion was er enkele jaren om berucht dat het daar vaak fout ging. Neem lijn 9 uit Nijmegen, die kwam op bepaalde tijdstippen van de dag in Grave op het busstation aan en moest meteen keren en terug. De bus rijdt dan meteen zijn rondje en gaat bij de instaphalte staan. Maar het systeem ziet al een passage van de halte omdat je al langs het waypoint gekomen bent (op weg naar de keerlus) en dus sprong Infoxx alvast naar de volgende halte, in Nederasselt, omdat het nu een instaphalte is en bij een beginhalte kun je niet uitstappen (volgens Infoxx, want dat had je bij de uitstaphalte moeten doen). Dat hebben ze uiteindelijk opgelost, maar wellicht is dit nog een late afstammeling van dit probleem.
Als de chauffeurs iig mensen bij de eerste halte zouden laten uitstappen, dan is het probleem denk ik opgelost.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Denk idd dat het daarmee opgelost is, volgende keer ga ik ook restitutie vragen als ie doorrijdt bij Past Poellplein
Iets anders, ik zie weleens gelede stadsbussen op streeklijnen rijden ter versterking in de spits. Worden deze ritten gereden chauffeurs uit de stad of uit de streek? Kan me namelijk voorstellen dat je als stadschauffeur raar staat te kijken als er ineens een 121 of 176 op je rooster staat, terwijl je die normaal gesproken nog nooit gezien hebt.
Iets anders, ik zie weleens gelede stadsbussen op streeklijnen rijden ter versterking in de spits. Worden deze ritten gereden chauffeurs uit de stad of uit de streek? Kan me namelijk voorstellen dat je als stadschauffeur raar staat te kijken als er ineens een 121 of 176 op je rooster staat, terwijl je die normaal gesproken nog nooit gezien hebt.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
176 wel ja, dat zou raar zijn...
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Lijn 176 bestaat tot nu toe niet.MrEmiel schreef:
eens een 121 of 176 op je rooster staat, terwijl je die normaal gesproken nog nooit gezien hebt.
Ik zou het willen als die bestaat.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen SRE 2014
In de oude concessie waren de chauffeurs op gelede bussen van lijn 121 chauffeurs uit Eindhoven en dus van de stadsdienst maar was het wel een vaste club die deze ritten deed, dus maar een kleine fractie zat op de streek. Dat heb ik toen eens gevraagd aan zo een chauffeur. Maar hoe dat nu is, weet ik niet. Ik de afgelopen twee jaar op de eerste 121 richting Uden (gelede bus) wel meestal een chauffeur uit een vast groepje van drie en ik ging toen vrijwel dagelijks.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Het vaste groepje van drie waar je het over hebt is de aparte schoolversterking (inmiddels vast groepje van 4).
In de ochtend komen op met name de lijnen 20, 121, 171 en 172 gelede bussen naar Eindhoven.
In de middag gaan ze omgekeerd terug.
Daar tussen in rijden ze veelal op lijn 4 of 404.
Een aantal van de gelede streekritten zitten bij de streekchauffeurs in het pakket.
Een aantal bij de mannen van het schoolvervoer.
En het restant zit in de zogenaamde P-dienstjes. Dit zijn halve diensten in een apart rooster voor gedeeltelijk arbeidsongeschikten (chauffeurs dus die medisch gezien geen hele dienst meer mogen rijden).
Verder zijn er chauffeurs die in de GPD zitten die in alle rayons kunnen rijden en de ene dag dus vanuit Valkenswaard streek rijden, de andere dag in Eindhoven stad zitten en een dag later Eindhoven streek.
Een enkele keer ben ik er zelfs op te vinden, aangezien ik alle lijnen ken en ook in het werkoverleg zit. Dan krijg ik vaak een P-dienst + uren voor het overleg.
Kortom, je kunt er allerlei chauffeurs op tegen komen.
In de ochtend komen op met name de lijnen 20, 121, 171 en 172 gelede bussen naar Eindhoven.
In de middag gaan ze omgekeerd terug.
Daar tussen in rijden ze veelal op lijn 4 of 404.
Een aantal van de gelede streekritten zitten bij de streekchauffeurs in het pakket.
Een aantal bij de mannen van het schoolvervoer.
En het restant zit in de zogenaamde P-dienstjes. Dit zijn halve diensten in een apart rooster voor gedeeltelijk arbeidsongeschikten (chauffeurs dus die medisch gezien geen hele dienst meer mogen rijden).
Verder zijn er chauffeurs die in de GPD zitten die in alle rayons kunnen rijden en de ene dag dus vanuit Valkenswaard streek rijden, de andere dag in Eindhoven stad zitten en een dag later Eindhoven streek.
Een enkele keer ben ik er zelfs op te vinden, aangezien ik alle lijnen ken en ook in het werkoverleg zit. Dan krijg ik vaak een P-dienst + uren voor het overleg.
Kortom, je kunt er allerlei chauffeurs op tegen komen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Een van die "club van drie" vertelde mij inderdaad dat hij op medische gronden alleen halve diensten mochten draaien en alleen in de ochtend werkte (en vandaar dus vaak op mijn rit zat).
Mocht je een keer op de 121 gaan rijden, geef dan een seintje. Dan rij ik misschien wel een rondje mee als ik tijd heb.
Mocht je een keer op de 121 gaan rijden, geef dan een seintje. Dan rij ik misschien wel een rondje mee als ik tijd heb.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Bedankt voor je antwoord! iig van dat seintje zal ik ook kijken of ik mee kan ;) wordt t n minimeet *bus*
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Ik was vandaag in Helmond om naar het nieuwe busstation te kijken.
Wat me op viel was dat de informatiepalen nog niet in gebruik zijn? En ik vind het wel wat onhandig hoe de reizigers van bus naar trein en andersom nu een stuk langer moeten lopen (helemaal om het stationsgebouw heen in plaats van er voor langs)...
Wat me op viel was dat de informatiepalen nog niet in gebruik zijn? En ik vind het wel wat onhandig hoe de reizigers van bus naar trein en andersom nu een stuk langer moeten lopen (helemaal om het stationsgebouw heen in plaats van er voor langs)...
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Uit de richting Venlo is toch niks veranderd? Vanuit Eindhoven moet je nu inderdaad even het spoor onderdoor. Maar ik kwam meestal voor gesloten overweg, dus uiteindelijk zal ik gemiddeld toch sneller zijn denk ik
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Als je uit Venlo komt of naar Eindhoven toe gaat moet je nu door het stationsgebouw heen (of er helemaal omheen). Eerst waren er directe trappetjes van het busstation naar het perron maar dat is nu helemaal met hekken afgeschermd.
Handig als je haast hebt vanwege late bus of zo, dan kun je je trein nog wel op het perron zien staan, maar voor je door het stationsgbouw bent is je trein al weggereden.
Handig als je haast hebt vanwege late bus of zo, dan kun je je trein nog wel op het perron zien staan, maar voor je door het stationsgbouw bent is je trein al weggereden.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Station is nog bijlangena niet klaar.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Dat is toch op menig station al zo?Yanaike schreef:Handig als je haast hebt vanwege late bus of zo, dan kun je je trein nog wel op het perron zien staan, maar voor je door het stationsgbouw bent is je trein al weggereden.
🍉
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Zag net door Brandevoort een Buurtbus rijden.
Is Hermes een mogelijke route voor de wensbus dinges aan het testen ? Ik was net te laat om een foto te maken.
Is Hermes een mogelijke route voor de wensbus dinges aan het testen ? Ik was net te laat om een foto te maken.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Heeft Hermes vandaag eigenlijk versterking (al dan niet inhuur) ingezet en/of de geledes naar buiten gelaten? Lijn 121 uit Uden van 13:59 moest in ieder geval groepen mensen her en der laten staan. Op het busstation in Uden waren al geen zitplaatsen meer. Minimaal bij de Verre Heide en het Carrousel zijn groepen mensen niet meegenomen, in Beek en Donk alleen maar omdat iemand moest uitstappen.
Onderweg werden we tussen Boekel en Gemert (nog voor Verre Heide) ingehaald door een gelede bus van Diamond, maar ik kon niet opmaken of die versterking reed. Gezien even later op de Verre Heide een meute stond denk ik van niet.
En gisteren was het einde oefening voor lijn 195 en 196. Wellicht keren ze volgende winter terug: http://hermes.nl/reizen-met-hermes/14/b ... oppen/3319
Onderweg werden we tussen Boekel en Gemert (nog voor Verre Heide) ingehaald door een gelede bus van Diamond, maar ik kon niet opmaken of die versterking reed. Gezien even later op de Verre Heide een meute stond denk ik van niet.
En gisteren was het einde oefening voor lijn 195 en 196. Wellicht keren ze volgende winter terug: http://hermes.nl/reizen-met-hermes/14/b ... oppen/3319
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Ja, er was versterking. Helaas is versterking niet mogelijk op alle ritten en moeten er keuzes gemaakt worden. Daarnaast is Van te voren ook moeilijk in te schatten hoe eea zal lopen.
Is het ene jaar lijn 121 om 14 uur heel druk, kan het andere jaar zomaar ineens rustig zijn en lijn 150 super druk zijn.
Is het ene jaar lijn 121 om 14 uur heel druk, kan het andere jaar zomaar ineens rustig zijn en lijn 150 super druk zijn.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Actiekaartjes verhogen naar 15 euro en ze zijn allemaal leeg
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Haha zag net op Facebook een collega die naar Reusel versterkt (10 min geleden). Vorig jaar zelf ook laat versterkt en flink gereden op oa 20 en 150.
Nu vakantie en Leuven, bierfestival gedaan,
Nu vakantie en Leuven, bierfestival gedaan,
Re: Dienstregelingen SRE 2014
'S'avonds zou ik niet weten maar tussen 10 en 4 werd er nauwelijks versterkt gereden, 401 werd zelfs gedeeltelijk met gewone Man gereden.fogeltje schreef:Heeft Hermes vandaag eigenlijk versterking (al dan niet inhuur) ingezet en/of de geledes naar buiten gelaten? Lijn 121 uit Uden van 13:59 moest in ieder geval groepen mensen her en der laten staan. Op het busstation in Uden waren al geen zitplaatsen meer. Minimaal bij de Verre Heide en het Carrousel zijn groepen mensen niet meegenomen, in Beek en Donk alleen maar omdat iemand moest uitstappen.
Onderweg werden we tussen Boekel en Gemert (nog voor Verre Heide) ingehaald door een gelede bus van Diamond, maar ik kon niet opmaken of die versterking reed. Gezien even later op de Verre Heide een meute stond denk ik van niet.
En gisteren was het einde oefening voor lijn 195 en 196. Wellicht keren ze volgende winter terug: http://hermes.nl/reizen-met-hermes/14/b ... oppen/3319
Lijn 116 Eindhoven Station - Oerle Zuid,Lijn 1 Eindhoven, Achtse Barrier - Station en Lijn 4 Eindhoven, Heesterakker - Station
werden ook grotendeels gereden met gewone bussen en flink aantal gelede bussen bleef binnenstaan.
Zelfs enkele ritten op de stad werden gereden met amba . (plan-v444 foto aub) Lijn 149 Eindhoven Station - Reusel Busstation zag ik dan weer wel rijden met een gelede bus. Arriva reed een aantal lijnen met 2 bussen waarbij me dit opviel :
.
De Elfstedentocht in Eindhoven
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Maar was versterking nodig op de tijden/bij de bussen die je zag?
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Op een aantal ritten wel op stadslijnen 1,4,15 en streeklijnen 20/24 en 150 heb ik meerdere ritten gezien met 999 sorry bus is vol.
Lijn 116 was niet zo'n probleem, lijn 401 ook niet al zat lijn 400 vol met vakantiegangers.
@Transferium Oirschot,
Eindhoven Airport rijdt de shuttleservice zelf, het transferium ligt naast de halte Kazerne van Lijn 145 Best Station - Eindhoven Station.
Lijn 116 was niet zo'n probleem, lijn 401 ook niet al zat lijn 400 vol met vakantiegangers.
@Transferium Oirschot,
Eindhoven Airport rijdt de shuttleservice zelf, het transferium ligt naast de halte Kazerne van Lijn 145 Best Station - Eindhoven Station.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Het heeft even geduurd. De 3151 is in dienst en rijdt nu op lijn 1 richting het station. Omdat er een grote box halverwege de bus staat kost het wel 2 zitplaatsen en 7 staanplaatsen t.o.v. de overige Lion City's die in Eindhoven rijden.Etienne schreef:Die 1050 en 3151 die staan ondertussen al enkele maanden in de remise en een inzet ervan is voorlopig nog gissen.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Het betreft hier toch de nonox bussen? Die zijn inderdaad vanaff vandaag in de omloop gezet.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Vooralsnog gaat het om 1 omloop.
Overigens waren wel beide bussen terug, dus zou zomaar kunnen dat spoedig een tweede omloop volgt.
De bus(sen) rijden op gebroken omlopen.
Overigens waren wel beide bussen terug, dus zou zomaar kunnen dat spoedig een tweede omloop volgt.
De bus(sen) rijden op gebroken omlopen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten