Pagina 31 van 35

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: za 02 aug 2014, 10:12
door huibe
Mr-W schreef:Kan lijn 173 wel gebruiken op dat stuk,extra reizigers die waarschijnlijk ook nog eens de volle prijs betalen met ritkaartjes.
Helaas rijden die mensen op een door de staat gefinancierde ov-dagkaart.

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: za 02 aug 2014, 12:33
door wilvanstrijp
huibf schreef:Wijzigingen vanaf 17-08-2014

Wijziging lijn 52 - Helmond

Lijn 52 gaat een extra slag maken via de Automotive Campus.
Dit vooruitlopend op een nieuwe spitslijn die er vanaf de nieuwe dienstregeling komt.
De halte heet Automotive Campus, mogelijk komt er nog een 2de halte op het terrein later dit jaar.

De tijden staan op hermes.nl

Lijn 173. Nieuwe halte "azc Cranendonck"
Een nieuwe halte voor het (tijdelijk) azc zal in gebruik worden genomen. De halte is aan de doorgaande weg t.o. de uitrit van de voormalige Kazerne.
Dat zal wel fijn zijn voor de azielzoekers.
Want meestal ben ik in lijn 173 richting Hamont, dan zie ik ze vaak lopen van Maarheeze Station naar AZC Cranendonck en dat is wel een echte afstand.

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: za 02 aug 2014, 23:56
door fogeltje
huibe schreef:
Mr-W schreef:Kan lijn 173 wel gebruiken op dat stuk,extra reizigers die waarschijnlijk ook nog eens de volle prijs betalen met ritkaartjes.
Helaas rijden die mensen op een door de staat gefinancierde ov-dagkaart.
De mensen uit AZC Grave/Velp zie ik altijd gewoon zelf kaartjes kopen (cq de gekochte dalurendagkaarten aan elkaar doorgeven).

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: zo 03 aug 2014, 00:42
door huibe
Dan hebben ze het slechter dan die van het azc in Gilze....

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: zo 03 aug 2014, 12:01
door huibf
Uiteindelijk maakt het geen biet uit of die kaartjes worden betaald door de overheid. Het is idioot om bij geen halte aan te leggen op een punt waar wel de reisbehoefte is EN de bus langskomt zonder omweg.
Want ja, met zon redenatie kan je ook scholierenlijnen opheffen, of lijnen waarin veel forenzen zitten die 100% ov vergoeding krijgen.
Dus alle OV opheffen?

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: zo 03 aug 2014, 12:48
door Frans F
@huibe
Je reactie maakt duidelijk dat er kennelijk nog een flinke omslag nodig is in het denken over OV. OV dient om reizigers te vervoeren en daarbij zoveel mogelijk geld op te halen om de kosten te dekken. Waar dat geld vandaan komt speelt voor een OV-bedrijf geen rol. Net zo min als dat het de bakker een worst zal wezen hoe zijn klanten aan hun inkomen komen.

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: zo 03 aug 2014, 12:56
door verfmeer
Ik heb ook het idee dat het de overheid niks extra kost (behalve 2 extra haltepalen dan). Want iedere euro die een vervoersbedrijf binnenkrijgt, betekent een euro minder subsidie bij de volgende aanbesteding. Dus is het vooral een vestzak-borstzak operatie.

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: di 05 aug 2014, 11:37
door MrEmiel

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: wo 06 aug 2014, 18:10
door Frans F

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: wo 06 aug 2014, 18:56
door Hainje
Het gaat lekker daar. :P

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: do 07 aug 2014, 19:10
door wilvanstrijp
Meeste ongelukken zijn altijd met de streekbussen die op de secundaire wegen rijden.

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: vr 08 aug 2014, 08:27
door fogeltje
Ik ben eens een weekje weg en ze maken er meteen een potje van.

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 22:10
door Mr-W
Hainje schreef:Het gaat lekker daar. :P
Jup,inderdaad. Vandaag zag ik op lijn 22 amba 3330 met een afwijkende kop rijden,heeft deze bus ooit schade gehad ?
Verder beginnen een aantal amba's en Citaro's echt op te raken.....(Plan-V444 weet de nummers,volgens mij zo'n 10 a 15 bussen)

Afbeelding
Waarom rijdt lijn 10 deze rare lus als de buurtbushaltes toch niet worden bedient ?

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 23:52
door huibf
Dat is zon beetje de enige keermogelijkheid.
Stoppen aan de buurtbushalten is onzinnig, lijn 10 komt normaliter daar ook niet...

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: za 16 aug 2014, 10:00
door Ederveen
Mr-W schreef:
Hainje schreef:Het gaat lekker daar. :P
Jup,inderdaad. Vandaag zag ik op lijn 22 amba 3330 met een afwijkende kop rijden,heeft deze bus ooit schade gehad ?
Verder beginnen een aantal amba's en Citaro's echt op te raken.....(Plan-V444 weet de nummers,volgens mij zo'n 10 a 15 bussen)
Komen er dan derdehands Amba's en Citaro's uit Connexxion/Breng-land ervoor terug, of worden er dan nieuwe aangeschaft (Citea's wellicht of nieuwe Ambassadors)?

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: za 16 aug 2014, 11:46
door fogeltje
Lijkt me niet dat ze voor een nog kort lopende concessie nieuwe meuk gaan kopen tenzij ze zeker weten dat die na eventueel verlies ergens anders meteen in te zetten zijn.

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: di 19 aug 2014, 01:11
door visgraat
Ik vraag me af waarom er geen fatsoenlijke verbinding Valkenswaard - Leende - Heeze / Maarheeze is. Via Eindhoven is momenteel de enige optie, maar een behoorlijke omweg. Ook voor de verbinding met Zuid-Limburg lijkt me deze schakel belangrijk. Ideaal is denk ik Valkenswaard - Leende - Maarheeze station waarbij in Maarheeze rechtstreeks naar het station wordt gereden (omdat Maarheeze zelf ook door 173 wordt bediend). De rit kost denk ik circa 20 minuten. Valkenswaard - Eindhoven kost bijna 30 minuten. Met een overstap van 5 minuten, is Valkenswaard - Maarheeze - Weert dan ruim 30 minuten en zo'n 20 minuten sneller dan over Eindhoven. Daarnaast zal de prijs voor reizigers waarschijnlijk twee keer zo laag zijn als de huidige route. Als je een uurdienst rijdt, kan je met een bus uit en heb je waarschijnlijk nog tijd in Valkenswaard een rondje te rijden of in Dommelen te starten en eindigen.

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: di 19 aug 2014, 03:57
door Frans F
Het was de bedoeling dat lijn 173 via Leende en Valkenswaard zou gaan rijden zodra het station Maarheeze zou worden geopend. Door het gedram van de gemeenten is dat er niet van gekomen.

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: di 19 aug 2014, 08:31
door huibf
De gemeenten hebben hier niets mee van doen.
Ik zal eens opzoeken wat ik er nog van weet.
Maar een EXTRA lijn sowiso niet, dat geld is er niet.

Een lijn tussen maarheeze en eindhoven zonder Soerendonk aan te doen was volgensmij verboden door NS.
Eis was dat die +30 minuten moest zij tov de trein.

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: di 19 aug 2014, 10:30
door visgraat
Een buurtbuslijn moet toch kunnen. En ik las dat de buurtbus bij Waalre wordt verdrongen door een reguliere bus. Als zoiets niet meer uit kan als alles is geprobeerd, kan men toch aan een dergelijke invulling denken?

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: di 19 aug 2014, 10:42
door Mr-W
visgraat schreef:Een buurtbuslijn moet toch kunnen. En ik las dat de buurtbus bij Waalre wordt verdrongen door een reguliere bus. Als zoiets niet meer uit kan als alles is geprobeerd, kan men toch aan een dergelijke invulling denken?
Nee,dan wordt de gewone stadslijn opgeofferd.Vind dat deze buurtbuslijn als enige in regio werk verdringt.
Verder ligt het niet voor de hand om vrijwilligers te vinden,in alle plaatsen van die lijn komen al buurtbussen.

Je zou natuurlijk ook lijn 196 de hele dag laten rijden tot Station Maarheeze,gereden door een Toerboer/taxibedrijf met een paar omgestickerde optare's in Hermes huisstijl en de paar scholierenritten rijden vanuit stalling Valkenswaard met een grote streekbus.

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: di 19 aug 2014, 10:57
door visgraat
Ik begrijp de redenatie niet. De stadslijn is succesvol ingevoerd, waardoor de buurtbus weinig reizigers meer trekt. Dan moet als de keuze gemaakt moet worden de buurtbus opgeheven worden, ook om banen te behouden? Anders verdring je banen. Vrijwilligers zouden dan een andere route of lijn kunnen rijden.

Lijn 196 kende ik niet, maar deze uitbreiden en de volledige busdienst uitbesteden, zoals je voorstelt, lijkt me ontzettend duur.

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: di 19 aug 2014, 12:54
door Hainje
visgraat schreef:Ik begrijp de redenatie niet. De stadslijn is succesvol ingevoerd, waardoor de buurtbus weinig reizigers meer trekt. Dan moet als de keuze gemaakt moet worden de buurtbus opgeheven worden, ook om banen te behouden? Anders verdring je banen. Vrijwilligers zouden dan een andere route of lijn kunnen rijden.
Ja zeg dat maar tegen de voorzitter van die vereniging. Die heeft het nogal hoog in zijn bol. Het verbaasde mij sowieso dat Hermes en/of SRE hier in mee gingen.

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: di 19 aug 2014, 13:35
door visgraat
Ik wil dat best vertellen. Volgens mij ligt het namelijk vastgelegd in wetgeving. De buurtbus vult namelijk daar aan waar het reguliere busnet tekort schiet. Het is misschien spijtig voor die man dat hier een vrij unieke situatie is, waarbij de buurtbus er eerder was dan de reguliere bus. Dus ik denk dat als je er echt een zaak van maakt dat hij niet in het gelijk wordt gesteld. Daarnaast kunnen vrijwilligers wellicht dus een route rijden vanuit Valkenswaard/Dommelen, een paar kilometer verderop, waarmee ze veel waardevoller ingezet kunnen worden naar mijn idee. Dat zou toch niet zo bezwaarlijk zijn?

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Geplaatst: di 19 aug 2014, 20:13
door huibf
Ik ga dr wijselijk genoeg niets meer over zeggen..