Op dezelfde manier als bij Breng of U-OV dan eigenlijk, waarbij de naam van de vervoerder ondergeschikt is aan de merknaam? (en dat in tegenstelling tot kreten als "Twents, service van Syntus" en de Provincie Noord-Brabant met rode kleuren waar Arriva overduidelijk aanwezig is)Somoht schreef:Ze gaan het uitvoeren als "Door!" en niet als Qbuzz/Abellio. Maar ongetwijfeld zal er een hoop expertise voor bussen worden gebruikt vanuit Qbuzz.
Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Meer als Breng / U-OV idd, als je de plaatjes in de presentatie moet geloven.
Maar ik betwijfel dus of het "Door" wel kan omdat CXX de merknaam "doorZeeland" gaat gebruiken...
Maar ik betwijfel dus of het "Door" wel kan omdat CXX de merknaam "doorZeeland" gaat gebruiken...
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
En de ov chipkaart? krijgen ze een apart systeem of gaan ze over op het NS systeem (dat je dus niet hoeft uit te checken als je verder gaat met IC)?Thom91 schreef:- hele dag kwartiersdienst op Maaslijn
- meer verbindingen met Duitsland
- vanaf 2024 alles elektrisch
- tussentijds in- en uitchecken is niet meer nodig. Met een app kun je betalen
- Nachtritten naar Roermond, Sittard en Maastricht
- Merknaam: Door
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik lees verder iets in het artikel van OV Magazine dat Arriva naar hun idee een 'gezond bod' had gedaan. Ik heb het idee dat ze daarmee de 'goedkoopste' bedoelen (met nog meer bezuinigingen wellicht) en dat Abellio dan meer kwaliteit (comfort, behoud bepaalde lijnen, aanvullende lijnen o.i.d) wil bieden?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zag op de site van abellio zag ik onder contact het adres van Qbuzz staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
timtrein schreef:Weer zo'n zinloze naam... naast de fantasienamen van vervoerders (Syntus, Abellio, Arriva) krijgen we nu dus ook 'productnamen' (kots) als Breng en Door!
Breng is een heel sterke naam. Met dit woord kan je heel veel goede slogans maken. Door is leuk verzonnen.
Enfin dat is mijn mening. Linea was daarintegen niet echt pakkend.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Abellio hoofdkantoor komt overigens in Maastricht. Ik denk dat je Qbuzz->Abellio moet zien als Hermes->Connexxion in deze..
Oh en over die merknaam controverse die ik opworp, OVmagazine heeft gevraagd bij Abellio:
Oh en over die merknaam controverse die ik opworp, OVmagazine heeft gevraagd bij Abellio:
Puntje is dus wel dat DoorZeeland eerder is gedeponeerd dan Door! (Limburg). Denk dat ze een nieuw naam moeten gaan verzinnen.De merknaam Door staat op gespannen voet met de nieuwe merknaam voor het ov in Zeeland, DoorZeeland. Volgens Annemarie Zuidberg, directeur van Abellio Nederland, is de merknaam gedeponeerd. “We kwamen er pas in een later stadium achter dat Connexxion ook onder die naam ging rijden”.
Laatst gewijzigd door Somoht op di 10 feb 2015, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dan maak je er DoorLimburg van...Somoht schreef:Meer als Breng / U-OV idd, als je de plaatjes in de presentatie moet geloven.
Maar ik betwijfel dus of het "Door" wel kan omdat CXX de merknaam "doorZeeland" gaat gebruiken...
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het gaat een probleem worden, op de zijkant van de bus staat als internetsite 'doorlimburg.nl'.Somoht schreef: Maar ik betwijfel dus of het "Door" wel kan omdat CXX de merknaam "doorZeeland" gaat gebruiken...
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Mwah DoorZeeland en DoorLimburg lijken dermate op elkaar en opereren in dezelfde branche. Ik denk dat Connexxion er wel een zaak van gaat maken.
Andere vraag is of je het als Abellio wel wilt, veel mensen zullen denken dat DoorZeeland en DoorLimburg hetzelfde bedrijf zijn, negatieve publiciteit rond DoorZeeland straat uit op Door(Limburg). En andersom ook.
Abellio heeft dus in okt2014 geregistreerd
Door!
https://register.boip.int/bmbonline/det ... ID=3359330
en
Door Limburg
https://register.boip.int/bmbonline/det ... ID=3359328
Then again, ik heb geen enkele juridische opleiding, ben alleen goed in het zoeken van databases
Andere vraag is of je het als Abellio wel wilt, veel mensen zullen denken dat DoorZeeland en DoorLimburg hetzelfde bedrijf zijn, negatieve publiciteit rond DoorZeeland straat uit op Door(Limburg). En andersom ook.
Abellio heeft dus in okt2014 geregistreerd
Door!
https://register.boip.int/bmbonline/det ... ID=3359330
en
Door Limburg
https://register.boip.int/bmbonline/det ... ID=3359328
Then again, ik heb geen enkele juridische opleiding, ben alleen goed in het zoeken van databases
Laatst gewijzigd door Somoht op di 10 feb 2015, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Sterk of niet, de meeste mensen boeit het geen moer of het Breng, Connexxion of wat dan ook heet, alle leuke slogans ten spijt. Men wil gewoon dat er voldoende aanbod is, de bussen/treinen op tijd rijden, voldoende comfort en genoeg zitplaats voor niet al te veel geld.huibf schreef:Breng is een heel sterke naam. Met dit woord kan je heel veel goede slogans maken.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Grappig wat iedereen roept, onderzoek wijst op het tegenovergestelde.
Komt wel goed schatje.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Met goede slogans en dus een merknaam blijven klanten hangen. Onderzoeken wijzen dat uit. Vaak is het onbewust.
Reklame werkt ook zo. Simpel zat.
Reklame werkt ook zo. Simpel zat.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Materieel Maaslijn wordt het bestaande materieel, aangevuld met Linten tot aan de electrificatie. Die Linten zijn al in eigendom van het NS-concern dus dat kan goedkoop natuurlijk. Daarmee zal Abellio dus wellicht vanaf aanvang al kwartiersdienst rijden, wat bonuspunten oplevert. Ook met meer reservetreinen waren bijvoorbeeld bonuspunten te verdienen. Op die manier kunnen ze her en der wat extra puntjes sprokkelen ten opzichte van Arriva, dat vermoedelijk een iets hogere winstmarge nodig heeft.
Het elektrische materieel wordt door Stadler geleverd. Er komen (in elk geval) 8 tricourante stellen, volgens het bestek althans. De bestaande elektrische GTW's moeten ook overgenomen worden. Koppelbaarheid tussen Flirt en GTW is natuurlijk eenvoudig te realiseren.
Het elektrische materieel wordt door Stadler geleverd. Er komen (in elk geval) 8 tricourante stellen, volgens het bestek althans. De bestaande elektrische GTW's moeten ook overgenomen worden. Koppelbaarheid tussen Flirt en GTW is natuurlijk eenvoudig te realiseren.
Laatst gewijzigd door timtrein op di 10 feb 2015, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vraag is of dan of dit goede merknamen zijn en of een merknaam echt veel bijdraagt als de leverancier een monopolie heeft. In de OV sector is Thalys denk ik de sterkste.
Ik denk niet dat ze veel problemen kunnen krijgen met 'door': een los vierletter woord dat tot de woordenschat van een 7-jarige hoortkan je nauwelijks als woordmerk rgeistreren, zelfs niet met het !
Als onderdeel van een beeldmerk sta je sterker.
Bij de halte Is de bus al door? Ja, die is door!
Ik denk niet dat ze veel problemen kunnen krijgen met 'door': een los vierletter woord dat tot de woordenschat van een 7-jarige hoortkan je nauwelijks als woordmerk rgeistreren, zelfs niet met het !
Als onderdeel van een beeldmerk sta je sterker.
Bij de halte Is de bus al door? Ja, die is door!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zal ik alvast Gaan deponeren voor als Door niet mag ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Je kunt nog zo'n pakkende naam met leuke slogans hebben, als je vervolgens een wanproduct levert lopen je klanten alsnog weg. Een goed bekkende naam heeft pas echt zin als er meerdere aanbieders zijn die hetzelfde product leveren waar de klanten tussen kunnen kiezen. Bij het OV heeft de reiziger geen keus. En als de reiziger al een keus heeft is dat vaak slechts tussen eigen vervoer of het OV. In het OV is het dus belangrijker dat je voldoende kwaliteit levert dan dat je een pakkende naam hebt.huibf schreef:Met goede slogans en dus een merknaam blijven klanten hangen. Onderzoeken wijzen dat uit. Vaak is het onbewust.
Reklame werkt ook zo. Simpel zat.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Kijk eens hoeveel geld de gemiddelde autoproducent uitgeeft aan marketing om maar zoveel mogelijk 'belveingswaarde' te creëren.Ronaldussen schreef: En als de reiziger al een keus heeft is dat vaak slechts tussen eigen vervoer of het OV.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Maar bij auto´s is er voldoende keus tussen verschillende merken, bij het OV is dat niet.JWM schreef:Kijk eens hoeveel geld de gemiddelde autoproducent uitgeeft aan marketing om maar zoveel mogelijk 'belveingswaarde' te creëren.Ronaldussen schreef: En als de reiziger al een keus heeft is dat vaak slechts tussen eigen vervoer of het OV.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Mwoh, gezien de directeur van Abellio Nederland dus al een bekende naam vanuit Qbuzz is... Het lijkt er eerder op dat Abellio Nederland in busconcessies tot op heden onder de naam Qbuzz opereerde. Eerder een dochter van het internationale Abellio dan de Nederlandse tak daarmee.Somoht schreef:Abellio hoofdkantoor komt overigens in Maastricht. Ik denk dat je Qbuzz->Abellio moet zien als Hermes->Connexxion in deze..
De merknaam "DoorZeeland' is dan wel door Connexxion gedeponeerd, maar is die niet uiteindelijk afkomstig van de provincie? 't zal daar wel van afhangen of het een groot probleem gaat worden.Puntje is dus wel dat DoorZeeland eerder is gedeponeerd dan Door! (Limburg). Denk dat ze een nieuw naam moeten gaan verzinnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Naast DoorZeeland is ook DoorZeeland Connexxion gedeponeerd. Heb sterk het idee dat het een Connexxion dingetje is, merknaam is nooit genoemd in de aanbestedingsprocedure.
Maar idd heel veel zal afhangen of uberhaupt iemand de merknaam DoorZeeland gaat verdedigen.
Maar idd heel veel zal afhangen of uberhaupt iemand de merknaam DoorZeeland gaat verdedigen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Maar je kan als vervoerder hiermee wel proberen mensen je bussen in te krijgen door een consistent product neer te zetten waar mensen zich mee willen associëren. Uiteraard moet de basis dan wel op orde zijn.Maar bij auto´s is er voldoende keus tussen verschillende merken, bij het OV is dat niet.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De basis, de kwaliteit die je biedt lokt mensen de bus in (of zorgt dat ze de bus mijden), niet de naam.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het gaat de reiziger om het product, niet om de naam (wat bij veel autobezitters ook status is) Dus of je nou Breng, Door, Kom of Ga heet, als je product goed is dan heb je reizigers.JWM schreef:Maar je kan als vervoerder hiermee wel proberen mensen je bussen in te krijgen door een consistent product neer te zetten waar mensen zich mee willen associëren. Uiteraard moet de basis dan wel op orde zijn.Maar bij auto´s is er voldoende keus tussen verschillende merken, bij het OV is dat niet.
Je kan nog zo´n flitsende naam hebben, als je alleen maar komt waar je niet wil zijn op een onmogelijk tijdstip, dan krijg je echt geen klant omdat die naam zo lekker geil klinkt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Voor het imago kan het in iedergeval geen kwaad.
Overigens, waar maak je je eigenlijk zo druk om. Zoveel kost het ontwikkelen van een huisstijl niet en dat aanbrengen op voertuigen is ook zo gepiept als het allemaal nieuw is.
Overigens, waar maak je je eigenlijk zo druk om. Zoveel kost het ontwikkelen van een huisstijl niet en dat aanbrengen op voertuigen is ook zo gepiept als het allemaal nieuw is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten