Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Een nieuw haltebord is wel iets minder werk, die schroef je los en je zet er een nieuwe op. Ik vrees dat in dit geval de gehele paal de grond uit moet omdat die veel te laag is voor een haltebord.

Overigens heeft Arriva in Zuid-Holland bij haltes met een lampje aan de haltepaal het bord veel later of zelfs nooit vervangen, omdat er een sticker op het haltebord zit dat instructie geeft over gebruik van het lampje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

Tja. Veolia moest en zou die designpaaltjes neerzetten. Arriva wil normale borden, dus alles moet vervangen worden wat betreft de borden... :N :X De abri's verdienen in sommige gevallen ook wel een opknapbeurt vind ik.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

De vervoerder gaat echter niet over de abri, alleen over de inhoud van het bord in de abri. De abri zelf gaat via gemeentelijke of provinciale contracten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Het is nogal een verschil. In Utrecht hoeft alleen het kopbord te worden vervangen.
In Limburg moet de hele paal uit de grond. Dus tegels eruit etc, etc.

Die palen zijn een stuk dikker het is dus niet dat die ronde cilinder er zomaar af kan en je een ander model terug zet.
Daarnaast zitten er ook constructies aan lantaarnpalen.

Overigens is het een Nederlands product van OFN.
Http://ofn.nl/producten/#1ha

Dit kost een mooi buslijntje!

Ik weet nog goed dat het maanden heeft gekost toen de palen in Limburg werden geplaatst.
Maanden hebben er 'zakken' over de toen oude kopborden gezeten. Wellicht dat ik nog een artikel kan vinden.

Edit: de vorige operatie duurde 9 maanden:
http://www.l1.nl/nieuws/nieuwe-haltepaal-veolia-onthuld

http://www.l1.nl/nieuws/nog-te-vaak-oud ... lia-haltes

In de tussenliggende periode hebben er plastic zakken over de kopborden gehangen. In maart is overigens het hele lijnennet weer aangepast... dus ergens nog een mazzel dat er nog niets was aangepast qua halten...
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

O god ja, dat kan ik me nog herinneren!
Op plekken waar nieuwe haltes kwamen, hadden ze in de tussentijd oude haltes geplaatst uit andere concessies.
Dus in Eijsden stond een bushalte met lijn 43 naar Apeldoorn.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef:Ze zijn nog gewoon van EBS. Ze worden gehuurd door Arriva
Ik heb ergens gelezen dat deze bussen nu niet meer van EBS zijn maar van TCR/Arriva
EBS heeft nu de opnieuw in Waterland in dienst gekomen 5003 en 5018 rijden.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door lint41 »

Volgens de RDW heeft de BZ-PP-52 nog altijd een datum laatste tenaamstelling in 2011, dus volgens die database is de bus nog gewoon van EBS...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Ligt eraan op wiens naam die bus stond. Als dat op naam van een leasemaatschappij was zegt het immers weinig dat de tenaamstelling niet gewijzigd is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
flipje
Berichten: 1257
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door flipje »

En over het materieel van Veolia;
De GTW treinen gaan over naar Arriva en de stadsbussen van Maastricht zouden (tijdelijk?) naar Syntus in Utrecht gaan.
Maar is er ook bekend wat er met de rest van de vloot gaat gebeuren (de amba's, MB city's, MAN G en de resterende 8700's)?
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Een deel van dat materieel is al tweedehands en toen Veolia in Zeeland stopte werden de Volvo's afgevoerd.
Ik denk dat dat met het grootste deel van deze vloot ook gedaan zal worden.
flipje
Berichten: 1257
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door flipje »

Een blik op OV Zoeker leert dat er nog wel degelijk Volvo's 8700 (5808 en 5809) rijden door het heuvelland.
En volgens OVI zou de 5810 ook nog bij Veolia moeten zitten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

De 5808-5810 rijden nog gewoon op lijn 50 in Zuid-Limburg. Ik heb vorige week onder andere de 5808 gezien in Margraten. De 5801-5807 zijn na verlies van Zeeuws-Vlaanderen bij andere (buitenlandse) bedrijven gekomen, maar de andere drie zullen in december ook wel het veld ruimen en niet extra versterking gaan bieden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Het is nu helemaal rond. TCR gaat nu definitief rijden voor Arriva in Limburg. Vanuit hun nieuwe stalling in Eindhoven gaan ze rijden rond Weert en er komen een groot aantal TCR bussen te staan in Heerlen om daar te ondersteunen in de streekdienst.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

YEEEEESSSSSSSSSSS! JAHOEEEEE! *bus* *O* 8-) Met wat voor Materieel gaan ze rijden?
Edit: Waar heb je het vandaan (bron)?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Interne bronnen van mensen op kantoor. Ik heb wel een openbare bron die ik hier kan plaatsen:
http://www.tcr.nu/vacatures/buschauffeu ... en-limburg

Ik weet niet met welk materieel er zal worden gereden. Maar zodra ik het weet zal ik het meteen hier plaatsen!
TCR zal waarschijnlijk ook rond Venlo rijden maar die handtekeningen zijn nog niet gezet.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OV Hoekschewaard »

busfanNL schreef:
datm schreef:Het is nu helemaal rond. TCR gaat nu definitief rijden voor Arriva in Limburg. Vanuit hun nieuwe stalling in Eindhoven gaan ze rijden rond Weert en er komen een groot aantal TCR bussen te staan in Heerlen om daar te ondersteunen in de streekdienst.
YEEEEESSSSSSSSSSS! JAHOEEEEE! *bus* *O* 8-) Met wat voor Materieel gaan ze rijden?
Edit: Waar heb je het vandaan (bron)?
Ik snap werkelijk niet wat er zo leuk aan is dat die taxi boer uit Renesse steeds verder uitbreidt in Nederland. Is dat alleen vanwege het variabele (en meestal slecht onderhouden) wagenpark waarmee ze rond rijden? Ik ben benieuwd of dit net zoals in HWGO ook ten koste zal gaan van de chauffeurs die van Veolia overkomen. :neg:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

OVinfo geeft alle nieuwe dienstregelingen in Limburg al voor alle buslijnen van Arriva.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

OV Hoekschewaard schreef: Ik snap werkelijk niet wat er zo leuk aan is dat die taxi boer uit Renesse steeds verder uitbreidt in Nederland. Is dat alleen vanwege het variabele (en meestal slecht onderhouden) wagenpark waarmee ze rond rijden? Ik ben benieuwd of dit net zoals in HWGO ook ten koste zal gaan van de chauffeurs die van Veolia overkomen. :neg:
Joh busfanNL is volgens mij gewoon een ventje van een jaar of 13 die een beetje loopt te fangirlen fanboyen bij een busbedrijf. Niet te zwaar aan tillen, super onschuldig verder.
🍉
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

Kunnen we de ad Hominems alsjeblieft achterwegen laten?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Ik hoop dat Syntus en Qbuzz zich niet laten verlagen door in zee te gaan met TCR. Arriva doet het in bijna elke concessie en Connexxion in ook steeds meer concessies...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben het hier enorm mee eens. Alles wat bij TCR komt en/of rijdt stort bijna uit elkaar van ellende :N ... Noot heeft het veel beter voor elkaar voor zo'n groot taxibedrijf.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door PatrickM »

Inderdaad, het grootste verschil hier op het eiland zit hier tussen de taxiboer uit Zierikzee en die uit Renesse. Het van oeveren materieel wordt uitermate goed onderhouden, beter dan dat van het gemiddelde OV-bedrijf.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

regenmaker schreef:Ik hoop dat Syntus en Qbuzz zich niet laten verlagen door in zee te gaan met TCR. Arriva doet het in bijna elke concessie en Connexxion in ook steeds meer concessies...
Soms is het wel nodig als je een bus niet 20 uur per dag stof wilt laten happen.
Overigens kunnen vervoerders eisen stellen aan het materieel
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

sirvinniei schreef:Kunnen we de ad Hominems alsjeblieft achterwegen laten?
Tegen wie heb je het nu?
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

Hij had het tegen jou volgens mij :P
Overigens kloppen de bestemmingen van de Arriva-lijnen in Zuid-Limburg nog niet t.o.v. de dienstregeling. Zo is Aachen omgetoverd in Roermond en Gulpen heet Herten. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten