Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Seat Ibiza
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Seat Ibiza »

Milco schreef:Als ik in Sittard sta, heb ingecheckt bij NS maar de intercity naar Maastricht mis, dan moet ik dus omchecken naar Arriva voordat ik met de stoptrein naar Maastricht mag?
Uiteraard.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door regenmaker »

Op de site van de Duitse AVV staat een foto van een bus met op de zijkant Limburgliner. Inclusief een link naar de nieuwe Duitse site van Arriva/AVV Limburg.
Mit Arriva wird erstmals in Deutschland ein Verkehrsunternehmen mit einem ausländischen Verkehrsvertrag Vollmitglied in einem deutschen Verkehrsverbund.
Arriva wordt een volledig lid van de verkeersverbond AVV.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Seat Ibiza schreef:
Milco schreef:Als ik in Sittard sta, heb ingecheckt bij NS maar de intercity naar Maastricht mis, dan moet ik dus omchecken naar Arriva voordat ik met de stoptrein naar Maastricht mag?
Uiteraard.
Dat kan maar dat weiger ik. Het is een dom systeem. Ik heb betaald en zeker een voor onbekenden een niet te doorgronden systeem. Ik zou mijn pa van 70 het niet uitgelegd krijgen hij zal afzien van een treinreis door dergelijke regels.
In en uitchecken van de ene naar andere treinvervoer doe ik ook niet.
Van bus naar bus of dis op trein is wat anders bij de bus is het gewoon bij elke in en uitstap en bus op trein is een ander soort vervoermiddel.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Wubbo »

Dan wens ik je veel plezier met je treinreis van Hemmen-Dodewaard naar Goor.
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Dat is de uitdaging voor de beginners.
Gevorderden kunnen zich stukbijten op Boxmeer-Enschede.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
thejay
Berichten: 25
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 20:21

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door thejay »

regenmaker schreef:Op de site van de Duitse AVV staat een foto van een bus met op de zijkant Limburgliner. Inclusief een link naar de nieuwe Duitse site van Arriva/AVV Limburg.
Mit Arriva wird erstmals in Deutschland ein Verkehrsunternehmen mit einem ausländischen Verkehrsvertrag Vollmitglied in einem deutschen Verkehrsverbund.
Arriva wordt een volledig lid van de verkeersverbond AVV.
Aha, wellicht vandaar dat de 7408 vanochtend in Aken voor het Theater stond te pronken :-)
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sven_engelen »

Gisteren in Venlo
Afbeelding
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... gen-147816
Dit klinkt wel heel aantrekkelijk. Ik dacht eerst dat het alleen om treinen ging, maar het hele OV is in december op zondag gratis.
Ik heb geen onderschrift
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

Dus... wat is een goede P+R in Noord-Limburg? (A)
maaslynx
Berichten: 126
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door maaslynx »

Reizen zijn nu te plannen via 9292. Alleen van de busrichtingen klopt geen fluit - Stadsbus 1 rijdt in Maastricht in beide richtingen richting Weert? :shock: :lol:
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Somoht »

maaslynx schreef:Reizen zijn nu te plannen via 9292. Alleen van de busrichtingen klopt geen fluit - Stadsbus 1 rijdt in Maastricht in beide richtingen richting Weert? :shock: :lol:
LOL dan gebruiken ze nog de oude dienstregeling-versie, ipv de nieuwe van afgelopen vrijdag. Staan dus dan wel meer fouten op 9292.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Ronald »

In de OVinfo-app gaat het ook nog niet helemaal goed trouwens: als ik bijvoorbeeld halte Julianastraat in Epen bekijk wordt lijn 57 twee keer genoemd: eenmaal van Herten naar Hardenberg en eenmaal van Maastricht naar Gulpen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Somoht »

Ja die zitten er meer in, maar op die lijnen rijden alleen ritten voor in de zomer. Gok dat ze er nog niet aan toegekomen zijn om ook die netjes te maken.
EtienneM
Berichten: 39
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 22:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door EtienneM »

Vandaag een artikel in De Limburger van twee pagina's groot over de logistieke overgang naar Arriva. De belangrijke punten uit het artikel:

Bushaltes
Er zijn 3000 haltepalen van Veolia die moeten worden vervangen. Het artikel schrijft dat deze de komende maanden worden vervangen door het 'normale' soort haltepaal in de kleuren van Arriva. De DRIS zal later worden toegepast, zo heb ik per mail vernomen van de Provincie Limburg.

De bussen
De bussen moeten in de nacht van 11 op 12 december gaan pendelen tussen een parkeerterrein in Eindhoven, waar de nieuwe bussen momenteel staan. Hiervoor worden ook oud-chauffeurs en vrijwilligers voor ingeschakeld. In het artikel staat dat een deel van de oude Veolia-bussen een nieuw leven zal gaan krijgen in Oost-Europa, het andere deel is nog niet verkocht.

De treinen
Alle treinen van Veolia gaan over naar Arriva, zoals al reeds bekend was. Nu wordt al tijdens onderhoudsbeurten de Veolia-bestickering verwijderd. De nieuwe bestickering zal er later op komen, maar we hebben al gezien dat enkele Velios-treinen met "Arriva"-logo al rondrijden. Voor de glazen platen in de trein is het een ander verhaal, daar was het Veolia-logo namelijk in geëtst. Hier wordt nu van het logo een grote bolvorm gemaakt, zodat deze platen niet vervangen hoeven te worden.

De (chip-)kaartjes
Arriva zal enkele dagen voorafgaand de overgang naar de nieuwe concessie al nieuwe kaartautomaten en incheckpalen plaatsen op de stations. Het enige probleem is dat deze niet passen in de fundering van de Veolia-automaten, dus er moet nog veel gebeuren wat betreft het aanleggen van kabels etc. en graafwerkzaamheden. Omdat elk station twee incheckpalen heeft, zal één van de twee incheckpalen enkele dagen voor het ingaan van de concessie worden omgebouwd/wordt er nieuwe software op gezet. Tot het ingaan van de concessie zal deze met een plastic zak worden bedekt.

Inzakbare palen
De inzakbare paaltjes werken momenteel met een kastje dat onder de bussen is gemonteerd. Het artikel suggereert dat de zenders onder de oude bussen onder de nieuwe bussen komen, maar dat weet ik niet zeker. Men hoopt dat de gemeentes de paaltjes de eerste dagen open houden.

Reizigersinformatie
Er zal de komende dagen bij ieder Limburgse postcode een magazine op de deur ploffen met nadere informatie over het ingaan van de nieuwe concessie om zo duidelijkheid te verschaffen welke lijnen worden aangepast en welke bushaltes verdwijnen. Ik zal de deurmat in de gaten gaan houden.

Elektrisch rijden
In Venlo zal meteen worden gestart met Elektrisch Rijden, Maastricht zal later gaan volgen. Ik vraag me af welk soort bussen tot de invoering van elektrische bussen in Maastricht komen te rijden, zijn dat die Scania's wat hier al zijn langsgekomen? Het artikel schrijft dat de oplaadpalen bij de bushaltes wel al zijn geïnstalleerd in Venlo én in Maastricht, al heb ik zelf in Maastricht hier nog niets van gezien. Als iemand zo'n laadconstructie ziet, zou ik graag een foto willen zien.
Stadsbus
Berichten: 1136
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Stadsbus »

Er staat een Limburgliner op het busstation van Maastricht, iedergeval een half uur geleden stond hij er nog
jorgo
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 07 feb 2014, 09:49

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door jorgo »

In Maastricht staat op het Miradorplein inmiddels inderdaad zo'n laadpaal. Ik neem aan, in Wolder ook.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

Renebussen schreef:Er staat een Limburgliner op het busstation van Maastricht, iedergeval een half uur geleden stond hij er nog
Was de 7414 staat er ter instructie voor de chauffeurs. Voor ons staat in Gulpen de 7418.

Francois
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sven_engelen »

Nieuwe overstappaaltjes op het station.

Raar genoeg staat veolia er nog. Zal dat worden overgeplakt?
Afbeelding
Afbeelding

Gewoon de post aangepast :Y (A)
Laatst gewijzigd door sven_engelen op wo 30 nov 2016, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door BrengMe »

Een beetje uitleg lijkt mij wel handig?
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sirvinniei »

Ja, ik vraag met ook erg af waarom die vrouw rechts op de grond zit
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Ik moet zeggen, de sfeer hangt er lekker bij daar in Venlo :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sven_engelen »

Post aangepast (A)
PHS

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sven_engelen »

olof schreef:Het is wel Venlo hè. Niet dat ik Venlo wil bashen, het is er altijd nog gezelliger dan over de grens in het Nettetal, maar voor Nederlandse begrippen is er weinig te beleven daar.
Carnaval *O*
olof schreef: On-topic: deze palen zullen snel verdwijnen, dus ik vermoed een afscheidsfoto?
De veolia palen gaan inderdaad verdwijnen. Er stonden eerst 2 paaltjes. 1 NS paal en 1 Veolia paal. Waarschijnlijk gaat met de ingang van Arriva deze 4 palen gebruikt worden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door reisthijs »

Waarom zie ik twee halve foto's?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten