Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Somoht
Berichten: 1349
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Somoht » zo 11 dec 2016, 12:37

http://www.1limburg.nl/eerste-elektrisc ... t=topstory

Ik zie een matrix met lijnkleuren. Iemand een overzicht met welke lijnen welke kleuren hebben?
Laatst gewijzigd door Somoht op zo 11 dec 2016, 13:19, 2 keer totaal gewijzigd.

busfanNL
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busfanNL » zo 11 dec 2016, 12:39

Wow. :shock: Wat een prachtig ding zeg. De Limburg kleuren staan deze bussen ook goed. 8-) *bus* :pos:

maaslynx
Berichten: 95
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor maaslynx » zo 11 dec 2016, 12:48

De zaken lijken nog niet helemaal soepel te lopen, zeker bij de treinen: De 32035 klokt +30 op de Heuvellandlijn. Bussen lijkt beter te gaan hier in Maastricht, alles rijdt wel in iedergeval.

datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor datm » zo 11 dec 2016, 12:52

wouter15 schreef:Welke Veolia wagens zijn er dan eigenlijk voor TCR? En waar gaat de rest van de busvloot van Veolia eigenlijk heen?

De Veolia bussen staan nu in Eindhoven. Een deel is verkocht aan Oost-Europa en de rest staat nog te koop.
Ik weet niet precies welke wagens van Veolia over zijn gegaan naar TCR. Wel heb ik enkele foto's van de ombouwoperatie van Veolia naar TCR van de afgelopen dagen. En daarop is te zien dat de Veolia 5368, 5369, 5370, 5371, 5372, 5373, 5374, 5386 en de 6759 overgenomen zijn door TCR.

Afbeelding

Afbeelding

Ronald
Berichten: 3336
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Ronald » zo 11 dec 2016, 12:56

Rond Sittard rijdt veel met +15/+20 momenteel. De automatische omroep in de Flirt klinkt trouwens wel een beetje Google-Translate-achtig :)

busfanNL
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busfanNL » zo 11 dec 2016, 13:06

datm schreef:De Veolia bussen staan nu in Eindhoven. Een deel is verkocht aan Oost-Europa en de rest staat nog te koop.
Ik weet niet precies welke wagens van Veolia over zijn gegaan naar TCR. Wel heb ik enkele foto's van de ombouwoperatie van Veolia naar TCR van de afgelopen dagen. En daarop is te zien dat de Veolia 5368, 5369, 5370, 5371, 5372, 5373, 5374, 5386 en de 6759 overgenomen zijn door TCR.

Afbeelding

Yes mijn grootste hoop word werkelijkheid. Een gelede MAN naar TCR. Geweldig. *bus* :pos: Krijgen deze wagens wel de limburg kleur.

Plutona
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » zo 11 dec 2016, 13:08

Alle treinen van Arriva rijden met vertraging. Bij st Maastricht Noord stond het zo vol dat je zeker een half uur wachten moet om een bus naar het centrum te bemachtigen. De nieuwe volvo's zitten wel lekker comfortabel :)

Verder heb ik ook wat nieuwe bushaltes gezien in Nederweert en Maasbree. Ze zijn bijna marineblauw, dus wat donkerder dan op de afbeelding.

maaslynx
Berichten: 95
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 23:34

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor maaslynx » zo 11 dec 2016, 13:12

Over de lijnkleuren op de Matrixen: deze lijken overeen te komen met de kleuren op de lijnennetkaarten. Echter gaat dat nog lang niet bij alle bussen goed, en rijden er bussen rond zonder lijnkleur. Er rijden er ook meerdere bussen rond hier in Maastricht met 'Sorry, buiten dienst', terwijl ze wel gewoon lijndiensten rijden.

Ronald
Berichten: 3336
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Ronald » zo 11 dec 2016, 13:21

Ook al meerdere bussen gezien met alleen lijnnummer maar geen bestemming.

Somoht
Berichten: 1349
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Somoht » zo 11 dec 2016, 13:21

realtime Zuid-Limburg herstelt, had dus wel wat met die voorloop-nullen te maken.

Gebruikersavatar
EtienneM
Berichten: 39
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 22:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor EtienneM » zo 11 dec 2016, 13:48

Het is een grote chaos op station Maastricht. Treinen geven Maastricht-Randwyck aan, terwijl ze op een kopspoor staan, de meeste treinen rijden überhaupt niet, en wat er rijdt, is met ten minste 15 minuten vertraging....

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 42755
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Suus » zo 11 dec 2016, 13:58

Op station Sittard heb ik een Scania gezien op lijn 40 met het wagenparknummer 0032.
Rame à l'approche

Plutona
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » zo 11 dec 2016, 15:22

Waar komen de leen-Citea's vandaan? Friesland of Brabant?

Icloud
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 30 nov 2016, 13:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Icloud » zo 11 dec 2016, 15:38

Arriva is lekker begonnen, heerlen-maastricht en heerlen-sittard nauwelijks treinen en beide lijnen worden uitgevoerd met gtw, waar alle flirts zijn weet ik niet.

Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » zo 11 dec 2016, 15:52

Ook lekker hoe ze bij de klantenservice op de hoogte zijn, vanochtend uitdrukkelijk toegezegd gekregen dat lijn 3 alle haltes aandoet, hierover was navraag gedaan bij de verkeersleiding.

Wat blijkt: er wordt vanaf de Burgemeester van Oppenstraat linea recta via de Terblijterweg en Viaductweg doorgereden naar het Kemenadeplein.
De tussenliggende haltes zijn dus voor lijn 3 vervallen zonder enige communicatie.

Vervolgens lijn 4 maar eens in de gaten gehouden en die lijkt tussen de Burgemeester van Oppenstraat en de Terblijterweg een ommetje te maken via het Geusselt bad.

Icloud
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 30 nov 2016, 13:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Icloud » zo 11 dec 2016, 16:00

Heeft dat niet te maken met die te lage tunnel?





Even iets anders arriva zou toch een regionaal hoofdkantoor in heerlen en een servicepunt in maastricht openen? Iemand daar nog iets van vernomen?

Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Roel043 » zo 11 dec 2016, 16:03

Dat heeft alles te maken met die lage tunnel inderdaad, maar er wordt doodleuk gezegd dat alle haltes toch aangedaan worden volgens de verkeersleiding en vervolgens blijkt dat beide lijnen toch een aanpassing in de route hebben. Dat is communicatief erg zwak.

reisthijs
Berichten: 5103
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor reisthijs » zo 11 dec 2016, 16:15

Icloud schreef:Arriva is lekker begonnen, heerlen-maastricht en heerlen-sittard nauwelijks treinen en beide lijnen worden uitgevoerd met gtw, waar alle flirts zijn weet ik niet.
De Flirts rijden in de stoptreinen Heerlen-Maastricht en Roermond-Maastricht

Sittard-Kerkrade is GTW en de sneltrein Heerlen-Maastricht ook.

Precies zoals ik al had verwacht.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33659
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Daniel » zo 11 dec 2016, 18:04

Roel043 schreef:Ook lekker hoe ze bij de klantenservice op de hoogte zijn, vanochtend uitdrukkelijk toegezegd gekregen dat lijn 3 alle haltes aandoet, hierover was navraag gedaan bij de verkeersleiding.

Dat is typisch Arriva, gebeurt in meerdere nieuwe concessies van ze in de eerste weken dat de klantenservice nog erg slecht op de hoogte is van de situatie ter plaatse.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

jorgo
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 07 feb 2014, 09:49

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor jorgo » zo 11 dec 2016, 19:15

Icloud schreef:
Roel043 schreef:Ook lekker hoe ze bij de klantenservice op de hoogte zijn, vanochtend uitdrukkelijk toegezegd gekregen dat lijn 3 alle haltes aandoet, hierover was navraag gedaan bij de verkeersleiding.

Wat blijkt: er wordt vanaf de Burgemeester van Oppenstraat linea recta via de Terblijterweg en Viaductweg doorgereden naar het Kemenadeplein.
De tussenliggende haltes zijn dus voor lijn 3 vervallen zonder enige communicatie.

Vervolgens lijn 4 maar eens in de gaten gehouden en die lijkt tussen de Burgemeester van Oppenstraat en de Terblijterweg een ommetje te maken via het Geusselt bad.

Heeft dat niet te maken met die te lage tunnel?


Ja, dit is een eersteklas blunder en volgens een chauffeur pas op het laatste moment gebleken/beslist: omdat de bussen (wrsch. de e-bussen, die een wat hogere dakopbouw hebben?) niet door de tunnel tussen Nazareth en het Geusseltbad kunnen, rijdt lijn 3 vanaf het Miradorplein via de oude route van lijn 2 langs de Meerssenerweg tot de Viaductweg, gaat daar linksaf, steekt de N2 over en dan voor het BP station rechtsaf Witte Vrouwenveld in, aldus de haltes rondom het sportpark overslaand. Dit stuk route wordt idd overgenomen door lijn 4, die daar gelukkigerwijs op weg richting Berg en Terblijt ook langs komt.

De reisinformatie in de bus geeft de eigenlijke haltes aan. Het is echt niet alleen de klantenservice die steken laat vallen in de infovoorziening overigens, ook het personeel ter plekke weet zich weinig raad. Niemand vertelt je bij het instappen iets. Richting Nazareth zaten gasten van het Apple Park hotel bij mij in de bus, die na de Van Oppenstraat keurig op de bel duwden voor de Geusselt. Zelfs dat doet dan bij de chauffeur geen belletje rinkelen, hij rijdt doodleuk richting Viaductweg en wacht tot de verbaasde reiziger zich komt melden, maar dan is er niks meer aan te doen en moet die mee naar Nazareth.

Ook leuk: de vervallen haltes aan de Meerssenerweg 71, ter hoogte van de Liebeekstraat worden nu wel gepasseerd, maar iemand die daar wilde uitstappen kreeg de wind van voren: de halte was immers vervallen, men mocht uitstappen aan het Kemenadeplein.

Het opladen van de bussen gaat ook nog niet soepeltjes. Mijn chauffeur kreeg aan het Miradorplein de lader niet tegen de paal, beklaagde zich dat er geen ondersteuning op de halte was en besloot vervolgens maar verder te rijden tot de accu leeg zou zijn. "Ik zie wel waar ik strand." :wink:
Laatst gewijzigd door jorgo op zo 11 dec 2016, 19:24, 3 keer totaal gewijzigd.

Michael
Berichten: 10955
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael » zo 11 dec 2016, 19:16

wouter15 schreef:
Michael schreef:Er zou sprake zijn dat er 25 Ambassadors naar TCR gaan. Ik was ook in Heerlen en alle TCR wagens waren bussen die oorspronkelijk uit Zeeland kwamen. De Zeeuws Vloot bestaat uit 24 Ambassadors en samen met de Brabantse 5248 die ik hier al gepost heb zou dat op 25 bussen uitkomen en zou het plaatje dus rond zijn. Let wel: Dit is een gok en is dus niet zeker dat dat ook zo is. De praktijk zal dat gaan uitwijzen.

Welke Veolia wagens zijn er dan eigenlijk voor TCR? En waar gaat de rest van de busvloot van Veolia eigenlijk heen?


Ik ga ervanuit de serie 5368 t/m 5391 en de ex Brabantse 5248. Maar zoals ik al zei de praktijk zal dat gaan uitwijzen.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15323
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Meltrain » zo 11 dec 2016, 19:25

reisthijs schreef:
Icloud schreef:Arriva is lekker begonnen, heerlen-maastricht en heerlen-sittard nauwelijks treinen en beide lijnen worden uitgevoerd met gtw, waar alle flirts zijn weet ik niet.
De Flirts rijden in de stoptreinen Heerlen-Maastricht en Roermond-Maastricht

Sittard-Kerkrade is GTW en de sneltrein Heerlen-Maastricht ook.

Precies zoals ik al had verwacht.

Waarom had je dit al verwacht?
Ik had eigenlijk verwacht dat de GTW's op de Heuvellandlijn zouden blijven en dat de "nieuwe" lijnen Flirts zouden krijgen.
Elke werkdag van Rlb naar Asa de slaapkamer naar de woonkamer en terug.

Icloud
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 30 nov 2016, 13:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Icloud » zo 11 dec 2016, 19:29

Dat kan niet omdat een gedeelte van de heuvellandlijn is gekoppeld aan heerlen-sittard.




Ik zag in heerlen een bus die efteling filmde, heeft limburg uberhaupt een rechtstreekse bus naar de efteling? vanuit weert mischien?

Michael
Berichten: 10955
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael » zo 11 dec 2016, 19:31

Nee. Gewoon met de bestemmingen lopen spelen waarschijnlijk.

Plutona
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » zo 11 dec 2016, 19:42

Vandaag uiteindelijk een rondje Limburg kunnen doen.
De elektrische bussen zijn toch wel echt de mooiste aanwinst. Ze rijden lekker stil. Ik had er een op lijn 88 Venray-Venlo.
Die bus was - volgens mij als een van de weinige vandaag - continu te vroeg, omdat de bus enorm snel optrekt en afremt.
Verder zijn ze erg wendbaar en kunnen ze makkelijker door lastige bochtjes.

Edit: Volgens mij rijden alle Scania's in Zuid-Limburg. Iemand iets gezien van het kleine materieel?


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten