Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2843
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ICE11 »

Is al bekend of ik in de bus ook met mijn Duitse bankpas (V-Pay) kan betalen, of werkt het alleen met een NL-pas?
Icloud
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 30 nov 2016, 13:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Icloud »

ICE11 schreef:Is al bekend of ik in de bus ook met mijn Duitse bankpas (V-Pay) kan betalen, of werkt het alleen met een NL-pas?
Als v-pay zich houd aan de sepa standaarden, kun je overal betalen in europa.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Mr-W »

ICE11 schreef:Is al bekend of ik in de bus ook met mijn Duitse bankpas (V-Pay) kan betalen, of werkt het alleen met een NL-pas?
In Noord Brabant werken creditcards niet bij Arriva. Ik zou voor de zekerheid ook contant geld meenemen.
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Roel043 »

jorgo schreef:Ja, dit is een eersteklas blunder en volgens een chauffeur pas op het laatste moment gebleken/beslist: omdat de bussen (wrsch. de e-bussen, die een wat hogere dakopbouw hebben?) niet door de tunnel tussen Nazareth en het Geusseltbad kunnen, rijdt lijn 3 vanaf het Miradorplein via de oude route van lijn 2 langs de Meerssenerweg tot de Viaductweg, gaat daar linksaf, steekt de N2 over en dan voor het BP station rechtsaf Witte Vrouwenveld in, aldus de haltes rondom het sportpark overslaand. Dit stuk route wordt idd overgenomen door lijn 4, die daar gelukkigerwijs op weg richting Berg en Terblijt ook langs komt.

De reisinformatie in de bus geeft de eigenlijke haltes aan. Het is echt niet alleen de klantenservice die steken laat vallen in de infovoorziening overigens, ook het personeel ter plekke weet zich weinig raad. Niemand vertelt je bij het instappen iets. Richting Nazareth zaten gasten van het Apple Park hotel bij mij in de bus, die na de Van Oppenstraat keurig op de bel duwden voor de Geusselt. Zelfs dat doet dan bij de chauffeur geen belletje rinkelen, hij rijdt doodleuk richting Viaductweg en wacht tot de verbaasde reiziger zich komt melden, maar dan is er niks meer aan te doen en moet die mee naar Nazareth.

Ook leuk: de vervallen haltes aan de Meerssenerweg 71, ter hoogte van de Liebeekstraat worden nu wel gepasseerd, maar iemand die daar wilde uitstappen kreeg de wind van voren: de halte was immers vervallen, men mocht uitstappen aan het Kemenadeplein.

Het opladen van de bussen gaat ook nog niet soepeltjes. Mijn chauffeur kreeg aan het Miradorplein de lader niet tegen de paal, beklaagde zich dat er geen ondersteuning op de halte was en besloot vervolgens maar verder te rijden tot de accu leeg zou zijn. "Ik zie wel waar ik strand." :wink:
Prima voor mekaar dus :neg:
Ben wel benieuwd met dat opladen inderdaad, ik zag regelmatig ritten met ongeveer +15 rijden op lijn 3 dus dan blijft er van die laadtijd ook niks over aangezien er meteen weer vertrokken moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

V-Pay is debit, geen credit.

SNS heeft ook V-Pay, hoor daar weinig klachten over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Icloud
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 30 nov 2016, 13:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Icloud »

Sepa omvat ook debit kaarten, het is een set opgelegde maatregelen en regels om ervoor te zorgen dat je in de hele eu kan bankieren op welke wijze dan ook.


De meeste kennen het alleen van het overschrijven maar ook pinpassen en credit cards zijn aangepakt.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

Vandaag uitleg gehad over contactdoos betalen en len zou met buitenlandse kaarten kunnen betalen en ook creditcards..
Icloud
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 30 nov 2016, 13:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Icloud »

Dat zeg ik, de euopese unie heeft dringende richtlijnen opgezet, single euro payment area, die ervoor zorgt dat je op elke wijze in heel europa kan betalen of overschrijven zonder nationale grenzen.


Daarnaast word v-pay in heel nederland geaccepteerd dus ik zie geen probleem.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2843
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ICE11 »

Bedankt voor het uitleggen!
Icloud schreef: Dat zeg ik, de euopese unie heeft dringende richtlijnen opgezet, single euro payment area, die ervoor zorgt dat je op elke wijze in heel europa kan betalen of overschrijven zonder nationale grenzen.
Dan vertel dat eens aan NS, onlinetickets of tickets uit de spoordeelwinkel kunnen namelijk vanwege I-Deal alleen Nederlanders kopen..... ;)
Icloud
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 30 nov 2016, 13:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Icloud »

Ideal is typisch nederlands en valt binnen geen enkele categorie waarop de eu regels heeft vast gesteld, daarom vallen zij dus buiten de regeling net als de nederlandse acceptgirokaart.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door MrEmiel »

ICE11 schreef:Bedankt voor het uitleggen!
Icloud schreef: Dat zeg ik, de euopese unie heeft dringende richtlijnen opgezet, single euro payment area, die ervoor zorgt dat je op elke wijze in heel europa kan betalen of overschrijven zonder nationale grenzen.
Dan vertel dat eens aan NS, onlinetickets of tickets uit de spoordeelwinkel kunnen namelijk vanwege I-Deal alleen Nederlanders kopen..... ;)
Andersom mag ook wel eens aan DB uitgelegd worden om het online ticketsysteem ook voor Nederlanders vriendelijk te maken
Icloud
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 30 nov 2016, 13:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Icloud »

Ik zag dat er een defecte trein staat op de heuvelland lijn, een flirt?
flipje
Berichten: 1257
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door flipje »

Icloud schreef:Ik zag dat er een defecte trein staat op de heuvelland lijn, een flirt?
Ja. Het gaat inderdaad niet helemaal lekker in Zuid-Limburg..
flipje
Berichten: 1257
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door flipje »

Nog even over het materiaal van Veolia.
- Enkele Amba's gaan tijdelijk dienst doen bij Syntus
- 1 MAN geleed is overgegaan naar TCR, net zoals enkele amba's?
- De rest van het materieel staat tijdelijke gestald in Oirschot (waar de Arriva bussen ook tijdelijk stonden). Maar de MB City busjes en de MAN G bussen staan daar niet bij. Iemand enig idee waar die heen zijn gegaan?
Icloud
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 30 nov 2016, 13:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Icloud »

flipje schreef:
Icloud schreef:Ik zag dat er een defecte trein staat op de heuvelland lijn, een flirt?
Ja. Het gaat inderdaad niet helemaal lekker in Zuid-Limburg..
Gisteren waren er ook al twee flirts defect, en ik hoorde dat de ns flirt ook al weer defect is, productieproblerm?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door reisthijs »

De gebruikelijke term is 'kinderziektes'. Dat komt heus wel goed met die Zwitsers.

Italiaanse treinen, die hebben productieproblemen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Roel043 »

Ik zag vanochtend rond 7.45 op de Burgemeester van Oppenstraat in Maastricht een Veolia/TCR bus rijden op lijn 4 rit 1014, dus daar gaat ook iets niet helemaal volgens planning :D
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Nitein-Repart »

Zojuist in een Arriva-Lint gezeten van Nijmegen naar Nijmegen Heyendaal. Stoelen zijn netjes opnieuw gestoffeerd, zit een toilet in, maar de stem van de omroepster is zo verschrikkelijk, Cuijk en Boxmeer worden erg vreemd uitgesproken, zeker allemaal met de computer gedaan. De berichtgeving is hetzelfde als die in de Achterhoek, overigens.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Roel043 »

Zojuist ook een niet elektrische bus op lijn 3, dus dan is het al helemaal zonde van het omrijden. Of passen die ook niet door dat tunneltje?
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door bartjemestrom »

Erno-BE schreef:Zojuist in een Arriva-Lint gezeten van Nijmegen naar Nijmegen Heyendaal. Stoelen zijn netjes opnieuw gestoffeerd, zit een toilet in, maar de stem van de omroepster is zo verschrikkelijk, Cuijk en Boxmeer worden erg vreemd uitgesproken, zeker allemaal met de computer gedaan. De berichtgeving is hetzelfde als die in de Achterhoek, overigens.
Zo ik begreep moet begin komend jaar een nieuwe, Limburgse stem in bus en trein geïnstalleerd worden.
PHS

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Frank93 »

Net in Valkenburg en Maastricht geweest. De treinen en bussen zien er mooi uit, alleen de omroep klinkt inderdaad als een robot. De halte werd soms erg raar omgeroepen. Ook alleen maar vertraagde of uitgevallen treinen op Maastricht begin van de middag, maar het Arriva personeel op het perron kon veel duidelijke informatie vertellen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Gekko123 »

Mijn ervaring van gisteren van een klein rondje met de treinen van Arriva in Zuid-Limburg was toch wel een gebrek aan informatie. Het was dat ik aan de hand van de actuele vertrektijden op mijn telefoon vaak al wist dat bepaalde treinen eerder zouden eindigen, maar dat werd niet aangegeven in de treinen zelf en een handmatige omroep van het personeel heb ik ook niet gehoord. Het betrof in al die gevallen trouwens een nieuwe Flirt, mocht dat wat uitmaken.
jorgo
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 07 feb 2014, 09:49

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door jorgo »

Roel043 schreef:Zojuist ook een niet elektrische bus op lijn 3, dus dan is het al helemaal zonde van het omrijden. Of passen die ook niet door dat tunneltje?
Dat zou wel heel erg zijn, aangezien de route door de tunnel naar Limmel niet is doorgegaan omdat geen enkele bus daardoor past. Dan neem ik aan dat men toen meteen de andere tunnel heeft gecheckt. Ik ga er van uit dat standaard via de Viaductweg gereden wordt, en dat men dat niet omdraait op basis van een incidentele mogelijkheid. Langs het zwembad rijdt lijn 4.

M.i. nog altijd geen enkele officiële communicatie van Arriva hierover cq wijzigingen in 9292 etc.
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Roel043 »

jorgo schreef: Dat zou wel heel erg zijn, aangezien de route door de tunnel naar Limmel niet is doorgegaan omdat geen enkele bus daardoor past. Dan neem ik aan dat men toen meteen de andere tunnel heeft gecheckt. Ik ga er van uit dat standaard via de Viaductweg gereden wordt, en dat men dat niet omdraait op basis van een incidentele mogelijkheid. Langs het zwembad rijdt lijn 4.

M.i. nog altijd geen enkele officiële communicatie van Arriva hierover cq wijzigingen in 9292 etc.
Ik vraag me af of dat toen meteen gecheckt is, anders kom je er niet 10 dagen voor aanvang achter dat die elektrische bus niet past. In het verleden hebben er wel lijnbussen doorheen gereden maar weet niet of er met de verbouwing iets met de hoogte gebeurd is. Eigenlijk raar dat je de hele dienstregeling omgooit als er wel gewone bussen doorpassen, zet die elektrische dan in op een ander traject. En inderdaad nog altijd geen enkele communicatie.. Lijn 3 rijdt ook gewoon rond met opschrift Nazareth via De Geusselt.. Alleen komt ie daar nooit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten