Concessie Limburg (2017-2031)
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Lijn 55 rijdt net zoals lijn 40 voorheen tijdelijk niet via de Bergseweg tussen Voerendaal / Kunrade en Ubachsberg, ook dit kan ik nergens vinden via 9292 of de officiële kanalen van Arriva.
Lijn 652 werd vandaag gereden door een ex-veolia Amba van TCR, met het lijnnummer en bestemming d.m.v. een A4'tje op de voorruit geplakt. Lijn 28 werd tevens door TCR gereden, maar deze met een kleiner busje in Arriva huisstijl. Deze reed tevens zonder lijnnummer en bestemming op de voorzijde en de verkeerde bestemming aan de zijkant. Verder reed er GTW in de stoptreindiensten Roermond - Maastricht - Heerlen en Flirt in de sneltrein Maastricht - Heerlen.
Gisteren ben ik een klein rondje gaan maken met trein en bus van Arriva, een paar merkwaardigheden:
- Er zijn nu 2 haltes met dezelfde naam: 'Tichelbeekstraat', die beide door lijn 22 worden aangedaan;
- De chauffeur op diezelfde lijn leek nog niet op de hoogte te zijn van de naamswijzigingen;
- Alle bussen hebben een apart wifi-netwerk met verschillende namen;
- Er rijden erg veel Scania's in de regio Parkstad;
- Reizigers werden op het busstation in Heerlen door medewerkers van Arriva geholpen in het vinden van hun bus, reisinformatie hing er nog niet of nauwelijks;
- Alle DRIS-schermen waren, ook vandaag nog, uit. Ook de schermen die er voorheen al hingen;
- De automatische omroep in de bussen klinkt vaak nog erg raar, en werkt nog niet optimaal.
Dit lijken me allemaal dingen die snel op te lossen zijn. Verder zag ik eigenlijk alleen maar positieve dingen. De nieuwe bussen zijn stil, mooi en hebben een heel goed comfort vergeleken met de oude Amba's. Lijnen die voorheen geknipt waren op zondag reden nu het gehele traject. Ook ben ik een paar keer overgestapt en kreeg het idee dat er, zeker voor een zondag, veel goede aansluitingen geboden werden.
EDIT: De omleiding van lijn 55 staat wel op de website van Arriva, deze pagina was laatst onbereikbaar. De lijst met vervallen haltes geeft wel nog de oude haltenamen weer.
Lijn 652 werd vandaag gereden door een ex-veolia Amba van TCR, met het lijnnummer en bestemming d.m.v. een A4'tje op de voorruit geplakt. Lijn 28 werd tevens door TCR gereden, maar deze met een kleiner busje in Arriva huisstijl. Deze reed tevens zonder lijnnummer en bestemming op de voorzijde en de verkeerde bestemming aan de zijkant. Verder reed er GTW in de stoptreindiensten Roermond - Maastricht - Heerlen en Flirt in de sneltrein Maastricht - Heerlen.
Gisteren ben ik een klein rondje gaan maken met trein en bus van Arriva, een paar merkwaardigheden:
- Er zijn nu 2 haltes met dezelfde naam: 'Tichelbeekstraat', die beide door lijn 22 worden aangedaan;
- De chauffeur op diezelfde lijn leek nog niet op de hoogte te zijn van de naamswijzigingen;
- Alle bussen hebben een apart wifi-netwerk met verschillende namen;
- Er rijden erg veel Scania's in de regio Parkstad;
- Reizigers werden op het busstation in Heerlen door medewerkers van Arriva geholpen in het vinden van hun bus, reisinformatie hing er nog niet of nauwelijks;
- Alle DRIS-schermen waren, ook vandaag nog, uit. Ook de schermen die er voorheen al hingen;
- De automatische omroep in de bussen klinkt vaak nog erg raar, en werkt nog niet optimaal.
Dit lijken me allemaal dingen die snel op te lossen zijn. Verder zag ik eigenlijk alleen maar positieve dingen. De nieuwe bussen zijn stil, mooi en hebben een heel goed comfort vergeleken met de oude Amba's. Lijnen die voorheen geknipt waren op zondag reden nu het gehele traject. Ook ben ik een paar keer overgestapt en kreeg het idee dat er, zeker voor een zondag, veel goede aansluitingen geboden werden.
EDIT: De omleiding van lijn 55 staat wel op de website van Arriva, deze pagina was laatst onbereikbaar. De lijst met vervallen haltes geeft wel nog de oude haltenamen weer.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat busje van TCR zag ik op een reportage van L1 voorbij schieten. Hebben ze wel een lijnfilm (ook al stond deze niet aan) of niet?
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als ik het goed heb gezien wel. Op de zijkant stond alleen 'Nuth', terwijl de bus richting Voerendaal Centrum ging.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zaten er TCR stickers op het busje? En anders hoe wist je dat het TCR was?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva past dienstregeling rond Maastricht tijdelijk aan
Treinen rijden niet meer door naar Maastricht Randwyck, er komt een pendeltrein tussen Randwyck en CS.Arriva past tijdelijk de dienstregeling rond station Maastricht aan. Het vervoersbedrijf doet dit om te voorkomen dat er opnieuw chaos ontstaat, schrijft 1Limburg.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zo zien de nieuwe busjes van TCR eruit.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vandaag was een Scania in Aken onderweg op lijn 44 naar "Aachen Haubtbahnhof" (het moet toch "Hauptbahnhof" heten....)....
Bij Veolia hebben op lijn 44 altijd maar dezelfde drie-vier bussen gereden (ik denk vanwege het verkopen van Duitse tickets?), even afwachten hoe dat toekomstig met Arriva is.
Bij Veolia hebben op lijn 44 altijd maar dezelfde drie-vier bussen gereden (ik denk vanwege het verkopen van Duitse tickets?), even afwachten hoe dat toekomstig met Arriva is.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Alle bussen kunnen er nu op rijden, omdat men met de Dc800 alle kaartjes kunt uitprinten dus ook de Duitse.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
WOW!!! Prachtige busjes. Ik zie een 8persoonsbus een mooie sprinter city 65 en die achteraan een sprinter transfer? Echt mooie busjes. Nu is het TCR wagenpark nog leuker. *bus* :pos:
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
ZOOO! Dat zijn snaar strakke busjes!
Weet iemand op welke lijnen deze busjes ingezet gaan worden? *bus*
Weet iemand op welke lijnen deze busjes ingezet gaan worden? *bus*
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens mij rondom Vaals. Maar het is inderdaad echt prachtig. *bus*
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Via OV-zoeker is te achterhalen dat er o.a. midi's rijden op lijn 65 (Susteren - Maaseik), lijn 51 (Valkenburg - Margraten) en lijn 76 (Maasbracht - Ell)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als je de dienstregelingen op de website van Arriva bekijkt, staat daar wel aangepaste informatie. Lijn 3 rijdt na de Burgemeester van Oppenstraat naar de (eerder vervallen) halte Meerssenerweg en verder het rondje Nazareth. Lijn 4 rijdt het lusje via Geusseltbad.jorgo schreef:M.i. nog altijd geen enkele officiële communicatie van Arriva hierover cq wijzigingen in 9292 etc.Roel043 schreef:Zojuist ook een niet elektrische bus op lijn 3, dus dan is het al helemaal zonde van het omrijden. Of passen die ook niet door dat tunneltje?
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nee, aan de hoogte is niks veranderd. De tunnel is dus wel geschikt voor normale bussen.Roel043 schreef:In het verleden hebben er wel lijnbussen doorheen gereden maar weet niet of er met de verbouwing iets met de hoogte gebeurd is.
Op het Miradorplein is een laadpunt gebouwd; dat verplaats je niet zomaar even.Roel043 schreef:Eigenlijk raar dat je de hele dienstregeling omgooit als er wel gewone bussen doorpassen, zet die elektrische dan in op een ander traject.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat is dan vandaag of gisteravond aangepast. Ze hebben ook 'via De Geusselt' verwijderd daar zie ik. Het is een begin maar ik denk dat genoeg mensen nog in de verkeerde bus stappen om bij De Geusselt of het Geusseltbad te komen helaas. Dat die laadpaal niet zo even verplaatst kan worden is logisch, maar die bussen staan nu iedere keer in de lange files op de Terblijterweg en de Meerssenerweg, dat is ook niet bepaald de beste oplossing.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat klopt, maar waarschijnlijk worden die files op Terblijterweg en Meerssenerweg wel een stuk minder als de A2-tunnel vrijdag a.s. is opengesteld.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat de files dan minder worden hoop ik van harte.. Voorlopig net weer een niet elektrische bus op lijn 3 met nog altijd opschrift 'via De Geusselt'.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens mij zijn dat Sprinters, geen midi''s. 8-persoons rijdt op die drie lijnen, en op lijn 8 (Maastricht - Valkenburg), lijn 28 (Voerendaal-Nuth), Lijn 39 (Sittard-Urmond) en lijn 51 (Valkenburg - Margraten).Etienne schreef:Via OV-zoeker is te achterhalen dat er o.a. midi's rijden op lijn 65 (Susteren - Maaseik), lijn 51 (Valkenburg - Margraten) en lijn 76 (Maasbracht - Ell)
Midi's rijden volgens mij op lijn 27 naar Herzogenrath, 59 naar Vijlen en 85 naar Boxmeer.
Trouwens, ik zie heel vaak dat de reisinfo via Ov-Zoeker uitvalt voor Limburg. Zo ook op dit moment.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
- Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Is het VRR tarief ook geldig op lijn 1 Kaldenkirchen–Venlo of alleen in de RE13? Ik kon niets vinden op vrr.de of arriva.nl, maar het is ook mogelijk te gaan naar Nijmegen, ’s-Heerenberg en Venlo (bus 929) met de bus en met VRR tarief.
Groetjes uit Duitsland
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
- Locatie: Venlo/Arnhem
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Je leert t maarolof schreef:Komt er dan ook een vertaling naar het Nederlands? (A)bartjemestrom schreef:Zo ik begreep moet begin komend jaar een nieuwe, Limburgse stem in bus en trein geïnstalleerd worden.Erno-BE schreef:Zojuist in een Arriva-Lint gezeten van Nijmegen naar Nijmegen Heyendaal. Stoelen zijn netjes opnieuw gestoffeerd, zit een toilet in, maar de stem van de omroepster is zo verschrikkelijk, Cuijk en Boxmeer worden erg vreemd uitgesproken, zeker allemaal met de computer gedaan. De berichtgeving is hetzelfde als die in de Achterhoek, overigens.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ja, maar dat zijn allen Duitse lijnen. Neemt niet weg dat het natuurlijk prima zou kunnen. Ik zoek het even op.hellingersimon schreef:Is het VRR tarief ook geldig op lijn 1 Kaldenkirchen–Venlo of alleen in de RE13? Ik kon niets vinden op vrr.de of arriva.nl, maar het is ook mogelijk te gaan naar Nijmegen, ’s-Heerenberg en Venlo (bus 929) met de bus en met VRR tarief.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik zag er vandaag ook een hoop rijden in de omgeving van Sittard.BusFreakRotterdam schreef:ZOOO! Dat zijn snaar strakke busjes!
Weet iemand op welke lijnen deze busjes ingezet gaan worden? *bus*
Edit: Ook de kortere varianten van de Citea's gezien in Sittard.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Uitspraak in de bussen is ook verschrikkelijk. De commissie klemtonen kan hun hart ophalen.Erno-BE schreef:Zojuist in een Arriva-Lint gezeten van Nijmegen naar Nijmegen Heyendaal. Stoelen zijn netjes opnieuw gestoffeerd, zit een toilet in, maar de stem van de omroepster is zo verschrikkelijk, Cuijk en Boxmeer worden erg vreemd uitgesproken, zeker allemaal met de computer gedaan. De berichtgeving is hetzelfde als die in de Achterhoek, overigens.
Een paar dingen die ik me nog herinner:
BaarLOseweg (moet zijn BAARloseweg.
WilHELminasingel :X
Meecheelen (Mechelen, Zuid-Limburg)
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Korte Citea's reden zondag ook op lijn 4 Maastricht - Valkenburg. Zonder informatieschermen natuurlijk, net als in de treinen.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vandaag wederom een ronde gedaan, enkele merkwaardigheden:
- De reisinformatie in de bus werkte niet bij verschillende lijnen.
- Verschillende bussen geven nu op het busstation 'vertrekt over' of 'vertrekt zo' aan.
- De ringconstructie van lijnen 25 en 26 worden door veel mensen als zeer verwarrend ervaren. Ik hoorde veel geklaag over de route, terwijl deze vrijwel identiek is aan de oude lijnen 25 en 29.
- Lijn 29 geeft bij vertrek uit Heerlen richting Kerkrade 'via Landgraaf' aan waardoor verschillende mensen niet wisten of dit de bus via Haanrade of Lückerheide (bus rijdt om en om) was.
- De lijnen die de bussluis aan de Schaesbergerweg dienen te gebruiken (22, 23, 29) doen dit niet maar rijden om via de Bredastraat en Euregioweg.
- In Sittard veel korte Citea's en midi's. Als ik het me goed herinner had geen enkele midi een bestemming op de voorkant.
- In Sittard werkten de DRIS-schermen op het busstation, wel werd erbij aangegeven dat dit een test was en dat de tijden onder voorbehoud waren. Het leek overigens goed te werken.
Ik ben tot nu toe zeer te spreken over de dienstregeling, ik had overal een vlotte aansluiting.
- De reisinformatie in de bus werkte niet bij verschillende lijnen.
- Verschillende bussen geven nu op het busstation 'vertrekt over' of 'vertrekt zo' aan.
- De ringconstructie van lijnen 25 en 26 worden door veel mensen als zeer verwarrend ervaren. Ik hoorde veel geklaag over de route, terwijl deze vrijwel identiek is aan de oude lijnen 25 en 29.
- Lijn 29 geeft bij vertrek uit Heerlen richting Kerkrade 'via Landgraaf' aan waardoor verschillende mensen niet wisten of dit de bus via Haanrade of Lückerheide (bus rijdt om en om) was.
- De lijnen die de bussluis aan de Schaesbergerweg dienen te gebruiken (22, 23, 29) doen dit niet maar rijden om via de Bredastraat en Euregioweg.
- In Sittard veel korte Citea's en midi's. Als ik het me goed herinner had geen enkele midi een bestemming op de voorkant.
- In Sittard werkten de DRIS-schermen op het busstation, wel werd erbij aangegeven dat dit een test was en dat de tijden onder voorbehoud waren. Het leek overigens goed te werken.
Ik ben tot nu toe zeer te spreken over de dienstregeling, ik had overal een vlotte aansluiting.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten