Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
JuulStikkelbroek
Berichten: 71
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door JuulStikkelbroek »

Lijn 55 rijdt net zoals lijn 40 voorheen tijdelijk niet via de Bergseweg tussen Voerendaal / Kunrade en Ubachsberg, ook dit kan ik nergens vinden via 9292 of de officiële kanalen van Arriva.
Lijn 652 werd vandaag gereden door een ex-veolia Amba van TCR, met het lijnnummer en bestemming d.m.v. een A4'tje op de voorruit geplakt. Lijn 28 werd tevens door TCR gereden, maar deze met een kleiner busje in Arriva huisstijl. Deze reed tevens zonder lijnnummer en bestemming op de voorzijde en de verkeerde bestemming aan de zijkant. Verder reed er GTW in de stoptreindiensten Roermond - Maastricht - Heerlen en Flirt in de sneltrein Maastricht - Heerlen.

Gisteren ben ik een klein rondje gaan maken met trein en bus van Arriva, een paar merkwaardigheden:

- Er zijn nu 2 haltes met dezelfde naam: 'Tichelbeekstraat', die beide door lijn 22 worden aangedaan;
- De chauffeur op diezelfde lijn leek nog niet op de hoogte te zijn van de naamswijzigingen;
- Alle bussen hebben een apart wifi-netwerk met verschillende namen;
- Er rijden erg veel Scania's in de regio Parkstad;
- Reizigers werden op het busstation in Heerlen door medewerkers van Arriva geholpen in het vinden van hun bus, reisinformatie hing er nog niet of nauwelijks;
- Alle DRIS-schermen waren, ook vandaag nog, uit. Ook de schermen die er voorheen al hingen;
- De automatische omroep in de bussen klinkt vaak nog erg raar, en werkt nog niet optimaal.

Dit lijken me allemaal dingen die snel op te lossen zijn. Verder zag ik eigenlijk alleen maar positieve dingen. De nieuwe bussen zijn stil, mooi en hebben een heel goed comfort vergeleken met de oude Amba's. Lijnen die voorheen geknipt waren op zondag reden nu het gehele traject. Ook ben ik een paar keer overgestapt en kreeg het idee dat er, zeker voor een zondag, veel goede aansluitingen geboden werden.

EDIT: De omleiding van lijn 55 staat wel op de website van Arriva, deze pagina was laatst onbereikbaar. De lijst met vervallen haltes geeft wel nog de oude haltenamen weer.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

Dat busje van TCR zag ik op een reportage van L1 voorbij schieten. Hebben ze wel een lijnfilm (ook al stond deze niet aan) of niet?
JuulStikkelbroek
Berichten: 71
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door JuulStikkelbroek »

Als ik het goed heb gezien wel. Op de zijkant stond alleen 'Nuth', terwijl de bus richting Voerendaal Centrum ging.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

Zaten er TCR stickers op het busje? En anders hoe wist je dat het TCR was?
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

Arriva past dienstregeling rond Maastricht tijdelijk aan
Arriva past tijdelijk de dienstregeling rond station Maastricht aan. Het vervoersbedrijf doet dit om te voorkomen dat er opnieuw chaos ontstaat, schrijft 1Limburg.
Treinen rijden niet meer door naar Maastricht Randwyck, er komt een pendeltrein tussen Randwyck en CS.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Zo zien de nieuwe busjes van TCR eruit.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ICE11 »

Vandaag was een Scania in Aken onderweg op lijn 44 naar "Aachen Haubtbahnhof" (het moet toch "Hauptbahnhof" heten....).... :wink:
Bij Veolia hebben op lijn 44 altijd maar dezelfde drie-vier bussen gereden (ik denk vanwege het verkopen van Duitse tickets?), even afwachten hoe dat toekomstig met Arriva is.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busje10 »

Alle bussen kunnen er nu op rijden, omdat men met de Dc800 alle kaartjes kunt uitprinten dus ook de Duitse.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

WOW!!! :shock: Prachtige busjes. Ik zie een 8persoonsbus een mooie sprinter city 65 en die achteraan een sprinter transfer? Echt mooie busjes. Nu is het TCR wagenpark nog leuker. *bus* :pos:
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door BusFreakRotterdam »

ZOOO! Dat zijn snaar strakke busjes!

Weet iemand op welke lijnen deze busjes ingezet gaan worden? *bus*
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door busfanNL »

Volgens mij rondom Vaals. Maar het is inderdaad echt prachtig. *bus*
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Etienne »

Via OV-zoeker is te achterhalen dat er o.a. midi's rijden op lijn 65 (Susteren - Maaseik), lijn 51 (Valkenburg - Margraten) en lijn 76 (Maasbracht - Ell)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Seat Ibiza
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Seat Ibiza »

jorgo schreef:
Roel043 schreef:Zojuist ook een niet elektrische bus op lijn 3, dus dan is het al helemaal zonde van het omrijden. Of passen die ook niet door dat tunneltje?
M.i. nog altijd geen enkele officiële communicatie van Arriva hierover cq wijzigingen in 9292 etc.
Als je de dienstregelingen op de website van Arriva bekijkt, staat daar wel aangepaste informatie. Lijn 3 rijdt na de Burgemeester van Oppenstraat naar de (eerder vervallen) halte Meerssenerweg en verder het rondje Nazareth. Lijn 4 rijdt het lusje via Geusseltbad.
Seat Ibiza
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Seat Ibiza »

Roel043 schreef:In het verleden hebben er wel lijnbussen doorheen gereden maar weet niet of er met de verbouwing iets met de hoogte gebeurd is.
Nee, aan de hoogte is niks veranderd. De tunnel is dus wel geschikt voor normale bussen.
Roel043 schreef:Eigenlijk raar dat je de hele dienstregeling omgooit als er wel gewone bussen doorpassen, zet die elektrische dan in op een ander traject.
Op het Miradorplein is een laadpunt gebouwd; dat verplaats je niet zomaar even.
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Roel043 »

Dat is dan vandaag of gisteravond aangepast. Ze hebben ook 'via De Geusselt' verwijderd daar zie ik. Het is een begin maar ik denk dat genoeg mensen nog in de verkeerde bus stappen om bij De Geusselt of het Geusseltbad te komen helaas. Dat die laadpaal niet zo even verplaatst kan worden is logisch, maar die bussen staan nu iedere keer in de lange files op de Terblijterweg en de Meerssenerweg, dat is ook niet bepaald de beste oplossing.
Seat Ibiza
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Seat Ibiza »

Dat klopt, maar waarschijnlijk worden die files op Terblijterweg en Meerssenerweg wel een stuk minder als de A2-tunnel vrijdag a.s. is opengesteld.
Roel043
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 23:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Roel043 »

Dat de files dan minder worden hoop ik van harte.. Voorlopig net weer een niet elektrische bus op lijn 3 met nog altijd opschrift 'via De Geusselt'.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Etienne schreef:Via OV-zoeker is te achterhalen dat er o.a. midi's rijden op lijn 65 (Susteren - Maaseik), lijn 51 (Valkenburg - Margraten) en lijn 76 (Maasbracht - Ell)
Volgens mij zijn dat Sprinters, geen midi''s. 8-persoons rijdt op die drie lijnen, en op lijn 8 (Maastricht - Valkenburg), lijn 28 (Voerendaal-Nuth), Lijn 39 (Sittard-Urmond) en lijn 51 (Valkenburg - Margraten).

Midi's rijden volgens mij op lijn 27 naar Herzogenrath, 59 naar Vijlen en 85 naar Boxmeer.

Trouwens, ik zie heel vaak dat de reisinfo via Ov-Zoeker uitvalt voor Limburg. Zo ook op dit moment.
metrophil
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door metrophil »

Is het VRR tarief ook geldig op lijn 1 Kaldenkirchen–Venlo of alleen in de RE13? Ik kon niets vinden op vrr.de of arriva.nl, maar het is ook mogelijk te gaan naar Nijmegen, ’s-Heerenberg en Venlo (bus 929) met de bus en met VRR tarief.
Groetjes uit Duitsland
sven_engelen
Berichten: 211
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door sven_engelen »

olof schreef:
bartjemestrom schreef:
Erno-BE schreef:Zojuist in een Arriva-Lint gezeten van Nijmegen naar Nijmegen Heyendaal. Stoelen zijn netjes opnieuw gestoffeerd, zit een toilet in, maar de stem van de omroepster is zo verschrikkelijk, Cuijk en Boxmeer worden erg vreemd uitgesproken, zeker allemaal met de computer gedaan. De berichtgeving is hetzelfde als die in de Achterhoek, overigens.
Zo ik begreep moet begin komend jaar een nieuwe, Limburgse stem in bus en trein geïnstalleerd worden.
Komt er dan ook een vertaling naar het Nederlands? (A)
Je leert t maar :twisted: :twisted:
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door PatrickM »

hellingersimon schreef:Is het VRR tarief ook geldig op lijn 1 Kaldenkirchen–Venlo of alleen in de RE13? Ik kon niets vinden op vrr.de of arriva.nl, maar het is ook mogelijk te gaan naar Nijmegen, ’s-Heerenberg en Venlo (bus 929) met de bus en met VRR tarief.
Ja, maar dat zijn allen Duitse lijnen. Neemt niet weg dat het natuurlijk prima zou kunnen. Ik zoek het even op.
JuulStikkelbroek
Berichten: 71
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door JuulStikkelbroek »

BusFreakRotterdam schreef:ZOOO! Dat zijn snaar strakke busjes!

Weet iemand op welke lijnen deze busjes ingezet gaan worden? *bus*
Ik zag er vandaag ook een hoop rijden in de omgeving van Sittard.

Edit: Ook de kortere varianten van de Citea's gezien in Sittard.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
MaartenD
Berichten: 690
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door MaartenD »

Erno-BE schreef:Zojuist in een Arriva-Lint gezeten van Nijmegen naar Nijmegen Heyendaal. Stoelen zijn netjes opnieuw gestoffeerd, zit een toilet in, maar de stem van de omroepster is zo verschrikkelijk, Cuijk en Boxmeer worden erg vreemd uitgesproken, zeker allemaal met de computer gedaan. De berichtgeving is hetzelfde als die in de Achterhoek, overigens.
Uitspraak in de bussen is ook verschrikkelijk. De commissie klemtonen kan hun hart ophalen.

Een paar dingen die ik me nog herinner:
BaarLOseweg (moet zijn BAARloseweg.
WilHELminasingel :X
Meecheelen (Mechelen, Zuid-Limburg)
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door frankberg19 »

Korte Citea's reden zondag ook op lijn 4 Maastricht - Valkenburg. Zonder informatieschermen natuurlijk, net als in de treinen.
JuulStikkelbroek
Berichten: 71
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door JuulStikkelbroek »

Vandaag wederom een ronde gedaan, enkele merkwaardigheden:

- De reisinformatie in de bus werkte niet bij verschillende lijnen.
- Verschillende bussen geven nu op het busstation 'vertrekt over' of 'vertrekt zo' aan.
- De ringconstructie van lijnen 25 en 26 worden door veel mensen als zeer verwarrend ervaren. Ik hoorde veel geklaag over de route, terwijl deze vrijwel identiek is aan de oude lijnen 25 en 29.
- Lijn 29 geeft bij vertrek uit Heerlen richting Kerkrade 'via Landgraaf' aan waardoor verschillende mensen niet wisten of dit de bus via Haanrade of Lückerheide (bus rijdt om en om) was.
- De lijnen die de bussluis aan de Schaesbergerweg dienen te gebruiken (22, 23, 29) doen dit niet maar rijden om via de Bredastraat en Euregioweg.
- In Sittard veel korte Citea's en midi's. Als ik het me goed herinner had geen enkele midi een bestemming op de voorkant.
- In Sittard werkten de DRIS-schermen op het busstation, wel werd erbij aangegeven dat dit een test was en dat de tijden onder voorbehoud waren. Het leek overigens goed te werken.

Ik ben tot nu toe zeer te spreken over de dienstregeling, ik had overal een vlotte aansluiting.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten