Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
JuulStikkelbroek
Berichten: 60
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor JuulStikkelbroek » di 13 dec 2016, 21:47

Vandaag wederom een ronde gedaan, enkele merkwaardigheden:

- De reisinformatie in de bus werkte niet bij verschillende lijnen.
- Verschillende bussen geven nu op het busstation 'vertrekt over' of 'vertrekt zo' aan.
- De ringconstructie van lijnen 25 en 26 worden door veel mensen als zeer verwarrend ervaren. Ik hoorde veel geklaag over de route, terwijl deze vrijwel identiek is aan de oude lijnen 25 en 29.
- Lijn 29 geeft bij vertrek uit Heerlen richting Kerkrade 'via Landgraaf' aan waardoor verschillende mensen niet wisten of dit de bus via Haanrade of Lückerheide (bus rijdt om en om) was.
- De lijnen die de bussluis aan de Schaesbergerweg dienen te gebruiken (22, 23, 29) doen dit niet maar rijden om via de Bredastraat en Euregioweg.
- In Sittard veel korte Citea's en midi's. Als ik het me goed herinner had geen enkele midi een bestemming op de voorkant.
- In Sittard werkten de DRIS-schermen op het busstation, wel werd erbij aangegeven dat dit een test was en dat de tijden onder voorbehoud waren. Het leek overigens goed te werken.

Ik ben tot nu toe zeer te spreken over de dienstregeling, ik had overal een vlotte aansluiting.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 631
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ICE11 » di 13 dec 2016, 23:56

busje10 schreef:Alle bussen kunnen er nu op rijden, omdat men met de Dc800 alle kaartjes kunt uitprinten dus ook de Duitse.


:D Dan krijgen wij toch iets afwisseling in Aken....
Overigens moet voor het uitprinten van Duitse kaartjes nog een software geinstalleerd worden, zodat AVV-tickets in Arriva-bussen voorlopig nog van een blok verkocht en dan afgestempeld worden.

busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busje10 » wo 14 dec 2016, 01:00

Dat is niet waar, als het goed is kunnen die gewoon uit de dc800 uitgeprint worden..

groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor groningen » wo 14 dec 2016, 03:10

Leuk die nieuwe bestemming van Arriva op de vrije baan genaamd "Wachten voor rood sein". Hoop dat we daar niet te vaak voor hoeven te stoppen. De vertragingen waren behoorlijk zondag. De stoomtrein van Valkenburg (om 17.32) naar Simpelveld vertrok met een vertraging van 30 minuten.

Klaasje
Berichten: 6684
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Klaasje » wo 14 dec 2016, 07:43

Als die erin staat dan zal er vast vaker gestopt moeten worden.

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 631
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ICE11 » wo 14 dec 2016, 12:51

busje10 schreef:Dat is niet waar, als het goed is kunnen die gewoon uit de dc800 uitgeprint worden..


Ok..... :?: Wij hebben op werk de infos over de tickets van de blok gekregen, dat wij deze in onze bussen accepteren....

Plutona
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » wo 14 dec 2016, 18:35

Vandaag een Flirt gespot op S3 Sittard - Kerkrade.
Misschien heeft het te maken met de aangepaste dienstregeling, aangezien er nu een GTW pendelt tussen Maastricht en Randwyck, maar hopelijk blijven ze vaker een beetje schuiven met het materieel.

MaartenD
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor MaartenD » wo 14 dec 2016, 18:45

Voor mensen die ook met de wiki bezig zijn: Ik heb een lijstje met de OV-Shuttles gemaakt: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Overl ... 17-2031%29
Ik mis er alleen nog (iig) twee: lijn 421 en 422. Ik hoop dat er na 461 niks meer komt en dat 550 en 551 de enigen in de 500 serie zijn.
Laatst gewijzigd door MaartenD op wo 14 dec 2016, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5931
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Chrysa » wo 14 dec 2016, 18:45

Hoe zien de ex-veoliatreinen er eigenlijk uit nu?

reisthijs
Berichten: 5104
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor reisthijs » wo 14 dec 2016, 22:33

Die zien er nu uit als ex-Veoliatreinen. Ze hebben er alleen een paar Arriva-stickers op geplakt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor datm » wo 14 dec 2016, 23:22

Ik heb op het internet een foto voor je gevonden van de oude Veolia GTW treinen die nu met Arriva logo's rond rijden.
Afbeelding
Bron: http://www.treinennieuws.nl/arriva-veol ... in-limburg

Felix046
Berichten: 2
Lid geworden op: di 13 dec 2016, 14:48

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Felix046 » do 15 dec 2016, 00:01

Chrysa schreef:Hoe zien de ex-veoliatreinen er eigenlijk uit nu?
reisthijs schreef:Die zien er nu uit als ex-Veoliatreinen. Ze hebben er alleen een paar Arriva-stickers op geplakt.

In deze video kun je zien hoe de GTW's uiteindelijk van buiten ongeveer worden: https://youtu.be/sqj21Mpzum4. Ik geloof dat ze in de loop van 2017 opgeknapt worden in Duitsland. (Dan gaat de 6+4 opstelling van de banken er ook uit!)
Plutona schreef:Vandaag een Flirt gespot op S3 Sittard - Kerkrade.
Misschien heeft het te maken met de aangepaste dienstregeling, aangezien er nu een GTW pendelt tussen Maastricht en Randwyck, maar hopelijk blijven ze vaker een beetje schuiven met het materieel.

Ik zag vanmorgen dat de ex-veolia 501 en 504 tussen Sittard en Kerkrade rijden, samen met de nieuwe 460 Flirt.
Op emplacement Heerlen stond de 502. De 503 reed de stoptrein Heerlen - Maastricht. Blijft de 505 over voor de extra trein Maastricht - Mt Randwyck.
Vanavond stond de 503 overigens ook op emplacement Heerlen, ik geloof dat vanavond alleen nog Flirts tussen Maastricht en Heerlen rijden.
Gisteren heb ik in Sittard op de stoptrein Maastricht-Roermond een 3-delige GTW gezien. Afgelopen zondag ook twee gekoppeld. Volgens de reisplanner-app van NS reed deze daar vandaag ook weer. Of ze alle drie hier rijden heb ik niet gezien.
Ben benieuwd of ze uiteindelijk een vaste lijn krijgen, of dat ze willekeurig tussen de Flirts ingezet worden. Er rijden nu toch 7 Lint's op de Maaslijn tussen Venray en Nijmegen, zodat hier samen met de trein uit/naar Roermond een kwartiersdienst ontstaat? Zouden de GTW's die misschien gaan vervangen na elektrificatie?
Ben sowieso wel benieuwd wat er gaat gebeuren met alle treinen, er staan nog een aantal Flirts stil in Heerlen en Maastricht en over één(?) jaar zijn de huidige al niet meer nodig op de sneltrein door de komst van de multicourante Flirts.

Gebruikersavatar
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor frankberg19 » do 15 dec 2016, 00:10

De Flirts die 'over' zijn zullen neem ik aan naar de Maaslijn gaan. Het was overigens de bedoeling dat de Flirts op Roermond - Maastricht Randw. en op de stop- en sneltreinen Maastricht Randw. - Heerlen gingen rijden. En de GTW's op Sittard - Kerkrade en als versterking op de andere lijnen.

CamilleKreemers
Berichten: 3036
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » do 15 dec 2016, 07:57

Kan het niet gewoon zijn dat de overgebleven Flirts de versterking is als het schooljaar begonnen is?

MaartenD
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor MaartenD » do 15 dec 2016, 10:51

Weet iemand of de elektrische bussen in de regio Venlo op bepaalde lijnen worden ingezet?

Felix046
Berichten: 2
Lid geworden op: di 13 dec 2016, 14:48

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Felix046 » do 15 dec 2016, 12:13

frankberg19 schreef:De Flirts die 'over' zijn zullen neem ik aan naar de Maaslijn gaan. Het was overigens de bedoeling dat de Flirts op Roermond - Maastricht Randw. en op de stop- en sneltreinen Maastricht Randw. - Heerlen gingen rijden. En de GTW's op Sittard - Kerkrade en als versterking op de andere lijnen.

Dat kan best, Veolia reed met 16 diesel-GTW's. Er komen nog 13 driedelige Flirts voor Arriva zodra de maaslijn geëlektrificeerd is. Daar kunnen dus nog wel een aantal treinen bij.
Wat ik me trouwens ook afvroeg: Nieuwe GTW's worden niet meer toegelaten in Nederland, kunnen de elek. GTW's nog wel 15 jaar gebruikt worden? (Ze zijn overigens in het najaar van 2008 geleverd, dus 8 jaar oud.)
Maar wie weet wat er nog allemaal gaat veranderen zodra Landgraaf-Herzogenrath en de Maaslijn geëlektrificeerd zijn en alle treinen geleverd zijn.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7739
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » do 15 dec 2016, 17:57

MaartenD schreef:Weet iemand of de elektrische bussen in de regio Venlo op bepaalde lijnen worden ingezet?


Ik had ergens gelezen dat er in Kaldenkirchen een laadpaal komt te staan voor de elektrische citea's, dus denk sowieso op lijn 1. Maar kan zo snel even de bron niet meer vinden...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15343
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Meltrain » do 15 dec 2016, 20:18

Hebben de GTW's bij Arriva eigenlijk hun oude nummer behouden of zijn ze vernummerd?
De E-GTW 2/6 waren bij Veolia bijvoorbeeld genummerd in de 500-serie, maar Arriva heeft die nummers ook al in gebruik voor de GTW 2/8 op de Merwede Linge Lijn.
Elke werkdag van Rlb naar Asa de slaapkamer naar de woonkamer en terug.

Michael
Berichten: 10959
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael » do 15 dec 2016, 20:25

Even over de ex Veolia 5248 die nu bij TCR rijdt en ik dus afgelopen zaterdag in Limburg op de foto zette waarbij ik suggereerde dat hij daar zou blijven. Hij rijdt nu weer in Brabant rond. Heb hem nu al 2 dagen achter elkaar op lijn 617 naar Breda zien rijden.

busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor busje10 » do 15 dec 2016, 20:50

regenmaker schreef:
MaartenD schreef:Weet iemand of de elektrische bussen in de regio Venlo op bepaalde lijnen worden ingezet?


Ik had ergens gelezen dat er in Kaldenkirchen een laadpaal komt te staan voor de elektrische citea's, dus denk sowieso op lijn 1. Maar kan zo snel even de bron niet meer vinden...

Kijk ff op ovzoeker en je weet het..

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33690
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Daniel » do 15 dec 2016, 21:30

Meltrain schreef:Hebben de GTW's bij Arriva eigenlijk hun oude nummer behouden of zijn ze vernummerd?

Ze zijn allemaal omgenummerd. Exacte nieuwe nummers zijn ergens op Somda wel te vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor datm » do 15 dec 2016, 21:36

Michael schreef:Even over de ex Veolia 5248 die nu bij TCR rijdt en ik dus afgelopen zaterdag in Limburg op de foto zette waarbij ik suggereerde dat hij daar zou blijven. Hij rijdt nu weer in Brabant rond. Heb hem nu al 2 dagen achter elkaar op lijn 617 naar Breda zien rijden.

De 5248 werd afgelopen zaterdag gebruikt voor lijnverkenning en voor een aantal chauffeurs/medewerkers van TCR die dat weekend hebben geholpen in Limburg.

Michael
Berichten: 10959
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael » do 15 dec 2016, 21:46

Ik was er dus vanuit gegaan dat hij in Limburg zou blijven omdat hij het Arriva logo zoals de Limburgse bussen heeft (dus met de vermelding a DB company erbij)

JuulStikkelbroek
Berichten: 60
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor JuulStikkelbroek » vr 16 dec 2016, 14:50

Op de lijnen 631 en 652 die worden gereden door de ex-Veolia Amba's van TCR kun je nog altijd niet in- en uitchecken. Dus ik neem aan dat dit bij alle Amba's nog het geval is, de chauffeur vond het allemaal erg lang duren. Reisinformatie in de bus werkt ook nog niet.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl

Melvinjg
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 21:39

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Melvinjg » vr 16 dec 2016, 21:42

Na een week Arriva merk ik toch wel dat de geleden bussen niet meer rijden in Heerlen en dat de 120 lijn (RIchting hogeschool Zuyd) is weggevallen. Weet iemand waar en of Arriva de MAN Lion City bussen van Veolia inzet?


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten