Chrysa schreef:Hoe zien de ex-veoliatreinen er eigenlijk uit nu?
reisthijs schreef:Die zien er nu uit als ex-Veoliatreinen. Ze hebben er alleen een paar Arriva-stickers op geplakt.
In deze video kun je zien hoe de GTW's uiteindelijk van buiten ongeveer worden:
https://youtu.be/sqj21Mpzum4. Ik geloof dat ze in de loop van 2017 opgeknapt worden in Duitsland. (Dan gaat de 6+4 opstelling van de banken er ook uit!)
Plutona schreef:Vandaag een Flirt gespot op S3 Sittard - Kerkrade.
Misschien heeft het te maken met de aangepaste dienstregeling, aangezien er nu een GTW pendelt tussen Maastricht en Randwyck, maar hopelijk blijven ze vaker een beetje schuiven met het materieel.
Ik zag vanmorgen dat de ex-veolia 501 en 504 tussen Sittard en Kerkrade rijden, samen met de nieuwe 460 Flirt.
Op emplacement Heerlen stond de 502. De 503 reed de stoptrein Heerlen - Maastricht. Blijft de 505 over voor de extra trein Maastricht -
Mt Randwyck.
Vanavond stond de 503 overigens ook op emplacement Heerlen, ik geloof dat vanavond alleen nog Flirts tussen Maastricht en Heerlen rijden.
Gisteren heb ik in Sittard op de stoptrein Maastricht-Roermond een 3-delige GTW gezien. Afgelopen zondag ook twee gekoppeld. Volgens de reisplanner-app van NS reed deze daar vandaag ook weer. Of ze alle drie hier rijden heb ik niet gezien.
Ben benieuwd of ze uiteindelijk een vaste lijn krijgen, of dat ze willekeurig tussen de Flirts ingezet worden. Er rijden nu toch 7 Lint's op de Maaslijn tussen Venray en Nijmegen, zodat hier samen met de trein uit/naar Roermond een kwartiersdienst ontstaat? Zouden de GTW's die misschien gaan vervangen na elektrificatie?
Ben sowieso wel benieuwd wat er gaat gebeuren met alle treinen, er staan nog een aantal Flirts stil in Heerlen en Maastricht en over één(?) jaar zijn de huidige al niet meer nodig op de sneltrein door de komst van de multicourante Flirts.